View previous topic :: View next topic |
Hvem bør stå i mål? |
Rune Jarstein |
|
65% |
[ 70 ] |
Daniel Örlund |
|
34% |
[ 37 ] |
|
Total Votes : 107 |
|
Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.10.2009 18:27 Post subject: Keepere 2010 |
|
|
Jarstein: - Jeg må spille!
RBK-benken er uaktuelt for landslagsmålvakten
- Jeg har egentlig ingen kommentar til Örlund så lenge jeg ikke har hørt noe fra Rosenborg.
- Er neste steg for deg nå utlandet?
- Jeg har en kontrakt som løper ett år til her. Jeg har diskutert en forlengelse, men har valgt å se ting litt an. jeg avventer, sier Almenning Jarstein til VG Nett. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.10.2009 18:28 Post subject: Re: Keepere 2010 |
|
|
Örlund skal vel stå for RBK2, samt første, andre og tredje runde i cupen. Jarstein kan trygt signere ny kontrakt  |
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 28.10.2009 18:41 Post subject: |
|
|
Viss Jarstein vil spela, så får han skriva under ny kontrakt. Rimelig enkel logikk. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.10.2009 19:13 Post subject: |
|
|
Men om han likevel ikke får spille, så er det logisk at veien videre blir vanskeligere. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.10.2009 21:14 Post subject: |
|
|
Ser for meg en ny situasjon à la Arason og Hirschfeld, der førstekeeperen blir (tenkt) vraket pga. vegring av kontraktsforlengelse.
Spørsmålet er om salg er aktuelt allerede i januar. Tror det skal litt til for at RBK får et ordentlig bud nå som Jarstein verken har vist seg fram på landslaget eller i CL. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.10.2009 12:46 Post subject: |
|
|
– Som jeg har sagt før, har jeg ett år igjen av kontrakten med Rosenborg. Det er det eneste jeg forholder meg til. Hva andre spekulerer i, får bli deres sak, sier seriemesteren.
Les mer: Tilbake på ryktebørsen |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 29.10.2009 23:57 Post subject: |
|
|
Rune er vår førstekeeper. Punktum finale. Uødvendig å hente en utlending som backup. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 03.02.2010 23:42 Post subject: |
|
|
To kamper hver
Erik Hamrén har bestemt at Rune Almenning Jarstein står åpningskampen i Copa del Sol.
Torsdag spiller Rosenborg sin første kamp i Copa del Sol på Marbella med Rune Almenning Jarstein i mål. Kampen etter, mot CSKA Moskva lørdag, vil Daniel Örlund vokte buret, før Jarstein vil være tilbake i kampen mot Elfsborg. Turneringen avsluttes så med plasseringskamp med Örlund som keeper.
- Vi har to gode keepere i stallen og også på denne posisjonen, som alle andre posisjoner i laget, er det hard konkurranse om plassen, forteller Hamrén til RBK.no og opplyser samtidig at begge keeperne har fått beskjed om hvilke kamper de skal stå.
----------------------------------------------------
Örlund får de to vanskeligste kampene.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.02.2010 17:04 Post subject: |
|
|
- Jeg synes jeg gjør en god kamp og har et par ålreite redninger. Jeg håper treneren ser på det og ikke at jeg fortsetter litt for lenge med kjeftingen etterpå, sier Almenning Jarstein.
Les mer: Jarstein jobber med temperamentet
Bare TV2 fikk ham i tale etter kampen i går; tvunget pga. rettigheter? Jeg, rbk.no og Adressa måtte pent gi opp. |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 10.02.2010 22:39 Post subject: |
|
|
Jarstein hadde visst fått klar beskjed av Hamren om å "holde kjeften og fortsette å spille" etter at Jarstein hadde kjeftet på dommer og motspiller (ref: 'fuck off') i etterkant av tabben hans mot Elfsborg. I tillegg hadde han vel fått en liten reprimade etter kampen.
Jarstein repliserte likevel med å be Hamren "holde kjeften selv" i kampens hete. Lurer på om Jarstein snakket seg greit bort fra førsteplassen med det utsagnet. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 10.02.2010 22:40 Post subject: |
|
|
Heh, sa han det til Hamrèn? Ja, det får jo ingen innvirkning at man har en trener på oppsigelse.. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.02.2010 22:52 Post subject: |
|
|
Hamrén roper "Rune! Hold kjeften og spela!"
Så sier Jarstein noe tilbake som TV 2 hevder å være "Hold kjeften selv!" Veldig vanskelig å høre fra klippet. Og jeg tviler på at Hamrén har hørt det. |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 10.02.2010 22:55 Post subject: |
|
|
Du tror ikke Hamren blir konfrontert med det via media?
Jeg hørte tydelig at han sa "hold kjeften selv" hvertfall. I tillegg kikket han bort på Hamren i samme øyeblikk, og det var en direkte henvisning til han. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.02.2010 23:03 Post subject: |
|
|
Hvis Hamrén ble konfrontert med dette fra TV 2, tror du ikke de ville ha sendt det i repotasjon?
Hør så og si ingenting av hva Jarstein sier på det klippet jeg hvertfall. Har hørt igjennom det flere ganger på nett-tv. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 10.02.2010 23:05 Post subject: |
|
|
Slike ting skjer i kampens het, man har ikke kontroll over hva man sier. Det bør absolutt ikke gå ut over keeperkampen, men jeg mener Örlund leder den kampen. Vi kan takke han for at vi ikke slapp inn 2-3 mål til mot CSKA. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.02.2010 23:44 Post subject: |
|
|
Hold kjeften din sa vel også både Mini og Gøran til Nils Arne i sin tid. Keeperkampen er vel helt jevn. Örlund på tur mot AIK, Jarstein ikke helt bra mot Elfsborg. For øvrig har det vel vært på det jevne. Örlund har en spillestil som gjør ham noe mer synlig, men altså helt jevnt i mine øyne. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 10.02.2010 23:49 Post subject: |
|
|
Er ikke så farlig for meg hva som skrikes i kampens hete, tviler på at dette er noen stor greie for Jarstein og Hamren.
Men det er litt typisk Jarstein og skylde på andre når han selv gjør en tabbe. Jeg har sett denne episoden 10 ganger nå, og jeg kan ikke se noen tegn til at Jarstein blir dratt ned av Elfsborg spilleren. Det ser ut som om han løper inn i Elfsborg spilleren og snubler, mao hans egen feil. Hadde han blitt dratt ned, så ville han falt helt annerledes.
Jeg tar forbehold om at kamera ikke har fanget opp alt, men jeg vet ikke om jeg kjøper Jarstein sin unnskyldning her. Fallet fanget kamera, og det så ut som et helt klassisk snuble fall. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.02.2010 23:59 Post subject: |
|
|
Det er jo litt typisk når keeperkampen er tøff at det er lett å klage på andre. Det eneste lille jeg kunne reagere på var høyrehåndas plassering da han ramla. Se bilde i kamptråden. Men rart om han ikke sa det rett ut om han ble dratt ned. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 11.02.2010 00:18 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Det er jo litt typisk når keeperkampen er tøff at det er lett å klage på andre. |
Ja, jeg forstår på sett og vis Jarstein sin reaksjon også. For den der er kjip og få mot seg midt i en hard keeperkamp. Når vi også legger til Jarstein sin tabbehistorikk i Rosenborg, så var det nok ekstra surt for han. |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 11.02.2010 00:29 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Hvis Hamrén ble konfrontert med dette fra TV 2, tror du ikke de ville ha sendt det i repotasjon?
Hør så og si ingenting av hva Jarstein sier på det klippet jeg hvertfall. Har hørt igjennom det flere ganger på nett-tv. |
Hamren ble aldri konfrontert med denne situasjonen. Han ble stilt et spørsmål om Jarsteins oppførsel rett etter kampslutt. Denne situasjonen kom opp i etterkant.
Sjekk TV2-Sumo klippet. Der sier helt klart Jarstein "Hold kjeftn sjøl a" |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 11.02.2010 00:49 Post subject: |
|
|
Hva tror du jeg har sjekket når jeg skriver "Har hørt igjennom det flere ganger på nett-tv"?
Man hører overhodet ikke klart og tydelig hva Jarstein sier. At han likevel har sagt noe slik utelukker jeg dog ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.02.2010 00:54 Post subject: |
|
|
Hva er problemet om han sa det? Det er en ikke sak og noe en er ferdig med når en går av banen såpass åpenhjertig må en få lov til å være. |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 11.02.2010 01:06 Post subject: |
|
|
Det frister å be deg skru opp volumet, men det har du vel allerede gjort..
Jeg tror Jarstein rett og slett dreit seg skikkelig på draget ovenfor Hamren. Det er kanskje en 'ikke-sak' for vårt vedkommende, men jeg tror Hamren kommer til å tolke en slik sak svært vært negativt. Hvis Jarstein i tillegg fikk en reprimade i etterkant, uten å ha hørt hva Jarstein egentlig sa, så lurer hvertfall jeg på reaksjonen til Hamren når han får vite om dette i etterkant. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.02.2010 01:11 Post subject: |
|
|
Jeg blir jævlig skuffet over Hamrèn hvis dette skulle være noe stort problem for han, men at han leter etter førstekeeper og at keeperkampen er jevn har jeg ingen tro på. Ørlund er en av Hamrèn sine menn og kommer til å spille. For Jarstein sin del så er det bare bra for han å bli kvitt Hamrèn og få starte med blanke ark.
For min egen del så klarer jeg bare ikke å bry meg om Hamrèn lenger etter høstens episoder med det svenske landslaget og dess fortere denne svikeren er vekke fra Rosenborg dess bedre er det. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.02.2010 03:48 Post subject: |
|
|
Kan ikke se at Hamrén har gitt Daniel noe særbehandling, og jeg blir faktisk positivt overrasket hvis Daniel blir vår første keeper ved Tippeligainnledningen.
Kontraktsituasjon bør avgjøre når det skiller såpass lite mellom spillerne.
Hamrén har jeg gitt opp for lenge siden.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
|