English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Christian Bolaños
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 20.08.2010 19:03    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Hoftun
Konesseur wrote:
pinlig
Raskt oppsummert.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 20.08.2010 19:05    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Hedon wrote:
Da vil denne "vi kjøper ikke flere TL-spillere på ubestemt tid"-greia hans fryktelig pinlig.

Er ikke den uttalelsen pinlig uansett?

I overgangssaker sier vel alle alle mulige taktiske ting for å påvirke i gjennom media. Synes dette var et greit utspill av Hoftun. Eggen mente jo det samme uten å få pepper for det.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.08.2010 19:31    Post subject: Reply with quote

Eggen bidrar på andre måter, og da får vi bare leve med det som ikke er optimalt. Kjøp og salg av spillere er sentrale oppgaver for sportsdirektøren. Må gjerne bruke media, men hva var motivasjonen for det utspillet, og hvilke fordeler kan klubben innkassere?
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 20.08.2010 20:36    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er pinlig ganske enkelt fordi det er ingen av de andre klubbene som er følsomme for slike utspill. Synes jeg ser dem på Sør arena si: "Nei nå har Hoftun sagt at han ikke lengre kjøper norske spillere. Da er det vel på tide å sette ned prisene."

Og hva skulle Hoftun si hvis det kommer en god norsk spiller til akseptabel pris: "Han skulle vi gjerne hatt, men vi har en ny strategi på å ikke kjøpe norsk."

Edit: Unnskyld, han sa ikke norsk men tippeliga. Det kan jo bety at det fremdeles er grønt lys for adecco-spillere.

Og alle utsagn må tolkes 100% bokstavelig? De fleste i fotballnorge skjønte nok at det der var et utsagn som omhandlet pris. Utsagnet var ment både som forhandlingsutspill, og som ennå et varsel til norsk fotball at man ikke må prise seg helt ut av markedet. Selvfølgelig kjøper Rosenborg ennå fra tippeligaen, så lenge klubbene bare ikke overpriser spillerne. Det tror jeg enhver skjønner.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.08.2010 20:54    Post subject: Reply with quote

Rundt om i fotball-Norge: Ja nå må vi senke prisene slik at de blir rettferdige. Hoftun har nemlig klart signalert at prisene er i overkant.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 20.08.2010 20:58    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Da vil denne "vi kjøper ikke flere TL-spillere på ubestemt tid"-greia hans fryktelig pinlig.

Høres ut som Jaglands 36.9%
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 20.08.2010 21:13    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Rundt om i fotball-Norge: Ja nå må vi senke prisene slik at de blir rettferdige. Hoftun har nemlig klart signalert at prisene er i overkant.

Det handler vel gjerne mer om at vi melder fra(både til Start, andre klubber, og da også Bolanos) om at vi ikke er villig til å betale overpris. De er da klare over valget. Enten senke prisen eller beholde spilleren. Start er klar over at Bolanos er missfornøyd med å bli værende i Start, mens Bolanos selv får med seg at Rosenborg retter øynene mot utlandet om Start ikke kommer med mer fornuftige priskrav... Dermed øker også sjansen for at Start gir etter og minsker priskravene, for å unngå å sitte med en missfornøyd spiller i stallen som går gratis ved bosman.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.08.2010 23:34    Post subject: Reply with quote

Klart det. Er man overtydelig er det ingen som ikke forstår. Men selv Bolanos må vel ha gjort seg noen tanker om dette allerede.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 21.08.2010 00:33    Post subject: Reply with quote

Hoftun har et godt poeng..

Tromsø har forlangt 30 millioner for en bosman spiller for ikke lenge siden..

Vålerenga solgte den mest spennende toppscoreren i tippeligaen på flere år for 12 millioner nå...

HÃ¥per andre klubber ser hvor landet ligger..
Christian1917
Senior

PostPosted: 26.08.2010 12:33    Post subject: Reply with quote

Ser ut som bolanos blir klar for Vif da i følge adressa..

http://fotball.adressa.no...178078.ece
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.08.2010 12:35    Post subject: Reply with quote

For dyr og for dårlig for oss. Hvor mange Konè, Eguren, Konan Ya er kan vi få for 8 millioner? Disse er bedre enn Bolanos.
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 26.08.2010 12:37    Post subject: Reply with quote

Er det noen andre som føler det slik at det virker som resten av de norske lagene progreserer videre med stadig nye kjøp osv mens vi blir hengende etter? Synes det er skremmende stille angående overganger til oss mens det samtidig er skremmende med tanke på hvor mange av spillerne våre som kan være på vei bort..?

Føler meg ganske trygg på at vi er et godt stykke bedre en resten av Norge, men det er ikke betryggende at vi ikke får noe ut av overgangene vi prøver oss på (slik det ser ut i dag).
Back to top
Stialex
Junior

PostPosted: 26.08.2010 13:22    Post subject: Reply with quote

Enig! No ser det ut som at Christian Bolaños går til VIF, òg.

Tykkjer det ville vere urovekkjande og særs skuffande om det ikkje blir henta inn fleire for RBK i dette vindauget... Breidda til stallen til RBK, per dags dato, er ein vits...
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 14:15    Post subject: Reply with quote

Ta deg en tur til Fredrikstad og hent Celso Borges for helvete Hoftun. Han er en spiller med internasjonalt snitt, kan brukes som spiss og offensiv/defensiv midtbane. Gir jernet i alle kamper og virkelig blør for drakta. Han er fortsatt ung, 22 år. Og langt bedre enn Bolanos. Få ræva i gir.
hendrix
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 14:36    Post subject: Reply with quote

Fullstendig enig. En overgang trenger ikke å bli dyr i praksis ved å ersatte Olsen og Moldskred med Borges og Jamtfall.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 14:37    Post subject: Reply with quote

TrønderRob wrote:
Er det noen andre som føler det slik at det virker som resten av de norske lagene progreserer videre med stadig nye kjøp osv mens vi blir hengende etter? Synes det er skremmende stille angående overganger til oss mens det samtidig er skremmende med tanke på hvor mange av spillerne våre som kan være på vei bort..?

Føler meg ganske trygg på at vi er et godt stykke bedre en resten av Norge, men det er ikke betryggende at vi ikke får noe ut av overgangene vi prøver oss på (slik det ser ut i dag).

Det ser litt skremmende ut de kommende årene ja. Halve 11'eren (Annan, Statsgaard, Lustig, Iversen, Skjelbred for å nevne de viktigste. Kanskje Henriksen også) er linket til diverse klubber, Femidov er historie, flere har kort tid igjen av kontrakten, Moldeskred og Winsnes har vært veldig svake, og det vi greier å spa opp av nye spillere er en umeritert Ranheim spiller.
Back to top
Grohl
Junior

PostPosted: 26.08.2010 14:57    Post subject: Reply with quote

Bolaños er akkurat en sånn type som RBK trenger nå.
Han har gang på gang vist matchvinner egenskaper for start, men lider av å spille på et lag som presterer altfor ustabilt over tid.

Bolaños er rett og slett for god til å spille på start i mine øyne, og et stabilt lag som rbk ville passet ham perfekt, samtidig som han ville styrket rbk med sine evner. ikke minst ville fotballen til rbk blitt mye mer underholdende å se på.

Håper hoftun tar til vett og får han hit, men det er vel litt mye å be om av en idiot.
Back to top
Stialex
Junior

PostPosted: 26.08.2010 15:08    Post subject: Reply with quote

Grohl wrote:
Bolaños er akkurat en sånn type som RBK trenger nå.

Det trur eg òg. Akkurat den typen spelar er det eit behov for i laget til RBK no, meiner eg. Skjelbred innehar ikkje dei same attributtane. Bolanos kan vere eit friskt pust i eit lite teknisk bra Rosenborg.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 26.08.2010 15:11    Post subject: Reply with quote

Jeg synes han er for ujevn. Hvis vi kjøper han så er jeg redd det blir en ny middelmådighet som vi betaler for mye for. Ikke ser jeg posisjonen hans i det systemet vi bruker nå heller.
Back to top
knttn
Proff

PostPosted: 26.08.2010 15:47    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke for en gang skyld få inn en som presterer stabilt og ikke bare glimitvis eller ikke i det hele tatt??!? ikke at jeg veit hvem det skal være, men Bolanos er det ikke
Back to top
Grohl
Junior

PostPosted: 26.08.2010 16:53    Post subject: Reply with quote

VIF med bolaños ser jeg for meg kan bli ganske slagkraftig neste år. ser for meg stabæk 2008 all over again.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.08.2010 18:06    Post subject: Reply with quote

Bolanos for 8 millioner er et tullball kjøp og vi holder oss med rette langt unna. Hvis vi bruker litt resurser på å lete så kan vi finne minst like gode spillere til en brøkdel av prisen.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 18:24    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Bolanos er en god spiller, men 8 mill er litt i overkant. Uansett, dersom man ikke har alternativer må vi kunne strekke oss på linje med Vålerenga...
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 27.08.2010 16:46    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...178156.ece
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 27.08.2010 16:57    Post subject: Reply with quote

Pipa har fått en annen lyd, gitt.

Fra: -Det er ikke jeg som bestemmer dette. Jeg forholder meg rolig.

Til: -Jeg tenker alt for mye på dette. Jeg nekter kanskje å spille neste kamp.

Er vi interessert i å legge så mye penger på bordet for denne typen klubbhorer? Nei, kjøp Borges.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27  Next
Page 22 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb