| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 15.08.2010 14:50 Post subject: |
|
|
| Klart han har et poeng, men han skal ikke bry seg om det i det hele tatt. Kris skal fokusere på kampen og de spillerne han skal møte, ikke terminlisten. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 15.08.2010 14:51 Post subject: |
|
|
| Joda... ligger et poeng der, men han trenger jo ikke å bruke fokus og energi på det. Trenger en tordentale av Eggen godeste Stadsgaard tror jeg... sånn negativ tankegang har ingenting for seg før FCK- kampen, og ihvertfall ikke i media. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.08.2010 14:52 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Tapermentalitet vil jeg ikke akkurat si at Stadsgaard har. Han er vel en av ganske få spillere som til stadighet tør å si at vi kommer til å vinne kamper.
Mulig han mangler litt selvtillit for tiden. |
Og gjett hvem som evt. er skyld i det... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.08.2010 14:54 Post subject: |
|
|
Da jeg først (skum)leste VG-saken i morges trodde jeg at det var Eggen som klaget, men ser nå at sitatene på slutten altså tilhørte Stadsgaard. Har aldri vært vanlig å flytte seriekamper fra søndag til lørdag på denne måten i Norge, så det ville ha vært overraskende.
Satt og funderte etter treninga i formiddag om jeg skulle ta en prat med den godeste Kris, men ettersom både Adressa, TV2 og dansk TV2 allerede hadde bestemt seg for å prate med ham, konkluderte jeg med at jeg nok ikke ville få så mye "eget".
Ble altså i stedet lengre prat med Prica samt litt fra Eggen og Rambo II. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 15.08.2010 14:55 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Og gjett hvem som evt. er skyld i det... |
Det må vel være store slemme Eggen det? |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 15.08.2010 14:59 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | Tabloid ja  |
Føler du for å utdype? |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 15.08.2010 15:00 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Tapermentalitet vil jeg ikke akkurat si at Stadsgaard har. Han er vel en av ganske få spillere som til stadighet tør å si at vi kommer til å vinne kamper. |
Joda, men det er lett å si at vi skal vinne over FK Haugesund. Det er i kamper som mot FCK, hvor vi spiller om 120 mill og CL at vi får se hva spillerene er bygd av mentalt.
Når han sier at spissen til FCK kommer til å score tre mål. Samt at han tydeligvis har funnet alt mulig av feil ved terminlisten, så høres det for meg ut som en som er rimelig stressa og feig i instillingen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.08.2010 15:02 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Bakklandia wrote: | | Og gjett hvem som evt. er skyld i det... |
Det må vel være store slemme Eggen det? |
Enhver forsvarer som slipper inn syv mål på fire kamper vil vel bli litt shaky rent selvtillitsmessig, vil jeg tro. I hvert fall når motstanden er så som så i disse kampene (eller, burde vært det på papiret.) Han er vel ikke veldig vant med å bli fraløpt heller, vil jeg tro.
Forsvarere liker seg jo generellt dårlig i undertall, og under Eggen vil de jo naturlig nok oftere komme i undertall. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 15.08.2010 15:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.08.2010 15:02 Post subject: |
|
|
| Han er frustrert rett etter kampslutt fordi han hadde en svak kamp og det er vanskeligere for han uten Hamréns defensiv. En enkel menneskelig reaksjon etter en dårlig opplevelse. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 15.08.2010 15:03 Post subject: |
|
|
Skuffende uttalelser av Stadsgaard.
Han må da også forstå at vi ikke kommer til å spille på samme måte mot FCK som mot Start.
Og hvor mange mål N`doye skårer spiller ingen rolle så lenge vi skårer flere.
Han er nok redd for anseelsen sin i Danmark, men dette er jo helt feil innstilling.
Eggen sier vel at forskjellen på en vinner og en taper er at vinneren er løsningsorientert mens taperen fokuserer på problemer. Akkurat her tror jeg det er en forskjell i norsk og dansk mentalitet, selv om det ikke trenge å være relevant i denne saken. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 15.08.2010 15:03 Post subject: |
|
|
Enligt expertisen på forumet är det utvecklande att spela ensamförsvarare. Så nå väntar vi på att Stadsgaard skall nå ett förlösande nytt nivå .... Hoppas det sker innan FCK-matcherna. Det terpas säkert mycket på det defensiva på träningarna ..... Helhetstänkande ersatt med en tanke: anfall i längdriktningen |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.08.2010 15:05 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | Skuffende uttalelser av Stadsgaard. |
Ikke for å høres ut som noe, men det virker som om det er en stund siden flere her inne sluttet å spille fotball. Rett etter kampslutt er det ekstremt mange tanker som går gjennom hodet ens. Og etter kampen i går er det ikke rart frustrasjon var det som fylte Stadsgaards hode. Man bør generelt legge ekstremt lite vekt på uttalelser rett etter kampslutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 15.08.2010 15:07 Post subject: |
|
|
Stadsgaard har fel inställning påstås det. Var har det blivit av psykologen?
Är han utslängd från Brakka tillsammans med datorerna och mediaavdelningen? |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 15.08.2010 15:12 Post subject: |
|
|
Ja, har vi egentlig fått noe svar på om Langagergaard og Svendsen fortsatt samarbeider med oss?
Det er et godt poeng, Knerten. Tenkte ikke over at intvjuene kunne blitt gjort like etter kamp.
EDIT: http://www.rbk.no/info/ar...176943.ece - Midtbaneduellen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.08.2010 15:15 Post subject: |
|
|
Det kan vel umulig være noen andre enn Nils Arne "Demolition Man" Eggen? |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 15.08.2010 15:15 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | abjoern wrote: | | Skuffende uttalelser av Stadsgaard. |
Ikke for å høres ut som noe, men det virker som om det er en stund siden flere her inne sluttet å spille fotball. Rett etter kampslutt er det ekstremt mange tanker som går gjennom hodet ens. Og etter kampen i går er det ikke rart frustrasjon var det som fylte Stadsgaards hode. Man bør generelt legge ekstremt lite vekt på uttalelser rett etter kampslutt. |
Jeg aner ikke når uttalelsene kom. Jeg har kun fått referert artikkelen.
Selv så har jeg aldri hatt problemer med å opprettholde balansen etter en fotballkamp eller etter en annen prestasjonssituasjon, men kanskje Stadsgaard blir litt "utilregnelig i gjerningsøyeblikket"?
Uansett så er det ikke alle som reagerer med sutring og dommedagsprofetier etter en dårlig opplevelse. Derfor er det skuffende å lese det Stadsgaards sa jf "vi kommer til å tape mot FCK, N`doye kommer til å skåre 3 mål".
Last edited by abjoern on 15.08.2010 15:19; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 15.08.2010 15:16 Post subject: |
|
|
| Formellt fortsätter avtalen ut året, men jag har inte hört att de har varit i närheten av Brakka sedan Eggen kom. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.08.2010 15:20 Post subject: |
|
|
| Psyko-Martin så jeg på benken i en eller annen bortekamp nylig. Mot Stabæk? |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 15.08.2010 15:30 Post subject: |
|
|
Det må stå veldig dårlig til i FCKs forsvar... _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 15.08.2010 16:04 Post subject: |
|
|
Har lest litt på bold.dk. Noe av det vil jeg si er rart sagt spesielt nederst.. | Quote: | | Vi skal ikke glemme, at Rosenborg nok stiller op med Prica/Iversen eller Prica/Trond Olsen. Jeg tror mest, at de vælger Prica/Iversen og den angrebskæde burde ligge perfekt til FCK. Prica er primært en header og ikke specielt hurtig som fx. Utaka. Dette burde passe perfekt til Sölvi Ottesen og Antonsen. Derudover, så får Sölvi nok en pause i dag og han vil være fysisk og psykisk på toppen tirsdag. Rosenborgs forsvar er i mine øjne ikke det mest skræmmende. De har Kris Stadsgaard i forsvaret, som end ikke er god nok til et dansk landshold med mange skader og udover Agger/Kjær/Krøldrup meget tyndt besat. Lustig er en fin højre back - men ikke nær så god som Pospech. På trænerposten er FCK ligeledes bedre stillet. Rosenborg har en 68 årig Nils Arne Eggen mod Scandinavians pt. mest succesfulde træner i Ståle. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.08.2010 16:38 Post subject: |
|
|
| Gentleman Finn wrote: | Som dansker er jeg meget overrasket over at i rangerer Kris så højt som i gør. Da Kris i sin tid skiftede til Reggina var mange overrasket over at det lykkedes FC Nordsjælland at få penge for en spiller der slet ikke have gjort sig godt bemærket på førsteholdet. Jeg ser ham som en af de svageste spillere for RBK. Det er nemt at se god ud som forsvarer, når man spiller på et godt hold som Rosenborgs med så mange gode spillere.
Kris har hurtighed og er ikke en dårlig spiller, men han hører ikke til på et tophold. |
Hehe, dette er vel bortimot oppsummert min egen mening om Stadsgaard. Vel, minus den siste biten. Han kan nok være på RBK, men er ikke i nærheten så god som massene vil ha det til, imo. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
bjaudk Junior
|
Posted: 15.08.2010 16:50 Post subject: |
|
|
Hejsa
Nu har jeg fuldt med herinde, og vil lige give mit syn på kampene med.
Det bliver 2 meget tætte kampe, men de sidste 2 kampe har specielt angrebet i fck kørt rigtigt godt, og det tror jeg bliver afgørende.
Forsvaret er ikke optimalt lige nu, det har været nogle basale fejl som skal rettes op inden kampene, men sådan spiller for spiller har vi en rigtig stærk bagkæde.
Pospech er en virkelig dygtig back, som på hans bedste dage også agere som en offensiv midt, han har okay teknik, en god fysik og et meget stort løbepensum, han er rigtig svær back at runde. Wendt er vel den bedste venstreback i norden pt. han spiller med stor sikkerhed og har også en god fysik og teknik.
Vores midtforsvar Sölvi/Anttonson/Zanka minder alle tre meget om hindanden, høje luftstærke spillere, som dog har deres svaghedder når bolden er ved jorden, Anntonson, er den sikker mand i forsvaret, hvor de 2 andre skiftes lidt om pladsen. Fælles for dem alle er at de mangler lige den sidste erfaring i Europa.
Vores midtbane er meget stærk, og vi kan spille med mange forskellig konstellationer alt efter hvad opgaven er. På højre kanten har vi Claudemir (han er dog primært midt-midt) han er en meget boldsikker type, god teknik, eminent blik for spillet (3 assists i 3 kampe) godt løbepensum, en spiller der kan afgøre en kamp på egen hånd.
Midt-midt ligger Kvist, Hjalte og TK. Den normale konstellation er Kvist/Hjalte, men i det første kampe her i sæsonen har TK virkelig vist sig som en god spiller. Kvist / Hjalte bliver primært brugt når defensiven skal sikres, Hjalte er en fin spiller med et meget højt bund niveau, men ikke en som kan ligge den afgørende aflevering, stort defensiv arbejdindsats.
Kvist er en boks-til-boks spiller, han løber konstant og han kan sætte sig igennem med afgørende tacklinger og bolderobringer, er god til at vende rundt og sætte en kontra igang. TK minder meget om Kvist, dog ikke med samme evne til at sætte sig igennem, til gængæld kan han ligge geniale afleveringer som man ikke ser meget af her i norden.
Venstrekanten har vi Vingaard og Grønkjær, de begge kan dog også spiller højrekant.
De minder en del om hindanden, hurtigt med rigtig god teknik, Grønkjær er en af de bedste (vil næsten sige i EU) i mand-mod-mand, NÅR han er i topform, i denne sæson har der dog været langt mellem snapsne.
Vingaard er en målscorerne midtbane spiller, han har en fin teknik, men har det med at falde ud af kampene.
I Angrebet har vi Dame N'doye og Ceasar Santin. Begge meget giftige spillere, og begge i god form.
N'doye er arbejdshesten, der ligge sig lidt ned i banen og modtager bolden med ryggen til modstanderen, har vifter han dem væk med sin store fysik. Han har en god teknik. Hans evne til at skabe chancer til sig selv er helt vild, han kan skabe 5-10 100 % chancer i løbet af en kamp, hans evne til at score på dem har dog manglet i starten af sæsonen, men ser ud til at være kommet igen.
Santin ligger ofte på kanten af Offside, og med sine lynhurtige ryk løber han i rykken på forsvarene, han er virkelig giftig for et langsomt forsvar.
Mit bud på en start opstilling er som følger:
Johan Wiland
Pospech---Sölvi---Anttonson---Wendt
Claudemir---Kvist---Hjalte---Grønkjær
N´Doye
Santin
Mvh. Bjarke |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.08.2010 17:17 Post subject: |
|
|
Det som faktisk er sant er at Stadsgaard har rett. Vi kommer til å slippe inn mål på tirsdag. Og det blir mest sannsynlig N`doye som skårer, evt Santin. Slik har det bestandig vært. En spiss i toppform på et godt lag som spiller på motstanderlaget mot RBK skårer nesten bestandig.
Husker selv 2-2kampen mot Inter. Crespo var i sitt livs form, rørte ballen ca 10ganger, men skårte 2mål ut av nesten ingenting.
Stadsgaard mistet vel hodet i går. Han var visst meget frustrert og klarte vel ikke å holde seg. Skuffende at det ble sagt i media selvfølgelig.
Han har jo rett. Med kun Eggen som trener blir det for lite trening på forsvar, og det vil ha stor betydning mot FCK. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 15.08.2010 19:32 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | Stadsgaard har fel inställning påstås det. Var har det blivit av psykologen?
Är han utslängd från Brakka tillsammans med datorerna och mediaavdelningen? |
Patetisk. |
|
| Back to top |
|
 |
|