English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 07.03.2010 23:48    Post subject: Reply with quote

Det er isåfall veldig interessant. Kan du si noe om disse personene er kritiske til den jobben Hamrén gjør for øyeblikket? Når det gjelder valg av spillere osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 00:00    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Signaler jeg har fått fra folk inne i RBK-systemet, uten at jeg kan si noe mer enn det.

Har de skickat morsesignaler inne från Brakka. Intressant.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 00:02    Post subject: Reply with quote

Ja, har hørt at assistenten til banemesteren skal være lunken til at Jarstein er på vei bort.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 00:27    Post subject: Reply with quote

This Is 50 wrote:
Det er isåfall veldig interessant. Kan du si noe om disse personene er kritiske til den jobben Hamrén gjør for øyeblikket? Når det gjelder valg av spillere osv.

Neh, jeg spurte bare om Jarstein og Viking.

Knoll wrote:
Har de skickat morsesignaler inne från Brakka. Intressant.
Hvem sa noe om morse? Mulig Hamrèn bruker det i sin korrespondanse med Komiske Lagrell, men det vet sikkert du bedre enn meg.

Tott wrote:
Ja, har hørt at assistenten til banemesteren skal være lunken til at Jarstein er på vei bort.
Jasså? Hva mer sier assistenten til banemesteren? Noen kommentar til om banen vil være klar til seriestart? Enn assistenten til ballansvarlig, vil han ha ting klart?
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 01:49    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Signaler jeg har fått fra folk inne i RBK-systemet, uten at jeg kan si noe mer enn det.

Du er kul.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 02:49    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
RAJ er 25 år, han er, keepermessig, et talent med potensiale til å spille for topp-4 klubber i de beste ligaene om noen år, han er landslagsspiller.

Med andre ord: RAJ HAR IKKE TID TIL Ã… SLOSS OM PLASSENE, HAN MÃ… HA SPILLETID!

Har ikke tid? Neutral
Da er ikke RBK rett klubb for gutten, i Rosenborg skal det Alltid være kamp om plassene.

Off topic:
Daniel Ølhund jr. wrote:
Var det ikke heller sånn med Lago at ingen ville ha han da?

Tildels, men han kjempet allikevel en tapt kamp, om en plass i laget. Tenker da spesielt Høgmo og hans konklusjon i saken.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eru
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 10:23    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:

Tilsynelatende er det flere i RBK-systemet som mener det samme.

Okei? Denne sliter jeg med å kjøpe. Det kan ikke dreie seg om sportslig (vel, ikke SL eller trener). Det kan ikke dreie seg om daglig leder, ettersom han glatt hadde stoppet et salg hvis han ikke ønsket det gjennomført. Også styret kunne stoppet overgangen.

Da gjenstår et evt. mindretall i styret, media og marked og de to siste har heldigvis ingen påvirkningskraft på det sportslige.

Min konklusjon? Det kan ikke være veldig påvirkningsdyktige folk "innen RBK-systemet" du har pratet med.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 10:34    Post subject: Reply with quote

Ballahl, la meg omformulere meg; Jarstein har ikke tid til å sitte på benken.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 11:40    Post subject: Reply with quote

3-4 mill??. Ikke mye kremmer denne Hoftun.
Roamer
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 12:23    Post subject: Reply with quote

Mindre enn vi betalte for Moldskred altså. Håpløst. Burde fått det dobbelte, altså mellom 7 og 8 millioner.
2mas
Sjef

PostPosted: 08.03.2010 12:30    Post subject: Reply with quote

Dét er vel optismistisk for en reserve med utgående kontrakt.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.03.2010 12:32    Post subject: Reply with quote

5 - 6 millioner burde vært en naturlig plass for Hoftun å sikte, forhåpentligvis har Hoftun fremforhandlet meget gunstige vidersalgsbetingelser på si en 30 - 40 % over salgsverdien.
Back to top
Koks
Junior

PostPosted: 08.03.2010 12:38    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hva RBK driver med. Selger landslagskeeperen for å ha en 30 år gammel svenske i mål.
Synes dette er tragisk!

Når det gjelder splittelsen rundt keeper situasjonen så er det vel spillere og folk i apparate rundt laget som er i mot Jarstein salg slik jeg har forstått det. Ikke de som sitter øverst på rangstigen.

Var det så lett å vinne serien i fjor at RBK går inn for å styrke de største konkurentene?
Back to top
SFL
Senior

PostPosted: 08.03.2010 12:58    Post subject: Reply with quote

3-4 mill er ikke så ille. Vi slipper jo lønna hans i tillegg, og får vel sannsynligvis lavere lønn på den nye reservekeeperen, da han trolig ikke er landslagsspiller. Hadde vært knallfornøyd med 5-6 mill, så kan ikke være så veldig skuffe over dette.

Når det er sagt, ville jeg levd bedre med en nordmann på 25 i mål som slapp inn 22 i fjor på 30 kamper, enn en svenske på 29 som vi ikke er 100% sikker på hvilket nivå holder.

Men, for all del, 29 år er ingen alder for en keeper!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.03.2010 13:32    Post subject: Reply with quote

Erik Hoftun sier at Rosenborg ønsket å ha med Jarstein videre, men at keeperen ikke ville forlenge kontrakten.

- Han fikk et kontraktsforslag fra oss, men ønsket ikke å forlenge. Og ettersom den nåværende kontrakten gikk ved årets slutt, var vi åpen for å vurdere tilbud som kom for å få igjen penger for han. Vi ønsker Rune lykke til videre i Viking, sier Hoftun.

Les mer: Jarstein takker fansen

Men som sagt er det litt forskjell på å "ville" og "vise at man vil"; jf. signaler gitt ang. Örlund og Lunna.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.03.2010 13:38    Post subject: Reply with quote

Har du sett Viking klarte til og med å signere 4 års kontrakt.....
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2010 13:45    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Erik Hoftun sier at Rosenborg ønsket å ha med Jarstein videre, men at keeperen ikke ville forlenge kontrakten.

Kjøper den rett og slett ikke. Han har signert en 4-årskontrakt i en langt mindre attraktiv klubb enn Rosenborg. Rosenborg har aldri gjort et helhjertet forsøk på å forlenge med Jarstein. Påstandene om at han ikke vil signere fordi han vil til utlandet, er bare piss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 08.03.2010 13:52    Post subject: Reply with quote

Blir veldig, veldig spennende å følge Jarstein i Viking. Jeg mener han har gjort en stor feil ved ikke å ta kampen i RBK (mulighet for CL, mulighet for opphold utenfor Skandinavia), men vrakinga var tydeligvis for bittert.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 08.03.2010 15:03    Post subject: Reply with quote

Syns Jarstein gjør et merkelig valg. Her kunne han ha forlenget, blitt med i Europa, og om et halvt år, så hadde han blitt 1 keeper igjen. Jaja, hans tålmodighet er tydeligvis ikke hans sterkeste side..

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.03.2010 15:25    Post subject: Reply with quote

Ja, ingen tvil om at overgangen er framprovosert av Jarstein sjøl, som altså ikke ville forlenge da han fikk vite at Örlund hadde skrevet under.

Han ønsket ikke å ta opp kampen, og dermed hadde ikke RBK så mye annet valg enn å selge.

Spørsmålet blir dermed sånn sett om RBK skulle ha hentet en svakere keeper enn Örlund, men det syns jeg vel egentlig ikke at de skulle ha gjort. Ergo faller det hele ned på Jarstein.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 15:50    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det kunne de ha hentet Örlund som en utfordrer til Jarstein, og altså latt Jarstein spille seg ut av laget, eventuelt bevise at han er keeperen å satse på. Slik det ble nå er det ganske klart at Örlund ble hentet som en erstatter for Jarstein, og da skjønner jeg Jarsteins valg.

På den andre siden: Om mindre enn ett år ville det kommet inn en ny trener, og Jarstein og Örlund kunne startet keeperduellen på nytt med _blanke_ ark.

Jeg synes det er trist å se Tippeligaens beste keeper (med forbehold om at jeg ikke kjenner niveauet til Örlund fullt ut) gå til en rivaliserende norsk klubb. Fordelen med Örlund kan være at han har mindre sjanse for å bli ettertraktet på det internasjonale markedet (når kjøpefesten kommer tilbake igjen) enn Jarstein - og hvis vi kan ha en stabilt god keeper i mange år så tjener det så absolutt klubben.

Men altså p.d.d.: sjepptisk!
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 08.03.2010 15:55    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Ergo faller det hele ned på Jarstein.

Riktig konklusjon! Jarstein har gang på gang vist at han handler på basis av følelser og ikke med basis i fornuft. Denne overgangen lukter det "sur skuffa grinebiter" av, og da snakker jeg om Jarstein.

RBK kommer brukbart ut av det, og viser at de ikke lenger er villige til å danse etter spillernes pipe!
Back to top
Koks
Junior

PostPosted: 08.03.2010 16:28    Post subject: Reply with quote

Var jo aldri noen reel duell mellom Jarstein og Ørlund.
Hamren hentet Ørlund som ny 1.keeper og bortimot ingenting kan ta fra han den statusen så lenge Hamren er trener.
Dette fikk Jarstein signaler om ganske tidlig.
Jarstein har jo ikke spilt seg ut av laget, så å påstå at det det står å faller på Jarstein selv er urimelig!

på slutten av dette intervjuet sier Hoftun at Rosenborg spiller så mange viktige og avgjørende kamper, at vi er avhengige av å ha 2 keepre som presterer godt.

http://www.youtube.com/wa...re=related

Betyr det da at Hoftun mener at Bråthen kan prestere på det nivået som var forventet av Ørlund/Jarstein?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2010 16:56    Post subject: Reply with quote

Jarstein var vel i praksis andrekeeper fra i fjor sommer?
2mas
Sjef

PostPosted: 08.03.2010 17:46    Post subject: Reply with quote

Tja, kanskje allerede fra september 2008, gitt at Lunna hadde vært frisk i mer enn ei uke om gangen. Uansett hevder jeg at Jarstein sånn sett har vært i en slags utfordrerrolle lenge. Han ønsket ikke å fortsette i denne, og det er et greit valg.

Men altså syns jeg ikke det er riktig å si at dette oppsto så brått som enkelte tilsynelatende mener. Man kan si at klubben har gjort et valg, men det valget ble sånn sett gjort allerede før bortekampen mot Brøndby.

Örlund-handelen ble sånn sett bare en bekreftelse:

- Da Rosenborg hentet inn en svensk, landslagsaktuell keeper, skjønte jeg tegningen, og spilletid er viktig for meg.

Les mer: Jarstein: - Viking er på ingen måte et steg ned

VG mener forresten å vite at RBK får 4-5 mill. Gitt 5 mill, er det sånn sett nesten det dobbelte av 3 mill. - så det kommer seg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 103, 104, 105  Next
Page 94 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb