English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FC København - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 34, 35, 36  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 22.08.2010 16:06    Post subject: Reply with quote

Jag har sittplatsbiljett på en FCK-sektion och tänker hålla kjäft. Jag tillhör de utskotten som föredrar att sitta på rävva med god utsikt när jag tittar på fotboll. Förhoppningsvis har jag en apatisk blick om RBK gör mål för att slippa få en bajer i huvudet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran

PostPosted: 22.08.2010 16:12    Post subject: Reply with quote

Very Happy

Du reiser for å varme setet, ja?
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 22.08.2010 16:13    Post subject: Reply with quote

Godt å høre Peter, at du tar tak. Alkoholmisbruk er en uting.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 22.08.2010 16:23    Post subject: Reply with quote

Nu går det ju att intaga alkohol fast man sitter. Min Göteborgsbaserade bror har säkert tänkt att hälla i sig några bajer. Förhoppningsvis slipper jag att stödja honom när han sitter.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 22.08.2010 17:12    Post subject: Reply with quote

knækk wrote:
Very Happy

Du reiser for å varme setet, ja?

Ja, det är klart. Jag köpte Toro Ertestuing i somras när jag var i Trondheim (och satt på rävva och tittade på en rävvamatch mot Odd) och jag kommer att äta den innan jag reser till Köpenhamn för att riktigt få¨fart på förbränningen. De bajerstinkande danskarna kommer att få känna av riktig norsk husmanskost!

Vissa sitter på rävva (med apatisk blick?) och kör traktor och vissa sitter på rävva med ditto blick och tittar på fotboll. Livet är mångfacetterat.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 22.08.2010 17:22    Post subject: Reply with quote

knækk wrote:
Konstaterte fakta, ja. Å kalle de som ikke sang i Stockholm apatiske er vel ganske enkelt en latterliggjøring. Du tror vel muligens selv også på at de løste inngangsbillett for å "glane ut i luften"?

Siden dette åpenbart fremstår komplisert for deg, skal jeg repetere det jeg skrev:
bolgebah wrote:
I Stockholm var vi kanskje 30 stk som i det hele tatt laget lyd, mens de omtrent 200 andre glante apatisk ut i lufta i samfulle nitti minutter pluss tillegg.

Dette er den mest beskrivende måten jeg kan gjengi hvordan det så ut på. Rett som det er ser jeg apatisk ut sjøl på kamp, uten at jeg dermed nødvendigvis regner apati som en beskrivende egenskap ved meg sjøl.

Quote:
Eksistens på tribunen, ja. Du fant det svært overraskende at de passive engang gadd å stå på tribunene der.

Nei, dette har jeg ikke skrevet noe som helst om. At jeg ikke forstår hvorfor folk gidder, det er riktig, men overrasket er jeg ikke. Du, derimot, skrev jo noe om "å stille spørsmålstegn ved noens eksistens", og det blir litt vel mortenharketsk for meg. Det er snus jeg går på, ikke LSD.

Konrad4ever wrote:
Men det er jo alltids noen som ikke synes det blir bra nok og har behov for å konstruere et klasseskille mellom RBK supportere.

Mulig, skjønt jeg vet ikke helt hva du sikter til. Det nærmeste er vel de smått hysteriske forsvarene av folks rett til å reise på bortekamper, sette seg ned og holde kjeft, skjønt denne retten ikke på noe tidspunkt har blitt angrepet. Kanskje med unntak av Recon, da, men han er rabulist av natur.

Tønna Brix wrote:
Det må da for faen være opp til hver enkelt hvordan man selv skal nyte Rosenborgkampene. Og så får heller Kjernen legge litt innsats i å være så inkluderende og inspirerende at folk har lyst til å hive seg med i sang.

Enig i det første. Det andre er jeg mer tvilende til. Jeg tror det er lettere å akseptere at folk har forskjellige måter å opptre på når man er på kamp, og at Kjernen ikke nødvendigvis er noe universelt ideal. Kjernen er mitt ideal, javisst, men jeg tåler da fint om andre ikke deler denne oppfatninga.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 22.08.2010 18:37    Post subject: Reply with quote

Tønna Brix wrote:
Hvem er det du vil ta her? Folk på sponsortur eller folk som drar på europacupkamper uten å ta del i sangene?

Sponsorer på betalt fylletur som er dumme nok til å gå opp i trynet på folk de aldri burde gå opp i trynet til og kjekke seg. Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 22.08.2010 20:08    Post subject: Reply with quote

Da er det greit. RBK
Recon
Legende

PostPosted: 22.08.2010 20:33    Post subject: Reply with quote

Selvom jeg innrømmer å ikke skjønne å bruke masse penger på å reise til utlandet og se fotball som man ser det på tv.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 22.08.2010 21:58    Post subject: Reply with quote

Strand bør være bankers på høyre midtbane mot FCK etter det han viste mot Molde i dag.

Synes Henriksen har fallt litt i prestasjonene, uten at jeg dermed sier han bør av.

Han blir vel satt på sentral midtbane.

MEN - jeg er litt skeptisk til om han er sterk nok defensiv på høyt europeisk nivå, og blir gjennomløpt.

Jeg foretrekker heller Wangberg-Stadsgaard i midtforsvaret med Demidov på sentral midtbane. Henriksen kan komme inn på høyre midtbane når Strand går tom (dvs senest etter 60 minutter).

Ser ikke bort fra at Eggen har dette i tankene!
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 22.08.2010 22:10    Post subject: Reply with quote

Strand istedenfor Henriksen? Er du svimmel. Henriksen starter 100% sikkert mot FCK, aldri verden om Eggen tenkter på noe annet. Enig med deg ang. Demidov/Wangberg, men trur Eggen starter med Winsens.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 22.08.2010 22:18    Post subject: Reply with quote

Håper inderlig du tar feil når det gjelder Winsnes. Å starte med Winsnes er jo galskap forsvarsmessig. Enhver fotballspiller med normalt tempo løper jo rett gjennom ham. Så lenge det var løpskraft i MFK var Winsnes en defensiv katastrofe. Min frykt er at noen synes han spilte bra i andre omgang når sannheten er at MFK stod der med hoftefeste.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 23.08.2010 02:56    Post subject: Reply with quote

RBK går videre til CL etter å ha overbevist mot et nervøst hjemmelag i PaRkEn.

Vi var bare fem minutter fra seier sist vi møtte FCK på bortebane, i desember 2008, men et slitent, skade- og reservepreget Rosenborg måtte slippe gjennom danskene i det 85. minutt, og danskene gikk til sluttspillet. Og vi var bare en utrolig miss minutter før full tid av John Pelu unna seier på bortebane.

Ikke glem at:
- Stadsgaard og Sapara stod over med skader
- Annan var cup tied, så vidt jeg husker
- Iversen var halvskadd fra start, og helskadd i løpet av kampen.
- Minutter etter at Iversen var byttet ut scoret "hans" mann i hodeduell med en utrusende Jarstein, som bokset høl i den københavnske nattehimmelen.
- Vi var utenfor sesong, og hadde uka før blitt frarøvet en god porsjon selvtillit etter massakren på eget gress mot Valencia.
- Disse 11 avsluttet kampen for RBK, på et tidspunkt vi ledet 1-0: Rune Jarstein, Micke Lustig, Andreas Nordvik, Alejandro Lago, Micke Dorsin, Øyvind Storflor, Vadim Demidov, Alex Tettey, Per Ciljan Skjelbred, John Pelu, Jo Sondre Aas.
- Kun 4 av disse spillerne vil starte på tirsdag. Av de 7 øvrige er det kun 1 som ville gått rett inn på dagens lag, nemlig Tettey. På samtlige andre plasser er vi betraktelig sterkere i dag enn for halvannet år siden - på papiret iallefall. Også Demidov, Lustig og Skjelbred er sannsynligvis bedre spillere nå enn sist.
- Eggen is back. Ingen garantist for suksess, men kan fort bli tungen på vektskålen. 14 seire og to uavgjort på 16 kamper etter comebacket er mildt sagt imponerende og bra å ha med seg i bagasjen foran årets viktigste match.
- Etter at Solbakken har hypet opp eget lag så til de grader, er fallhøyden større for dem enn for oss. FCK har alt å tape, RBK har alt å vinne. Det kan fort bli et forknytt hjemmelag av det. Jeg kan jo ta feil, men tipper vi vinner 2-1 der nede også.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 23.08.2010 03:07    Post subject: Reply with quote

Det viktigste er at Fredrik Winsnes holdes så langt borte fra Parken som overhodet mulig. Spiller han vil det koste RBK 120millioner. Det har vi ikke råd til.

Heller Strand enn Winsnes. Han er hurtigere og bedre spiller selv om han er 40Ã¥r!!!

Det er ingen tvil om at vi har blitt dårligere defensivt under Eggen. Mye tull og unødvendige mål som blir sluppet inn.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.08.2010 09:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det vil være lønnsomt å ikke endre på de fem faste bak på banen. Ender opp med følgende lag:

Örlund - Lustig, Stadsgaard, Demidov, Dorsin - Henriksen - Skjelbred, Strand - Iversen - Prica, Olsen
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jonas
Veteran

PostPosted: 23.08.2010 09:38    Post subject: Reply with quote

Advarsel: til dere som er så fryktelig redde for jinxing, ikke les videre.

Er Helland påmeldt til denne kampen? Jfr presskittet i forbindelse med hjemmekampen forrige uke er han i hvert fall ikke det. Hadde jo tatt seg ut om Dorsin ble skadet før det er spilt 10. minutter i Parken...
Back to top
Anders
Rutinert

PostPosted: 23.08.2010 10:21    Post subject: Reply with quote

Helland er inne i troppen på 25 mann. Wink
Back to top
BigT
Junior

PostPosted: 23.08.2010 11:54    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
RBK går videre til CL etter å ha overbevist mot et nervøst hjemmelag i PaRkEn.

Vi var bare fem minutter fra seier sist vi møtte FCK på bortebane, i desember 2008, men et slitent, skade- og reservepreget Rosenborg måtte slippe gjennom danskene i det 85. minutt, og danskene gikk til sluttspillet. Og vi var bare en utrolig miss minutter før full tid av John Pelu unna seier på bortebane.

Ikke glem at:
- Stadsgaard og Sapara stod over med skader
- Annan var cup tied, så vidt jeg husker
- Iversen var halvskadd fra start, og helskadd i løpet av kampen.
- Minutter etter at Iversen var byttet ut scoret "hans" mann i hodeduell med en utrusende Jarstein, som bokset høl i den københavnske nattehimmelen.
- Vi var utenfor sesong, og hadde uka før blitt frarøvet en god porsjon selvtillit etter massakren på eget gress mot Valencia.
- Disse 11 avsluttet kampen for RBK, på et tidspunkt vi ledet 1-0: Rune Jarstein, Micke Lustig, Andreas Nordvik, Alejandro Lago, Micke Dorsin, Øyvind Storflor, Vadim Demidov, Alex Tettey, Per Ciljan Skjelbred, John Pelu, Jo Sondre Aas.
- Kun 4 av disse spillerne vil starte på tirsdag. Av de 7 øvrige er det kun 1 som ville gått rett inn på dagens lag, nemlig Tettey. På samtlige andre plasser er vi betraktelig sterkere i dag enn for halvannet år siden - på papiret iallefall. Også Demidov, Lustig og Skjelbred er sannsynligvis bedre spillere nå enn sist.
- Eggen is back. Ingen garantist for suksess, men kan fort bli tungen på vektskålen. 14 seire og to uavgjort på 16 kamper etter comebacket er mildt sagt imponerende og bra å ha med seg i bagasjen foran årets viktigste match.
- Etter at Solbakken har hypet opp eget lag så til de grader, er fallhøyden større for dem enn for oss. FCK har alt å tape, RBK har alt å vinne. Det kan fort bli et forknytt hjemmelag av det. Jeg kan jo ta feil, men tipper vi vinner 2-1 der nede også.

Tenkte jeg skulle ta opp akkurat samme vinkling. Det gjør iallefall meg mer positiv.

Her er en link fra rbk.no http://www.rbk.no/incomin...176563.ece
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 23.08.2010 12:12    Post subject: Reply with quote

Tror heller ikke Eggen ønsker å forandre på for mye. Henriksen ned defensivt og Winsnes som indreløper. Ellers blir det samme laget som sist tirsdag. Du verden som jeg savner Annan på dette laget nå. Hvis FCK vinner, kommer jeg til å gremmes grønn over hans gule kort, og IKKE MINST det som skjedde på slutten sist... Huff, ser fram til kampen med skrekkblanda fryd. Men har trua, fordi vi vil score mål. Blir 2-2.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 23.08.2010 12:18    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Kjernen er mitt ideal, javisst, men jeg tåler da fint om andre ikke deler denne oppfatninga.

Fleskepølse, øl og akevitt! Åh! Det er Idealet mitt!
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 23.08.2010 12:42    Post subject: Reply with quote

jeg er også avmålt optimist foran denne kampen. sjøl om fck på lørdag vant 3-0 og var fullstendig overlegne, så tror jeg vi har et sabla godt lag på gang.

det eneste minuset er at annan ikke kan spille, og at vi ikke har en fullgod erstatter. joda, henriksen fyller rollen godt, men da har vi ingen erstatter for henriksen.

winsnes eller strand, tipper det er ganske jevnt hvem av dem som starter.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 23.08.2010 13:02    Post subject: Reply with quote

Dette må kalles å hype til billettsalg: http://fcktv-entwebtv.dig...amp;bhcp=1

Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 23.08.2010 13:15    Post subject: Reply with quote

Tja, synes den oppfordringen til å komme på kamp var bra jeg, fikk plutselig tilbake suget jeg hadde i magen de siste par dagene før forrige kamp! Smile

Er enig med Oxbailla. Etter skuffelse, frykt og pessimisme etter "bare" 2-1 hjemme, så tror jeg også Rosenborg tar hjem dette. Det er ingen grunn til at Rosenborg ikke skal kunne slå FCK borte. Det blir jevnt, men vi går også videre med uavgjort, og presset er på FCK.

Men jeg er spent på hvem som skal spille og i hvilke posisjoner for RBK, samt hvordan strategien legges opp. Høye baller opp mot Iversen og Prica i forrige kamp ga meg et visst deja vu til Q-kampene i 2008, men det funka jo faktisk brukbart mot FCK. Hadde ikke ventet den, gitt Eggens forkjærlighet for å spille langs bakken gjennom midtbanen. Tipper uavgjort eller hårfin seier til RBK. Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.08.2010 13:24    Post subject: Reply with quote

Vi er ikke noe dårligere på bortebane enn hjemme, vi leder faktisk 2-1 fra første kamp og FCK er ikke noe umulig lag å slå. De er til tider rufsete bakover og de sliter når de får høyt press mot seg.

Greit at målet dems på tampen var kjipt å slippe inn, men vi leder faktisk. Vi er foreløpig videre, vi er i førersete. Og vi nekter å tape fotballkamper...

Jeg gidder ikke være nervøs lenger, har faen ikke sovet godt på 10 dager nå! Vi vinner!! Very Happy
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 23.08.2010 16:17    Post subject: Reply with quote

Blir syk av å gå rundt og vente på denne kampen..... Drømte forøvrig at vi tapte 4 - 3 og Olsen scorte alle tre målene Very Happy etter at vi lå under 0 - 2 og 2 - 4 (scorer da 3 - 4 målet 5 min før slutt). Noe så deilig å gå videre med 3 - 4 etter en once in a life time kamp fra Olsen. Skal dog ikke skryte på meg at jeg er kjent for å være spesielt sanndrømt.....
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 34, 35, 36  Next
Page 11 of 36

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb