| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Erlendr Veteran
|
Posted: 04.02.2010 23:03 Post subject: |
|
|
| Usain Bolt har også et internasjonalt snitt i fotball, hvis man skal se ensidig på det. Hva hjelper det at Nordvik er den raskeste og sterkeste stopperen i verden om han fortsetter å gjøre tullefeil? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.02.2010 23:08 Post subject: |
|
|
Slik jeg ser det gjorde han alt helt riktig på selvmålet i dag, han sklir fram og strekker fram foten for å prøve å blokkere, som vel er det eneste han kan gjøre. At ballen treffer foten feil og dermed spretter i mål i stedet for å hendene til Jarstein, f.eks., kunne skjedd - og har hendt, hvem osm heslt og det er ikke mye Nordvik kan gjøre med akkurat det. Men han gjør alt riktig ellers, og skal således ikke lastes særlig for selvmålet.
Ballen kunne jo ha endt opp i nota uansett. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 04.02.2010 23:16 Post subject: |
|
|
Så lenge han greide å score selvmål så gjorde han vel ikke alt -helt- riktig :p
Så ikke situasjonen selv, så uttaler meg bare på generelt grunnlag. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 04.02.2010 23:19 Post subject: |
|
|
Det gjelder heller ikke på generellt grunlag. Setter man inn en nesten perfekt takling for å avverge en vanskelig situasjon og tilfeldigheter gjør at det blir selvmål, kan man ALDRI lastes for det. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 04.02.2010 23:23 Post subject: |
|
|
| Pisspreik å kalle det der for et selvmål. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.02.2010 23:35 Post subject: |
|
|
| Synes det er et selvmål, ballen var ikke på vei mot mål før Nordvik var borti den. Når det er sagt spilte han en bedre kamp enn Stadsgaard og kan ikke lastes for selvmålet. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.02.2010 00:06 Post subject: |
|
|
| Nordvik kan ikke klandres for selvmålet ,men hverken han eller Stadsgaard fremsto idag som noe trygt midtstopperpar og det må Nordvik ta litt skyld for. Mulig er det paret Nordvik-Stadsgaard som ikke fungerer ordentlig eller så er det et problem med Nordvik generelt at spillet blir for panisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 05.02.2010 00:14 Post subject: |
|
|
Nordvik er i en alder der han trenger så mye spilletid som overhode mulig for å utvikle seg som fotballspiller. Får han det i RBK? Tja, så solide som Stadsgaard og Lago var i fjor tviler jeg på det. Hamrén er dessuten fortsatt i RBK, og han holder nok Stadsgaard og Lago foran Nordvik. Ingen ny trener hvor alle starter på null altså. I VIF vet han at veien til fast plass er kortere, da han fikk ni kamper for dem på høsten i fjor og VIF jakter på forsvarsforsterkninger. I tillegg lettere å sette Muri/Madsen ut av laget enn det er med Stadsgaard/Lago. Mulig at også Wangberg prioriteres foran Nordvik, da sistnevnte sitter på utgående kontrakt mens førstnevnte representerer framtida.
Personlig tror jeg Hamrén ønsker å beholde Nordvik som squad/backup-spiller, men Nordvik er jo ikke dum heller, så derfor tror jeg som Henning at Nordvik blir VIF-klar i nærmeste framtid. Dessverre vil noen si, men vi kan jo ikke tviholde på et forsvarstalent vi ikke bruker heller.
Når det gjelder dagens kamp, bør ikke Nordvik lastes for noen av målene. Der var det Stadsgaard som rett og slett var rævva. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.02.2010 00:35 Post subject: |
|
|
Vil også slenge meg på og si at Nordvik har null skyld i selvmålet. Den typen selvmål, altså styring av innlegg fra dødlinja, må være den vanligste typen selvmål i verden. Trond Olsen alene sørget vel for 3-4 slike i fjor. Bak Nordvik sto dessuten Utaka ganske alene, og ville etter all sansynlighet satt den allikevel. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.02.2010 00:55 Post subject: |
|
|
Meget lovende kamp av Nordvik i dag, som gikk av tidlig i andre omgang grunnet ryggproblemer. Å selge Nordvik til Vålerenga nå vil for meg være en aldri så liten skandale. Det største egenproduserte stoppertalentet vi har hatt i klubben siden BOB, og det bør være en selvfølge at han får spille fast i år, om ikke han skulle spille veldig dårlig i flere av treningskampene, noe kampen i dag ikke tyder på.
Slike spillere bør Rosenborg ta vare på, fordi de ikke dukker opp så veldig ofte, da Knerten har 100% rett i at Nordvik har et internasjonalt snitt over spillet sitt.
Det merkelige er jo at 80% av forumet ikke greier å se kvalitetene til Nordvik, men det er jo ikke noe nytt om man blar litt tilbake i tid til diskusjonene om Tettey. Blandingen av å være en lokal spiller og ha et litt spesielt kroppsspråk/væremåte ute på banen, ser ut til å være en rød klut for enkelte. Jeg oppfordrer til å se forbi dette kroppsspråket, og se mer på handlinger og konsekvenser ute på fotballbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 05.02.2010 00:58 Post subject: |
|
|
Enig i at Nordvik ikke kan klandres for selvmålet. Men Nordvik/Stadsgaard fremstod som alt annet enn trygge bak der i dag. Ved målsituasjonene var det alltid Stadsgaard som var på bærtur, så egentlig synes jeg Nordvik gjør en helt OK jobb i dag, det var mer hans makker som var særdeles markeringssvak.
Allikevel vet vi at Stadsgaard har et såpass høyt toppnivå at jeg regner med det blir sistnevnte og Lago sammen til neste kamp. Jeg tror Stadsgaard trenger en Lago for å vite hvor han skal stå/hva han skal gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 05.02.2010 02:40 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke at denne diskusjonen skal komme etter en såpass solid kamp av Nordvik. Taklingen på selvmålet var nesten en matchvinner takling. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.02.2010 03:04 Post subject: |
|
|
Nordvik var bunnsolid idag gjorde ingen feil..
Stadsgaard var direkte elendig idag, selv, selvmålet til Nordvik var Stadsgaards feil, da han ikke klarer å følge motspilleren sin. Andreas kan ikke gjøre annet enn å komme med en takling, sånne situasjoner er alltid 50/50.
Så det ble et selvmål men ellers var gutten bunnsolid.
For de som ikke så/husker:
1-0: Stadsgaard med en generaltabbe og simpelthen gir bort ballen til en motspiller. Situasjonen som følger, fører til et stolpeskudd. Jarstein følger heller ikke opp stolpeskuddet, og har derfor skyld i baklengsmålet..
2-1: Stadsgaard følger ikke med/blir fraløpt inne i felte, Nordvik er uheldig når han prøver å blokkere og dermed et selvmål.
3-1: Et strålende innlegg fra Espen Ruud til lagkamerat inne i feltet, Stadsgaard glipper totalt i markeringen og 3-1 er et faktum.
Nordvik må da være den nye Maldini!  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 05.02.2010 03:28 Post subject: |
|
|
| Enig i siste utsagn, selv om jeg er sikker på at Nordvik aldri kommer til å bli stopper i RBK denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.02.2010 00:39 Post subject: |
|
|
Som jeg sa på senhøsten i fjor;
Nordvik har landslagspotensiale!
He he, til sammenligning kan man spørre seg hva slags potensiale Lago har?
Pr tidspunkt, med de stopperne RBK har i dag, har RBK valget mellom å satse på fremtidig potensiale, eller tidligere bedrifter.
Med mindre Nordvik dummer seg regelrett ut, som Lago tildels har gjort i to kamper nå, er det ingen fornuft i å ikke satse på lokalt potensiale (Wangberg og Nordvik fremfor Lago).
Om man sammenligner kvalitetene til Nordvik kontra Lago, er det også vanskelig å se hvorfor Lago skal prioriteres på stopperplass. Nordvik har flere viktige komplementære ferdigheter til Stadsgaard enn det Lago har. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 07.02.2010 00:54 Post subject: |
|
|
De fleste har vel fått med seg at du ikke liker Lago, men liker Nordvik.
Jeg har god tro på begge. Vi trenger minst 3 midtstoppere og da vil alle 3 få nok spilletid.
Tror det kan være behagelig for Nordvik å få noen innhopp før han starter pga. formsvikt, skader eller karantener på de andre.
Han kan komme inn og bevise at han duger.
Langt verre å gå motsatt vei. Dvs. han starter og gjør et par blemmer for så å bli satt ut.
Det er også nok kamper til at disse kan rullere litt om skader/karantener skulle dra ut i det uendelige. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.02.2010 01:11 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
Med mindre Nordvik dummer seg regelrett ut, som Lago tildels har gjort i to kamper nå, er det ingen fornuft i å ikke satse på lokalt potensiale (Wangberg og Nordvik fremfor Lago). |
Merkelig det når man kun har spilt én kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.02.2010 01:12 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Med mindre Nordvik dummer seg regelrett ut, som Lago tildels har gjort i to kamper nå, |
Tydelig at du har fulgt med..
| TomH wrote: | Pr tidspunkt, med de stopperne RBK har i dag, har RBK valget mellom å satse på fremtidig potensiale, eller tidligere bedrifter.
Om man sammenligner kvalitetene til Nordvik kontra Lago, er det også vanskelig å se hvorfor Lago skal prioriteres på stopperplass. Nordvik har flere viktige komplementære ferdigheter til Stadsgaard enn det Lago har. |
Her synes jeg du rett å slett dummer deg ut, Lago sprer en trygghet til sine medspillerne som er ekstremt verdifullt for laget. Bare det i seg selv gjør han nesten uunnværlig for oss.
Det er en kjensgjerning at forsvaret ifjor fungerte mye bedre når Lago spilte sammen med Kris eller Demidov enn et forsvar uten Alejandro Lago.
Dette er en egenskap som Nordvik dessverre ikke, men at Nordvik har potensialet er det ingen tvil om. Og som et tredjevalg vil han få rikelig med spilletid.
At Nordvik har flere viktige komplementære ferdigheter iforhold til Stadsgaard enn det Lago har, ja det vil jeg neste karakterisere som en latterlig påstand.
Skulle tro du var virkelighetsfjern.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 07.02.2010 01:25 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Som jeg sa på senhøsten i fjor;
He he, til sammenligning kan man spørre seg hva slags potensiale Lago har?
Pr tidspunkt, med de stopperne RBK har i dag, har RBK valget mellom å satse på fremtidig potensiale, eller tidligere bedrifter.
Med mindre Nordvik dummer seg regelrett ut, som Lago tildels har gjort i to kamper nå, er det ingen fornuft i å ikke satse på lokalt potensiale (Wangberg og Nordvik fremfor Lago).
Om man sammenligner kvalitetene til Nordvik kontra Lago, er det også vanskelig å se hvorfor Lago skal prioriteres på stopperplass. Nordvik har flere viktige komplementære ferdigheter til Stadsgaard enn det Lago har. |
*Sukk* Jeg får hive meg på jeg også.
Nok en gang dummer du deg ut med et av dine håpløse innlegg.
Lago har spilt èn kamp, ikke to, hvilket får meg til å tro at du ikke har sett noen av kampene og således ikke har belegg for noen av dine uttalelser, intet nytt der med andre ord.
Stadsgaard er den som har dumma seg regelrett ut i to kamper på rad, men han nevner du ikke med et ord, hvilket får meg til å tro at du bare skriver innleggene dine bare pga at du ikke liker Lago.
Nordvik har så langt i sesongoppkjøringen hatt en ok kamp mot middelmådige OB, hvor han atpåtil scora selvmål, hvordan du i ettertid hyller han er noe bare du vet.
NÃ¥r det er sagt, det er intet nytt at du langer ut mot RBKs beste midtstopper uten grunn.
"He he", jeg finner det utrolig at du bruker såpass mye tid på å fremheve en såpass middelmådig fotballforståelse som du innehar. Hvordan går det med Andrè Muri forresten? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.02.2010 02:16 Post subject: |
|
|
TomHs korstog mot Lago vil ingen ende ta, og i og med at han "aldri tar feil" bruker han mye tid på å overbevise om at flertallet tar feil, og han selv har rett.
Nok om det. Jeg skal gi ham rett i at Nordvik har vørt den stopperen med minst grove feil over de siste/førstee to kampene. Mye tyder på at han ikke har sett noen av kampene hittil, og basisen han virker å påberope seg for argumentene er i beste fall tvilsom.
Uansett - Nordvik har kanskje vært vår beste (evt. mist dårlige) stopper hittil. Men jeg sier det jeg har sagt så mange ganger før - Lago og Stadsgaard er vårt beste stopperpar, noe all statistikk viser. Vi slipper inn færre mål med dem enn noen annen kostellasjon.
TomHs argumenter mot Lago (og naturlig nok for alle utfordre) trekker jeg ikke en gang i tvil lenger. Jeg er enig med deg i mye, TomH, men det er synd du tilsynelatende lar personlig agenda skygge over alt snev av fotballforståelse. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 07.02.2010 10:21 Post subject: |
|
|
Merkelig greier. Men selv kan jeg ikke komme på noen spillere i svart og hvitt jeg har mislikt så til de grader. Prøver alltid å se det positive i dem og håper de skal slå til.
Hadde mye moro de årene jeg hadde fast plass på Lerkendal, med de forskjellige rundt meg som hadde sine favorittspillere og nærmest hatobjekt.
Må innrømme at jeg kunne være irritert på pingla Brattbakk feks. noen ganger. Men da dukket han plutselig opp og scoret.
Merker at "ofrene" for tiden er Iversen,Lago,Nordvik,Olsen og Jarstein.
Så lenge de prøver sitt beste og treneren lar dem spille er det vel heller der man må henvende seg med misnøyen?
Når det gjelder Lago blir han ekstra dårlig som kamprusten da farten ikke er han sterkeste side.
Men det har vist seg før at noen spillere har større behov enn andre for å øve seg på rette nivå for å komme i form.
Jeg er litt mere betenkt når samme spiller får spille seg i form sesong etter sesong og i løpet av sesongene, mens de som er i form sitter på benken.
Løpe mye og fort og ha mange ballberøringer er noe man kan øve på i RBK2. Man kan jo bare gjette hvem jeg sikter til. Når det er sagt håper jeg alltid at vedkommende skal gjøre det best mulig når han nå engang er innpå banen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 07.02.2010 11:50 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Som jeg sa på senhøsten i fjor;
He he, til sammenligning kan man spørre seg hva slags potensiale Lago har? |
Lago har jo allereie ein god del kampar for eit landslag klart betre enn Norge, så du treng vel eigentleg ikkje spørra. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 07.02.2010 13:18 Post subject: |
|
|
| Lago var knallgod i fjor, vår beste stopper da etter min mening. Og i tillegg til å ta utgangspunkt fra to treningskamper hvor Lago kun har spilt en blir dette bare for dumt, TomH. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.02.2010 15:40 Post subject: |
|
|
Jeg håper at alle stopperne får sjanse til å vise hva de duger til i vinter og så får de to beste spille. i mars Interne styrkeforhold mellom konkurrenter kan endres over tid. Time will show.....  |
|
| Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 07.02.2010 16:51 Post subject: |
|
|
Nordvik haar fått nok muligheter til å vise seg frem, og han holder bare ikke nivået. En stopper må ha en fotballhjerne, og det har ikke nordvik. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
| Back to top |
|
 |
|