English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Andreas Nordvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 55, 56, 57  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 23:35    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Zorac wrote:
Storflor Arrow Hvor er de nå?, vær så snill?

Tiltredes.

PLEASE!

Synd at Nordvik forlater oss, dog ikke overraskende. Blir meget spennende å følge Simen Søraunet Wangberg fremover, denne overgangen betyr jo mye mer spilletid på ham.

Ønsker Nordvik lykke til i Vålerengen, forhåpentligvis får han tillit og får endelig bevise hvor god han er, og kan bli.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 04.03.2010 17:47    Post subject: Reply with quote

Tidligere sjefsspeider for Rosenborg, Stig Torbjørnsen, mener Vålerenga har gjort et godt kjøp.

- Jeg har veldig tro på Andreas og synes han har masse gode kvaliteter som midtstopper. Han har alle forutsetninger for å bli en kjempegod spiller, sier Torbjørnsen til VIF TV.

- Derfor tror jeg Vålerenga har gjort et godt kjøp her og etter min vurdering har Rosenborg rota litt i kortene her og nedprioritert en potensiell veldig god spiller i fremtiden.

Les mer: Tidligere ansatt kritiserer Rosenborg

Kjør ny debatt! Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tommærn
Veteran

PostPosted: 04.03.2010 18:11    Post subject: Reply with quote

Jeg er både enig og uenig med Torbjørnsen. Jeg er av den mening at Nordvik kan bli en god midtstopper, men han mangler roen som trengs for å bli en ordentlig god stopper for RBK. Nå har vi 3 solide stoppere i tillegg til en meget spennende unggutt, så jeg tror overgangen er bra for alle parter.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 04.03.2010 18:14    Post subject: Reply with quote

Hvis dette hadde vært FM, så ville jeg ha fikset en såkalt "buy back clause". Real Madrid har gjort dette veldig mye de siste årene. Jeg tviler derimot på om RBK har sikret seg en slik avtale.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 04.03.2010 18:32    Post subject: Reply with quote

Jeg har gått inn i en identitetskrise etter salget av Nordvik.

Skal jeg følge spiller eller klubb?
Jeg skjønner ikke hvorfor ikke RBK i stedet tilbød VIF Lago?

Det er komplett umulig å forstå.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 04.03.2010 18:42    Post subject: Reply with quote

Du innrømmer nå at du ikke er RBK-fan, så du kan like gjerne følge Nordvik til Viff, hvor han får spille sammen med en annen av dine favoritter; superstjernen Andrè Muri Smile

God tur da! Virkelig! Smile
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.03.2010 10:00    Post subject: Reply with quote

Jeg registrerer at Torbjørnsen syns Nordvik er bra med ballen i beina. Det rimer ikke med de som påstår at teknikken er så elendig.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 05.03.2010 12:40    Post subject: Reply with quote

Du registrerte väl vad Torbjörnsen tyckte om Zahora också. Det rimer ikke med Zahoras elendiga prestationer. Efter den monumentala felvärderingen har Torbjörnsens gloria hamnat på sned.

Last edited by Peter Storey on 05.03.2010 12:44; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.03.2010 12:44    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jeg registrerer at Torbjørnsen syns Nordvik er bra med ballen i beina. Det rimer ikke med de som påstår at teknikken er så elendig.

Det vil isåfall ikke være første gang jeg er uenig med Stig. Hvor ser du det, forresten?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
frenchy
Rutinert

PostPosted: 05.03.2010 12:51    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Jeg har gått inn i en identitetskrise etter salget av Nordvik.

Skal jeg følge spiller eller klubb?
Jeg skjønner ikke hvorfor ikke RBK i stedet tilbød VIF Lago?

Det er komplett umulig å forstå.

Nå får du våkne fra den drømmeverden du er i, jeg skjønner du er keen på gutten, men nå begynner det å bli litt for homoerotisk fra din side.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 05.03.2010 12:54    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Du registrerte väl vad Torbjörnsen tyckte om Zahora också. Det rimer ikke med Zahoras elendiga prestationer. Efter den monumentala felvärderingen har Torbjörnsens gloria hamnat på sned.

Da er Hoftuns glorie vel forsvundet for altid med de monumentale fejlvurderinger af Savolainen, Miller og Pelu, hvis man følger din tankegang.

Ellers har jeg egentlig også tro på at Nordvik bliver en god spiller, han indehaver mange gode kvaliteter som en moderne midtstopper bør have. Men som stallen ser ut i dag er det fint at sælge ham, så længe prisen er i orden.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 05.03.2010 12:59    Post subject: Reply with quote

TomH har också en känslomässig bindning till Lago. Kanske homoerotisk med sadomachoistiska inslag?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 05.03.2010 13:04    Post subject: Reply with quote

Savolainen, Miller och Pelu är i vart fall flera klasser bättre än Zahora och spelar idag i tippeligan respektive amerikanska ligan. Zahora lär inte ens platsa på Ranheims träningar.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 05.03.2010 13:09    Post subject: Reply with quote

Hvad har det med sagen og gøre? Alle tre var ikke gode nok for Rosenborg. Graden af hvor dårlige de er, er uden betydning. Desuden blev der sløset langt flere millioner på de spillere end på Zahora.

Medlem nr. 2477
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 05.03.2010 13:14    Post subject: Reply with quote

Graden av felvärdering är enligt min mening intressant. Zahora är inte i närheten av RBKs nivå medan de anra tre alla har spelade brukbara matcher och kan försvara en plats i truppen.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 05.03.2010 13:19    Post subject: Reply with quote

Hedon,
kan ikke være enig med Torbjørnsen vedr Nordviks gode teknikk.

Hadde ikke jeg sagt at Nordvik har god teknikk, ville nok Hedon ha vært enig i at Nordvik har god teknikk. Det er jo synlig for de som kan fotball. Problemet er bare at han da må innrømme at jeg hadde rett...

For øvrig var jo også Martin Andresen interessert i å hente en hurtig, duellsterk stopper med teknikk. Det var ikke akkurat overraskende at valget falt på Nordvik. Det er jo ikke akkurat så mange andre stoppere i TL med de kvalitetene.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 05.03.2010 13:24    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Graden av felvärdering är enligt min mening intressant. Zahora är inte i närheten av RBKs nivå medan de anra tre alla har spelade brukbara matcher och kan försvara en plats i truppen.

Dig om det. Fakta er at Hoftun har en langt værre track record når det gælder at hente gode spillere til Rosenborg end hvad Torbjørnsen har. Så din skepsis til Torbjørnsen vurderingsevne på grund af ét fejlkøb, er mærkelig, når man tænker på hvilken klokkeklar tro du har til Hoftun.

Medlem nr. 2477
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 05.03.2010 13:31    Post subject: Reply with quote

Når det er sagt tror jeg fort Savo kunne gjort en god jobb, men skadene ødela for han i RBK.
Brady
Veteran

PostPosted: 05.03.2010 13:31    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Det vil isåfall ikke være første gang jeg er uenig med Stig. Hvor ser du det, forresten?

Han sier det i intervjuet på videolinken. Er forøvrig ikke enig i alt Torbjørnsen sier jeg heller.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 05.03.2010 13:33    Post subject: Reply with quote

Felköp är ett för fint ord. Monumental felvärdering är mer passande. Zahoraköpet är att jämföra med att man får i uppdrag att köpa en ko och kommer hem med en gris.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.03.2010 13:39    Post subject: Reply with quote

Det var flere her inne, meg selv inkludert, som syns Zahora virket veldig imponerende på trening før han skrev under. Her dreier det seg nok mer om et bortkastet talent enn mangel på sådan.

Savolainen/Miller/Pelu handlet mer om kjøp av et midt-på-treet-talent. Jeg vet hva jeg vil foretrekke at RBK fortsetter med i fremtiden, og det er ikke Hoftun-kjøpene.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.03.2010 13:43    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Savolainen/Miller/Pelu handlet mer om kjøp av et midt-på-treet-talent. Jeg vet hva jeg vil foretrekke at RBK fortsetter med i fremtiden, og det er ikke Hoftun-kjøpene.

Jeg tror Savolainen var noe annet enn et "midt på treet-talent". De rapportene jeg fikk (fra en tidligere lagkamerat, og nåværende sjef for Centrebet Finland) på ham rett etter at han var kjøpt, var at han var den desidert beste spilleren i finsk liga - og jeg kan ikke skjønne annet enn at en sånn spiller skal være god nok for Rosenborg. Dessverre kan nok ett år på sidelinja med skade ganske så ødeleggende.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 05.03.2010 13:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk Savolainen kan være ganske dominerende for Haugesund i år, da han har potensiale til å gjøre det bra mot mye av den motstanden han får møte i Norge. Jeg tror derimot ikke at han hadde hatt det i seg å gjøre suksess for RBK (eller et annet lag) mot CL-motstand.

Vi har jo sett tidligere at spillere som kan være dominerende i norsk liga, faller igjennom når de møter bedre motstand i større europeiske ligaer, mens spillere som får gjennomgående dårligere børskarakterer her hjemme, har evner som gjør at spillet deres tilpasser seg et høyere nivå. Med tanke på at den finske ligaen er dårligere enn den norske, vil jeg tro at dette gjelder i enda større grad der.

I Savolainen så jeg en bra pasningsspiller så lenge han ikke ble satt under veldig hardt press, men fysisk og tempomessig var han svak. Jeg tviler på at han ville gjort det veldig bra mot god europeisk motstand, men har all mulig grunn til å tro at Haugesund vil få bra nytte av ham i år.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.03.2010 13:57    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde blitt fornøyd om Torbjørnsen fikk styre alt som hadde med spillerkjøp og avganger på brakka for Hamrèn ( din stor helt Storey gjekk også inn for Zahora ) og Hoftun stoler jeg ikke på har den kompetansen som trengs. Når det gjelder Zahora så ble det prøvespill som tyder på at Torbjørsen nok ikke var helt trygg på kvaliteten og ville ha sportslig avdeling sin vurdering.

Når det gjelder kjøpene av Miller, Pelu og Savolainen så synes jeg Hoftun får for mye kjeft da disse kjøpene faktisk var fornuftig ut ifra forutsettningene og særlig med tanke på at stallen var særdeles tynn og at en måtte spre midlene rundt for å få en tilfredstillende bredde for det middlene en hadde tilgjengelig.

Roy Miller var ganske så ettertraktet når vi hentet han og hadde levert en meget god sesong for Glimt i adeccoligaen året før under Hoftun. Jönsson og Stabæk hadde tidligere vært ute etter han for å nevne noen. En måtte ha ny venstreback da Dorsin dro til pengene i Romania og Traore virket uvillig til å spille på denne plassen på lengre sikt. Det at Miller ble hentet sent i overgangsvinduet tyder på at en såg etter andre løsninger ,men til slutt ikke hadde noen andre valg enn Miller. Det fungerte ikke for Miller ,men han har i ettertid prestert allsvenskan og er nå i MLS som tyder på at det var feil plass til feil tid for Miller.

John Pelu var adeccoligaens beste spiller og kom billig slik at vi fikk et alternativ med fart på topp og på kant. Det beste spillerene i adecco hadde årene før imponert etter å ha kommet opp i tippeligaen ,men skader og karantener i starten av Rosenborg karrieren samt at han var dårlig trent når han kom gjorde at han aldri fikk en ordentlig sjanse til å etablere seg og til slutt sendt på dør til tross for til tider lovende spill. Tror han kan gjøre en meget god figur for Haugesund i år.

Savolainen ble hentet inn når Strømstad takket nei. Imponerte gjennom hele vinteren og virket til å være et scoop , premiernerver mot Lyn og en dårlig prestasjon etter det var han skadet helt til i fjor høst med et utlånsopphold i Finland på vårparten. Hadde positive opptredner på høsten ,men Hamrèn og Hoftun hadde gitt opp og han gis bort til Haugesund. Hvor jeg tror han kommer til å vise seg frem som en meget solid tippeligaspiller som kanskje ikke er god nok for førstellveren vår ,men som hadde kunne vært en mer enn god nok stallspiller for oss.

Poenget er at det er mye mer tilfeldigheter og uhell som gjør at disse kjøpene feilet enn at Hoftun gjorde enn så forferdelig dårlig jobb med å hente dem.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 05.03.2010 14:02    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Felköp är ett för fint ord. Monumental felvärdering är mer passande. Zahoraköpet är att jämföra med att man får i uppdrag att köpa en ko och kommer hem med en gris.

Der er jo ingen tvivl om at Zahora har været en katastrofe, og at Torbjørnsens vurdering vejer tungt i sagen. Men nu var både Hamrén og Hoftun med på købet her. Såvidt jeg husker det, købte Hoftun Zahora fordi Hamrén ville have ham. Så Hoftun har vel sit på det tørre her, hvis han mente at Zahora overbeviste på prøvespil. Det gør det stadig til en dårlig beslutning af både Torbjørnsen, Hamrén og Hoftun. For mig at se har der ikke været nok fokus på det mentale og på spillerens personlighed foran for købet.

Pelu, Savolainen og Miller havde Torbjørnsen til gengæld ingen delagtighed i, han har aldrig anbefalt de spillere, det var ren Hoftun show. Så der er ingen tvivl om hvem sin glorie der sidder mest skævt når det kommer til overgangsmarkedet.

Medlem nr. 2477
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 55, 56, 57  Next
Page 56 of 57

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb