View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.11.2005 16:04 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | attach wrote: | Det blir ingen banner under aksjonen som får folk til å forstå hva som skjer? |
Joda.
Og Roar Stokke på TV3 vet om det, så det blir vel ratt kommentert under CL-sendinga på TV også. |
Det er bra jobba. Nå har vi et mye bedre fundament for aksjonen. Jeg tror det kommer til å gå bra, jeg. Spillerne kommer også til å klare seg fint. Veldig fint. |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 01.11.2005 16:07 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Dere misforstår totalt hva/hvem denne aksjonen skal ramme. Den skal ikke RAMME noen. Den skal gi et bilde på hvordan Lerkendal er om det ikke fins en levende supporterkultur der. 15 minutter med tilskuere som på de tre andre tribunen, så kontrasten med 75 minutter farger og leven.
Dette er knappest kvantefysikk folkens. Det er lov å legge to pinner i kors og prøve å dedusere seg fram til noe her selv også! |
Nå synes jeg egentlig det er på tide at Recon, lærer seg ydmykhetens noble kunst. Hver gang jeg leser et innlegg fra deg så er det i en nedlatende tone, kan du ikke bare prøve å fortelle andre de sannheter som du åpenbart har innsett på en litt mer informativ måte?
Når det er sagt, så må da de som aksjonerer ta det til seg at så mange har misforstått hva budskapet til aksjonene er. Kanskje denne aksjonsformen bare oppfattes som trass og barnslig. Slik jeg ser det er ikke de som står bak denne aksjonsformen noe bedre enn de i RBK styret som kaster supportere ut. Nei, en dag håper jeg at supportergrupper tar i bruk metoder som kanskje andre gidder å forholde seg til... _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 01.11.2005 16:10 Post subject: |
|
|
Er vaktene på lerkendal så strenge som dere får dem til å virke her, vaktene vi så vidt snakket med virket veldig imøtekommende og vennlig, men smilte, det gjorde han ikke..  _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.11.2005 16:10 Post subject: |
|
|
Når jeg må skrive det samme 5-6 ganger så blir det slik ja. Lev med det!
Dersom folk var istand til å ha sko med annet enn borrelås så slapp man gjenta seg sjøl gang på gang.
Det har flere ganger vært presisert at dette er en tidsbegrenset aksjon for å gi et bilde på hvordan det ville sett og hørtes ut uten en levende supporterkultur. Trenger du det enda mer med teskje?
I såfall:
Det har flere ganger vært presisert at dette er en tidsbegrenset aksjon for å gi et bilde på hvordan det ville sett og hørtes ut uten en levende supporterkultur.
Det har flere ganger vært presisert at dette er en tidsbegrenset aksjon for å gi et bilde på hvordan det ville sett og hørtes ut uten en levende supporterkultur.
Got it? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 01.11.2005 16:17 Post subject: |
|
|
my point exactly...slapp av litt, kis _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
Minimikro Junior
|
Posted: 01.11.2005 16:22 Post subject: |
|
|
Jeg likte forslaget om å gå med svart tape over munnen.. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.11.2005 16:22 Post subject: |
|
|
Jeg blir bare møkk lei av at folk ikke klarer tenke selv. Folk er jo så opptatte av å være prektige supportere at de ikke forstår at de skyter seg selv i foten. Hvor enkelt er det ikke for Klubben å alltid pisse på oss som de gjør. Vi kan jo ikke gjøre noe, da går det jo ut over gutta på banen. Som om en knebling av supporterlivet ikke gjør det. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 01.11.2005 16:23 Post subject: |
|
|
Det blir litt irriternde til tider når folk er så forbanna tjukke i huet at de ikke skjønner hva andre sier da..... _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.11.2005 16:37 Post subject: |
|
|
Media på vår side! Jess!
Skal forøvrig teipe til truten med svart teip som foreslått. Godt forslag! Sikkert lettere å komme i avisa om vi markerer med et slikt symbol. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.11.2005 16:54 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 01.11.2005 16:55 Post subject: |
|
|
arnt wrote: | Et av bannerne som ble beslaglagt hadde et Dahls motiv på. Leser du overhodet de andre innleggene Sigge? |
Han er for opptatt med å løpe etter autografene til bortelagets spillere.  |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 01.11.2005 16:59 Post subject: |
|
|
Aksjonen høres bra ut den. Men er dette blitt tatt opp med Bratseth før på en ordentlig måte? Isåfall er det iallefall helt rett med denne aksjonen. Dersom det ikke er tatt opp kunne det godt vært tatt en ordentlig prat først... Og det er andre kamper igjen og aksjonere i, i år!
Og.... når vi først skal aksjonere så synes jeg sort teip-forslaget høres bra ut! Det vil synliggjøre mye bedre hvorfor det aksjoneres... _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.11.2005 17:03 Post subject: |
|
|
- Ulovlige bannere
- Vi beklager dette, jeg har sett på nettet at det er en aksjon på gang, angivelig på grunn av at to banner ble inndratt, medgir Endre Storholt, markedssjef i RBK.
- Vi tar det til etteretning, og har ingen annen kommentar en at begge de bannerene er ulovlige. Det ene er en logo for et bryggeri, det er ikke lov i Norge. Det andre er et banner som i følge politiet lefler med casuals-miljøet. Ingen av de to bannerne markerer noe støtte for RBK. Jeg kan også si at ingen blir kastet ut av Lerkendal uten at det er en grunn til det. Det er de samme reglene for Kjernen som for alle andre.
- Legger dere noen føreinger for hva som kan stå på bannere utover norsk lov?
- Nei, avlsutter markedssjef Endre Storholt.
smask! |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.11.2005 17:03 Post subject: |
|
|
Adressa wrote: | - Legger dere noen føreinger for hva som kan stå på bannere utover norsk lov?
- Nei, avlsutter markedssjef Endre Storholt. |
Vet ikke om jeg skal eller  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2005 17:04 Post subject: |
|
|
Her er for øvrig pressemeldinga TT sendte ut i ettermiddag:
Orientering om markering under Rosenborg - Real Madrid
Kjernen (uavhengige Rosenborg-supportere) og Tifo Trondheim (en uavhengig gruppering som interesserer seg for supporterkultur, og hvis formål er å sette farge på tribunene) vil gjennomføre en protestmarkering under kampen Rosenborg - Real Madrid.
Her er bakgrunnen for markeringen, om media skulle legge merke til det og ha lyst til å kommentere det.
BUDSKAP
Vi er ikke Brakkas nyttige idioter!
Under hjemmekampen mot Tromsø ble noen av våre supportere grundig trakassert av Lerkendals vakter. Noen flagg ble konfiskert. Da en supporter prøvde å løpe etter vakta og få tilbake flagget, ble vedkommende supporter kastet ut. En annen supporter ble kastet ut for å ha kastet et pølsepapir.
Vi vil ikke la oss sensureres. Vi vil ha rett til å vise følelser, farger og
budskap. Vi vil ikke at Brakka skal bestemme hva slags meninger vi skal ha og hva slags ytringer vi skal få komme med (såfremt de ikke rammes av norsk lov, naturligvis).
Under kampen Vålerenga-Rosenborg laget Tifo Trondheim et stort arrangement. Det ble godt mottatt av alle, og bilder derfra brukes nå på klubbens hovedside www.rbk.no - som reklame. Det er naturligvis greit for oss. Slike ting koster mye tid og mye penger å gjennomføre, og vi gjør det uten oppfordring og uten å få betalt, uten engang å få dekket utgiftene. Allikevel gjør vi det, av kjærlighet til klubben - det er supporternes gave til laget.
Rosenborg-Brakka smiler, er fornøyde og bruker oss når vi lager noe bra. Og tramper på oss hvis de ikke liker det vi ytrer. Rosenborg-Brakka vil åpenbart at supporterne skal være et gratis PR-byrå for klubben, slik at produktet blir bedre salgbart både mot tilskuere og mot sponsorer.
Nei takk. Vi vil ikke være nyttige idioter.
BAKGRUNN
Hendelsene under Tromsø-kampen er den direkte foranledningen til denne aksjonen. Men det er ikke første hendelse. Det har skjedd flere ganger at flagg blir inndratt. Både av politi og vakter.
Det kommer ingen høflig henvendelse fra Brakka en tirsdags formiddag i solskinn. Ingen dialog eller diskusjon. Vi hører ingenting. Det vi merker er hvordan vakter og politi behandler oss.
Vi skylder ikke på vakter og politi i denne saken - vi skyter ikke på budbringerne. De følger Brakkas oppfordring.
Noen av flaggene våre MÅ inndras!
Hvorfor? Hva står det på dem som er så fælt? "De må da være ulovlige?" tenker du kanskje. Slett ikke.
Ett banner forestiller en krokodille. Ja, vi skjønner tankegangen: Krokodillen, Lacoste-merket, kan forbindes med såkalt 'casuals'-kultur. Men: det er ingen 'casuals' på Tribune Vest. Ikke i Trondheim forøvrig heller, etter hva vi vet. Og det fremste kjennetegn på en 'casual' er at han går 'casual dressed', i merkeklær. En supporter i RBK-drakt og med skjerf kan aldri være en 'casual'.
Ett banner forestiller Dahls-logoen. Vi skjønner denne også: Alkoholreklame. Men er det, faktisk, ulovlig alkoholreklame? Det tror vi ikke. Ikke blir vi bedt om å vise det frem, ikke får vi noen motytelse. Det er en privat ytring, motivert med at Dahls er en viktig del av den lokale kulturen i Trondheim.
Har politiet rett til å beslaglegge banneret? Steinar Talg, Juridisk seksjon, politidirektoratet svarte dette i mai: "som det allerede fremgår av e-posten blir dette et spørsmål om flagget er å anse som ulovlig alkoholreklame. Fortolkningen av reklameforbudet ligger inn under Arbeids- og sosialdepartementet og Sosial- og helsedirektoratet. Det tilligger ikke Politidirektoratet å overprøve disse vurderinger."
Dersom bruk av flagget er å anse som ulovlig alkoholreklame, kan politiet beslaglegge dette.
Helena Wilson i Sosial- og Helsedirektoratet sa (også i mai): "Det
avgjørende i tilfeller hvor privatpersoner på eget initiativ reklamerer for alkohol, vil være hvilket formål "reklamen" har. Direktoratet har ikke tidligere vært inne i saker av denne karakter, da ytringsfriheten går foran reklameforbudet, og det skal nok ganske mye til for at man kan si at en privat ytring er i strid med reklameforbudet."
Vi gjør ingenting ulovlig, ingenting som skulle tilsi at Brakka sender vakter og politi på oss. Vi viser følelser og meninger, neppe alltid på en høflig måte og i tråd med god folkeskikk, men dette er tross alt på en
fotballtribune. |
|
Back to top |
|
 |
duriz Junior
|
Posted: 01.11.2005 17:20 Post subject: |
|
|
At dere skal la dette gå utover støtten til spillerne utover kampen er latterlig. Selv om dere viser at dere ikke vil la dere bli behandlet slik ( som jeg skjønner ) så kan vi ikke la være å støtte spillerne våre som sliter seg ihjel utpå der mot Real.
Prøv å tenk fornuftig selv om dere er så forbanna sure..
Tenk på spillerne også . Ikke dere selv. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.11.2005 17:24 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Når jeg må skrive det samme 5-6 ganger så blir det slik ja. Lev med det!
Dersom folk var istand til å ha sko med annet enn borrelås så slapp man gjenta seg sjøl gang på gang.
Det har flere ganger vært presisert at dette er en tidsbegrenset aksjon for å gi et bilde på hvordan det ville sett og hørtes ut uten en levende supporterkultur. Trenger du det enda mer med teskje? |
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.11.2005 17:30 Post subject: |
|
|
Ode på Kjernen.com:
Det er umulig å diskutere dette med Storholt. Jeg har prøvd. Ikke bannere spesielt, men supporternes betydning for RBK. Jeg hevdet at supporterne var RBK's viktigste støttespillere. Han lo meg midt i trynet og sa at supporterne(i betydningen Kjernen) betydde ingenting for RBK. Det var sponsorene som betydde noe, de la igjen penger i kassa. Han regnet oss mer som et problem og en utgift. Det begrunnet han bl annet med at vi fikk billige billetter som RBK kunne solgt for langt høyere pris. Han var jævla arrogant i den diskusjonen, så jeg ga opp. Etter dette har jeg mista totalt respekten for fyr'n.
 |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 01.11.2005 17:34 Post subject: |
|
|
attach wrote: | - Ulovlige bannere
- Vi beklager dette, jeg har sett på nettet at det er en aksjon på gang, angivelig på grunn av at to banner ble inndratt, medgir Endre Storholt, markedssjef i RBK.
- Vi tar det til etteretning, og har ingen annen kommentar en at begge de bannerene er ulovlige. Det ene er en logo for et bryggeri, det er ikke lov i Norge. Det andre er et banner som i følge politiet lefler med casuals-miljøet. Ingen av de to bannerne markerer noe støtte for RBK. Jeg kan også si at ingen blir kastet ut av Lerkendal uten at det er en grunn til det. Det er de samme reglene for Kjernen som for alle andre.
- Legger dere noen føreinger for hva som kan stå på bannere utover norsk lov?
- Nei, avlsutter markedssjef Endre Storholt.
smask! |
Sjå der ja.
Vær så snill drit i dette nå da. Han har jo beklaget. Skjønner ikke vitsen.. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.11.2005 17:38 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 01.11.2005 17:42 Post subject: |
|
|
Dette er rett å slett latterlig av RBK. Storholt virker som en jævlig arrogant fyr. La han brenne!
Forresten er det vel ikke ulovlig med Dahlslogoen så lenge man ikke spesifiserer ølet? De produserer jo også brus som sagt (Ingefærøl ). Tostangflagget kunne jo ha blitt ment som bryggeriet generelt.
Støtter TT fult ut  |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 01.11.2005 17:44 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Ode på Kjernen.com:
Det er umulig å diskutere dette med Storholt. Jeg har prøvd. Ikke bannere spesielt, men supporternes betydning for RBK. Jeg hevdet at supporterne var RBK's viktigste støttespillere. Han lo meg midt i trynet og sa at supporterne(i betydningen Kjernen) betydde ingenting for RBK. Det var sponsorene som betydde noe, de la igjen penger i kassa. Han regnet oss mer som et problem og en utgift. Det begrunnet han bl annet med at vi fikk billige billetter som RBK kunne solgt for langt høyere pris. Han var jævla arrogant i den diskusjonen, så jeg ga opp. Etter dette har jeg mista totalt respekten for fyr'n.
 |
Vi får se hvor viktige supportere er i dag. Ditt arogante svin  |
|
Back to top |
|
 |
|