| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 13.10.2005 07:42 Post subject: |
|
|
Hadde en mistanke om at Seb hadde fått ferie, da "ode" snakket om at han ikke var på trening, og i dag ble det bekreftet at han har vært hjemme i Uruguay i ei uke.
- Det var godt å få se til folkene hjemme. Nå er jeg tilbake med ny energi, sier Eguren.
Les mer: Eguren reiste hjem |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 13.10.2005 15:43 Post subject: |
|
|
| Frisk og opplagt til en ny æra med førstelagsfotball ! |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 17.10.2005 08:09 Post subject: |
|
|
Jeg var glad for å se at Seban faktisk ble byttet innpå mot Brann, ti minutter før full tid. Men med en gang han kom ut på banen, gjorde han et tåpelig ballmist inne på egen halvdel som førte til en halvsjanse for Brann, og etter det virker det som han må ha skiftet til gjennomsiktige klær, for jeg så faktisk ikke noe mer til ham resten av kampen.
Men det var nok ikke det perfekte tidspunktet å bli byttet innpå, heller. Brann så ut til å ha gitt opp, og RBK var mer interessert i å holde tilbake og sikre enn å løpe fremover i angrep; ikke gode kår for en offensiv midtbanespiller.
Jeg har lyst til å se Seban spille en omgang eller mer for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 17.10.2005 09:14 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | | Jeg var glad for å se at Seban faktisk ble byttet innpå mot Brann, ti minutter før full tid. Men med en gang han kom ut på banen, gjorde han et tåpelig ballmist inne på egen halvdel som førte til en halvsjanse for Brann, og etter det virker det som han må ha skiftet til gjennomsiktige klær, for jeg så faktisk ikke noe mer til ham resten av kampen. |
Han gjorde noen helt greie "fordelingspasninger" på midtbanen, særlig ut mot kantene; det så ut som om han prøvde bevisst å ikke holde på ballen for mye selv (etter den første tabben) men heller å være med på spillestilen.
Men nei, det var umulig å vise frem noe særlig på det tidspunktet i kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 17.10.2005 09:53 Post subject: |
|
|
I den grad det går an å danne seg et inntrykk etter 10 min, synes jeg han gjorde det positivt.
Som nevnt ovenfor, virket han bevisst på å fordele pasningene tidlig og å gå på løp (selv om han ikke nødvendigvis fikk ballen). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 17.10.2005 10:41 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | Håper Eguren kommer inn i de siste 10 min mot Real Madrid borte når stillingen er 1-1 også scorer han i det 91 min foran 70.000 tilskuerre og Rosenborg vinner.. da trur jeg han trives igjen  |
Hadde vært drømmesituasjonen!
Men jeg blir fornøyd om bare han får spille på mektige Santiago Bernabéu. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 17.10.2005 10:51 Post subject: |
|
|
| Nan0 wrote: | | Men jeg blir fornøyd om bare han får spille på mektige Santiago Bernabéu. |
Det tror jeg nok han blir, også. En av hovedgrunnene til at uruguayanerne kom til klubben, var muligheten for spill i CL.
EDIT: "om bare han får spille" ...kan misoppfattes som at du vil RBK skal stille med bare en mann på banen. Artig. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 17.10.2005 11:03 Post subject: |
|
|
foreløpig synes jeg det er klokt av Høgmo å ikke ta sjanser ved å bruke Eguren for mye i eliteserien... jeg tipper han har full kontroll på hvor han har Eguren og hvilke planer han har for ham!
men hvis vi sikrer plassen mot VIF, så kan han godt få spille fra start mot Tromsø. (selv om det kan bli viktig for oss å kapre 7. plassen i ligaen med tanke på Intertoto/Uefa-cup neste år... noen som vet mer om dette?)
jeg ble inspirert av å lese Høgmo uttale seg om sine ambisjoner for RBK, og derfor mener jeg også at vi skal ta kampene i Champions League på alvor også! Ergo: Hvis Eguren skal få spille i Champions League må det være for at Høgmo OPPRIKTIG mener at han er det beste alternativet utpå banen der og da! IKKE for at Eguren skal få være turist på banen i Madrid f eks.
Hva om det står 1-1 og det er 15 minutter igjen av kampen. Hvis man kaster innpå Eguren så kan vi jo oppleve at han scorer vinnermålet, men vi kan også oppleve å miste ett poeng pga svikt i den defensive organiseringen... jeg mener det er opp til Høgmo å holde kontroll på dette, og pr i dag har jeg full tillit! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 17.10.2005 11:12 Post subject: |
|
|
Dette var som om jeg selv skulle ha sagt/skrevet det!
Godt vi er enige.
Høgmo har stålkontroll! _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.10.2005 11:17 Post subject: |
|
|
Bra innlegg, fubar Fint å høre at flere tenker det samme som meg  |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 18.10.2005 13:59 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | | Nan0 wrote: | | Men jeg blir fornøyd om bare han får spille på mektige Santiago Bernabéu. |
Det tror jeg nok han blir, også. En av hovedgrunnene til at uruguayanerne kom til klubben, var muligheten for spill i CL.
EDIT: "om bare han får spille" ...kan misoppfattes som at du vil RBK skal stille med bare en mann på banen. Artig. |
Eguren kan da ta Real alene, han  |
|
| Back to top |
|
 |
grub Junior
|
Posted: 19.10.2005 19:21 Post subject: |
|
|
Ser ikke ut som om Eguren engang er på benken mot RM ifølge diverse lagoppstillinger jeg har sett nå rett før kampstart..  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.10.2005 20:34 Post subject: |
|
|
| grub wrote: | Ser ikke ut som om Eguren engang er på benken mot RM ifølge diverse lagoppstillinger jeg har sett nå rett før kampstart..  |
Ser ikke sånn ut nei, Wisnes og Tettey som midtbanereserver. Tror jeg ville foretrukket Eguren foran Winsnes, men det er kanskje bare meg.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 23.10.2005 19:54 Post subject: |
|
|
| Nå bør han jo ihvertfall få spille mot Tromsø... Håper å se både Lago, Stensaas, Eguren og Ødegaard i den kampen, helst samtlige fra start. Må jo være en ypperlig mulighet til å gi diverse spillere en velfortjent sjanse til å spille litt A-lagsfotball i en slik kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Storflor Senior
|
Posted: 23.10.2005 19:59 Post subject: |
|
|
| trondhb wrote: | | Nå bør han jo ihvertfall få spille mot Tromsø... Håper å se både Lago, Stensaas, Eguren og Ødegaard i den kampen, helst samtlige fra start. Må jo være en ypperlig mulighet til å gi diverse spillere en velfortjent sjanse til å spille litt A-lagsfotball i en slik kamp. |
Enig i at Lago, Eguren og Ødegaard bør få spille mot Tromsø. Dorsin ser jeg helst spiller. _________________ Rosenborg e lage mitt! |
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 23.10.2005 20:02 Post subject: |
|
|
Enig.
Spesielt siden kampen ikke btyr noe for noen av lagene. _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
| Back to top |
|
 |
whitezulu Junior
|
Posted: 23.10.2005 20:05 Post subject: |
|
|
| Erik87 wrote: | Enig.
Spesielt siden kampen ikke btyr noe for noen av lagene. |
Men jeg blir jo litt urolig over at han ikke engang er på benken. Magefølelsen sier at han enten er skadet eller på vei ut. Tror ikke Per M er en mann man kødder med, og som ikke tåler klaging. Egurens kroppsspråk nå rdet går gæli har vært nokså tydelig de gangene han har spilt. _________________ No matter where you go, there you are
------ |
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 23.10.2005 20:08 Post subject: |
|
|
Er nok enig er også. Synd, for jeg tror han kan bli god, men trenger tilvenningstid. Kanskje greit at sesongen er snart slutt nå? _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
| Back to top |
|
 |
whitezulu Junior
|
Posted: 23.10.2005 20:13 Post subject: |
|
|
Sesongen er vel ikke slutt før i april når vi ryker ut av UEFA-cupen i semifinalen eller noe sånt.... _________________ No matter where you go, there you are
------ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.10.2005 20:23 Post subject: |
|
|
Tror ikke dere skal overvurdere betydningen av at Seb ikke har vært i troppen to kamper på rad. Så vidt jeg vet, er han sjøl inneforstått med at Høgmo og RBK ikke ønsket å ta noen som helst sjanser nå i høst.
Både han og Lago kommer sterkt tilbake når de på lik linje med resten skal spille seg inn på 2006-laget!
Last edited by 2mas on 23.10.2005 20:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 23.10.2005 20:24 Post subject: |
|
|
Forsåvidt sant det også
Men det er færre kamper nå, noe som gir mer trening, som igjen kan hjelpe Eguren inn i varmen igjen. _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.10.2005 20:28 Post subject: |
|
|
| Erik87 wrote: | Enig.
Spesielt siden kampen ikke btyr noe for noen av lagene. |
Fullstendig uenig! Nå har vi en gylden mulighet til å ta sjetteplassen fra Brann og få retten til Intertoto... |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 23.10.2005 21:27 Post subject: |
|
|
Jo, selvsagt, men at sjansen til seier og 3 poeng hjemme mot Tromsø (som ihvertfall ikke har særlig å spille for nå) blir særlig mindre med f.eks. å bytte Solli med Eguren og Storflor med Ødegaard tviler jeg på.
Og hva med Koppinen og Russell forresten, er begge skadet?
Om ikke annet så gi ihvertfall noen av "reservene" sjansen i en omgang. Begynner å gå lei av å se Winsnes bli satt inn for Strand etter 70 minutter i kamp etter kamp mens Eguren sitter på tribunen. Sier heller ikke nei takk til Basma på benken, Kvarme ut på høyreback og Lago inn på laget igjen...  |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 23.10.2005 21:45 Post subject: |
|
|
Vi trenger ikke gjøre de store forandringene, i og med at det fortsatt vil kunne være viktig om vi vinner. Men Ivar kan godt få vokte buret, Lago kan få plass i midtforsvaret og Tettey og Eguren fortjener en skikkelig sjanse, enten det er i 90 eller 45 minutter.
Bortsett fra det synes jeg ikke vi skal gjøre de store forandringene. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 24.10.2005 07:58 Post subject: |
|
|
Stiller vi ikke med det beste laget mot TIL - vil vi bli spist.
Jeg vil heller prioritere Intertoto fremfor å stille et lag med reserver (dette innbefatter Eguren).
Det er VIKTIG at vi vinner og scorer MYE mål. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
|