| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 15.08.2005 12:16 Post subject: |
|
|
Likevel er vel dette bra for Høgmo. Han har noe positivt å ta tak i. Selv om mye er dårlig, er det ting som fungerer innimellom.
Storflor er jo en av dem Høgmo kanskje kan løfte noen hakk så han presterer jevnt på et høyt nivå.
Ellers er det jo positvit at han scorer. Tidligere synes jeg det har blitt mye storspill fram til den siste touchen på Storflor. F.eks mot Panathinaikos borte i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.08.2005 13:40 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: |
Storflor er jo en av dem Høgmo kanskje kan løfte noen hakk så han presterer jevnt på et høyt nivå.
Ellers er det jo positvit at han scorer. Tidligere synes jeg det har blitt mye storspill fram til den siste touchen på Storflor. F.eks mot Panathinaikos borte i fjor. |
Storflor har potensiale til å bli toppscorer i Norge. Han er flink til å dukke opp på rett sted, har et meget godt skudd og kan lage de mest spektakulære målene fra utenfor 16-meteren. Er litt Paolo Di Canio over ham. Det han bør jobbe med er fysikken sin.
Under Ola By og Perry virker det som om han har mistet all selvtillit foran kassa, men høsten 2003 var han jo en åpenbaring. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.09.2005 18:16 Post subject: |
|
|
Tror nok ikke at Høgmo prøver 4-2-3-1 igjen før til vinteren, men kanskje formasjonen kunne ha vært verdt et forsøk igjen?
Må ærlig talt si at jeg tviler på om Ørjan vil kunne bidra med så mye resten av sesongen - han virker tidvis rett og slett treg, og 4-2-3-1 med Skjelbred og Winsnes defensivt og Eguren i den offensive rollen høres ikke så dumt ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.09.2005 10:32 Post subject: |
|
|
4-2-3-1 er taktikken jeg har hatt stor suksess med i FM05 (jeg vet at spill og virkelighet ikke er likt )....
Helstad er suveren toppscorer tre år på rad, og jeg kvalifiserte meg til semi finalen i CL. Slo ut Milan på straffer etter 3-3 i kvalikken =D
Men jeg tror at 4-2-3-1 blir konge.
Helstad
Braaten Eguren Ødegaard
Winsnes Skjelbred
Stensås Lago Kvarme Koppinen (Andersson neste sesong )
Rønningen |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 19.09.2005 12:05 Post subject: |
|
|
Brady: Storflor er faktisk den spilleren på RBK som har hatt størst effektivitet foran kassa i en begrenset tidsperiode. faktisk bedre enn Carew, Rush men det ble med ett blaff. Storflor må nok ta en "Gamst" og gå i seg selv for å få ut potensialet sitt. Hittil går han på halv maskin...
manus: Kan en holde spillprat utenfor fotballpraten er du snill.... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.09.2005 12:32 Post subject: |
|
|
Cry me a river Nancy...
Posten min er en støtte til 4-2-3-1, et system dagens RBK spillere passer i.. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 19.09.2005 14:48 Post subject: |
|
|
Tror ikke det er særlig smart å legge om til 4-2-3-1 igjen nå som vi sliter desperat for å unngå nedrykk. Da er det vel egentlig det beste å bare terpe videre på det som ligger i ryggmargen på spillerne, det tradisjonelle 4-3-3. Vi har mer enn nok jobb å gjøre der også. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 19.09.2005 14:58 Post subject: |
|
|
| herregud.. så dere ikke bortekampen mot Steaua med 4-2-3-1 ??? hvordan i he*** kan dere ønske den taktikken tilbake.. den må isåfall spilles inn over vinter hvis det skulle være aktuelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 19.09.2005 15:09 Post subject: |
|
|
| da hadde rbk bare hatt en trening med høgmo. men uansett: formasjonsendring først neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.09.2005 22:57 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Tror nok ikke at Høgmo prøver 4-2-3-1 igjen før til vinteren, men kanskje formasjonen kunne ha vært verdt et forsøk igjen? |
Takk for at du tok hintet, Per!
Lille-Per fungerte meget bra som offensiv midtbanespiller mot Odd i kveld.
- Jeg har spilt mye i denne rollen på landslaget, og jeg trives veldig godt i den fordi jeg får lov til å bevege meg fritt både ut mot høyre og venstre, forteller Skjelbred.
Les mer: Ny formasjon gjorde susen! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 25.09.2005 23:02 Post subject: |
|
|
| Veldig bra av Høgmo å legge opp til denne formasjonen i denne kampen. Jeg tror Odd-trenerne ble tatt på senga, og greide ikke å finne mottrekk. Svindal var stort sett usynlig..... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.10.2005 22:20 Post subject: |
|
|
| - Å spille sammen med Bjørn Tore Kvarme er en drøm. Vi forstår hverandre veldig godt. Hele forsvaret spiller bra. Og personlig liker jeg at vi spiller med to sentrale på midtbanen. Det betyr at vi alltid har en i sikring om den andre misser på tur frem. Nå skal vi slå Tromsø i den siste kampen, sa Vidar Riseth. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.10.2005 19:43 Post subject: |
|
|
Omvendt V på midtbanen har fungert bra i det siste, og jeg regner med at RBK ikke velger å gå tilbake til enslig midtbaneanker igjen.
Likevel: Hva tror dere om en mer vanlig 4-4-2-formasjon, altså med to spisser, to kantspillere og to "vanlige" midtbanespillere? Tror personlig at Helstad sammen med en tanksenter (Friend, Johnsen osv.) kunne ha vært et bra par samtidig som Skjelbred ville ha fungert bra sammen med f.eks. Bernier på midten. På kantene vil jeg ha Storflor og Ødegaard. Braaten vil jeg heller skal kjempe om en av spissplassene. |
|
| Back to top |
|
 |
|