| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.12.2009 11:41 Post subject: |
|
|
| Jeg forstår godt hvorfor Demidov vil ha samme lønn som Skjelbred eller tilnærmet han presterer faktisk bedre på banen og er i samme alder. Ikke lokal og sannsynlig lavere verdi på overgangsmarkedet, jeg vil si at det er mer fornuftig å bli enig med Demidov om ny kontrakt enn å ha Strand som desverre ikke holder tippeliganivå lenger gå rundt med 2 - 3 millioner i året... |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.12.2009 11:59 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner også veldig godt at han vil ha like mye lønn som Skjelbred. Han vil ha penger... hehe
Derimot skjønner jeg ikke helt hva som tilsier at han har prestert bedre på banen. Han har etter min mening vært 3 beste midtstopper i år, men siden man bare bruker 2 så er han ikke god nok for fast plass der. Jeg mener også han har vært dårligere enn Annan, Tettey, han kommer nok ikke til å kapre plassen som er tiltenkt Winsnes, Olsen sin fart og målfarlighet trenger vi på banen så han får ikke den plassen, Sapara sin kreativitet og skudd/frispark kan han ikke konkurere mot så da gjenstår det eneste alternativet om han klarer å utkonkurrere Ciljan.
Han er ikke spesielt mer målfarlig enn Ciljan, han er nok laangt dårligere alternativ på høyre kant enn Ciljan, han har dårligere teknikk, ikke noe bedre fart, har ikke de samme smarte pasningene.
Min mening er at han er nesten god nok for fast plass i forsvaret og på midtbanen. Nesten gode nok spillere for førsteelleveren skal selvfølgelig ikke være på topp3 lista over best betalte spillere i klubben.
At det er bedre å gi han masse penger enn å gi Strand det, gjør det ikke til et godt valg. Det gjør det bare til 2 dårlige valg.
Iversen må kraftig ned i lønn eller ut av klubben.
Tettey er ikke lenger i klubben så hva han haedde i lønn er irrelevant nå.
Strand går på sitt siste år, men burde ikke tjent mer enn 1 million i år.
Ciljan tjener for mye, men kontrakten ble inngått i en tid hvor man trodde man hadde råd til å være dum.
Demidov skal selvfølgelig ikke gå op flere millioner i lønn.
At klubben jobber for å få ned lønnsnivået i klubben er livsviktig. Å gi Demidov millionøkning nå sender signalet at det bare er for spillerne å sette seg på bakbena og trasse til pengene kommer.
Det er nok billigere for klubben å selge Demidov for 5-10 millioner i januar, enn det er å gi han kontrakten han ønsker. Det vil jo bare føre til at alle andre spillere i klubben mener de er verdt like mye.. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.12.2009 12:30 Post subject: |
|
|
Demidov er langt mer målfarlig enn Skjelbred. Vi må ikke kun basere oss på antall mål, men se det i sammenheng med hvor mange kamper de har spilt og hvor på banen de har spilt. Demidov har ikke mange kamper på midtbanen. Han har likevel en 3-4mål. Alle på RBK er for dårlige til å score generelt sett, derfor må vi se det relativt. På RBK er han en av de få som kan score.
Hvis vi ser på målet mot Stabæk, så er det et eksempel på hvorfor Demidov er en bedre målgjører enn Skjelbred. Han tør å utfordre og dra av et skudd, han spiller ikke ball for at det skal se ut som en futsalturnering. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.12.2009 12:54 Post subject: |
|
|
Hehe "alle på rbk er for dårlige til å score"...
Man kan alltid ønske seg flere målscorere, det er jeg helt enig i. Jeg er også enig i at Ciljan scorer altfor lite mål. Men det du sier stemmer jo ikke! Vi scorer nest mest i serien(tilnærmet like mye som M****), vi har toppscoreren på vårt lag, vi har Iversen på 9 mål, vi har Trond Olsen med 8 mål, Sapara h ar scoret lite i år, men fortsatt 5 mål, Lustig har fra forsvaret dunket inn 4 mål, bak der kommer Demidov med sine 3 mål "som en av de få som kan score". ...
Og alt dette er til og med før treneren vår ha begynt å fokusere på angrepspillet hehe
Tilstanden er nok ikke så forferdelig ille sendaor. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.12.2009 13:01 Post subject: |
|
|
| Vi mistet Tettey som var en av våre fremste målskorere... Det er kun Prica, Olsen, Lustig og Demidov som skorer tilfredstillende mengde mål på laget vårt, Iversen med 5 - 6 spillemål i hans posisjon er bare latterlig og utrolig svakt. Skjelbred har 1 mål det er rett og slett pinlig dårlig. Sapara bør skore litt mer ,men vi vet at han kan. Winsnes har ikke vært noe voldsomt stor målskorer for Godset og kommer heller ikke til å bli det for oss. Demidov er i sammen med Lustig våre beste spillere på dødball. Jeg synes ikke lønn på 2 - 3 millioner for Demidov er urimelig det er mange andre sine lønninger jeg har større problem med. Faktum er at vi trenger flere målskorere og matchvinnere. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.12.2009 13:06 Post subject: |
|
|
Dette blir jo håpløst! Du nevner ikke Sapara sammen med de som scorer mye i klubben fordi "du vet han kan bedre" ?? Han scorer jo langt mer enn Demidov! Akkurat det samme gjør Iversen. Faktum er også at Lustig scorer langt hyppigere enn Demidov som av uforståelige grunner blir hypet til å være en målscorer...
Når du sier at Demidov er sammen med Lustig vår beste på dødball, hva mener du da? Offensiv eller defensiv dødball? På hodet eller generelt i feltet? Har demidov scoret på hodet enda? Som jeg husker har han et skudd fra straffeområdet vel, og et par mål han har sklidd inn i en "dynge" av spillere foran mål...
Og Tettey var absolutt ikke vår fremste målscorer, det blir bare for dumt å hevde.
I mine øyne har Demidov så klare bergensninger som fotballspiller at det er håpløst å skulle gi han 3 millioner i årslønn. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.12.2009 13:16 Post subject: |
|
|
| På det tidspunktet han dro så var det vel kun Prica som skoret flittigere, 3 og 4 mål ifra forsvarspillere er meget bra som er like mye som vingen og OMS/spissen Iversen har i spillemål i år. Det forteller litt når en back og en stopper lager like mange mål som vingen og oms vår hvis vi ser bort ifra straffespark.... |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 04.12.2009 13:21 Post subject: |
|
|
| enig... å kalle tettey for en stior målskorer etter en halv sesong hvor han fant målet, etter mange sesonger som helt håpløs på avslutninger mot mål, blir ikke riktig. Dette er og blir et spørsmål om lønnspolitikk, og da blir vi nok nødt til å ta noen tøffe beslutninger for å få ned lønnsnivået... å selge demidov, som jeg også synes er en god og viktig spiller, men som tross alt ikke er uunværlig på noen plass i første- ellveren, er en slik tøff avgjørelse som vi må rekne med å ta io en slik sammenheng. Men den er ikke så tøff at det er ikke er verdt det i forhold til de kostnader det kan få for klubben å fortsette med dagens lønnsnivå. Historien til andre klubber i tippeligaen har vist at man må stoppe denne utviklingen før den tar helt overhånd, og vi bare MÅ selge mange og viktige spillere. Så her må man bare være tøff. det å selge Demidov bllir et offer, men et lite et sett i forhold til de konsekvenser det kan få på lang sikt å gi han en lønn som ikke harmonerer med det lønnsnivå vi må utvikle for å få budsjettet til å gå opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.12.2009 13:35 Post subject: |
|
|
| Hvorfor reforhandler en da kontraktene med Iversen og Strand? To dyre spillere med begrenset sportslig verdi? Strand burde ikke fått ny kontrakt og Iversen burde vært forsøkt solgt. Unge fremadstormende spillere som får relativt høy lønn er ikke noe stort problem, gamle spillere på vei ned og middelmådigheter på høy lønn er et problem. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.12.2009 13:36 Post subject: |
|
|
Men hvorfor i all verden skal vi se bort ifra straffemål? Eneste hensikt det vil ha for diskusjonen er å forme statistikken til din fordel..
Iversen sine 9 mål og 7 assist er jo faktisk ikke dårlig det. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.12.2009 13:42 Post subject: |
|
|
Fordi den vrir statistikken og er lite relevant iforhold til det spillemessige og hva en produserer på banen. Sapara kunne f.eks like gjere som Iversen tatt di straffesparkene og jeg er temmelig sikker på at utellingen hadde blitt like bra. I mine øyne så har Iversen 6 mål + 3 mål i år det er elendig for en spiller i hans posisjon ,men det skal også sies at han har 7 målgivende som igjen er meget bra og viser tydelig hva som er Iversen sin sterke side som er blikk og kreativitet, problemet til tider har vært at han sliter med å håndtere tempoet og mister ballen i ugunstige posisjoner.
Demidov er blant vår aller beste spillere etter min mening og er etter min mening god nok for førstellveren vår både i forsvar og på midtbanen. På midtbanen så er han mitt førstevalg for øyeblikket helt til jeg ser hvordan det går med Traore. Winsnes er i mine øyne kun et alternativ til Annan da Annan - Winsnes vil være et par som kommer til å bli løpt over og til tider utduellert av de fleste tippeligalag. En lite dynamisk duo. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.12.2009 13:51 Post subject: |
|
|
Så når man teller antall mål så er antall scorede mål lite relevant for diskusjonen?
http://www.youtube.com/wa...iiHx48_ikc
Videoen 13 bom på 18 forsøk viser vel hvorfor straffemål er noe vi i Rbk burde se verdien av  |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.12.2009 13:56 Post subject: |
|
|
I en idealverden vil jeg ha en pasningslegger på sentralen sammen med Annan, en som har stor treffprosent både på lang -og kortpasninger. En av grunnene til at det kanskje gikk litt tregt i år, og at Olsen aldri fikk disse bakromspasningene sine var at vi ikke hadde det i tilstrekkelig grad i midtbaneleddet vårt i år. Dvs med Sapara skadet/litt ute av form.
Den idealspilleren er -ikke- demidov. Han har faktisk dårligere pasningsfot enn Annan. At det er Winsnes håper jeg, men man vet aldri.
Hvis vi skal ut i Europa kan vi ikke ha Demidov ved siden av Annan på midten. Vi må ha en som er sikker med ball, kan endre tempoet i spillet, og er sikker i pasningene sine. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.12.2009 14:03 Post subject: |
|
|
| Enig vi trenger ideèlt sett en spiller som kan styre spillet derifra og som har en god nok passningsfot ,men samtidig så må vi være påpasselig med å sørge for å ha en god nok balanse iforhold til duellkraft og aksjonsradius. På sistnevnte områder tror jeg kanskje det kan bli problematisk for Winsnes og hvis det er en passningslegger vi ser etter så er Sapara etter min mening bedre enn Winsnes på dette. Den jeg har mest lyst til å se klubben eksprimentere med ved siden av Annan er Traore som jeg tror kan ha en god blanding mellom å være en god nok passningspiller koblet med nok duellkraft og en stor nok aksjonsradius. Jeg tviler på at Traore kommer til å bli prøvd da han har for lav status. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 04.12.2009 15:19 Post subject: |
|
|
Du har et godt poeng Keenoir. Hvorfor driver vi og fornyer kontrakter med Iversen og Strand? Det hadde vært et veldig godt grep og ikke gjort det for å få ned lønnsnivået... for jeg er også enig i at jeg heller vil ha med Demidov videre enn Strand. Strand er ferdig om et år, og er ingen investering for fremtida. Iversen er grei nok, men faktisk ikke så strålende og viktig at ikke andre kunne ha fylt rollen hans og også gjort den bedre. Til tross for dette, mener jeg ikke at Demidov skal få viljen sin, jeg mener i steden at man burde gjort begge deler: Vær tydelig med Demidov på lønnsnivå og si at nok er nok til vår alles legendariske helt Strand, og i steden bruke noe av lønnsmidlene hans til en statue av han utenfor brakka! |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 07.12.2009 15:09 Post subject: |
|
|
Demi har vært bland våre beste og mest pålitelige de to sesongene han har vært her, og fortjener en lønnsslipp deretter. At han er ung og har videresalgsverdi er da også positivt. En dobling av lønna er slett ikke upassende.
Ivers trur jeg vi alle er enige i at tjener for godt. Og Strand... Ja, det er en godt betalt tribunesliter neste år |
|
| Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 07.12.2009 16:24 Post subject: |
|
|
Iversen er ikke lengre en god spiller målt i forhold til hans tidligere prestasjoner. Han har i årets sesong bommet på omtrent alt av opplagte sjanser - sjanser som han tidligere skårte på. Det gir oss en spiller som ikke kan lengre bekle spissposisjonen, men heller må være en midtbanespiller. Der har han faktisk gjort en ok jobb i årets sesong. Jeg mener dessuten det blir helt feil å regne med straffemål. Hvorfor er det unødvendig å argumentere for.
Strand er ikke lengre god, han er en middelmådig gammelmann. Jeg mener ikke med dette å fornærme han, eller hans fans. Jeg har selv lenge beundret han, men å kjøre på med enda ett år blir for mye. Han var en markant dårligere versjon av seg selv i 2009-sesongen. Det vil være langt bedre økonomisk og sportslig å heller satse på ungtalenter/unggutter. De vil faktisk kanskje ikke prestere like bra (dårlig?) som Strand, men de vil kunne utvikle seg. Det er bedre å ta sjansen på at unge spillere får verdifull erfaring, enn å la en gammel traver heve en dyr lønningspose.
Demidov fortjener i henhold til dagens standar og kontraktsfornyelser en god lønningsøkning. Skattelistene viser at vi har mange juniorer som hever 200-300K/årlig, samt en Alexander Lund Hansen med godt over millionen. Hvordan forsvarer det at Demidov skal kun heve en million? Jeg savner et unisont lønnsnivå; ikke et lønnsnivå som er basert på hvor forhandlingsdyktig agenten din er. Det kommer nok aldri til å skje. Demidov fortjener dog ikke 3+ millioner. Da må han nok prestere enda en sesong. Bare se på Forren: Han presterte bra i debysesongen, men har slitt mer med spilletid i den påfølgende. _________________ Work hard, every day. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 07.12.2009 16:40 Post subject: |
|
|
Forren presterte i 1. Demidov i 2. Sorry kompis, men vi har ikke råd til å vente ett år til. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.12.2009 16:41 Post subject: |
|
|
Hvis Iversen skal få en ny kontrakt så må det bli med en sinnsyk lønnsreduksjon, det er det ingen tvil om.
Strand er også er idiotisk utgift, han burde lagt opp denne sesongen. Han ender sannsynligvis opp med å dra ryktet sitt fullstendig ned i søla med håpløst spill de gangene han får sjansen neste år.
Men tilbake til topic for denne tråden:
Det har ikke en dritt å si at Iversen tjener for mye og at Strand ikkke burde fått ny kontrakt når man snakker om Demidov. Han fortjener ikke å doble/tredoble lønnen sin! Når klubben i tillegg sliter med dårlig økonomi er det galskap å tilby sånn kontrakter.
Han er ikke lokal, han er ikke et naturlig førstevalg verken i forsvar eller på midtbanen. Han er tilbydt en kontrakt med en god lønnsforhøyelse, er han så grisk at han ikke vil godta det forslaget så kan han faktisk pelle seg til helvete ut av klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 07.12.2009 18:29 Post subject: |
|
|
| Må bare si jeg synes Demidov fortjener lønn opp mot de beste i Rosenborg. Han er ung og god. Ser heller at Strand og Iversen går ned i lønn når de forlenger for å kompensere. Vi husker jo at Solskjær gikk ned i lønn da han forlenget en siste gang for United. Håper i grunn det er vanlig i Rosenborg at eldre spillere på vei ned får lønn deretter. Men kjenner jeg Rosenborg rett, er ikke det så sikkert. Drit i det sentimentale! Vi må være profesjonelle om vi skal bygge et topp 30 lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.12.2009 19:04 Post subject: |
|
|
Kjøp ham en enveis billett til Gulag. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 07.12.2009 19:08 Post subject: |
|
|
 _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 07.12.2009 19:31 Post subject: |
|
|
Haaalo! Dette handler ikke om hva Demidov måtte fortjene i forhold til de andre spillerne, men hvilket lønsnivå budsjettet til Rosenborg tåler i fremtiden. Hvis Demidov hadde forhandlet om lønn tilbake i den lønnstidsalder som en del spillere det sammenlignes med her, så hadde han fått høyere lønn, men slik som det har blitt nå kan ikke Rosenborg lønne høyere...å sammenligne slik blir rett og slett en avsporing...punktum  |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 07.12.2009 20:16 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Haaalo! Dette handler ikke om hva Demidov måtte fortjene i forhold til de andre spillerne, men hvilket lønsnivå budsjettet til Rosenborg tåler i fremtiden. |
All den tid flere Rosenborg-spillere skal reforhandle kontrakt samtidig, henger vel dette ganske tett sammen...?
Jeg vet ikke om det er et poeng for Adressa-journalistene å gjøre seg dummere enn de er, men det stadige gnålet om ei årslønn på fem millioner til hver av Tettey og Skjelbred begynner å bli flåsete når de stadig skal sammenligne disse beløpene med Demidovs lønn på omtrent én mill. Det dummeste med slike forhandlingssituasjoner som blir veldig spissformulerte i media er at både klubb og spiller fort kan male seg inn i et hjørne.
Lær av Ray Bourque, sier jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.12.2009 22:05 Post subject: |
|
|
Det er lett for RBK å gi Tettey og PCS god lønn og sign-on-fee, når de visste at utenlandstilbudene bare økte i sum..
økte ikke tilbudene på Tettey fra 20-25 millioner til 40 millioner på et år ? Da er det god butikk å øke lønna litt...
RBK har takket nei til 50 millionerstilbud på PCS, og tilbudet RBK kommer til å takke ja til er nok nærmere 70 millioner til neste år...
Demidov er ikke atraktiv nok, så lenge han ikke fast i A-landslagstroppen til å tiltrekke seg sånne bud, som Tettey & PCS har gjort. I tillegg så har de defensive spillerne en langt dårligere markedsverdi... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
|