View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dags Veteran
|
Posted: 09.08.2010 20:50 Post subject: |
|
|
Sant nok, men det er ikke Helland sin feil at Rosenborg forlenget kontrakten med et år. For hans egen del må det uansett telle som positivt at han storspiller i 2. divisjon. Han kan da vanskelig gjøre det noe bedre i den situasjonen han har havnet i. Årsaken kan sikkert diskuteres, men bottom line har du rett. Han var ikke god nok når det gjaldt.
Mine ønsker har utelukkende å gjøre med at de ganske sikkert ikke vil være dårligere enn Strand og Winsnes, for det skal godt gjøres. I mine øyne er det bedre å matche en 20-åring enn en 40-åring. Spillerne peaker i forskjellig alder. Noen som 18, noen som 28, men svært få fra 36 og oppover.
Det beste for klubben vil derimot være å kjøpe inn noen som er skikkelig gode, men det har jo vist seg å være enklere sagt enn gjort. Uten å greie ut mulige årsaker for det heller. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 09.08.2010 20:52 Post subject: |
|
|
Storspiller man i 2.div så bør man vel i det minste klare å gjøre en helt ok jobb i 1.div? Litt merkelig at det gikk som det gikk i Ranheim.. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 09.08.2010 21:15 Post subject: |
|
|
For alt vi vet kan det ha vært problemer mellom ham og Perry. For han fikk jo aldri spilletid i førstedivisjon heller.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 09.08.2010 21:41 Post subject: |
|
|
Helland, Åsen og Oviasu kan ikke være dårligere enn Winsnes, og Strand har heller ingen framtid hos oss. La i det minste én av disse få prøve seg som innhopper i stedet for Old Boys!
Jeg tror ikke Helland er treigere enn Rambo2, men arbeidskapasiteten er kanskje ikke på topp?
Uansett stoler jeg ikke på talentvutderinga til Perry, men jeg er allikevel usikker på Helland etter en sånn gedigen nedtur. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 09.08.2010 22:04 Post subject: |
|
|
Morro å se at Påls skuddfot duger, men arbeidbetingelsene mot nedrykkslaget Kolstad var svært gode for alle RBK ere i denne spesifikke kampen. Kolstad rykker garantert ned, ikke noe defensivt press, ingen jobbing og tempoproblemer over hele linja. Den eneste gode spilleren er Martin Lund som helt sikkert vil forlate det synkende skipet litt brennfort. Helland har skuddfot, men med press kan han ikke fyre av og sikte ala Landskytterstevnet i Elverum. DET fikk han tid til her. Det Helland mangler for å ta et skritt til er arbeidskapasitet og temposkifte, , to viktige faktorer for å ta et steg til. Dette kan selvsagt forbedres , gutten er bare 20 år..... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.08.2010 22:06 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | For alt vi vet kan det ha vært problemer mellom ham og Perry. For han fikk jo aldri spilletid i førstedivisjon heller.. |
Tror fort det kan ligge noe her ikke alle trenere som til alle tider er like rasjonelle. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.08.2010 22:36 Post subject: |
|
|
Oviasu var visst meget god i dagens 2. divisjonskamp på midtbanen. |
|
Back to top |
|
 |
laBan Junior
|
Posted: 09.08.2010 22:41 Post subject: |
|
|
Manglende spilletid i Ranheim ryktes å skyldes at han og Perry kom på kant med hverandre. Veldig synd egentlig, for jeg tror Helland hadde hatt godt av å matches på det nivået fremfor 2. div. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 09.08.2010 22:42 Post subject: |
|
|
Helland var den som imponerte meg mest i kampen mot Byåsen forrige runde også. Da hadde han vel to scoringer og minst én assist.
Fem mål på to kamper og sikkert en del målgivende pasninger i tillegg. Det må vel sies å være godkjent for en midtbanespiller. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 09.08.2010 22:51 Post subject: |
|
|
Quentez,
kvikke ben, kvikk ballbehandling og et rask hode er et minimum på TL nivå. Helland mangler en del der og vil derfor ikke på lang tid være god nok. Antakelig aldri. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.08.2010 22:55 Post subject: |
|
|
TomH, du er nok ikke seriøs? Kvikke bein, kvikk ballbehandling... nødvendig i TIPPELIGAEN, en liga hvor teknikk og kvikke bein er ekstremt sjeldent? Dette må være kødd. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2010 23:03 Post subject: |
|
|
Pussig spiller denne Helland; konge i 2. div og et null og niks AL/TL. Løper for lite og tregt ja, men for en skuddfot! En habil AL-spiller kan nok Helland bli om et par år, men noen RBK1-spiller blir han aldri. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.08.2010 23:42 Post subject: |
|
|
Har ikke sett Helland i aksjon i år, men rapportene tilsier at han har gjort bra grunntrening hos Ranheim og kanskje fått litt bedre frekvens i løpesettet sitt? |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 10.08.2010 00:48 Post subject: |
|
|
To perlescoringer i dag hvertfall.
Kall meg en idiot, men en midtbanespiller med en slik skuddfot tar jeg gjerne som innbytter på a-laget mot slutten av kampene. |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 10.08.2010 01:00 Post subject: |
|
|
Idiot!
Greie skudd, men ikke akkurat landslagsklasse av han derre Kolstad-keeperen heller... |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.08.2010 01:02 Post subject: |
|
|
Du kan seriøst ikke klandre keeperen for de skuddene der? |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 10.08.2010 01:05 Post subject: |
|
|
Neivel... skal huske det neste gang Örlund slipper inn noe sånt |
|
Back to top |
|
 |
Bianchi Junior
|
Posted: 10.08.2010 10:35 Post subject: |
|
|
Førstemålet tar vel ikke Örlund heller vil jeg tro. Lite press på ham av Kolstad, men en virkelig klassescoring. Nummer to er det enda mindre press på ham og regner med at Örlund ville fistet til corner. Men er enig med Ølhund... at Winsnes og Strand har fast klippekort som innbyttere blir litt latterlig. Leder vi 2-1 mot Sandefjord så er det vel ikke så mye større sannsynlighet for at Strand skal putte i stedet for Bakenga.... |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.08.2010 10:53 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Har ikke sett Helland i aksjon i år, men rapportene tilsier at han har gjort bra grunntrening hos Ranheim og kanskje fått litt bedre frekvens i løpesettet sitt? |
Er enig i det etter å ha sett klippene fra gårsdagens kamp. Han virker kjappere og lettere enn før. Det lover bra. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.08.2010 12:08 Post subject: |
|
|
Knerten,
he he, alt er jo relativt.
Poenget mitt var bare at ut fra det lille jeg har sett av Helland, så har han vært for treg. Jeg har, pr tidspunkt, ikke mye tro på at han får såpass med kvikke ben og kvikk ballbehandling at han når opp til RBK-nivå.
Quentez,
jeg kan love deg at det finnes mange spillere i lavere divisjoner med knallgode skudd. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
BigT Junior
|
Posted: 10.08.2010 12:15 Post subject: |
|
|
Tror for mange påvirkes av at han ikke spillte noe for RIL. Husk at han var en av våre største talenter før han dro. Tviler på at han har blitt mye dårligere nå. |
|
Back to top |
|
 |
andreasb Senior
|
Posted: 10.08.2010 12:16 Post subject: |
|
|
Han virke kjappare no ja. At han har skuddfot som holde Tippeliganivå er vell ingen tvil om. Men det som imponerte meg mest ut i fra klippet fra Kolstad-kampen var når han drog seg forbi og fikk straffe + første angrepet i klippet, når han slår inn (det er vell han?). I de situasjonene går det fort og med ei kjapp og effektiv finta. ¨
Satte ein stor strek over navnet hans tidligare når han ikkje fikk spilla i Ranheim...har funne fram viskelæret og gnir lett på streken.. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.08.2010 15:12 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett klippene fra RBK2- Kolstad kampen så sitter jeg igjen med et intrykk langt over forventet angående teknikk og fart hos Helland. Han finter jo spillere på rævva i et sett med overstegsfinte og ok rykk.
i tilfelle en back i TL er raskere så må jeg også legge til at han ser ut til å ha glimrende fysikk og etter å ha mistet troa på helland fikk jeg nå en enormt optimistisk tankegang angående hans fremtid hos oss. og FOR noen skudd! minte meg om Daniels skudd (var det mot Panathinaikos?) _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.11.2010 00:47 Post subject: |
|
|
Karlsen klar for Hødd, men intet nytt ang. evt. etterspill for Helland. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 05.12.2010 22:15 Post subject: |
|
|
Hva er det Helland mangler som gjør at han ikke tar steget videre? De gangene jeg har sett han i klipp fra treninga så virker det som om han har bra gjennombuddskraft, bedre fart enn f.eks. Henriksen, et bedre finteregister enn de fleste andre i stallen og en knallgod skuddfot. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
Back to top |
|
 |
|