| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.10.2005 12:53 Post subject: |
|
|
| 34 år er ingen alder i internasjonal fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.10.2005 12:59 Post subject: |
|
|
Bare så det er sagt: Verken Høgmo (tror i alle fall jeg snakker på vegne av ham! ) eller oss andre tror Brattbakk vil gå rett inn på laget og spille fra start hver eneste kamp i 2006. Derimot vil han kunne være en nyttig joker, og dermed få en anstendig avslutning av karrieren. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.10.2005 13:10 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Bare så det er sagt: Verken Høgmo (tror i alle fall jeg snakker på vegne av ham! ) eller oss andre tror Brattbakk vil gå rett inn på laget og spille fra start hver eneste kamp i 2006. Derimot vil han kunne være en nyttig joker, og dermed få en anstendig avslutning av karrieren. |
Jeg tror han godt kan komme til å spille flesteparten av kampene neste sesong. Ser ikke noen grunn til at han ikke skal stille på lik linje med Helstad f.eks. når det gjelder spilletid.
2006 kan bli en ny vår for Brattbakk. Se bare på Sheringham som storspiller for West Ham i en alder av 39/40 år. West Ham er de som kanskje har spilt den beste fotballen i Premier League så langt denne sesongen, med unntak av Chelsea. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.10.2005 13:17 Post subject: |
|
|
Jeg tipper sansynligheten for at Brattbakk stiller på lik linje med Helstad under laguttak er omtrent det samme som at Stensås stiller likt med den mye yngre Dorsin. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 07.10.2005 13:19 Post subject: |
|
|
| doris wrote: | | Ikke hente Brattbakk, men istedet skikkelig gode spillere var det noen som sa. Der motsa man seg selv ganske kraftig. |
Det er ikke snakk om å hente noen som helst. Brattbakk har kontrakt med Rosenborg ut neste sesong _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.10.2005 13:25 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Jeg tipper sansynligheten for at Brattbakk stiller på lik linje med Helstad under laguttak er omtrent det samme som at Stensås stiller likt med den mye yngre Dorsin. |
Det kan jo (forhåpentligvis) være at Høgmo har andre utvalgskriterier enn forgjengerne.
Det er jo merkelig at det kun har vært disse to spillerne som har fått lide for generasjonsskiftet mens andre har fått gå fri. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 07.10.2005 14:58 Post subject: |
|
|
hente v1 (norr heimta, eg 'føre hjem')
1. gå, reise etter og bringe med seg tilbake. Jeg vet at han har kontrakt med RBK, men de reiser etter ham til Bodø, og bringer ham med seg tilbake  |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 07.10.2005 19:40 Post subject: |
|
|
Ok da. Gir meg på den  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 08.10.2005 16:30 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Jeg tipper sansynligheten for at Brattbakk stiller på lik linje med Helstad under laguttak er omtrent det samme som at Stensås stiller likt med den mye yngre Dorsin. |
Bratigoal er best på venstrekanten og utkonkurrerer Storflom nå som han har spilt seg i form. Storflom spiller jo bare en virkelig god kamp i året og da kun mot greske lag. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 08.10.2005 23:08 Post subject: |
|
|
vi gleder oss til å ha deg tilbake, harald  _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 08.10.2005 23:11 Post subject: |
|
|
Hmm litt skeptisk jeg..
Skal vi satse på unge fremadstormende Storflor som har et voldsomt potensiale.. Eller skal vi satse på gamle karen Brattbakk som muligens kan putte en 5-6 mål på tampen av karrieren..
Tror vi satser på Storflor jeg.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 08.10.2005 23:14 Post subject: |
|
|
jeg sier ikke nei takk dersom tidenes målkonge kommer og banker på portene på lerkendal igjen... _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.10.2005 23:30 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Skal vi satse på unge fremadstormende Storflor (...) eller skal vi satse på gamle karen Brattbakk. |
Kan man ikke satse på begge to og la den beste spille kamp? Jeg tror Høgmo vet hva han driver med, men vi får se. |
|
| Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 08.10.2005 23:31 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | siggetheman wrote: | | Skal vi satse på unge fremadstormende Storflor (...) eller skal vi satse på gamle karen Brattbakk. |
Kan man ikke satse på begge to og la den beste spille kamp? Jeg tror Høgmo vet hva han driver med, men vi får se. |
akkurat. ingen blir noe dårligere av litt konkurranse  _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.10.2005 11:40 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | Hmm litt skeptisk jeg..
Skal vi satse på unge fremadstormende Storflor som har et voldsomt potensiale.. Eller skal vi satse på gamle karen Brattbakk som muligens kan putte en 5-6 mål på tampen av karrieren..
Tror vi satser på Storflor jeg.. |
Brattbakk kan jo spille både i midten, på begge vingene og i en tilbaketrukket spissrolle, så at han konkurrerer direkte med Storflor er jeg ikke enig i. Det er plass til begge to. |
|
| Back to top |
|
 |
troillan Junior

|
Posted: 09.10.2005 13:36 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 10.10.2005 11:46 Post subject: |
|
|
Jeg gleder meg til han kommer tilbake igjen jeg Håper bare han får sjansen av Høgmo, men det gjør han vel siden Høgmo har valgt å hente han hjem igjen. _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 17.10.2005 19:41 Post subject: |
|
|
Effektivitetslista pr. idag med spillere som har spillt hele kamper:
En kan jo legge merke til at Brattbakk er den mest effektive spiss i tippeligaen i år og at Helstad er nr.2 og at utskjelte Ødegaard som ikke har fått en reell sjanse er nr 8.
Harald Martin Brattbakk, Bodø/Glimt 122 856/7
Thorstein Helstad, Rosenborg 127 1649/13
Ole Martin Årst, Tromsø 136 2168/16
Todi Jónsson, Start 142 567/4
Egil Østenstad, Viking 156 2032/13
Bengt Sæternes, Brann 179 1608/9
Michael Mifsud , Lillestrøm 181 1084/6
Alexander Ødegaard, Rosenborg 189 757/4 _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 17.10.2005 20:01 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | | utskjelte Ødegaard som ikke har fått en reell sjanse |
Har han ikke fått sjanser? Det er det verste jeg har hørt.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 17.10.2005 20:22 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Litjeggen wrote: | | utskjelte Ødegaard som ikke har fått en reell sjanse |
Har han ikke fått sjanser? Det er det verste jeg har hørt.. |
Da har du ikke hørt mye. 3 hele kamper har han fått, bytta ut i de fleste han har starta og brukt som innbytter.
46 min i snitt pr kamp han har spillt, Braaten 54, Storflor 63, Helstad 71 og Johnsen 79. Minst tillit av de offensive....bortsett fra Brattbakk da som vel har vist at han burde ha forsvart ventrevingen  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.10.2005 20:26 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Litjeggen wrote: | | utskjelte Ødegaard som ikke har fått en reell sjanse |
Jeg er enig med siggetheman her.
Han har fått noen sjanser til å spille, men han har først og fremst forspilt sjansen sin med laber innsats på trening. Høgmo observerer spillerne fortløpende, og jeg har full tillit til at han klarer å ta ut et lag på bakgrunn av treningene og noen innhopp.
EDIT: Endra et ord som jeg trodde var feil, men det var ikke det likevel.
Last edited by attach on 05.11.2005 15:50; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.11.2005 15:48 Post subject: |
|
|
| Makaay har forresten tatt en Brattbakk. Han har ikke skåret på 12 kamper. Det er uvanlig til han å være, og det er ihvertfall ingen tvil om at han er en god spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 05.11.2005 18:16 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | | siggetheman wrote: | | Litjeggen wrote: | | utskjelte Ødegaard som ikke har fått en reell sjanse |
Da har du ikke hørt mye. 3 hele kamper har han fått, bytta ut i de fleste han har starta og brukt som innbytter.
46 min i snitt pr kamp han har spillt, Braaten 54, Storflor 63, Helstad 71 og Johnsen 79. Minst tillit av de offensive....bortsett fra Brattbakk da som vel har vist at han burde ha forsvart ventrevingen  |
til dels enig med litjeggen, men for å få en sjangse må man prestere på trening eller eventuelt 2 laget som han har spilt en del på. og det har han vel ikke da. men jeg er ikke i tvil om at han kommer til å få spille på seg litt form i treningskampene i vinter=)  _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 05.11.2005 18:55 Post subject: |
|
|
Dere som påstår at Ødegaard er så dårlig, hva er skoringsfrekvensen hans i de kampene han har spillt, sammenlignet med andre spillere ?
Serie, cup og 2.lag ? Noen som tar utfordringen ? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.11.2005 21:38 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | | Dere som påstår at Ødegaard er så dårlig, hva er skoringsfrekvensen hans i de kampene han har spillt, sammenlignet med andre spillere ? |
Ødegaard er ingen dårlig spiller, men jeg syns ikke han passer inn i et lag som spiller slik RBK gjør. Han passer bedre i et lag der han kan ligge og lukte på kontringer, slik han fikk gjøre på Sogndal. RBK styrer spillet i mye større grad enn hva Sogndal gjør.
Om han kan forandre seg? Det virker på meg som om han har et aldri så lite holdningsproblem mht innsats, og jeg tviler på om han bryr seg veldig om RBK som klubb. Er heller ikke bra når han som eneste spiller (sammen med Robbie Russell) ikke gidder å rekke opp hånda når navnet hans blir lest opp før RBK2-kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
|