| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
JellyFish Veteran
|
Posted: 12.04.2010 01:38 Post subject: |
|
|
Takk, Oppmannen. Selvsagt
Enig i at en pause kan være velså godt. Også for RBK. Bare synd Åsen også stikker, skulle gjerne sett han få spille litt nå.
Jeg er spent på hvordan Hamrén velger å bruke de to fremover. Tør han å bruke begge to samtidig? Og vil det i såfall være et rett/klokt valg? Kanskje i cupen, men ellers tror jeg det bør gå litt tid før det skjer. (Samt når andre på midten er ute med skade) _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 12.04.2010 01:40 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Henriksen er akkurat like god som forventet. Utrolig bra.
Sneijder eller Alonso? Han har vel ikke akkurat pasningsfoten til Alonso, så jeg heller nok et ørlite grann mot abikom sin sammenlikning, selv om begge holder mål. Det fins verre diskusjoner  |
Syns det blir litt unfair å sammenligne ham med de to enda. Husk at Markus Henriksen bare er 17 og spiller i TL. Trur det sunneste for Markus Henriksen nå er å bli sammenligna med Markus Henriksen også kan sammenligningene med klassespillerne komme når han har bevist at han kan prestere på "høyt" nivå i mer enn 3 kamper _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 12.04.2010 01:54 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Skjelbred er en kjempebra spiller har mange flotte kvaliteter |
Brutalt sagt, begynner jeg å fortvile over Skjelbreds flotte og mange kvaliteter...
Med både Tettey og Sapara borte for godt skulle/burde PCS ha arvet midtbanens regi, men istedet er han den samme som har vært for en lang stund nå...
I midten, ute på høyre, mellom linjene... fortsatt den samme gamle "bare nesten"...
Henriksen (og her vender jeg tilbake in-topic) har vist frem mer personlighet og driv i én kamp enn PCS har vist i de siste sesonger... Det er bare å håpe at Markus ikke tar en Skjelbred sjøl...
Forresten synes jeg det er positivt at han skal bort med landslaget... Hadde han spilt neste kamp, ville mange forventet en like imponerende prestasjon, og en "rolig" kamp kunne ha ført til litt kritikk og tatt som en liten "nedtur".
På landslaget blir han i fokus uansett, men ikke på den samme måten som i Tippeliga. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 12.04.2010 02:01 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Syns det blir litt unfair å sammenligne ham med de to enda. Husk at Markus Henriksen bare er 17 og spiller i TL. Trur det sunneste for Markus Henriksen nå er å bli sammenligna med Markus Henriksen også kan sammenligningene med klassespillerne komme når han har bevist at han kan prestere på "høyt" nivå i mer enn 3 kamper |
Jeg lever i den tro at slike sammenligninger presenteres mest i symbolsk mening. Den dagen vi kan ha reelle sammenligninger mellom en 17-årig midtbanespiller på Rosenborg og hovmesterne i Real Madrid og Inter, da tror jeg vi har å gjøre med en spiller som ikke blir boende i Trondheim lenger enn neste serierunde. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.04.2010 04:30 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Sneijder eller Alonso? Han har vel ikke akkurat pasningsfoten til Alonso, så jeg heller nok et ørlite grann mot abikom sin sammenlikning, selv om begge holder mål. Det fins verre diskusjoner  |
Han minner meg om Tettey, og det er ikke så aller verst!  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 12.04.2010 08:00 Post subject: |
|
|
Henriksen er utvilsomt et av norsk fotballs aller største talenter. _________________ DIXI
Last edited by michael collins on 12.04.2010 08:40; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 12.04.2010 08:14 Post subject: |
|
|
Du klarte å komme med noe surt oppgulp her og ja, takk for det. Du er en berikelse for forumet. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.04.2010 11:47 Post subject: |
|
|
Gratulerer Markus! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 12.04.2010 11:59 Post subject: |
|
|
La oss nå ikke ta helt av. Vi har gjentatte ganger sett disse "stortalentene" ta tippeligaen med storm den ene sesongen - for å visne den neste. Henriksen er utvilsomt et spennende emne; det har jeg ment lenge. Jeg tror det er viktig å ikke sette for høye forhåpning eller krav til en så ung spiller. Dessuten har vi andre som også fortjener spilletid og muligheter i tippeligaen. Det at andre unge lagkamerater ser at han lykkes kan gi også dem pådriv for det samme. Det kan gi dem en ro med tanke: "Vi trenger kanskje ikke å være så nervøse!"
Uansett.. Helt grei at han forsvinner på landslagspause. Han kunne likevel vært viktig til neste kamp. Hva som angår Henriksen vs PCS-diskusjonen så synes jeg den blir helt feil. PCS Har nemlig spilt svært bra hittil i årets sesong. Det kan se ut som han endelig får forløst talentet sitt. Vi så jo alle Tetteys utvikling i fjoråret. _________________ Work hard, every day. |
|
| Back to top |
|
 |
muppet Proff

|
Posted: 12.04.2010 13:35 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Han skal jo stå over de 2 neste kampene nå da, veldig synd nå som vi endelig har funnet Tettey-erstatteren.. |
Tenkte det samme når jeg så kampen i går.. Samenligningen med Tettey er ikke helt søkt og han ser ut til å passe bra i tospann med annan på midten.
Å måtte stå over de to neste er litt synd, men kansje han kan ha godt av det som enkelte andre er inne på..
Uansett godt å se at vi både har, og bruker, en ung lovende spiller såpass mye som vi har gjort hittil, og skal bli spennende og følge ham i fremtiden  _________________ A job ain't nothing but work =) |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 12.04.2010 13:45 Post subject: |
|
|
Tja, jeg synes det stort sett svinger mellom lynsje-stemning og halleluja-stemning på dette forumet. Det fins liksom ikke noen mellomting
Markus Henriksen var god i går. Jeg synes han var middelmådig i de foregående kampene men han har utvilsomt kvaliteter. Så la oss ta et dypt pust, roe oss ned litt og konstatere at en av våre ungutter har spilt en bra kamp, verken mer eller mindre.
Det blir litt voldsomt å utnevne ham til årets gjennombrudd, norges største talent, den neste Sneijder osv. bare pga. av kampen i går (jeg så ingen som brukte de ordene før kampen).
Først etter vårsesongen er ferdig tror jeg vi har et godt inntrykk av hvor god Henriksen faktisk er. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.04.2010 15:58 Post subject: |
|
|
Det er mange på forumet som uttrykte stor tro på Henriksen også før han fikk kampene i Tippeligaen. Det er bare å bla seg bakover i tråden. Da tror jeg det også dukker opp sammenlikninger med Alonso.
En sammenlikning kan jo føres på mange forskjellige grunnlag. Selv om en spiller som Sneijder presterer på et mye høyere nivå, må det være lov å peke på likhetene de har som spillertyper. Dette er interessant fordi vi ikke kjenner så godt til talentenes styrker og svakheter. Det betyr på ingen måte at det forventes aven 17åring at han skal prikke pasninger fra midtsirkelen som Alonso, eller at han skal ha Sneijders repertoar som avslutter og tilrettelegger. Det tror jeg de fleste forstår også. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.04.2010 00:37 Post subject: |
|
|
Godt uansett å konstatere at vi har en skuddvillig ung herremann på midtbanen igjen. Winsnes har vel omtrent ikke skutt ennå, og Sapara er jo borte. Skulle Henriksen få spille litt og havne på 5+ mål, skal vi være fornøyd med den biten. Ser også potensiale for en god boks til boks-spiller her, så får tiden vise om han er stabil nok til å ta skrittet i år, og hvor god han blir i det hele tatt.
Det viktigste er at det prøves ut, at ungguttene matches med litt mer enn bare innhopp, og at de (i alle fall tidvis) viser seg tilliten verdig. Får eksempelvis Henriksen et par kamper til i år hvor han leverer godt, får positiv feedback, og mestringsfølelsen setter inn, tror jeg det gjør enormt for selvtilliten og videre satsing. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 13.04.2010 00:53 Post subject: |
|
|
Det som betyr mest er vel at han får fortsette å starte, selv etter de mindre gode kampene. Vi har hatt mange spillere opp gjennom som, uten at jeg sitter med førstehåndskunnskap, virker som har slitt med nerver fordi de ble tatt av hver gang de spilte dårlig. Bare la ham få spille og føle seg som en sentral del av laget sånn at det etterhvert går automatikk i det og han slipper seg løs. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 13.04.2010 02:40 Post subject: |
|
|
Damer er no' dritt!
 _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 13.04.2010 09:01 Post subject: |
|
|
yoyo!  _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.04.2010 10:50 Post subject: |
|
|
Hypingen har begynt.
Tenåringsboomen
2. Markus Henriksen (17), Rosenborg: Født: 25.07.1992. Posisjon: Midtbane.
Har greid å spille seg til fast plass på «hele Norges Rosenborg» i en alder av 17 år. Blir bedre og bedre. Toppen hittil kom da han søndag kveld banket inn to mål i rundens storkamp mot Odd. Lettbent. Bevegelig spiller med godt overblikk, herlig teknikk og en skarp skuddfot.
Synes det er litt drøyt å plassere han foran f.eks Singh, Hedenstad og Berget etter 3 kamper for Rosenborg. Landslaget neste. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 13.04.2010 11:36 Post subject: |
|
|
Han er jo litt yngre enn de andre da, men den plasseringen er nok et klart utslag av de to målene mot Odd. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 13.04.2010 14:50 Post subject: |
|
|
De har vel også blitt inspirert av VG. Grense på 1990 hos aftenposten, mens 1991 hos VG.
Fra tråden Talentarbeid i RBK 20. mars i år:
| trondhb wrote: | Fra papirutgaven av VG i dag:
| Quote: | De 10 største talentene i A-stallene i eliteserien (spillere født 1991 eller senere) etter Sveas mening:
1. Vegar Eggen Hedenstad (18 ) Stabæk
2. Marcus Henriksen (17 ) Rosenborg
3. Stian Ringstad (18 ) Lillestrøm
4. Gjermund Ã…sen (18 ) Rosenborg
5. Valon Berisha (17 ) Viking
6. Mushaga Bakenga (17 ) Rosenborg
7. Jørgen Skjelvik (18 ), Stabæk
8. Torstein Andersen Aase (18 ) Stabæk
9. Torgeir Børven (18 ) Odd Grenland
10. Ruben Gabrielsen (18 ) Lillestrøm |
|
|
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 13.04.2010 15:17 Post subject: |
|
|
| Synes også andreplassen var for drøy, og spesielt karakteristikken som fulgte med. "Lettbent og herlig teknisk". Jeg er ikke helt uenig, men det blir litt store ord etter noen kamper fra start. Hadde det vært en talentliste så kunne han ha vært der oppe sammen med Mushaga Bakenga, men siden det er en liste over de beste spillerne i dag så synes jeg Vegard Eggen Hedenstad, Harmeet Singh, Jo Inge Berget og Joakim Våge Nilsen i hvert fall burde vært foran, i kraft av prestasjonene de har vist i over ett år. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 14.04.2010 19:45 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med Joakim Våge Nilsen. Han har imponert kraftig så langt i Tippeligaen. Kunne vært en ideell forsterkning på venstrebacken når tiden er inne for den slags. De to øvrige du nevner, Singh og Berget, er begge fra 90-årgangen, og kunne dermed ikke inngå i listen.
Edit: Så bare på VG sin liste. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 14.04.2010 19:48 Post subject: |
|
|
| Berget er med på listen, så grensen går nok ved 20 år p.d.d., men ellers har du helt rett. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.04.2010 20:39 Post subject: |
|
|
Blabla i dag:
 |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 02.05.2010 19:38 Post subject: |
|
|
| Leste den artikkelen. Noe som jeg synes var pussig, var søsterens svar på hva som var Markus sine styrker som spiller, hun nevnte hurtighet av alle ting. |
|
| Back to top |
|
 |
|