English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
ENDELIG!

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
olaola80
Senior


Joined: 26 Sep 2003
Posts: 146

PostPosted: 19.11.2003 21:55    Post subject: ENDELIG! Reply with quote

Klokka vise 20.52. Norge-Spania 0-3, med 28 minutter igjen. Endelig tar Semb-perioden slutt! Very Happy Men en ting har Semb greid å gjøre, det er å ødelegge den norske befolkningens engasjement rundt vårt landslag. Folk som før har sittet i godstolen å ventet i timesvis før landskamper, sitter i dag og ser "Med hjartet på rette staden" på NRK1 før de slår over for å titte på kampen! TAKK SEMB! Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 19.11.2003 21:58    Post subject: Reply with quote

Jeg skjemmes, rett og slett. Norsk landslagsspill kan aldri ha vært værre. Hadde vært mindre skam å ikke stille med landslag i hele tatt, for dette er rett og slett bare flaut. Nei gå å legg deg semb. Confused
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
tth81
Junior


Joined: 13 Sep 2003
Posts: 27
Location: Bergen

PostPosted: 19.11.2003 22:17    Post subject: Reply with quote

D e flaut....

Den eneste personen en norsk spiller klarer å takle, er en av hans egne suportere!!!!! Flaut Frode.... Du ska vær mellom stengene ikke utpå midtbanen!!!!

Takk for alt SEMB... Du gjor Norge SÃ… mye bedre.... Rolling Eyes
_________________
Fotbaill e følelsa, slæpp dæm fri
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 19.11.2003 22:52    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det var helt korrekt av Frode Olsen å reagere som han gjorde, og takle den supporteren. Når han ødelegger kampen og INGEN reagerer (hvor var vaktene? Politiet? Sov de? Hva med dommer Collinna?) så må noen ta affære, og det gjør Olsen på glimrende vis Laughing

Dagens absolutte høydepunkt Laughing Laughing
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
g_gamst
Junior


Joined: 14 Feb 2003
Posts: 46
Location: Hasvik

PostPosted: 19.11.2003 22:59    Post subject: Reply with quote

Det er godt at det fins rettferdighet i fotball. Endelig er Semb og Drillo perioden over, fohåpentligvis. Det norske fotballforbundet har jo ikke hittill vist at de kan fotball. Nå må tiden være inne for et bytte til en offensiv fotball, slik de fleste mener fotball skal spilles. Det nye norske laget må lære seg at for å vinne kamper må man over på den andre siden av banen der motstandernes mål er plasert. Takk Spania for at vi slipper å se den norske fotballstilen i EM.
_________________
Laget mitt??? D e Rosenborg d.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 20.11.2003 12:29    Post subject: Reply with quote

Oi oi oi, her oser det av historie- og kunnskapsløshet, gutter.

Zbegra wrote:
Norsk landslagsspill kan aldri ha vært værre


g_gamst wrote:
Endelig er Semb og Drillo perioden over, fohåpentligvis.


Hva i all verden er det dere babler om?

Perioden under Drillo og Semb er den beste som noensinne har vært i norsk landslagshistorie. (Ok - etter krigen da! 1936 var et fint år.)

Sånn dere holder på høres det ut som om vi før Drillo og Semb var en fotballstormakt. Hah. Før Drillo var vi en dverg på linje med Malta og San Marino. Samtlige kamper mot Norge ble betraktet som enkel motstand og garanterte poeng, og det mest rosende som kunne sies om våre kamper var "hederlig innsats" samt "hederlig tap".

Drillo endret dette. Han hevet Norge til en noe større makt - basert på en ekstrem taktikk og full utnyttelse av spisskompetanse.

Men - ikke engang Drillo fikk Norge til EM. Det er det bare Semb som har klart. BARE Semb. Og denne gang fikk han oss til play-off. Også Spania, Nederland og Tyrkia måtte dit.

Ok, det siste året har vært labert. Men - glem ikke at Drillo og Semb representerer Norges storhetstid. Dere synes vi var dårlige nå? Før Drillo var vi mye verre. Da ville vi hatt Luxemburgs rolle i vår gruppe, eller ved et lykketreff hatt full klaff og vunnet en av kampene. (En av de mot Luxemburg altså. Eller i det minste fått uavgjort.)

Jada, karer, jeg skjønner at dere vil at vi skal være en jævlig bra fotballnasjon. Fint mål, det. Men litt realisme er ikke så dumt heller.

Før Drillo var vi en jævlig dårlig fotballnasjon. Under Drillo var vi også en jævlig dårlig fotballnasjon, men Drillo klarte det mesterstykket det var å skjule det ved å dyrke frem spisskompetansen (spisskompetanse = spilleren er ganske dårlig men god til én ting). Da vant vi ganske mye, til en forandring. Drita kjedelig å se på, naturligvis, så det ble masse klager.

Semb? Han løste opp Drillos strenge taktikk. Men det gikk naturligvis ikke så bra, siden spillerne fremdeles var ganske dårlige. Spesielt dårlig gikk det når den beste spilleren, Myggen, syntes det ble for mye regler og for lite øl. Resultat: mindre kjedelig enn Drillos (faktisk!), men til gjengjeld vant vi mindre. Med andre ord, fremdeles en jævlig dårlig fotballnasjon.

Selvfølgelig må vi bli bedre for å henge med. Men landslagstreneren har ikke så stor innflytelse. Først og fremst har vi ikke spillere som er gode nok - teknisk og fysisk - til å hevde oss i toppen. Vi vil forbli en jævlig dårlig fotballnasjon til vi får spillere som er gode nok til å matche konkurrentene.

Oppfordring: Ikke klag. Ta med ballen ut på løkka og lek med den, hver dag, de neste ti årene, og få med deg alle dine venner. Det er det som må til.
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 20.11.2003 15:38    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Oi oi oi, her oser det av historie- og kunnskapsløshet, gutter.

Zbegra wrote:
Norsk landslagsspill kan aldri ha vært værre


g_gamst wrote:
Endelig er Semb og Drillo perioden over, fohåpentligvis.


Hva i all verden er det dere babler om?

Perioden under Drillo og Semb er den beste som noensinne har vært i norsk landslagshistorie. (Ok - etter krigen da! 1936 var et fint år.)

Sånn dere holder på høres det ut som om vi før Drillo og Semb var en fotballstormakt.


har ikke sagt noe om drillo jeg, jeg mener det var bedre når drillo kjørte landslaget, for min del så kan drillo godt komme tilbake. Semb føler jeg har tulla mye hele veien. jeg mente prestasjonene generelt. Det jeg har sett de siste par åra har vært intet mer enn klønete, kanskje en bra kamp en gang i blandt, men stort sett klønete og kjedlig.
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
olaola80
Senior


Joined: 26 Sep 2003
Posts: 146

PostPosted: 20.11.2003 16:10    Post subject: Reply with quote

Enig i at landslaget har gjort det bedre under Drillo og Semb enn før. Men nå har jo Semb lagt seg skikkeli bakpå FØR hver en kamp. Rene homsenes drøm, der han legger laget bakpå og gir rom! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
g_gamst
Junior


Joined: 14 Feb 2003
Posts: 46
Location: Hasvik

PostPosted: 20.11.2003 16:12    Post subject: Reply with quote

Har ikke sagt at norge var noe bedre før Semb/Drillo. De siste ti årene har bare vært bedre enn før, men ikke godt nok. Norge har hadt spillere og har spillere som er på høyde med kas land som helst i europa. Feilen er bare at de ikke har fått lov. Med andre trenere enn Drillo og Semb så hadde norge helt sikkert hadt en mer offansiv stil, som både Sverige og Dannmark. Disse to landene har da også vunnet mye mer enn norge. Så stilen har vært feil hittil, og håper det blir en forandring på det.
_________________
Laget mitt??? D e Rosenborg d.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 20.11.2003 16:40    Post subject: Reply with quote

Eneste lyspunktet med kampen var Taklinga til Olsen...


Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 20.11.2003 20:35    Post subject: Reply with quote

Hehe... laga en annimasjon av det jeg Razz :



Bilder © VG | Animasjon © Simon Evjen
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb