English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kkakk
Rutinert

PostPosted: 28.03.2010 21:58    Post subject: Reply with quote

clarkbent wrote:
Ørlund - 6
Lustig - 3
Stadsgaard - 7
Demidov - 7
Dorsin - 6
Annan - 7
Henriksen - 5
Skjelbred - 8
Ivers - 6
Olsen - 2
Prica - 6

Moldskred - 3
Winsnes -
Ã…sen -

Hamren - 2

Alt for høyt... Hvis ikke PCS har mer enn 2 poeng å gå på til superduper kampen, har han ikke det potensiale jeg trodde..
Back to top
View user's profile Send private message
Tjlicious
Senior

PostPosted: 28.03.2010 21:59    Post subject: Reply with quote

Nå begynner begeret, etter et halvt år, å renne over - send Hamrén hjem.

Se f.eks. på byttene: Det at Henriksen er på banen er helt begredelig, Winsnes inn som OMS er en spøk, og Åsen inn et minutt på overtid gidder jeg ikke en gang å kommentere.

Tenker Hamrén mener at "vi visar bra attityd, även på ett dåligt underlag".
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 21:59    Post subject: Reply with quote

Dette var triste greier. Jeg forventer noe litt mer planmessig over Rosenborg enn denne polinga opp på Prica som stusser den inn til Hirschfeld, makan til kjedelig taktikk! Dette er ikke et RBK jeg vil se, og om vi er fornøyd med dette tar vi faen ikke seriegull, for her ser det ut som vi mangler attityd.

Vet ikke helt om jeg skal bedømme spillerne individuelt eller ikke, får nøye meg med pluss/minusgrupper;

+ Örlund og forsvaret minus Lustig som noen nevnte her, Annan kom seg litt etter pause,Skjelbred for innsatsen løpende imellom

- Makan til planløst spill. Midtbanen henger ikke på greip stort sett jevnt over, og hva i heiteste er det med å skyte fra alle tenkelige og utenkelige posisjoner!? Ikke var det presisjon til stede og ikke var det siste utvei. Når vi først kommer oss til 16-meteren, presterer vi å plundre bort ballen så VIF kan gå på kontring. Krise!! Lustig og Dorsin var begge ræva før pause, Lustig slapp billigere unna i 2.omgang når han fikk mer rom.

Oppsummering: Æsj,æsj æsj, jeg blir så trist av å se på dette, ikke _en_ eneste på banen i dag som gjorde det bra, verken på vårt eget eller motstanderlaget. Dommeren er en pusling, men dømmer nå stort sett 50/50. Dette spillet bør forbedres raskt..
germain
Proff

PostPosted: 28.03.2010 22:00    Post subject: Reply with quote

Skjelbred god i dag? Jeg så bare andre omgang, men i mine øyne var han skremmende ineffektiv. Han må ha gjort en strålende første omgang dersom noen mener han var bra i dag.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 22:00    Post subject: Reply with quote

Positivt i dag er at vi igjen er solide defensivt og at vi virker bedre trent enn Vålerenga, men som i fjor mangler vi offensiv samhandling og slår mye langt.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 22:01    Post subject: Reply with quote

Kampen var så kjedelig at den satte igang migrenen min. Faen altså. Nå er jeg sur fordi jeg har kastet bort to timer på å se rugby og jeg har dritvondt i hodet. Tommel'n ned

Fikk ikke med meg hvorfor Ivers ble bytta ut i pausen? Synes han var en av våre beste i førsteomgang.

Gleder meg til Nils-Arne kommer på banen. Han må få ordna litt på det ikke-eksisterende offensive spillet vårt.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 22:01    Post subject: Reply with quote

Quote:
Men hvorfor får han spille 90 min mens Åsen, mye bedre (rett og slett), ikke får spille i det hele tatt?

Det må du nesten spørre Hamren om.

Jeg tipper det har noe med duellstyrke å gjøre.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 28.03.2010 22:02    Post subject: Reply with quote

jrgn wrote:
Jeg skjønner ikke hvorfor folk kicker sånn på Henriksen idag. Greit han dominerer ikke akkurat, men han er iallefall ikke spesielt dårligere enn de andre(sett bort ifra Skjelbred som var positiv). Når man også tenker på at fyren er 17 år og spiller sin første kamp fra start, så synes jeg det er forutinntatte holdninger.

Han er bedre defensivt enn Winsnes og vi ble ikke blottet med Henriksen på midten. Han hadde ikke akkurat sin livs kamp, det så vel alle. Men han gjorde seg ikke helt bort.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 28.03.2010 22:05    Post subject: Reply with quote

Ørlund - 4 minus for ingen korte igangsettinger. Ellers veldig lite å gjøre.
Lustig - 4 sleit tidvis med shelton, men det er forsåvidt greit nok så lenge man har en plan i kris som backup. Fører imidlertid til at han blir mindre med fremover enn vanlig.
Stadsgaard - 7 endelig tilbake der han skal være
Demidov - 7 nøytraliserer moa
Dorsin - 5 grei kontroll bakover, et par håpløse støttepasninger.
Annan - 7 vinner midtbanen.
Henriksen - 4 positiv debut.
Skjelbred - 7+ banens klart beste
Ivers - 5 brukbar i dag
Olsen - 3 dårlig i første omgang, brukbar i 2.
Prica - 4 lite synlig, dårlige avslutninger

Moldskred - 3 gjorde han noe annet enn å avslutte håpløst fra 30 meter?
Winsnes -
Ã…sen -

Hamren - 2 kontroll bakover i dag, ingen sjanser til vif i 2. omgang. Men for en skyhøy pris. Utelukkende langballer til prica og alle avslutninger var fra 30 meter. DA BLIR DET IKKE MÅL.

Kampen minnet veldig om oppgjørene mot Q.

Last edited by Hedning on 28.03.2010 22:06; edited 1 time in total
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 22:05    Post subject: Reply with quote

litt perspektivløst å klage så tidlig. Rosenborg har aldri vært særlig gode i starten av en sesong uavhengig av en trener. 4 poeng på 2 vanskelige bortekamper og 1 poeng på en elendig hjemmekamp = helt greit. Man kan faktisk si at banen hadde noe å si for spillet, fordi attityden var ok+ og med litt mere presisjon hadde vi kommet til bedre sjanser da vi begynte å ta over midtbanen(ikke ulikt i fjor) og dette evinnelige himmel eller helvete-maset hadde vært i himmelen.

Vi er også veldig avhengig av Iversen i det oppbyggende angepspillet, så det svekket oss veldig at han måtte ut.
Back to top
clarkbent
Junior

PostPosted: 28.03.2010 22:06    Post subject: Reply with quote

kkakk wrote:
Alt for høyt... Hvis ikke PCS har mer enn 2 poeng å gå på til superduper kampen, har han ikke det potensiale jeg trodde..

I forhold til Skjelbred er den høye karakteren tatt i betraktning av at han spiller på en posisjon der han egentlig ikke har noen store forutsetninger til å være en toppspiller. Mange karakterer kunne nok vært satt ned ett hakk, men gjør det slik for å fremheve de som faktisk kom med bidrag i den positive retningen.

Men flott med kritikk, så dette med for høye karakterer vil muligens bli tatt i betraktning i fremtidige kampbørser.
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 28.03.2010 22:09    Post subject: Reply with quote

Ørlund: 5
- iskald og solid i feltet, god til å starte angrep. Lite å gjøre

Lustig: 3
- Noen OK innlegg og inngripener, men ellers like dårlig some resten av laget.

Stadsgaard: 5+
-Kanskje den beste forsvareren i kampen.

Demidov: 5
-Solid forsvarsspill, synes Stadsgaard var et ørlite stykke bedre, men var så si like gode.

Dorsin: 3+
-??? Gjorde ingenting merkverdig.

Annan: 5
-spiller OK, svakere en vanlig.

Henriksen: 3-
- Han er bare 17 okei, men skal man vinne kamper kan man ikke la en usynlig spiller fortsette hele kampen når man har friske bein på benken (Åsen).

Skjelbred: 5-
-Spiller alt for komplisert, nekter å skyte.

Ivers: 5
-Gidder i allefall å prøve, men skuddene er altfor halvhjertet.

Olsen: 3
-Gjør ingenting merkverdig, dårlig dag.

Prica: 5+
- Får ikke nok støtte fra medspillerne, prøver å avslutte men kommer aldri til noen gode sjanser.

Moldskred: 2
-Gjorde ingenting bra i det hele tatt. Kom med i angrepet men er altfor dårlig plassert.

Winsnes: 3
-Bra corner Tommel'n opp!

Hamren: 2-
-Må ha bytta ut sigaren sin med en skikkelig joint fordi dette er det mest tafatte forsøket på en taktikk jeg noen gang har sett.
Forventer bedre til neste kamp!

Last edited by TrønderBob on 28.03.2010 22:11; edited 2 times in total
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 28.03.2010 22:10    Post subject: Reply with quote

Enig med Zorac i hvem som var OK. Synes det er positivt at Hamren gir tillit til Henriksen jeg, og gir unggutta innhopp som sist. Eggen hadde nok tviholdt på Winsnes tross forestillingen sist. Enig i at det ikke var noen stor forestilling, men jeg husker blant annet 0-0 mot Tromsø og Kongsvinger i tidlige vårkamper på starten av 90, samt 16.maikampen da jeg var russ mot Moss som ikke akkurat var all verden også. 0-0 mot Brann på bortebane for to år siden var også skrale saker. Pluss Schalke i 07 siden vi skapte lite og forventningene var store etter 1-1 på Stamford.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 22:19    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
jrgn wrote:
Jeg skjønner ikke hvorfor folk kicker sånn på Henriksen idag. Greit han dominerer ikke akkurat, men han er iallefall ikke spesielt dårligere enn de andre(sett bort ifra Skjelbred som var positiv). Når man også tenker på at fyren er 17 år og spiller sin første kamp fra start, så synes jeg det er forutinntatte holdninger.

Men hvorfor får han spille 90 min mens Åsen, mye bedre (rett og slett), ikke får spille i det hele tatt?

Kanskje fordi han spiller futsal cup i helgene og er sliten....... (Noe han faktisk gjorde senest sist helg før Start kampen)
Back to top
Vat69
Junior

PostPosted: 28.03.2010 22:19    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Cessna
Rutinert

PostPosted: 28.03.2010 22:20    Post subject: Reply with quote

En dårlig dag for de som liker angrepsspill. Irriterer meg ekstra mye over Moldskred i dag. Enda en ineffektiv angriper som ikke evner å skape særlig mye.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 28.03.2010 22:28    Post subject: Reply with quote

Nå har Moldskred ikke vært så ineffektiv for oss, og ifølge enkelte her så scora vi 60 mål ifjor uten angrepsspill og tre mot Start sist nesten uten å skape noe som helst.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
quarterback
Rutinert

PostPosted: 28.03.2010 22:32    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:

Kanskje fordi han spiller futsal cup i helgene og er sliten....... (Noe han faktisk gjorde senest sist helg før Start kampen)

Jeg håper dette var ironisk, ellers begynner jeg å lure på vurderings- og prioriteringsevnene til fyren
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 22:32    Post subject: Reply with quote

Så andre omgang av Strømsgodset - Viking før kampen i kveld. En del bra spill, bla. 2 - 1 målet der Jo Inge Berget og Marcus Pedersen kombinerer flott. Spennende norske angripere som spiller fotball. Langt mer underholdende enn kveldens gjesp.

Etter mye defensivt rot i Start-kampen er det forsåvidt naturlig at vi fokuserer på det defansive i denne kampen. Dårlig bane og tidlig i sesongen er det også. Problemet mitt er at jeg har mistet trua på at det kommer til å bli bedre. Attityd? Helt sikkert. Sliteseiere? Jebs. Bang-barcelona-bang? Never.

Jeg henger meg derfor også på Eggen laget. Svensken kommer til å ta seriemesterskap for tomme tribuner hvis han får fortsette. Jeg tar heller kalas-sifre og enkelte stygge tap.

Last edited by WegHard on 28.03.2010 22:33; edited 1 time in total
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 22:33    Post subject: Reply with quote

Dette handler om langt mer enn en dårlig bane. Vi har jo drevet med mye av det vi gjorde i dag over lang tid, forskjellen er at vi i dag ikke fikk noe mål. At rbk.no, Hamren og spillerene kommer til å legge all skyld på banen, er jo ikke noen bombe. Det finnes alltid en unnskyldning. Dårlig gressbane, dårlig kunstgressbane, tidlig på sesongen, sent på sesongen (slitne spillere), hardt kampprogram osv osv. Fakta er at laget ikke klarer å spille ordentlig angrepsfotball. Og hvis vi har planer om å kvalifisere oss til CL, så bør vi få inn Nils Arne Eggen så fort som mulig. For det tar nok ikke 5 minutter og få denne gjengen som har spilt antifotball i 2 år til å spille teknisk angrepsfotball.

Det er ganske skummelt å tenke på at ledelsen tilbudte Hamren en 5 års kontrakt. Tenk det dere! 5 år med denne angrepsfotballen Crying or Very sad

Last edited by longines on 28.03.2010 22:40; edited 1 time in total
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 22:36    Post subject: Reply with quote

Och fem år med ditt gnäll. Crying or Very sad Crying or Very sad
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 22:37    Post subject: Reply with quote

Örlund og Skjelbred var vel våre beste i dag, og sammen med Demi og Annan de eneste som får godkjent. Kris spilte bra defensivt, men jeg har aldri sett en person slå så mange målløse langballer. HVA FAEN var det for spill?? Kunne blitt no om ikke Ciljan hadde hatt skuddvegring, men på slutten viste han ihvertfall hva Halvorsen har mast om siden han joinet forumet. Det øyeblikket han finner ut at han ikke blir prylt om han skyter blir han svært nyttig.

Men nå er jeg lei av Harén. Eggen på jobb fra mandag!!

Ps. Henriksen var ikke klar for å starte i dag. Var ute av posisjon stadig vekk, og fikk ikke til noe. Men noen innhopp til, så skal vi se til sommeren
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 22:38    Post subject: Reply with quote

Nei, kanskje 2 år med mitt gnäll. Jeg hadde ikke holdt ut 5 år med Hamren, og hadde begynt å samle på frimerker isteden.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 22:39    Post subject: Reply with quote

Rocky83 wrote:
litt perspektivløst å klage så tidlig. Rosenborg har aldri vært særlig gode i starten av en sesong uavhengig av en trener. 4 poeng på 2 vanskelige bortekamper og 1 poeng på en elendig hjemmekamp = helt greit. Man kan faktisk si at banen hadde noe å si for spillet, fordi attityden var ok+ og med litt mere presisjon hadde vi kommet til bedre sjanser da vi begynte å ta over midtbanen(ikke ulikt i fjor) og dette evinnelige himmel eller helvete-maset hadde vært i himmelen.

Vi er også veldig avhengig av Iversen i det oppbyggende angepspillet, så det svekket oss veldig at han måtte ut.

Dette ble sagt i fjor vår også, men det ble ikke akkurat noe tydeligere angrepsmønster senere i sesongen. Hamren har sine styrker, men det offensive spillet er ikke en av dem. Skal Lerkendal fylles opp igjen må noen med klare offensive ambisjoner ta over fort som f...
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 22:40    Post subject: Reply with quote

Men kan du inte komma med något nytt. Det blir lite tjatigt att läsa samma inlägg med små variationer varenda dag.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Next
Page 9 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb