View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
trondhb Veteran
|
Posted: 25.08.2010 00:27 Post subject: |
|
|
thoves wrote: | moomoo wrote: | in WORST case:
Helland - Wangberg - Lago - Dorsin
---------------Henriksen
--------Strand ----------------Ã…sen
----------------Prica---------------
----------Bagenga-------Olsen-----
sub:
Karlsen
Midtsjø
Bråten
?
?
kan bli fakta neste sessong |
Du mener virkelig at vi slipper Demidov, Iversen, Lustig, Annan, Ciljan, Stadsgaard, Winsnes og Moldskred uten å hente inn noen nye???
|
Örlund også tydeligvis... Får da ikke håpe vi stiller uten keeper som her  |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.08.2010 13:34 Post subject: |
|
|
Kramer/trondhb. OG thoves
ingenting overasker meg når det gjelder hoftun^^
nei on dette skjer kommer vi nok til å handle, men blir det slik er det utrolig mange å erstatte på en gang.
det var ment som en skikkelig pessimistisk spøk og jeg tror selvfølgelig at klubben i mitt hjerte vil ha handlekraft nok til å takle en slik situasjon.
når det gjelder winsnes var jeg ikke klar over at han hadde kontrakt til 2011... sikkert noe med at et har konstant stått i media de siste årene at at han skal ha praksis som lege bla bla bla >< _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 25.08.2010 23:38 Post subject: |
|
|
Jeg mener å ha hørt at Lyn fikk inn ca. 90 000 kr. i pengedonasjoner bare på sist hjemmekamp.
Er det mulig å donere penger til Rosenborg i dag?
Jeg mener, ville ikke mange vært interessert i å gi litt $ hvis midlene ble øremerket spillerforsterkninger eller evt. kontraktsforlengelser av nøkkelspillere? |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 25.08.2010 23:39 Post subject: |
|
|
Jeg håper Hoftun henter Walid Atta for å erstate Demidov.
Samtidig burde han kontakte flere speidere for å finne et par midtbane spillere og en eller to angripere.
At vi er best i norge er ikke bra nok, skal vi spille i CL så må vi opp flere hakk. Blir nesten kvalm over hvor lavt den norske serien har sunket de siste årene.
Det værste som har skjedd til norsk fotball er disse såkalte "onklene" (NFF burde inføre en lov hvor det er kun klubber som kan eie spillere) og medie avtalen (norske klubber er for amatørmessig til å håndtere disse pengene på en fornuftig måte). |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.08.2010 23:54 Post subject: |
|
|
Se til Tyskland og stjel deres system da dem om kort tid kommer til å bli en dominerende kraft i europeisk toppfotball. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 25.08.2010 23:57 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Se til Tyskland og stjel deres system da dem om kort tid kommer til å bli en dominerende kraft i europeisk toppfotball. |
Jeg har ikke satt meg inni det tyske systemet, vet du om noen sider hvor det går an å lese seg litt opp på deres system. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 26.08.2010 00:29 Post subject: |
|
|
Takk
Jeg sa for en stund siden at Rosenborg burde bite i det sure eple (økonomisk) og starte et Akademi. Det er sant at vi har noen talenter på gang, men som vi så mot FCK så er det et stort steg fra talent i norsk målestokk og et internationalt talent.
Skal Rosenborg start et Akademi så burde vi hente in trenere fra sverige, nederland og tyskland.
Vi snakker hele tiden om at Norge er et lite land med bare 4,5 mill mennesker, men ser vi tilbake til VM så var Slovenia med og de har bare rundt 2 mill mennesker. Det er på tide at vi dropper unnskyldningene og jobber mer målrettet mot fremtidens spillere.
Jeg er også enig når det kommer til billettpriser og de godene som følger med. Tror vi kunne fylt Lerkendal hver hjemmekamp hvis billettene hadde kostet 150 kr, inkludert tur/retur med tog eller buss.
Så får heller Rosenborg få til en ordning igjennom sponsorer. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.08.2010 08:23 Post subject: |
|
|
http://msn.tv2sporten.no/...74502.html
Og her kommer Hoftuns ventede uttalelse... Jævla tullinger! Dere ødelegger det eneste produktet dere selger...
Styrk stallen, fjern utgifter andre steder. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.08.2010 08:27 Post subject: |
|
|
Helt enig i denne saken. Ting har ikke forandret seg det minste siden kommentaren min i vinter dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 26.08.2010 08:37 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | http://msn.tv2sporten.no/...74502.html
Og her kommer Hoftuns ventede uttalelse... Jævla tullinger! Dere ødelegger det eneste produktet dere selger...
Styrk stallen, fjern utgifter andre steder. |
Forhåpentligvis ryker vi i cup'en, og går på en storsmell i serien (salg av halve førsteelveren + skade på resten, f.eks.) slik at VIF blir seriemester. Da blir det umulig for media å la Hoftun få fred etterhvert. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 26.08.2010 10:37 Post subject: |
|
|
Mye pessimisme her inne nå. Jeg er nok selv mest enig i de som holder hodet noe kjøligere. OK at administrasjonen er overdimensjonert, her tror jeg som de fleste ser at man på Brakka har brent seg på en naiv teori om at man får mer penger inn i kassa bara man ansetter nok selgere og markedsførere. Det må vi bare fortsette å insistere på at de rydder opp i!
Men når det gjelder stallen så må vi prøve å holde tunga rett i munnen. Hvis Skjelbred, Lustig, Annan og Lustig går i vinter, så er er det selvfølgelig et vanvittig tilbakeslag for laget - men husk at alle disse er spillere under kontrakt ut 2011. Selges de nå eller i vinter så kommer det penger inn, og disse spillerne er ikke billige. Nå i august vil jeg anslå pris på ca 20 mill for Lustig/Stadsgaard, ca 30 mill for Skjelbred og ca 40 mill for Annan. Kanskje noe mindre hvis de ikke selges før i Januar. Men det kommer penger inn her.
Bare Demidov og Iversen kommer til å forlate oss uten at det drypper noen kroner tilbake inn i kassa.
For å prøve et worst case scenario her:
Annan selges nå. Inntekt: 40 mill.
Ivers og Demidov går gratis.
Skjelbred, Lustig og Stadsgaard selges i Januar. Inntekt: 50 mill.
Hvis vi da antar at Europa League gir oss nok inntekter til å unngå minus i regnskapet for 2010, så kan vi bruke mye av dette på nye spillere. Kanskje så mye som 75 millioner.
Vi vil da sitte med følgende:
Örlund/Bråthen
Wangberg, Lago, Nordberg, Dorsin, Helland
Winsnes, Henriksen, Ã…sen
Olsen, Sellin, Bakenga, Prica, Moldskred
Vi vil ha behov for en av hver av følgende: midtstopper, venstreback, defensiv midtbane, indreløper og spiss. 5 spillere for 75 millioner. 15 mill per spiller. Det burde holde lenge. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 26.08.2010 10:56 Post subject: |
|
|
Det kommer til å bli katastrofe om de blir solgt. Det har fint lite å si at man kanskje har pengene til erstattere. Vi har nemlig Hoftun som skal pluklke ut erstatterne, noe som vil si råtne gamle spillere som er langt svakere enn de som blir solgt.
Han gjør en så forbanna råtten jobb! |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 26.08.2010 10:57 Post subject: |
|
|
Bruttern wrote: | Vi vil ha behov for en av hver av følgende: midtstopper, venstreback, defensiv midtbane, indreløper og spiss. 5 spillere for 75 millioner. 15 mill per spiller. Det burde holde lenge. |
I teori høres dette veldig bra ut, men ser vi på de innkjøpene som har blitt gjort etter at Rosenborg sluttet å bruke speidere så ender vi opp med dyr kjøpte spillere som ikke er av det kaliberet vi trenger.
En ting er at FCK har muligheten til å hente bedre spillere en oss, men en helt annen ting at vi kjøper/selger oss nedover i kvalitet.
Og det sier litt om den norske serien at vi er suverene her, men blir pisset på i København. |
|
Back to top |
|
 |
Stialex Junior
|
Posted: 26.08.2010 11:49 Post subject: |
|
|
Ein Makthar Thioune i slaget, er verdt ei analyse for Hoftun og co., meiner eg.
I mine augo er Ole Jørgen Halvorsen(Sogndal) ein interressant spelar. Det eg har sett av ham, antyder fotballintelligens, god teknikk og dribleviljug. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.08.2010 11:57 Post subject: |
|
|
Hva tror du Thioune koster? PÃ¥ tide at brakka innser at Norge strategien deres var et totalt bomskudd og komme seg tilbake til strategien en hadde fra 2006 - 2008. |
|
Back to top |
|
 |
Stialex Junior
|
Posted: 26.08.2010 12:02 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Hva tror du Thioune koster? |
Ikkje veit eg... 10-15 mill.?
Diverre trur eg ikkje at spelarkjøp er det fyrste som går gjennom hovudet på korkje Erik Hoftun eller Nils Arne Eggen, akkurat no.
Dog er det lov å vone! It's hope in a hanging snore! |
|
Back to top |
|
 |
Stialex Junior
|
Posted: 26.08.2010 12:11 Post subject: |
|
|
Ser diverre ut som at Bolanos er på veg til Vålerenga... Kan ikkje heilt tenkje meg at er RBK er så veldig frampå i høve Bolanos akkurat no, heller...
Då kan dei kanskje prøve å snappe ein annan Start-spelar, nemleg Stokkelien! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.08.2010 12:16 Post subject: |
|
|
Rosenborg kan heller glemme alt så heter tippeligaspillere da disse stort sett er grisedyre og i beste fall litt bedre enn middelmådig. Vi feier jo over disse spillerene ukentlig til tross for at vi har en svak stall selv. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 26.08.2010 12:17 Post subject: |
|
|
Bruttern wrote: | Mye pessimisme her inne nå. Jeg er nok selv mest enig i de som holder hodet noe kjøligere. OK at administrasjonen er overdimensjonert, her tror jeg som de fleste ser at man på Brakka har brent seg på en naiv teori om at man får mer penger inn i kassa bara man ansetter nok selgere og markedsførere. Det må vi bare fortsette å insistere på at de rydder opp i!
Men når det gjelder stallen så må vi prøve å holde tunga rett i munnen. Hvis Skjelbred, Lustig, Annan og Lustig går i vinter, så er er det selvfølgelig et vanvittig tilbakeslag for laget - men husk at alle disse er spillere under kontrakt ut 2011. Selges de nå eller i vinter så kommer det penger inn, og disse spillerne er ikke billige. Nå i august vil jeg anslå pris på ca 20 mill for Lustig/Stadsgaard, ca 30 mill for Skjelbred og ca 40 mill for Annan. Kanskje noe mindre hvis de ikke selges før i Januar. Men det kommer penger inn her.
Bare Demidov og Iversen kommer til å forlate oss uten at det drypper noen kroner tilbake inn i kassa.
For å prøve et worst case scenario her:
Annan selges nå. Inntekt: 40 mill.
Ivers og Demidov går gratis.
Skjelbred, Lustig og Stadsgaard selges i Januar. Inntekt: 50 mill.
Hvis vi da antar at Europa League gir oss nok inntekter til å unngå minus i regnskapet for 2010, så kan vi bruke mye av dette på nye spillere. Kanskje så mye som 75 millioner.
Vi vil da sitte med følgende:
Örlund/Bråthen
Wangberg, Lago, Nordberg, Dorsin, Helland
Winsnes, Henriksen, Ã…sen
Olsen, Sellin, Bakenga, Prica, Moldskred
Vi vil ha behov for en av hver av følgende: midtstopper, venstreback, defensiv midtbane, indreløper og spiss. 5 spillere for 75 millioner. 15 mill per spiller. Det burde holde lenge. |
Skal vi spille uten hoeyreback?? _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 26.08.2010 12:21 Post subject: |
|
|
Mitt ønskescenario fram til 1 januar:
- Dropp spillerkjøp dette vinduet. Hoftun har ikke greie på dette, ender bare i katastrofe.
- Selg Moldskred og Olsen. Driter i hvor lite penger man får, man fjerner lønnsutgifter.
- Spill med Bakenga som makker til Prica.
- La de mest talentfulle juniorene prøve seg mye resten av kampene, Engen kommer til å tape såpass mange poeng at dette ikke er noe problem.
- La Iversen gå til England 1. januar, la Strand og Winsnes legge opp.
- Si ja til første bud som kommer på Demidov. Lønn spart og noen småpenger inn.
- Be til gud om at Jönsson er dyktigere til å finne spillere vi trenger enn Hoftun. |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 26.08.2010 12:23 Post subject: |
|
|
Savner de dagene Stig dro til Afrika og kom med helt ukjente spillere som både var morsomme og spennende å se på (Yssouf Kone, Didier Ya Konan f.eks). I dag er det mest eksotiske vi finner en eller annen høyreback på Moss ellerno.
Hadde vært digg å sende noen til Sør Amerika og skaffe en billig men potensiell stjerne til RBK, hadde vært tøft med en argentiner eller brasilianer. Vet at det er gambling, men det er i allefall bedre en å betale millioner for middelmådige nordmenn (Moldskred, Olsen, nevner bare noen..) |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.08.2010 12:27 Post subject: |
|
|
Ryujin wrote: | Vi snakker hele tiden om at Norge er et lite land med bare 4,5 mill mennesker, men ser vi tilbake til VM så var Slovenia med og de har bare rundt 2 mill mennesker. Det er på tide at vi dropper unnskyldningene og jobber mer målrettet mot fremtidens spillere. |
Et land som Uruguay er dobbel verdensmester og spilte semifinale i VM så sent som i år. Uruguay har 3 millioner innbyggere. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 26.08.2010 12:44 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Ryujin wrote: | Vi snakker hele tiden om at Norge er et lite land med bare 4,5 mill mennesker, men ser vi tilbake til VM så var Slovenia med og de har bare rundt 2 mill mennesker. Det er på tide at vi dropper unnskyldningene og jobber mer målrettet mot fremtidens spillere. |
Et land som Uruguay er dobbel verdensmester og spilte semifinale i VM så sent som i år. Uruguay har 3 millioner innbyggere. |
Takk, hadde helt glemt Uruguay.
Den norske holdningen om at fotball er bare en lek og alle skal få spille er bra men det burde være lag som topper laget fra 5-6 års alderen.
Skal våre talenter bli mer en talenter så må vi starte i en tidligere alder. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.08.2010 12:46 Post subject: |
|
|
Hehe, folk tror organiseringen har skylda Er det mulig folkens?
Vi har 3-4 måneder i året hvor KG-banene er snøbelagte og temperaturen er ulevelige til å spille fotball. I tillegg har ungene og ungdommene så mye annet å gjøre, så mange PC-spill, filmer og fester, at fotballen ikke kommer i første rekke. Barn og ungdom spiller alt for lite uorganisert fotball, det er den eneste grunnen til at Norge ikke har mange nok tekniske spillere. |
|
Back to top |
|
 |
|