English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abikom
Rutinert

PostPosted: 23.12.2009 18:02    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

Min ønskeliste:

Joakim Våge Nlsen fra Haugesund som Dorsin-backup hadde vært fint, så kan de få Miller i bytte. Ellers vil jeg gjerne ha Stig Thorbjørnsen tilbake som heltidansatt speider igjen.

Stig T. kan vi glemme.

Vil la Vaage Nilsen faa proeve seg i TL foerst. Et talent, men en maa vaere mer enn et gj. snitt talent for aa spille for RBK. Venstreback? Michael Lumb er droemmen. Har fulgt han lenge, faatt rapporter - 88-modell, god offensivt og vaert i troppen til A-landslaget til Danmark. Urealistisk da danske spillere sjelden ser Norge som et steg opp, men verdt aa bli nevnt. Svenske Miiko mer realistisk.
Back to top
View user's profile Send private message
abikom
Rutinert

PostPosted: 23.12.2009 18:05    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
abikom wrote:
Er Agon Mehmeti "out of the post"/utenfor rekkevidde for RBK? Naa har vi Bakenga og en akkurat naa god bredde paa topp, men greit aa han en oversikt. Kjennere av meg betrakter han som nye Zlatan (hehe, hoert det foer?).

Agon Mehmeti är lovande men har inte riktigt infriat förväntningarna. Återkommande ljumskproblem har bidragit till detta. Mera intressanta unga spelare i Malmö är den blixtsnabba Daniel Larsson som gjorde massor med mål under hösten och den tekniska och snabba högerkanten Guillermo Molins. Båda uttagna till Hamréns januaritrupp. Och så har vi 18-år gamla mittbacken Jasmin Sudic, fast på MFF denna säsongen. Antagligen Sveriges största mittbackstalang och mycket bättre än tex Nordvik. MEN det finns inte på kartan att toppspelare i MFF går till RBK.

Takk for rapporter, Storey!

Finnes vel ogsaa noen spennende typer i IFK Goteborg.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 23.12.2009 22:24    Post subject: Løkberg Reply with quote

Hvorfor kommer ikke løkberg til rbk?

Noen andre som vet hvem som skal være i toppgruppa?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.12.2009 05:21    Post subject: Reply with quote

Har listet opp toppgruppa før, men kan vel gjøre det igjen:

Hovdervik, Barli - Oviasu, Aasbakk, Schmitz, Skjerve - Husby, Henriksen, Midtsjø, Svensson, Åsen, Supphellen - Balstad, Lynum, Bakenga
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 24.12.2009 16:08    Post subject: Reply with quote

Takk. Vet du noe om løkberg, stort talent bør vel komme seg til rbk?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.12.2009 16:47    Post subject: Reply with quote

Løkberg er utvilsomt et svært stort talent som spiller forholdsvis fast på G17-landslaget (neste år G18). Han har vel (flere ganger?) takket nei til RBK, og heller sverget til Strindheims gode utviklingsmiljø (som Åsen har gjort inntil nå i høst). Har vel meget god teknikk, pasningsfot og arbeidskapasitet. Håper ikke Nordsteiens innblanding i de yngre landslagene gjør at han på den måten "tvinger" ham til å komme til RBK om han vil fortsette på landslaget. Personlig tipper jeg han blir RBK-spiller enten i vinter eller neste år, men han kan absolutt utvikle seg minst like godt i Strindheim, hvor han får spille fast 2. divisjonsfotball hver uke.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 24.12.2009 16:55    Post subject: Reply with quote

Takk, som du vet.

Man har vel også noen store talenter i nrod trlag. Riksvold verdal og rezae namsos, vet du noe om disse?
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 24.12.2009 19:42    Post subject: Reply with quote

Rezae: Utrolig raskt, skyter ekstremt hardt, ikke no veldig teknikk. Midtstopper/Midtbane sentral. Greit god på hodet, 1.88 cm høy ca. Sterk duellspiller. Visst du lurer noe på denne spillern, så er det bare å spørre. Brodern spiller med han på Namsos sitt lag.

- Torgeir Børven
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 24.12.2009 20:42    Post subject: Reply with quote

Høres ut som noe vi trenger. Jr stallen flommer jo over av gode midtbanespillere, foran og bak er det vel tynnere?
Alianze.
Senior

PostPosted: 26.12.2009 17:56    Post subject: Reply with quote

Martin fillo!
presis skudd/innleggs fot
rett alder
kan spille ving/oms og eller hengende spiss
meget gode passninger og er også skudd villig noe som roseborg kunne ha trengt siden skudd fra distanse er nesten fraværende i rosenborg fortiden.
prisen til fillo som var på 10mill da han kom til viing har også sunket betraketlig kan jeg tenke meg.
abikom
Rutinert

PostPosted: 26.12.2009 18:02    Post subject: Reply with quote

Fillo - potensial, sansen for han, men maa overbevise mer i Viking. Har totalt sett skuffet enormt. Saa han for Tsjekkia U21 for noen aar siden, og man kan vel trygt si at stagnasjonen har vaert synlig. Uansett cred til Viking for aa ha proved ut dette markedet - det er noe andre klubber, og ogsaa RBK, kan bli flinkere til. Det finnes en del spennende spillere med videresalgspotensial paa disse trakter som en kan proeve seg paa, og som kan se Norge som et springbrett videre om noen sesonger med spill her.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.12.2009 18:23    Post subject: Reply with quote

Aldri verden om Viking ville sluppet Fillo til Rosenborg nå. De er i en fase hvor de MÅ vise seg som et topplag igjen etter mye triste greier...

Tror de hadde sagt nei helt til budet fra Rosenborg hadde passert 15-20 mill.

I tillegg til dette så har jeg ikke blitt så imponert over mannen. Faller lett og er litt ufyselig.
Back to top
Alianze.
Senior

PostPosted: 26.12.2009 18:25    Post subject: Reply with quote

6-7 mill må vell være en real pris for fillo i disse dager!? og en mulighet for en fin vidresalgs sum bør rosenbrog se på det som en invistering med stor nyttighet.
CL spill bør vel også friste for en meget ambisiøs fillo

EDIT 6-7 mill var vell litt nagivt der jo tross alt egil Østenstad vi snakker om, og som alle vet har Østenstad gått i lære hos kremer og ko i tromsø

Last edited by Alianze. on 26.12.2009 18:28; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.12.2009 18:27    Post subject: Reply with quote

Hehe Det er fullstendig irelevant hva markedsprisen tl Fillo er. Viking har ensunn økonomi, de trenger ikke pengene. De trenger derimot umiddelbar sukses sportslig, det får de ikke ved å selge de beste spillerne sine.

Det har nok vært svært dyrt å signere Hareide, det har nok vært svært dyrt å signere Ingelsten(har han signert enda?), de kommer aldri verden til å selge noen førstelagsspillere i år.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.12.2009 18:36    Post subject: Reply with quote

Tja, sunn økonomi vet jeg ikke om de har. Den ser kanskje sunn ut på papiret, men når de greier å få et resultat på 30 millioner i minus uten at de har foretatt noen nevneverdige investeringer - verken sportslig eller administrativt - vet jeg ikke om den er så sunn likevel. Et par år til med dette kjøret og de sitter på fanget til lisensnemda og griner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.12.2009 18:41    Post subject: Reply with quote

Viking har blitt drevet godt økonomisk i mange år, har de ikke? Vi har rulla noen år med kraftig minus vi også, å hvis de fortsetter så ligger vi i fosterstilling og griner vi også Razz

Når jeg sier sunn økonomi så mener jeg det at det er bare 2 lag i tippeligaen som klarer å "ta" et underskudd på 30 millioner uten å selge alle spillerne sine og tigge penger fra gud og hvermann for å overleve...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.12.2009 18:47    Post subject: Reply with quote

Forskjellen på våre underskudd (de store) og Viking sitt nylige gigantunderskudd, er at vi har brukt pengene til å satse sportslig. Vi har kjøpt spillere, fornyet kontrakter og kjøpt oss tilbake til tronen i norsk fotball. Viking har ikke gjort noe av dette. De har greid å kjøre med et like stort unerskudd som oss, uten at de har gjort noen investeringer for pengene. De er like svake eller svakere enn de var for ett år siden, samtidig som de har gått 30 millioner i underskudd.

Hadde vi havnet på tiendeplass med den satsingen vi har hatt i år, hadde det vært en katastrofe for økonomien vår. Viking er i denne posisjonen nå. Har enorme utgifter, men ingen steder å hente inn penger. Ingen europacup og praktisk talt ingen spillere de kan hente penger på om de blir solgt. Dette med at Viking har en så veldig sunn økonomi er en misforståelse. De har hatt det ja, men per i dag er de på felgen både sportslig og økonomisk. Ikke i forhold til andre TL-lag kanskje, men det sier jo ikke stort.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.12.2009 18:55    Post subject: Reply with quote

Viking har nok reforhandlet noen kontrakter de også som alle andre. I tillegg har de vel hentet Sokolowski, Sigurdson Austnes og Fillo med flere de siste 2 årene. Viking har vel kjøpt en helt latterig mengde spillere de siste årene, sånt koster jo selvsagt.

Spillerstallen til Viking mener jeg er langt bedre enn en 10plass. Tror de havner topp3 neste sesong hvis de får Ingelsten. Så kan man legge på ntusiasmen byen får med Hareide og et par nye fjes i stallen + et par seiere tidlig så tar det ikke lang tid før det er fulle tribuner og økt salg av effekter.

Tror nok Viking kommer til å klare seg helt fint økonomisk såfremt de får en god sesong nå. Da har de skaffet seg samme "forsprang" som vi akkurat har gjort. De kan etablere seg i toppen av norsk fotball og bli der.

Edit: å vårt "store" underskudd blir vel akkurat like stort som Viking sitt "gigant"underskudd? Å vi hadde vel landa på fine 55 mill i minus uten Tetteysalget...
Back to top
Alianze.
Senior

PostPosted: 26.12.2009 19:03    Post subject: Reply with quote

men roseborg har spillere som kan selges for en såpass stor sum at den kan dekke strore deler av en eventuelt underskudd, det kan ikke viking. oog jeg regner med at når rosenborg handelett spilllere for flere millioner for et år siden(prica,olsen...) så var var inntektene av CL en del av regnestykke
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.12.2009 19:07    Post subject: Reply with quote

Viking har ikke råd til å ikke havne i toppen til neste år. Det blir langt dyrere enn "småpengene" de kan få for Fillo. Hva markedspris er har ikke noe å si. De selger ikke en av sine beste spillere nå.

Som avslutning til diskusjonen om vi kan få Fillo for 6-7 mill så sier jeg bare: Jeg skal spise fotballsokkene mine etter trening hvis de selger Fillo til Rosenborg for 6-7 mill.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.12.2009 19:07    Post subject: Reply with quote

Jeg skiller mellom stort og gigantisk underskudd av flere grunner. Vi har fått mye igjen for pengene, som har vært en meget viktig investering for oss. Viking har ikke fått noe igjen for pengene, verken sportslig eller økonomisk. Vi har en langt større EK å tære på enn Viking, så deres underskudd blir i tillegg relativt sett mye større enn vårt.

Vårt underskudd hadde forresten blitt på 100 millioner om bare 5000 kom og så på kampene våre. Hvis om og dersom. Spillersalg er en del av fotball, og beløpet er en direkte konsekvens av de kontraktsinvesteringene vi har gjort.

Av de spillerne du remset opp av Viking-kjøp, er det jo bare et bittelite beløp som faller inn under det store minuset for sist år. Den største investeringen der er Fillo, som ble kjøpt i god tid før dette regnskapsåret. Soko kom gratis. Austnes også lenge før denne perioden. Sigudsson kostet bare et par millioner på konkurssalg. Det er en gåte hvordan de har greid å få så enorme utgifter i Stavanger.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 26.12.2009 19:08    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Spillerstallen til Viking mener jeg er langt bedre enn en 10plass. Tror de havner topp3 neste sesong hvis de får Ingelsten. Så kan man legge på ntusiasmen byen får med Hareide og et par nye fjes i stallen + et par seiere tidlig så tar det ikke lang tid før det er fulle tribuner og økt salg av effekter.

Ingen tvil om at Viking har drevet bedriften sin sunt. Om det er saa himmelroedt som det ser ut gjennom media, vet bare de innerste kreftene.

Naar det gjelder Vikings potensial neste sesong, saa tror jeg ogsaa de kan komme langt opp. Ikke glem deres gode juniorlag, der det bor mye talent (Berisha, Landu Landu, Hoiland, Ulland Andersen osv.)

Ingelsten blir ingen suksess i noen TL-klubb. Haaper for RBKs skyld de kjoper han. Tror ikke han vil vaere garantist for en topp plassering - men jeg kan ta feil...
Back to top
Alianze.
Senior

PostPosted: 26.12.2009 19:09    Post subject: Reply with quote

Viking har ikke råd til å ikke havne i toppen til neste år. Det blir langt dyrere enn "småpengene" de kan få for Fillo. Hva markedspris er har ikke noe å si. De selger ikke en av sine beste spillere nå.

Som avslutning til diskusjonen om vi kan få Fillo for 6-7 mill så sier jeg bare: Jeg skal spise fotballsokkene mine etter trening hvis de selger Fillo til Rosenborg for 6-7 mill.

navn og nr ? for selv om sjangsene for et fillo kjøp er ekstremt lite så regner jeg med du holder ditt løfte
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.12.2009 19:14    Post subject: Reply with quote

Vi vet ingenting om hvordan signon-fee blir utbetalt i Viking blant annet. Vi betaler vel disse ut litt etter litt årlig, det kan godt hende det gjelder der også, derfor kan spillerkjøp som ikke var gjort for det aktuelle budsjettåret fortsatt utgjøre en betydelig utgift der.

Jeg prøver på ingen måte å si at underskuddet til Viking ikke er merkelig stort, jeg sier bare at det ligger nok en forklaring til grunn. De har nok ikke brent penger i ovnen for å få varme Razz

Men det at de kan klare et underskudd på 30 millioner, for så å kunne kjøpe spillere og hente inn en dyr trener uten å umiddelbart gå konkurs vitner om en klubb som har ressurser spart opp de kan tære på, noe som sannsynligvis er ansaffet gjennom sunn økonomi over flere år.

Diskuterer vi kun på setningen "sunn økonomi" Hedon, eller tror du også at Viking ville solgt Fillo for 6-7 millioner til oss nå? (som var der diskusjonen startet)
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.12.2009 19:15    Post subject: Reply with quote

Alianze. wrote:

navn og nr ? for selv om sjangsene for et fillo kjøp er ekstremt lite så regner jeg med du holder ditt løfte

Jeg blir ikke borte fra forumet her jeg, så du får holde meg til løfte om det blir aktuelt hehe Wink
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 163, 164, 165  Next
Page 41 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb