English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesunds FK - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abjoern
Veteran

PostPosted: 19.04.2010 22:24    Post subject: Reply with quote

Svak kamp, ikke så mye mer å si enn det. Får bare håpe at laget hever seg fremover.

Ellers er det intet nytt under solen.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.04.2010 22:59    Post subject: Reply with quote

Ørlund 5 - Nok et mål han ikke er sjanseløs på, men ellers bra.

Lustig 5 - Skjer ikke mye offensivt, men bra bakover.
Stadsgaard 6 - Prikkfri. Hva faen har det å si om han ikke slår Aarøy i lufta, når Aarøy ikke skaper en dritt likevel?
Demidov 7 - Kanongod.
Dorsin 7 - Meget bra match.

Winsnes 2 - For treig og tam.
Annan 5 - Brukbar.

PCS 3 - Ok i 1., bortkommen i 2.
Iversen 5 - Klok.
Olsen 4 - Spiller heldigvis på få touch.

Prica 5 - Får et mål og jobber bra.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 19.04.2010 23:04    Post subject: Reply with quote

Knerten_10 - det kom mange farligheter ut av dødballene til Aafk pga våre midtstoppere ikke klarer å rydde opp. Så du ikke på kampen fra 60-80 minutt ? Synes Stadsgaard i mange situasjoner i dag ble for veik.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 19.04.2010 23:12    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
LarsG, angående Traore: Det kan jo tenkes å ha noe å gjøre med at vi knapt hadde ballen på motstanderens banehalvdel de 20 minuttene..

Du så vel selv også at han hadde flere enkle balltap, ustødige mottak og også taklet en Aafk-spiller vel hardt (burde vært frispark imot - i gunstig posisjon for aafk, og flere dommere ville gitt gult der óg).

Jeg ville jo ikke kritisert han om han bare var en del av en klynge som stod og forsvarte seg som følge av at hele laget kollapset. Men han må få kritikk når han har enkle balltap i en periode hvor vi slet med å løfte laget. Å miste ball da er livsfarlig. Det er i slike situasjoner man velger enkle løsninger for å gi laget trygghet og roen og så kunne angripe når man har fått løftet seg opp på banen. Ironisk nok det PCS er best på! Misforstå meg rett.. jeg elsker at Traoré prøver, men man jo vite når man skal prøve og når man skal spille safe. Han spilte ikke safe da han kom inn og det bare spredde usikkerheten enda mer i laget vårt.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 19.04.2010 23:44    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Per Ciljan var god, bevegelig og kreativ i 1.omgang, men han falt fullstendig bort i 2., og feilene ballet på seg.

LIKEVEL synes jeg det var veldig tydelig at nivået falt da Traorè kom inn for Ciljan på kanten. Nå er ikke Traorè en kantspiller, men det er heller ikke Ciljan. Jeg synes det byttet setter ting litt i perspektiv.

Jeg synes generelt(jeg er altså enig i PCS var dårlig i 2.omgang) at Ciljan får for lite ros(ser bort i fra fjortisjenter) og at man forventer at han skal være en helt annen spillertype enn den han faktisk er.

Dessverre for PCS tror jeg mange kommer til å innse hvor viktig han er for oss først etter han eventuelt blir solgt. Da vil midtbanen vår se farlig treig, akreativ og initiativfattig ut.
Back to top
Tangen1986
Senior

PostPosted: 20.04.2010 00:03    Post subject: Reply with quote

syns vel krisemaksimeringen går vel langt hos enkelte her.

Ja dette var en prestasjonsmessig rævva kamp, men å prøve å gjøre generell krise utav det er å dra det altfor lang. Noen slike gjennomført elendige kamper kommer det i løpet av en sesong uansett, det ligger i fotballens natur. At vi på en slik dag kommer unna med et poeng på bortebane mot habil motstand viser styrke.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.04.2010 01:16    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Knerten_10 - det kom mange farligheter ut av dødballene til Aafk pga våre midtstoppere ikke klarer å rydde opp. Så du ikke på kampen fra 60-80 minutt ? Synes Stadsgaard i mange situasjoner i dag ble for veik.

Jeg klandrer dem ikke for å ikke klare å ta en naken tank på 203 centimeter som innbiller seg at han blir gnagd på kjønnsørganet i lufta, når han likevel ikke klarer å skape stort utav det.
Back to top
Cessna
Rutinert

PostPosted: 20.04.2010 02:18    Post subject: Reply with quote

Både synd og mindre synd at Aafk fikk det første målet i dag. Synd fordi RBK som regel får masse rom å kjøre kontringer på når de skårer først, og mindre synd fordi det gjorde kampen litt mer interessant. Jeg var ikke i tvil om at RBK kom til å utligne, men dessverre igjen så er Ålesund fornøyd med 1 poeng mot RBK og derfor ble kampen noe stillestående til tider.

Hadde vært gøy om Sellin fikk inn et i dag også.

Syntes dette også var litt morsomt: Sitat intervjuer 'hva synes du om ungguttenes spill i dag? (e.l)' - Reka: 'Annan spilte ufint osv osv, må skjerpe seg'.

Virket som Reka var noget irritert på vår kjære Ghaneser i dag.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 02:23    Post subject: Reply with quote

Er som vanlig enig i knertens børs. Trekker dog Lustig for det smertehelvete-fjaset hans. Liker heller ikke unotene til Annan. Synes Demidov blir viktigere og viktigere for laget. Snart fortjener han kanskje en alright kontrakt. Örlund er ikke dårlig, men skuffende på målet, men henter seg litt inn igjen på herlig kjefting på Aarøy. Winsnes er frustrerende og frustrerende og slår plutselig en herlig pasning, og så frustrerende igjen. Synd at Sellin ikke fikk målet sitt på slutten der, synes han var et aktivum de få gangene han var involvert i noe. Tja, har jeg glemt noen da? Sikkert en del, men det er sent.

1-1 mot Aalesund er under pari, men 1-1 borte mot nr to på tabellen er ok. La oss se det positive i det. RBK
Henri
Legende

PostPosted: 20.04.2010 08:48    Post subject: Reply with quote

Synes (igjen) at vi var bedre enn majoriteten på forumet synes å mene. Vi var det klart beste laget i 2/3 av kampen, og i store deler av 1.omg spilte vi ball i hatt med et dårlig AaFK-lag som bare sprang i mellom. Vi spilte oss også frem til flere sjanser som burde gitt scoringer. Riktignok er vi svake på slutten av 2.omg, noe jeg tror skyldes at Prica måtte ut og da klarte vi ikke å holde på ballen i angrep, men alt i alt synes jeg dette var godkjent spillemessig.

Demidov var (igjen) strålende, Iversen gjorde mye bra, Dorsin var aktiv (men noe varierende prestasjoner), Annan god defensivt. Skjelbred var veldig svak. Har også fått Jarstein-følelsen på Örlund: Lettere nervøs når det nærmer seg en involvering.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 20.04.2010 09:37    Post subject: Reply with quote

Vi ble i perioder overkjørt av Aafk, det er serdeles dårlig. Det skal ikke skje med tanke på hvilket nivå Aafk er. Vi taper nesten alle duellene i 2omgangen og at Hamren er fornøyd med forstår jeg ikke. Mye av problemet er jo at Winsnes spiller. Han burde vært solgt til RIL så fort som mulig, men det skjer vel ikke. En katstofe hvis han skal spille kvalikk til CL, da er det over og ut med en gang.

Det offensive mønsteret er heller ikke godt nok. Vi skaper ikke mange sjanser.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 20.04.2010 09:40    Post subject: Reply with quote

Annan beskylder Aarøy for rasisme.

Stemmer dette gjør det jo duellen noe anderledes enn det har vært fremstilt - at det kun er Annan som er en frekk faen.

Er det rasisme inne i bildet her håper jeg det slås hardt ned på, både av NFF og AaFK selv.

Men - med fare for å være politisk ukorrekt, unfair og det som værre er - jeg håper også at det ikke er slik at Annan bevisst drar opp rasismekortet og "spiller" såret og fornærmet for å dra fokus bort fra seg selv. Rasismebeskyldninger er et ufattelig sterkt virkemiddel, og skal absolutt ikke brukes som angrepsvåpen. Jeg håper RBK tar opp dette med Annan når han skal inn på teppet.

Når det er sagt synes jeg hele opptrinnet er ganske så komisk. Stemmer beskyldningene fra begge sider, var duellen i går mellom et høyreist beist av en rasist med huleboer-look og en kortvokst afrikansk kannibal med tafsetendenser.
Henri
Legende

PostPosted: 20.04.2010 10:51    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Vi ble i perioder overkjørt av Aafk

Rolling Eyes
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.04.2010 11:17    Post subject: Reply with quote

Jeg så bare kampen fra ca 25 minutter, og gikk etter sigende glipp av den dårligste perioden til Rosenborg. Siden jeg lett velger å ignorere det, så synes jeg kampen fra 25 minutter og fram til Prica måtte ut var ganske så positiv i forhold til det spillemessige, sånn kollektivt sett. Da ser jeg også elegant bort fra at noen enkeltspillere presterte totalt elendig og bør byttes ut med hvem som helst. Spesielt målet var det høy klasse over, og når spillerne giddet å flytte beina og holde balltempoet oppe, så det bra ut, det hele.

Det som var mest skuffende, var at Rosenborg lot Aalesund ta over hele showet etter at Prica måtte ut. Midtbanen lyktes overhodet ikke med å vinne duellene og holde ball, og det ble delt ut tusen dødballer i Lillestrømposisjon til et lag med en 203 lang heademaskin på topp. Smart.

Resultatet skal vi være godt fornøyde med.

Børs:

Örlund 5 - Stort sett god og sikker, men jeg mener målet bør tas av en topp keeper, og jeg synes heller ikke han kontrollerer luftrommet i femmeteren sin godt nok mot forutsigbare høye crosser.

Lustig 6 - Helt ok kamp, bør involveres mer av andre offensivt, men sliter med at rekkekameraten på høyresida er død.

Stadsgaard 6 - Sliter, ikke uventet, med Aarøy de gangene han havner i de duellene, men er flink til å falle av og rydde opp når Demidov tar duellen.

Demidov BB 7 - Sterk i duellspillet og presis i igangsettingene. De offensive raidene vil vi gjerne se mer av!

Dorsin 7 - Meget bra kamp, er aktiv og god offensivt og bunnsolid defensivt. Crossene sitter plutselig også.

Annan 6 - Gjør den defensive jobben bra, og løser stort sett det offensive bra. Trekk for noen stygge tversovere.

Winsnes 4 - Det går altså alt for sakte, både med ball og i det defensive. Når han heller ikke gidder å posisjonere seg når Annan fører ball, da må det bli benken igjen neste kamp.

Skjelbred 2 - Man kan ikke kombinere manglende blikk for spillet med laber innsats og mange balltap. SÃ¥ faktisk ikke ut som en elitespiller, eller for den saks skyld en seniorspiller, i denne kampen.

Iversen 7 - Gjør faktisk en hederlig innsats, samtidig som han er sentral i det oppbyggende spillet og kommer til avslutninger. Går litt tom mot slutten, men bra kamp.

Olsen 4 - FÃ¥r det ikke helt til, og forsvinner helt utover i andre omgang

Prica 6 - Sterk og god, som vanlig, og er på rett plass når han scorer.

Sellin - Viser seg fram med å score et mål, ikke hans feil at Demidov var i offside.

Traore - For heit når han kommer inn, og klarer ikke å bidra til å holde ballen i laget, som antagelig var intensjonen.

Sælen 3 - Typisk norsk dommer igjen. Overser utallige åpenbare frispark begge veier, og deler ut alt for lite kort. Pinlig.

Carlsen 2 - Irriterende flink til å vinne ballen, grisete i spillestilen, ufattelig stygg på håret, og frekk nok til å putte et mål i tillegg. Dislike.
kristobal
Legende

PostPosted: 20.04.2010 11:17    Post subject: Reply with quote

Aafk hadde vel en periode fra 75 til 85 minutter cirka, som var veldig bra fra deres side. Da så jeg muligheten for at vi kunne tape. For øvrig hadde vi veldig taket på dem.

At Winsnes er lett å passere for motspillerne er velkjent, selv om han faktisk blokkerte et mulig farlig innlegg tidlig i kampen i går. Men om han ikke har den bevegeligheten vi gjerne skulle sett både offensivt og defensivt så er han i det minste både kreativ og en god dødballtaker.

Dermed gir vi litt og får litt tilbake, slik tilfellet er for de fleste i laget.

Jeg foretrekker gjerne Henriksen som makker til Annan hvis han fortsetter som før G19-kampene. Samtidig er jeg villig til å se fordelene med å ha Winsnes på banen også, idet han altså ubestridelig har vært involvert i flest mål av alle til nå i sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
acabar
Senior

PostPosted: 20.04.2010 12:02    Post subject: Reply with quote

Nå må jeg innrømme at jeg ikke fikk sett hele kampen, og gjorde mye jobbarbeid samtidig, men: Er det andre enn meg som føler Skjelbred skinner igjennom når han ikke har f.eks. Henriksen på midtbanen å spille med? Jeg synes Skjelbred virket frisk tidligere i sesong. Spesielt når Henriksen fikk spilletid. Derimot ser han til å ha falt helt ut i Brann- og Ålesund-kampen.

Jeg kan bl.a. minnes mange ganger hvor Skjelbred har spilt godt med Sapara. Grunnet Skjelbreds snevre ekspertise kan det virke som han trenger passende spillere i nærheten for å briljere. Alene er han ingen helt. Sjeldent dribler han av flere mann, like så skyter han, og desto sjeldnere kommer han på gode løp i boksen/bakrom som ender i målsjanser. Det er for meg få likhetstrekk mellom Skjelbred og en klassespiller - da Skjelbred ikke behersker flere deler av spillet. I sær den moderne type fotball krever spillertyper med flere ferdigheter. Det anglofiserte Norge kan jo se på den mest målpoengfarlige spissen i Barclays PL: Didier Drogba. Mannen er ikke bare sterk og target man, men også rask.
spraggon
Proff

PostPosted: 20.04.2010 12:44    Post subject: Reply with quote

Jeg mener vi skal være fornøyd med kampen. Som i fjor tar vi poeng på dager under pari. DET kan iallefall ikke ses på noe annen måte enn som en styrke.

Vi hadde ikke uventet problemer med Aarøy som vinner mange oppspill i lufta. Han imponerer også som et oppspillspunkt langs bakken og binder opp midtforsvaret vårt. Tror han er personifiseringen av spillertypen dagens rbk forsvar ikke liker å møte. Mener å ha sett eksempler på dette før...

Klarer vi å heve balltempoet et lite hakk så spiller vi ut slike lag ut i samfulle 90 minutter. Tror dette er minst like stor suksessfaktor for det offensive spillet som mere tydelig bevegelsesmønster. Litt større balltempo og åpningene kommer oftere.

Mener å se at det er det Hamren ønsker, ...og jeg liker det!!!
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 15:01    Post subject: Reply with quote

acabar wrote:
Det er for meg få likhetstrekk mellom Skjelbred og en klassespiller - da Skjelbred ikke behersker flere deler av spillet. I sær den moderne type fotball krever spillertyper med flere ferdigheter. Det anglofiserte Norge kan jo se på den mest målpoengfarlige spissen i Barclays PL: Didier Drogba. Mannen er ikke bare sterk og target man, men også rask.

Herregud, er det en spiller Skjelbred bør sammenlignes med er det vel heller Andres Iniesta, ikke Didier Drogba!

(før dere begynner å messe om at Iniesta har en god skuddfot, må jeg minne dere på at han for fire år siden ikke var noe merkbart mer målfarlig enn Skjelbred var i en alder av 18 år (da han fikk spille i en rolle som passet HAM)).
Darius
Proff

PostPosted: 20.04.2010 18:20    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Faen ta enkelte folk her inne. Dere blir aldri fornøyd, ikke engang når vi vinner ligaen å står uten bortetap på 19 kamper. Jeg blir flau.

Akkurat hva jeg tenkte.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 18:42    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det var en grei kamp, vi var bedre enn Aafk i det meste men jeg dommeren preger dessverre kampen.
Hadde han gjort jobben sin å gitt de 3-4 gule kortene han skulle ha gitt, så ville ikke Aafk kunne hatt muligheten til å være så aggressive kampen igjennom, som de var.

Og når de samtidig får ledermålet, så setter de bortimot hele laget i forsvar og satser kun på kontringer.

Jeg leser også at flere var kritiske til første omgangen men personlig synes jeg vi skapte mange halvsjanser og hadde et bra pasningsspill.

Ellers interessant at Alsaker bruker tiden på å fortelle Norge at vi har fått tilbake to av våre spillere mens Aafk sliter med skader.. Når faktumet er at vi høyst sannsynlig har flere skader og forfall enn det Aafk har.

Min Børs:

Örlund 5 - Ikke mye å skriv om, synes ikke en kan forvente at han tar og redder ledermålet heller..

Lustig 5 - Helt på det jevne, bidrar verken mye offensivt eller defensivt. Skyld i baklengsmålet.

Stadsgaard 5 - Sliter i hodeduellene, ellers ikke mye å gjøre bak der..

Demidov 7BB - Sterk i duellspillet og bidrar med et par raid. Dette er veldig bra spill, bidrar til målet også.

Dorsin 7 - Bunnsolid både offensiv og defensivt, gjør ingen feil. Og nok en målgivende pasning.

Annan 6 - Gjør det han er satt til å gjøre, imponerer i duellene mot høye Aarøy.

Winsnes 4 - Alt, alt, alt for sakte i alle spillets faser. Søknad til flere gule kort også, hvor han rett å slett er på etterskudd. Skyld i baklengsmålet.
Nesten så jeg vurderer å gi en treer..

Skjelbred 4 - Etter flere gode opptredener er han dessverre tilbake til sitt omstendelige seg. Blir heller ikke beskyttet av dommeren, og blir derfor også noe psyket ned. Innsatsviljen redder ham..
Hvor var han for øvrig ved baklengsmålet?

Iversen 5 - Noe bra og noe helt elendig, blant annet flere pasningsfeil. Men bidrar faktisk med defensive løp og det skal han ha skryt for.

Olsen 5 - Prøver men får det ikke helt til.

Prica 6 - Bra oppspillspunkt holder ballen i laget, scorer nok et mål mot Aalesund.

Sellin 5 - Tippeliga er en fysisk liga og man ser tydelig at det er ikke hva som passer best til denne gutten, blir altfor veik i duellene. Men han er på rett plass til rett tid og scorer et mål, men som blir korrekt annullert for offside.

Traoré 4 - Virker altfor tent og bidrar dessverre ikke med mye positivt.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
michael collins
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 18:49    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Annan 6 - Gjør det han er satt til å gjøre, imponerer i duellene mot høye Aarøy.

Man blir fristet til å gi Annan honnør for at han "bet godt fra seg".
Det skal jeg ikke gjøre, men det blir for lettvint å rose ham for at han "imponerer i duellene mot høye Aarøy", når man kjenner hele historien om disse duellene. Annan bør få fratrekk for sin uryddige spillestil.
Macha
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 18:55    Post subject: Reply with quote

Hoftun hadde problemer emd en tysk midtstopper i CL hvor den tyske midtstopperen sparket hardt på hælen til Hoftun ved flere dødballer når dommeren ikke så det. Effektivt, ja, fair nei.

Annan er rutinert rett og slett, herlig syns jeg Cool , men vet jo at jeg ikke ville sagt dette hadde han spilt for et annet lag.

Nå er visst ikke Aarøy så mye bedre, så Annan skulle gjerne fortsatt for min del, om det i det hele tatt var biting.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 19:21    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Ballahl wrote:

Man blir fristet til å gi Annan honnør for at han "bet godt fra seg".
Det skal jeg ikke gjøre, men det blir for lettvint å rose ham for at han "imponerer i duellene mot høye Aarøy", når man kjenner hele historien om disse duellene. Annan bør få fratrekk for sin uryddige spillestil.

og det gjør du?
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 19:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er mer flau over Lustig enn Annan. Digger spilleren Lustig (Når han ikke slår langballer), men jeg gremmer meg når jeg ser Lustig sitt smerte-teater. Og det er noe han har dreved med over tid.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 21:39    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
når man kjenner hele historien om disse duellene.

Tok Annan tak rundt ballene til Aarøy ved hver duell? Beit han ham ved hver duell? Hva sikter du til egentlig?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next
Page 10 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb