English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
15 minutters stillhet mot Real Madrid!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
arnt
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 13:35    Post subject: Reply with quote

Jeg vil bare ha det sagt at jeg synes planleggingen er for kortvarig. En effektiv demonstrasjon krever mer forberedelse enn et par-tre dager og noen timer før kampstart.

Når det er sagt, sympatiserer jeg med saken. De situasjonene som har blitt beskrevet som eksempler, tegner et bilde av et klubbstyre som utviser dobbeltmoral, herskesyke og klart manglende forståelse for begrepet folkelighet.

Jeg kommer til å støtte TT i sak.

Skjønt, der jeg kommer til å sitte høyt oppe på Adressa-tribunen, er det jo vanligvis ganske stille likevel, så...
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 13:42    Post subject: Reply with quote

arnt wrote:
Jeg vil bare ha det sagt at jeg synes planleggingen er for kortvarig. En effektiv demonstrasjon krever mer forberedelse enn et par-tre dager og noen timer før kampstart.

Enig, så vi gjør så godt vi kan og ser hva resultatet blir.

Nå etter serieslutt er det ikke mange kamper å gjennomføre markeringer på, så det ble slik denne gangen.
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 13:44    Post subject: Reply with quote

Im in.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Banksjef
Junior

PostPosted: 01.11.2005 13:48    Post subject: Boikott Reply with quote

Jeg skal ikke diskutere lovligheten av bannerne, om gutta på brakka overreagerer eller om hvem som må kastes ut av stadion, MEN jeg vil si at den boikotten som planlegges, synes jeg er helt bak mål.

Når hendelser á la lørdagens dukker opp, og man føler seg urettmessig behandlet, må man ta det opp med de ansvarlige. I dette tilfellet virker det å være arrangementansvarlig (det er vel Storholt) eller vaktansvarlig.

Å skulle "furte" med å skulle holde kjeft i 15 minutter, fører bare til tre ting:
1. En uskyldig tredjepart (spillerne) rammes
2. Dårlig PR for både RBK, spillerne og ikke minst fansen
3. Ingen løsning på det som oppfattes som et problem, nemlig uoverenstemmelser mellom fansen og vaktmannskapene om hva som bør være tillatt eller ikke.

Sørg derfor for (gjerne gjennom styret til Kjernen eller TT) å komme i dialog med "motparten". Bare slik kan man bli kvitt problemet og enes om hva som er akseptabel oppførsel

Å skulle sitte og furte gjennom 15 minutter for så å plutselig bli supporter, blir for meg bare barnslig og platt...
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 13:50    Post subject: Reply with quote

Tja, for mange ganger gjennom hvor mange år vil du at man skal ta det opp før du er villig til å reagere?

Men gjør som du vil.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 13:52    Post subject: Reply with quote

Høres ut som ett av styremedlemmene i RBK spør du meg...
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 13:54    Post subject: Reply with quote

Jeg limer inn to innlegg fra Kjernen-forumet som videre bakgrunn.

Gammelerik:
Quote:

Dere som er så mot denne aksjonen har ikke peiling. Dere er historieløse. Rett og slett. Det handler ikke bare om de to bannerne som ble konfiskert og de tre som ble kasta ut på lørdag. Dette går dypere enn somn så. Alle som har vært med i noen år nå bør huske at vi er blitt nekta å bruke bannere før også. Noe så dumt og uskyldig som piratflagg er blitt forbudt. Sanger som "ska det værra vil d værra rbk? JA FOR FAEN" er blitt forbudt å synge på lerkendal. Mange av oss som er aktive i miljøet står, grunnløst, på ei overvåkningsliste som potensielle bråkmakere. Vi opplever å bli stirra på igjennom hele kamper av vakter og politi. Det er rett og slett trakassering. Det handler om ytringsfrihet. Og det handler om respekt. Gjensidig respekt MÅ man ha for at forholdet klubb vs fans skal være vitalt og levende.

Hvem av dere husker "eurostand 98"? Hvem her inne var med på den aksjonen? Den gangen - borte mot moss i 98 - holdt vi kjeft i hele første omgang for å vise avsky mot innførselen av all-seatere i den hjemlige serien og ute i europa. Dere som var med den gangen kan ikke påstå at dere ikke husker reaksjonen fra spillerne i det første omgang ble blåst av og vi reiste oss opp med ett flagghav og begynte å synge. Var ikke bare ett forfjamsa ansiktsuttrykk ute på matta den gangen...
Og dere som kan huske tilbake til da bør også huske hvilken supporterklubb som var den eneste i norge som ikke gjennomførte den aksjonen. Det var -tromm-tromm-tromm- tornekrattet...

Dette er en vel så viktig kamp som kampen for retten til å stå på fotballkamper! Det handler om gjensidig respekt! Det handler om å få være den man er. Det handler ikke om å ikke ha grenser og retningslinjer. Det handler om HVOR grensa skal gå.

Synes forresten det er utrolig skuffende at f.eks en mann som flere av tt`folka har gått i arresten for å støtte, viser en såpass lunken holdning til aksjonen. Det blir for dumt å "true" med å motarbeide denne aksjonen. Gjør som du vil oryp. Du og de fire andre du står og prater skjit med på kampene har selvsagt rett til å gjøre som dere vil. Synes bare det er ekstra skuffende at DU ikke forstår dette her. Folk uten peiling skjønner jeg godt er imot denne aksjonen. Men ikke folk som har vært med i så mange år og opplevd så mye dritt fra enkelte i ledelsen. Ikke folk som vi har kjørt innsamlinger for og donert overskudd av f.eks turskjortesalg for! Gjensidig solidaritet sa du? Når da? Bare når du trenger hjelp?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 13:56    Post subject: Reply with quote

Kjernens leder, Korsgat:

Quote:
Beklager, men Kjernens styre fungerer ikke som vi vil. Det er en fallitt for meg å skrive det her, men slik er det bare. I møter med Rosenborg tidligere har vi forklart at vi ikke vil ha knebling av supporterkulturen. Vi har gått opp retningslinjer for "akseptabel atferd for vakter" som overhode ikke ble fulgt på lørdag. Dette ble det tatt affære med fra min side i det øyeblikket jeg fikk vite om utkastelsen. Jeg stod selv på utsiden og kjørte mine argumenter inn mot sikkerhetsansvarlige i RBK for å bidra til at de to kom seg inn på stadion igjen. Der og da var det prioritet nummer 1. Helt ut til pausen hadde jeg temmelig hyppig kontakt og diskusjon med RBK om dette.

RBK har i dialoger med oss forut for denne episoden sagt at de ser på enkelte 2-stangs-flagg med stor skepsis. Det gjelder Dahls-logoen som de anser være et reklame-objekt som kolliderer med RBKs egen sponsor, Hate molde som de trodde var en del av "oppviglinga" før f.eks. stol-knusinga i molde og "krokodillen" som de anser er et 2-stangs-flagg som representerer Casual-kulturen. Alt dette har vi både sagt at er ytringer som er ufarlige for RBK, og som er gjort av private. Vi har motsatt oss at Kjernen skal i noen som helst grad være sensur-myndighet/utøvelse. Bakgrunnen for at de mener seg berettiget til å fjerne flagg ligger nok i at de eier Lerkendal, og således kan sile hva de ønsker å kunne vise på sine egen eiendom. Dette er argumenter som vi vanskelig kan debattere rundt, men som vi synes er alt for ullent til at det kan taes alvorlig.

TT05 var temmelig klare på at de ikke ønsket at Kjernens styre skulle legge seg noe opp i arbeidet rundt tifo-arrangementene, og det har vi heller ikke gjort. Og innholdet på flaggene oppfattet i alle fall jeg som en del av TT05's ansvar. Det vi ikke liker i denne situasjonen er at folk blir kastet ut, og at vakter oppfører seg på trynet. Derfor har vi gått rundene i etterkant for å få sagt vårt der det kan gjøres mest nytte akkurat nå, nemlig direkte med klubben. Grunnen til at vi ikke får kommunisert dette ut til medlemmene er som sagt at styret ikke har fungert som det skal den siste tiden.

Personlig er jeg i sterk tvil om hva jeg mener om aksjonsformen. Jeg mener det er helt korrekt at vi reagerer, men det å ikke synge er jo det vi er til for. Det er kanskje derfor jeg ikke har kommet så greit på banen heller. I tillegg til litt dårlig tid oppi det hele.

Dersom TT05 ønsker at Kjernen skal gå i spissen for å krangle med klubben om innholdet på bannere, så kan de gjerne komme til meg. Men da trenger jeg personlig i alle fall en god begrunnelse for hvorfor lefling med casual-kulturen skal forsvares av Kjernen som organisasjon. Akkruat de 2-stangs-flagget klarer jeg ikke å mobilisere noen argumenter for personlig. Jeg er som valgt leder klar på at jeg argumenterer på vegne av Kjernen, men da må diskusjonen omkring innholdet faktisk diskuteres internt først. Det kan umulig være min jobb som leder å argumentere for hva som helst så lenge det er et medlem av Kjernen som enten har laget det, eller holder det oppe.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 13:57    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Forøvrig så håper jeg spillerne er informart om HVA aksjonen gjelder slik det ikke tolkes som manglende støtte...

Ja, det hadde ikke vært så dumt?
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 01.11.2005 13:58    Post subject: Reply with quote

Er enig i at RBK-ledelsen ikke kan herse med fansen som de vil, men samtidig synes jeg det er naturlig å stille spørsmålstegn ved denne formen for aksjon. Spørsmålet er om dette virkelig rammer noen. Og hvis det rammer noen, er det ikke spillerne på banen og ikke styret i RBK. Hvis det har seg slike at RBK møter Real Madrid, så kunne jeg godt tenke meg 90 minutter med støtte til spillerne, og så ta opp saken med RBK-styret i etterkant av kampen.

Jeg støtter saken, men ikke aksjonsformen!
Banksjef
Junior

PostPosted: 01.11.2005 14:11    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Tja, for mange ganger gjennom hvor mange år vil du at man skal ta det opp før du er villig til å reagere?

Men gjør som du vil.

Det er det ikke noe svar på, men det som jeg prøvde å få fram i mitt innlegg, er at dersom man skal aksjonere, så må man aksjonere mot dem det faktisk gjelder. Den aksjonen som er planlagt, går jo stort sett bare ut over spillere og supporterne selv.

Skal dere aksjonere mot de som styrer/bestemmer i klubben, så lenk dere heller fast i trappa på brakka og apellér. Da slipper man iallfall at aksjonen får sportslige konsekvenser.

Til "uoriginal": Nei, jeg er ikke styremedlem i RBK. Helt vanlig lønnsmottaker i en helt vanlig Trondheimsbedrift.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.11.2005 14:11    Post subject: Reply with quote

Dere misforstår totalt hva/hvem denne aksjonen skal ramme. Den skal ikke RAMME noen. Den skal gi et bilde på hvordan Lerkendal er om det ikke fins en levende supporterkultur der. 15 minutter med tilskuere som på de tre andre tribunen, så kontrasten med 75 minutter farger og leven.

Dette er knappest kvantefysikk folkens. Det er lov å legge to pinner i kors og prøve å dedusere seg fram til noe her selv også!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 14:27    Post subject: Reply with quote

Banksjef wrote:
Til "uoriginal": Nei, jeg er ikke styremedlem i RBK. Helt vanlig lønnsmottaker i en helt vanlig Trondheimsbedrift.

Tenkte på nicket Wink
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 01.11.2005 14:36    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/k...48097.html

skal vi fortsatt holde kjeft?
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 14:36    Post subject: Reply with quote

En spesiell takk til Kjernen for fantastisk støtte i motgang og medgang. Jeg vil også honorere dere for enorm innsats og kreativitet i tiltak på tribunen.

Hilsen Per-Mathias Høgmo
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 14:38    Post subject: Reply with quote

Zbegra wrote:

En film betyr ikke noe oppi det her. Den er forresten allerede omtalt i "Garderoben".
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.11.2005 14:38    Post subject: Reply with quote

Zbegra wrote:

Nei selvfølgelig, nå kan vi jo bli stjerner på film, la oss kaste oss over muligheten. Er det mulig å stille et slikt spørsmål???

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 01.11.2005 14:42    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Zbegra wrote:

Nei selvfølgelig, nå kan vi jo bli stjerner på film, la oss kaste oss over muligheten. Er det mulig å stille et slikt spørsmål???

Tenkte mer at det ville vært synd for kjernen om vi kom fram som en gjeng som sto der å holdt kjeft.
Banksjef
Junior

PostPosted: 01.11.2005 14:44    Post subject: Reply with quote

uoriginal wrote:
Banksjef wrote:

Tenkte på nicket Wink

Selv fot-folket i banknæringa må få lov til å drømme....

Cool
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 14:44    Post subject: Reply with quote

Det er fortsatt 75 minutter å gjøre det på. Dessuten blir ikke en stille supportergjeng med i en spektakulær film, så vi trenger ikke å være redd for "imaget".
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 14:45    Post subject: Reply with quote

Sutrehuer. Jeg skylder på kjernen hvis Real scorer masse mål i løpet av det første kvarteret Wink
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.11.2005 14:46    Post subject: Reply with quote

Ja, RBK har jo aldri sluppet inn mål i løpet av de første 15 i Europa før! Very Happy Tommel'n opp!

Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 14:47    Post subject: Reply with quote

Hehe, stemmer det. Neida, eneste forskjellen nå, er at jeg kan skylde på noen andre enn spillerne på banen, og det er litt betryggende Rolling Eyes
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 14:48    Post subject: Reply with quote

Jeg vil faktisk tørre å påstå at vi aldri har sluppet inn mål før.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 14:49    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke blitt overrasket om noen høyt oppe i RBK-miljøet hadde antydet at et evt. tap skjedde pga. aksjonen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 4 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb