English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anthony Annan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 168, 169, 170  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dalla
Rutinert

PostPosted: 06.04.2010 10:00    Post subject: Reply with quote

Flaut av adressa.

Annan er tippeligaens beste spiller, og en spiller som kan holde internasjonalt nivå.

Det var flaut og pinelig og lese artikkelen.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.04.2010 10:14    Post subject: Reply with quote

Jeg syns helt ærlig ikke dette er flaut å lese. Jeg sitter selv hver kamp og irriterer meg litt over at angrep absolutt skal bygges gjennom Annan. Det er hans svakeste punkt, og det er heller ikke jobben hans.

Artikkelen sier også at Annan holder verdensklasse defensivt, noe han gjør.

Alt i alt syns jeg artikkelen (som vanlig) er overdrevent og deler ut skyld til Annan for tregt spill, selv om han selvsagt ikke kan lastes for dette. Artikkelen skylder på Annan for at motspillere konsekvent sender ball til han i oppbyggingsfasen, og den skylder på Annan for at spillere ikke "gidder" å ta løpene i rom. Faktum er nok mer at treneren ikke evner å lære spillerne noen ting om offensive løp.

Heldigvis så overtar forhåpentligvis NAE så fort som mulig. Han vil lære spillere løp i rom, fart i lengderetning, og etter 1 trening vil han gjør det klart at Annan tar seg av det defensive som han er god på, ikke oppbyggingen av angrep som han suger på. Så plutselig blir spillere brukt til det de er gode på. Smile
Back to top
SFL
Senior

PostPosted: 06.04.2010 10:50    Post subject: Reply with quote

Noen som la merke til den lekre ballen Annan la til Prica da sistnevnte var alene igjennom i starten av 2.omgang?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.04.2010 10:52    Post subject: Reply with quote

Til alle dere som har noen fullstendig urealistiske forventninger til Nils Arne Eggen må jeg bare ønske lykke til. Og samtidig be pent om at dere ikke eventuelt etter tre måneders ledelse befaler at Eggen naturligvis trenger tid på å "omvende" RBK-spillerne og systemet.

Dere får det til å høres ut som om at det er bare for Eggen å komme til RBK og revolusjonere angrepsspillet til målfester og drømmespill av en annen verden. Selvsagt også uten at det går på bekostning av det defensive og selve resultatene.

At det var et mer systematisk angrepsspill under hans ledelse skal jeg ikke nekte for. Men hvorfor ga det ikke seg alltid utslag i drøssevis av flere mål?

Hvorfor valgte selv Eggen å gå bort fra sine godfotprinsipper ved å handle spillere som ikke hadde kvaliteter til å spille hans vante 4-3-3 mot slutten av trenerepoken sin?

Kan noe av suksessen kanskje også tilskrives kvaliteten på spillerne?

Og hvilken av Eggen-årgangene er det naturlig å sammenlikne årets (eventuelt fjorårets) RBK-utgave med hvis man skal se på kvalitetene hver enkelt spiller besitter?

Det siste kan kanskje gi en pekepinn på hvor godt man kan forvente at dette laget kan gjøre det under en topptrener som Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.04.2010 11:05    Post subject: Reply with quote

Til deg som har urealistisk tiltro og forventning til deg selv og dine spådommer, lykke til.

Kan du ikke bare la oss som mener NAE er Nordens beste trener bare få tro det da? Så kan du gå rundt med spådommene dine og VITE at han egentlig har kjørt klubben i grøfta, at det er hans skyld at nedturen kom, bla bla bla bla bla bla. .....!

Jeg tror helt ærlig at han kommer til å revolusjonere angrepsspillet. Men jeg skulle ønske han hadde fått jobbe fra 1 januar, og ikke bare i et par mnd.

Det er såpass håpløst å få noen gode svar på ditt eller datt ved å sammenligne rbk-årganger, så det gidder jeg ikke prøve på.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 06.04.2010 11:08    Post subject: Reply with quote

SFL wrote:
Noen som la merke til den lekre ballen Annan la til Prica da sistnevnte var alene igjennom i starten av 2.omgang?

Ja. La noen også merke til at 3-0 startet med et brassespark fra Annan?
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 12:19    Post subject: Reply with quote

Ja, og det kom desverre ikke med i reprisen. Viktig bidrag til et flott mål som blir enda flottere med den manøveren.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2010 12:27    Post subject: Reply with quote

Annans "forarbeid" til målet var fantastisk. Han viste også her hvor viktig han er i å plukke opp baller ved overganger. Her tok han ballen i starten av en Godset-overgang, håndterte den på beste vis, og satte i gang et angrep som (også ved hjelp av at ballen gikk fort mellom spillerene) gjorde at Godset var i ubalanse defensivt.
kristobal
Legende

PostPosted: 06.04.2010 12:34    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Til deg som har urealistisk tiltro og forventning til deg selv og dine spådommer, lykke til.

Kan du ikke bare la oss som mener NAE er Nordens beste trener bare få tro det da? Så kan du gå rundt med spådommene dine og VITE at han egentlig har kjørt klubben i grøfta, at det er hans skyld at nedturen kom, bla bla bla bla bla bla. .....!

Jeg tror helt ærlig at han kommer til å revolusjonere angrepsspillet. Men jeg skulle ønske han hadde fått jobbe fra 1 januar, og ikke bare i et par mnd.

Det er såpass håpløst å få noen gode svar på ditt eller datt ved å sammenligne rbk-årganger, så det gidder jeg ikke prøve på.

Det siste der mener jo jeg er en veldig viktig faktor å ta i betraktning. Hva slags nivå kan man forvente at dagens RBK-lag ligger på? Det sier mye om både jobben Hamren har gjort og Eggen vil kunne gjøre.

Jeg tror nesten alle som gidder å bruke en del tid her inne har stor tiltro til egne overbevisninger Smile

Alle må vi tro noe, og alle bruker vi både argumentasjonsknep, erfaring, statistikk og vår iboende fotballforståelse i håp om å vise at vi har løsningen og de rette svarene. Fasiten får vi ikke alltid heller.

Dere skal fortsatt få lov til å tro at han er Nordens beste trener ja. Selv nøyer jeg meg å mene at han har vært landets beste trener, kanskje Nordens beste trener og at det han fikk til er uten sidestykke i norsk og nordisk klubbfotballhistorie.

Jeg vet vel strengt tatt like lite som deg og alle andre om han var delaktig i at RBK skuslet bort den fantastiske suksesshistorien han skapte på 90-tallet. Mens du er fremmed for den tanken, er jeg overbevist - i den grad man kan være det - om at han i likhet med resten av suksessrekka fra 90-tallet ikke forvaltet klubben på beste måte mot slutten av epoken.

Jeg har aldri sagt at han kjørte klubben i grøfta. Kun sagt at nedturen neppe kan relateres til bare hans etterfølgere. Videre at jeg ikke tror Eggen er det rette for RBK nå. Særlig med bakgrunn i de urealistiske forventningene mange virker å ha til ham.

Kanskje har jeg urealistisk tiltro til egne spådommer, enten det gjelder den økonomiske hverdagens inntreden i Tippeligaen, RBKs gjeninntakelse av det norske hegemoniet, tilskueranslag, en medieskapt gullkamp eller nivåforskjellene i TL som etterheng etter serieutvidelsen. Mer sannsynlig er det at jeg er alt for glad i å ta dem fram som er problemet. Men å vise at man lykkes er også et agumentasjonsknep og motiverende for nye diskusjoner.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 12:40    Post subject: Reply with quote

Hehe, slik kan det gå når en journalist skal evaluere noen med høyere kompetanse. Kroksæter har åpenbart sett mye, men spilt lite fotball. På dette nivået er det 101-kunnskap at bevegelse skal utløse pasning, ikke omvendt. Annan er fullt i stand til å slå pasninger fremover, men det fordrer bedre bevegelse og samhandling på motstanders banehalvdel. Hovedoppgaven til en spiller i ankerrollen er å vinne - og å ikke miste - ballen. Hvis man i tillegg til dette kan fordele ballen i rom fremover på banen, slik Skammelsrud var i stand til med sine medspillere, har man et meget velfungerende lag. Vi er ikke der i dag, til det er usikkerheten i spillernes bevegelsesmønster for stor på motstanders banehalvdel. Da er også risikoen ved å spille pasninger gjennom ledd større enn hva den var da f.eks. Skammelsrud regjerte. Og Annan er åpenbart godt skolert og vet at feilpasning i hans sone ofte er synonymt med farlige brudd imot.
toreinar
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 12:49    Post subject: Reply with quote

Hehe, Kristobal. Du er en råtass i diskusjoner. Fasiten får vi nok aldri. Eggen kunne gitt oss noen flotte år eller skuffelsen kunne blitt stor.
SÃ¥ tendenser til mere vilje til angrepsfotball i 2. omgang.
Med Lustig forhåpentligvis tilbake i slag snart vil de gi enda en dimensjon til det offensive spillet.
Jeg er for Hamren-fotball, men ispedd litt sinte Eggenbrøl når vi vinner ballen og går i angrep.
Ser for meg tunga går som en visp, brillene blir rettet opp og ned mens en sprutrød Eggen skremmer laget til å fosse fremover når sjansen byr seg.
Savner Tettey eller en annen løpsmaskin med litt fart i sammen med Annan.
Winsnes manglende kontraløp i forhold til Tettey, kan være nok til at Lustig må holde litt igjen,feks.
Kanskje er det Ã…sen som skal fylle den rollen etterhvert.
Tror Winsnes gratis tilbake også var med tanke på at unggutta skal få litt tid på seg.
kristobal
Legende

PostPosted: 06.04.2010 12:57    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Kroksæters meninger om Annan så har han i hvert fall helt andre oppfatninger enn meg, og i mine øyne helt feilaktige oppfatninger av hva problemene bunner i når han skriver om manglende framdrift.

Det er et godt poeng av ham å sette fokus på manglende framdrift, men han bommer altså i mine øyne veldig på årsakssammenhengen.

Det blir litt som da Adressa gjennom stort sett hele 2007 framstilte Fredrik Stoor som en ubrukelig høyreback etter RBK-standard, og baserte det kun på Stoors opptreden og ikke klarte å se årsakssammenhengene.

Min oppfatning den gangen (og kanskje ikke så uventet fortsatt) var at Stoors problemer vel så mye kunne relateres til at han spilte med Konan Ya og Sapara foran seg på høyresiden, som begge i 2007-sesongen var katastrofale defensivt og dermed både ga Stoor trøbbel defensivt og usikkerhet i om han turde involvere seg så mye offensivt.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.04.2010 14:55    Post subject: Reply with quote

Forklarer egne krumspring
Akrobaten Annan

Bra svar på kritikken til Adressa som underbygger mitt inntrykk av at deres redaksjon har en total mangel på fotballforståelse. Kritikken i mine øyne er helt absurd og er det noen som skal kritiseres så bør dem gå løs på Winsnes og Skjelbred, men dem har rett hudfarge og snakker det rette språket og er en del av "familien".
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 14:58    Post subject: Reply with quote

Ja meget bra svar mot Adressa. Samtidig forsterkes mitt inntrykk av Annan som en likanes kar.
Konkret også, der adressa ikke klarer å vise til eksempler, har rbk.no gjort leksa si og viser oss hvordan Annan faktisk gjorde det i forskjellige situasjoner.
kristobal
Legende

PostPosted: 06.04.2010 15:39    Post subject: Reply with quote

Veldig enig med Keen og Jelly.

Det er fortsatt noen inngrodde tanker som ikke slipper taket. Det å ha noen litt sære meninger kan være friskt innimellom det, men nok en gang faller argumentasjonen på stengrunn fordi det ikke underbygges med fakta.

Hvorvidt de har mangel på fotballforståelse er nok en subjektiv vurdering, så jeg får forholde meg til at de i hvert fall ikke har den samme forståelsen og tolkningen av spillets sammenhenger som meg.

Og tydelig flere andre også. Smile
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 16:47    Post subject: Reply with quote

Igjen viser Kroksæther at han har null peiling på fotball, det er et under at han fortsatt får lov til å skrive om det..

Kroksæther har tydeligvis ikke forstått at det ikke er pasningen alene som utgjør framdrift, men at bevegelse må til også...Og da gjerne i forkant av pasningen. Jeg skal ikke påstå at Annan har pasningsfoten til Gerrard, men han har vitterlig ikke en dårlig pasningsfot. Han har en utrolig høy treffsikkerhet i det han gjør, også i utførelsen av pasninger fremover gjennom ledd.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 16:53    Post subject: Reply with quote

Kan ikkje skjønne annet enn at Kroksæther hadde røykt Rbk-sokker fra 1997 før han skrev det innlegget.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 16:53    Post subject: Reply with quote

Kroksæter skyter som vanlig blink i sin treffende analyse. Rolling Eyes

Det som er ironisk er at den i tillegg til å legge skyld der den ikke hører hjemme kommer like etter en kamp hvor Annan faktisk hadde flere gode offensive involveringer.
Alianze.
Senior

PostPosted: 06.04.2010 17:18    Post subject: Reply with quote

Men det var lyspunkter. De som så de siste 20 minuttene i går, må tro at Rosenborg er i god høstform og at Steffen Iversen er en av Europas beste spisser. Iversen var involvert to ganger foran mål.

sier så alt for mye om hvor lite adressa vet, de kan ikke seriøst mene at Iversen ligger i nærheten av VIlla,Benzema,Rooney,Torres,Balotelli,Del Piero osv,,, Iversen er jo Ikke i nærheten av halveis til noen av disse spillerene. og vis de at han scorer 2 mål mot godset er det som gjør det lurer jeg på alvor på hvor gode de mener Berisha er for han putta væll 2 mot Molde så han må vell være Topp 10 i verden, eller ?..
abjoern
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 17:41    Post subject: Reply with quote

Det er like tabloid som artikkelen selv å komme med kommentarer som at "Kroksæther har null fotballforståelse" og så videre.

Det er et problem at Annan bidrar så lite offensivt, spesielt i Tippeligaen der vi stort sett møter spillermessig mye svakere lag hver eneste uke. Men som mange andre her inne, mener jeg at det blir galt å legge skylden på Annan alene. Som alle andre på laget lider han av at kollektivet ikke fungerer. Annan har god nok pasningsfot til å tre ballen igjennom et pressledd, hvis bevegelsene sitter. Når bevegelsene ikke sitter må Annan være kreativ og prøve å utløse bevegelser med pasningen. Og det har han ikke kreativitet og pasningsfot til. Da er det bedre at han slår en femmeterspasning istedenfor en feilpasning. Dessverre blir det også litt for mange feilpasninger uansett.

Altså, Kroksæther tar opp en sentral problemstilling, og han mangler selvfølgelig ikke fotballforståelse. Det er ofte Annan som er nest sist på de lange oppspillene fra backene og midtforsvaret. Men å legge skylden på Annan synes jeg blir å vinkle artikkelen feil. Han er den siste spilleren på dagens lag som fortjener ei skyllebøtte. I går var han fantastisk nok en gang, og han gjorde en veldig god jobb i forkant av Iversens andre, med ballvinn og påfølgende brassespark.
[/i]
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 17:49    Post subject: Reply with quote

Det at Kroksæther skyter er det vel ingen som klager på. Det er greit å være kritisk og skuddvillig som journalist. Problemet kommer når han gang på gang skyter tilfeldige øyenvitner fremfor bandittene.
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.04.2010 17:53    Post subject: Reply with quote

Hvor og hva det brassesparket fører til er helt tilfeldig...

Annan selv sier så er det ikke mulig fysisk å ta alle kontringer hver eneste gang av og til må en hvile med ballen og bygge angrepene litt over tid han bestemmer på mange måter Rosenborg sitt tempo og hans tempo er bra og presisjonen også ihvertfall hvis han ikke tvinges til å slå lange passninger. Det skjer riktignok litt for ofte da det er ingen som ber om ballen. Problemet i øyeblikket er Winsnes og Skjelbred iforhold til fremdrift da begge to har en tendens til å gå for mye rundt seg selv og føre ballen for lenge og med det drepe tempoet. Winsnes er helt kriminell til det. Kombiner det med at begge også er svake til å true rom bak motstanderene sine forsvar og en har to spillere som har mye å gå på før dem fungere slik dem bør i angrepsfasen. Winsnes har jeg ikke tro på at kommer til å klare det, mangler rett og slett ferdighetene til det. Er i prinsippet et svakere alternativ til Annan særlig defensivt ,men med en noe bedre passningsfot. Skjelbred har vist før at han kan.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 06.04.2010 18:44    Post subject: Reply with quote

Helt uenig anngående Skjelbred i denne sammenhengen. Er ingen på laget som setter fart i angrepet vårt langs bakken som han.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.04.2010 19:04    Post subject: Reply with quote

Hehe, Roamer, for et fantastisk bilde Smile Hva angår Skjelbred har han driv og tempo framover, men det er av en eller annen grunn nesten alltid bråstopp ved 16-meteren. Det er merkelig at en spiller med så mye godt i seg ikke klarer å skape mer når han kommer i situasjoner selv midt foran mål. Den dagen han gjør det (igjen) så er han en kjempespiller. To assist til nå er et skritt i riktig retning, men det er et stykke igjen.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 07.04.2010 04:28    Post subject: Reply with quote

Hadde Annan vært bedre offensivt, så hadde han ikke spilt for Rosenborg Ballklub!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 168, 169, 170  Next
Page 49 of 170

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb