| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
smogli Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 06.04.2010 15:24 Post subject: |
|
|
Chis Kamara er en levende legende.  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.04.2010 15:25 Post subject: |
|
|
Utrolig bra. Kan minne litt om Arve Fuglum som i en kamp mellom Lillestrøm og Godset på Radiosporten for en del år siden meldte om 1-0 i nærmere et kvarter, før han kom inn og sa at målet han hadde rapportert om ikke var godkjent...
Så ble det likevel 1-0 ikke så lenge etterpå da riktignok, men likevel  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 11.04.2010 01:03 Post subject: |
|
|
Flere som synes det uakseptabelt at legenden Thor "Slafsekongen" Eggen blir avspist med engelsk lavliga og redigerte opptak av UEFA-cup? For meg er han en av de mest kunnskapsrike kommentatorene, med sin egne stil. Han er hoved- og ekspertkommentator i en og samme person, så han kan kommentere alene. Tenker umiddelbart på fotball når jeg hører Thor Eggen sin stemme. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 11.04.2010 09:51 Post subject: |
|
|
Travkommentator. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.04.2010 13:42 Post subject: |
|
|
Han kan kommentere det han ser ut som, ja  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 11.04.2010 13:53 Post subject: |
|
|
Måtte bli hamsterkommentator da i såfall?
Jeg synes det er underholdende å høre på Thor Eggen, om enn ikke alltid like matnyttig. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 11.04.2010 15:17 Post subject: |
|
|
Da han jobbet som sportsanker i NRK for femten-tjue år siden pleide mora mi å kalle ham for "grisen", så han ligner åpenbart på tre forskjellige dyr.
Men helt ærlig; jeg synes han er en dyktig kommentator. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.04.2010 19:34 Post subject: |
|
|
| Irriterende at Scheie m.fl. uttaler navnet på Canada-Lars som "Hitzfelt". |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 15.04.2010 23:41 Post subject: |
|
|
Det var ikke akkurat stor kommentatorkunst å høre Roar Stokke stotre frem variasjoner over Hirtsjfell og Hirtsfell heller. Nesten så jeg er glad han ikke er i klubben lenger. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 16.04.2010 22:06 Post subject: |
|
|
Jeg så Fotballmagasinet nå i opptak.
Først så må jeg si at jeg virkelig savner Julie Strømsvåg. Ikke bare har hun utseende med seg, men hun var virkelig god på å lede sendingene. Hun sammen med Bengt Eriksen var virkelig en skikkelig god combo som underholdt meg. Nå har de fått inn ei annen dame som snubler hele tiden og formulerer seg svært dårlig. Lars Bohinen er OK, men han har en nasal irriterende stemme, så disse to sammen ble virkelig litt av en skuffelse for meg i kveld.
I nachspielet fikk vi endelig se Morten Langli igjen. Hvorfor får ikke han fyren mer tid foran kameraet? En ting er at han, uten noen som helst tvil, er Norges beste kommentator, han er også den mest kunnskapsrike og i tillegg er han morsom og underholdende. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 16.04.2010 22:30 Post subject: |
|
|
Akkurat som om jeg skulle sagt det selv.  |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 17.04.2010 00:46 Post subject: |
|
|
| Morten Langli kommer med en del selvfoelgeligheter og passer bedre som kommentator enn foran skjermen. Ser han verken som spesielt kunnskapsrik eller morsom men han er en god kommentator og har god kontroll. Bengt Eriksen er etter min mening den som holder hoyest klasse, sammen med Davy Wathne som er en utrolig undervurdert programleder. Den dagen Davy gir seg, blir det et stort savn. Liker ogsaa Ivar Hoff, selv om han kan ta litt av, men det er helt ok. Mini er ikke en jeg spesielt har sansen for, Myggen og Bohinen det samme, og resten av gjengen (Thorstvedt). Den nye programlederen er heller ingen favoritt. Alsaker elsket jeg da han var i England, men han har tapt seg litt og passer ikke som programleder. Uansett er han en dyktig kommentator og god journalist. Haaper han faar mer i oppgave aa dekke PL neste sesong. Der er han virkelig dyktig. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.04.2010 10:27 Post subject: |
|
|
Nei, jeg syns vel også han passer bedre på TV enn foran skjermen, abikom  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1566 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 17.04.2010 19:25 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: |
? En ting er at han, uten noen som helst tvil, er Norges beste kommentator, |
Uenig med deg der. Synes Morten Langli er TV2s klart beste kommentator, men NORGES beste er Roar Stokke. Hans stemme sammen med hans engasjement passer perfekt for enhver kamp samt at han er god til å oppdatere om fakta. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 17.04.2010 19:35 Post subject: |
|
|
| Stokke er en fryd for oere ja. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.04.2010 20:12 Post subject: |
|
|
Tror det særlig er trøndere som synes det...har selv sansen for ham, ikke bare fordi TV3 spanderte middag i Tampere Men oppleves nok bedre av oss fordi han har kommentert mesterliga. Imidlertid kan han av og til dra RBK-paralleller i kamper med Europas beste lag, noe jeg skjønner kan oppleves slitsomt for andre. |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 17.04.2010 21:37 Post subject: |
|
|
Synes de fleste kommentatorer av og til kan bli litt irriterende når man først legger merke til deres gjentatte særegenheter:
Langli: Og der skal du vel score!! NEEEI!?!?" Like sjokkert hver gang.
Stokke: Der e' du innafoooor! Slapp av, han kan ikke høre deg.
Thor Eggen: ..og den går i mååååÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!! Uten vokaler hadde man ikke fått med seg når Eggen var engasjert.[/i] |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.04.2010 15:22 Post subject: |
|
|
Dere som ser på Wigan-Arsenal.
Hør på Kenneth Fredheim. Han er Arsenal-supporter, og viser et utrolig engasjement for Wigan. Han må til TV2, orker ikke Alsaker.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 24.04.2010 16:39 Post subject: |
|
|
Synes NRK snart burde vurdere å fjerne Scheie fra fotballkampene.. Han klarer rett og slett ikke å følge med lenger, sier feil navn på spilleren som har ballen og ikke minst at han, som 2mas nevner, rett og slett uttaler noen navn feil. Husker han kalte Ijeh for "Iji" i fjor, samt at han ikke har fått med seg at Diogo skrives med to o'er, men kaller han Diego.
Ser på Viking-Stabæk nå, og han kommenterer faktisk at Aasen får skutt selv om han ligger på bakken når Nisja setter ballen i mål:
"Han gjør det bra, Aasen.. Også kommer han til avslutning, det gjør han og Viking leder 1-0" _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 24.04.2010 16:49 Post subject: |
|
|
Scheie ikke som i gamle dager?
Neeeei, velkommen til verden! Dette har vaert en vedtatt sannhet i to aar naa. Velkommen skal du vaere! Selvsagt er han ikke det. Men det vet jo alle naa. |
|
| Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 24.04.2010 17:11 Post subject: |
|
|
Ojsann, litt PMS?
Poenget mitt er vel det jeg indirekte sier; at det er litt pussig at NRK ikke ser at han er utdatert. Unnskyld hvis det ikke kom klart nok frem, abikom.
Forresten, merkelig at du ikke reagerte på samme måte når 2mas for ca en uke siden kommenterte det samme...... _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 24.04.2010 17:13 Post subject: |
|
|
| Beklager, no bad feeling. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.04.2010 17:17 Post subject: |
|
|
Det skal vel litt til for at noen i NRK tar konsekvensen av at sportskommentatorene de bruker ikke holder mål.
At Ove Eriksen fremdeles kommenterer skøyter sier det meste. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.04.2010 17:35 Post subject: |
|
|
Det henger nok nøye sammen med at det de siste fem-seks årene (minst) har vært såkalt "Ansetteslesstopp" i statskanalen. Dette innebærer at man ikke kan asette noen nye før de allerede eksisteredne i denne jobben har gitt seg (unntaket er selvsagt hvis man lager nye programer, f.eks filmprogram, siden nRK i dag ikke har noen "Filmprogramleder" ansatt, elelr hvis det kommer nye stilling som tvignes frem av teknoligiske fremskritt)
I klartekst betyr det rett og slett at NRK ikke kan ansette ny fotballkommentator før Scheie gir seg, og i NRK har man i tillegg et system som gjør atm an i praksis bestemmer sin egen pensjonalder (Jon Herwig Carslen skulle jo tross alt ha godt av med pensjon for bortimot ti år siden hvis man følger reglene i det normale arbeidslivet)
Dette gjelder også såkalte "Interne forfremmesler/forflytnigner", siden ansetteslesstoppen og innebærer at man ikke kan utvide avdelinger, redaksjoner o.l. med mindre det er snakk om en spesialist som er nødvendig for at avdelingen/redaksjonen skal kunne utføre den jobben de er satt til å gjøre. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|