View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.10.2009 23:01 Post subject: |
|
|
Jeg husker fortsatt hvor godt laget var, og hvor flott og underholdene fotball de tidvis spilte under Hareides år på Lerkendal. Det eneste negative jeg kan huske er at han ble litt for feig mot Deportivo i CL i en kamp vi absolutt hadde overtaket i. Men nå som hele kvaliksystemet er lagt om, vil det neppe skje en gang til.
På bakgrunn av det ser jeg ingen grunn til å være skeptisk til en Hareide-retur. Hans offensive spill på toppen av Hamrens etablerte defensive grunnmur kan bli riktig så bra.
men skal vi først satse litt far-out, kunne det jo vært morsomt å prøve å lokke gamlefar Cruyff tilbake i manesjen. Gamle sirkushester og lukten av sagmugg, veit dere. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 26.10.2009 23:04; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 26.10.2009 23:01 Post subject: |
|
|
De som er, og har vært, lojale, samt kjenner rbks tidligere spillestil, er Ola By, Perry, Bruttern, Rambo (samt Sollied, selv om gresk fotball har fått ham til å spille litt på tvers...) Men det synes ikke å være sexy nok å ansette noen av disse (Perry er vel den som er befengt med flest fordommer, selv om han gjorde en praktjobb med AAfk, Ranheim...)
Her er et forslag... hva med mannen som i sin tid offisielt fikk tittelen som Norges beste fotballspiller gjennom tidene, Rune Bratseth...? _________________ Svein Sjovold |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.10.2009 23:02 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Ånei? En meget god klubbtrener som jeg absolutt vil vi skal vurdere sterkt dersom Hamrén går til Sverige. |
Gleder meg til vi ryker ut i siste kval runde før CL gruppespillet, med minst mulig margin, kun fordi Hareide ble feig.
Tipper forøvrig Ørgryte rykker ned, i siste serierunde, med minst mulig margin selvfølgelig
Ang seriegullet han har med Brøndby. Er ikke det litt som det seriegullet Høgmo har med oss? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.10.2009 23:08 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Nils
Arne
Eggen
Lett. |
Hoho, det er det verste jeg har hørt... i hvert fall nesten. |
|
Back to top |
|
 |
Bobby Bacala Junior

|
Posted: 26.10.2009 23:10 Post subject: |
|
|
"Gøran" må i alle fall ha røyka noe spesielt før han satte seg foran PCen:
Quote: | Hvorfor ikke hent N.A. Eggen igjen, Drillo kan det jo, å Eggen også i et par sesonger til……..deretter tar vi imot Uwe Røsler…..da er han klar for større oppgaver enn Viking. |
(fra kommentarfeltet under Espen Solbakkens blogg: http://fotballbloggen.vgb...lerkendal/) _________________ "Hold kjeften på dæ, Mini! Æ har vært her siden 1960!" |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.10.2009 23:11 Post subject: |
|
|
ssjovold wrote: | De som er, og har vært, lojale, samt kjenner rbks tidligere spillestil, er Ola By, Perry, Bruttern, Rambo (samt Sollied, selv om gresk fotball har fått ham til å spille litt på tvers...) Men det synes ikke å være sexy nok å ansette noen av disse (Perry er vel den som er befengt med flest fordommer, selv om han gjorde en praktjobb med AAfk, Ranheim...)
Her er et forslag... hva med mannen som i sin tid offisielt fikk tittelen som Norges beste fotballspiller gjennom tidene, Rune Bratseth...? |
Håper du kødder med forslagene over her. Rambo, PJ Hansen, Rise og Ingebrigtsen bør selvsagt være totalt uaktuelle for å trene RBK i 2010. Det samme bør Rune Bratseth. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.10.2009 23:26 Post subject: |
|
|
Og her har vi den utro klubbhora Åge Hareide i et nøtteskall:
Rett foran de to kanskje viktigste kampene i Örgrytes historie, så driver Hareide høylytt i media og fantaserer seg bort til andre og mer glamorøse klubber
Dette er et godt eksempel på hvorfor jeg ALDRI ALDRI ALDRI vil se Hareide på Lerkendal igjen
http://www.nettavisen.no/...741506.ece |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.10.2009 23:31 Post subject: |
|
|
Hareide har aldri klart å bygge suksess over tid han er omtrent helt lik Nordlie på det området. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4066 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 26.10.2009 23:33 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Og her har vi den utro klubbhora Åge Hareide i et nøtteskall:
Rett foran de to kanskje viktigste kampene i Örgrytes historie, så driver Hareide høylytt i media og fantaserer seg bort til andre og mer glamorøse klubber
Dette er et godt eksempel på hvorfor jeg ALDRI ALDRI ALDRI vil se Hareide på Lerkendal igjen
http://www.nettavisen.no/...741506.ece |
Tenkte å skrive noe om Hareide... men støtter bare den 110%!!!
Heller bestemora til Mini enn Ã…ge Hareide.
Holder likevel en knapp på Trond Sollied... men jeg håper at vi får en trener som faktisk kan sitte i lengre tid og som ikke løper til utlandet så snart en lommebok åpnes. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 26.10.2009 23:33 Post subject: |
|
|
Hareide, NEI
Sollied, NEI
resten av det norske trenerkorpset, NEI
Jönsson, ja (men kommer til å koste flesk)
Se til utlandet RBK, hent nye impulser der hvor den beste fotballen spilles. Ingen her på berget unntatt Jönsson er gode nok eller har en filosofi som er forenbar med det vi ønsker. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 26.10.2009 23:38 Post subject: |
|
|
det viktige for min del blir at vi finner en trener som BLIR!
1. Jönsson.
knalltrener, men ikke kjent nok til at storklubber i utlandet vil ha han med det aller første. itillegg vil landslagsjobbene i norge/sverige være opptatt i en tid fremover. FØRSTEVALG!
2. Hareide.
ble uspiselig forrige gang han var her, og hadde en elendig periode som sjef for norge. men han er en god klubbtrener, noe han har vist både i norge/sverige/danmark. så lenge solbakken er i fck, vil nok rbk være hans førstevalg i lang tid fremover. ANDREVALG!
3. Sollied.
gjorde en god jobb forrige gang han var i rbk, men er litt usikker på om han er motivert nok til å kunne være i her i mange år fremover. tviler sterkt på om han ser rbk som siste stopp pr. dags dato.
er riktignok på vei nedover, men har et navn ute i europa som gjør at han etter en god sesong i rbk vil være aktuell for større jobber nok en gang. TVILENDE!
jeg tar gjerne jonevret også forresten, men det skjer nok aldri;)
Last edited by thoves on 26.10.2009 23:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 26.10.2009 23:41 Post subject: |
|
|
Sollied er litt for risky. Vi trenger en trener som skal være her LENGE.
Tviler på at Hareide har baller til å forlate oss en gang til, så min stemme går faktisk til han. Men førstevalget? Erik Hamrèn... |
|
Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 26.10.2009 23:42 Post subject: |
|
|
Hareide, Sollied og Jönsson er alle gode trenerkandidater, men sistnevnte tror jeg velger Norge fremfor RBK.
Det finnes også mange gode trenere i Englands Championship, som sikkert kunne tenke seg å trene ett lag som RBK, med tanke på Champions League mulighetene. Engelske trenere vet vel mange her hva står for.
Uansett er jeg sikker (ihvertfall 85%) på at RBK ikke gjør samme feilen som forrige gang, og ansetter trenere som ikke er kvalfisert til å ta oppgaven i RBK. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.10.2009 23:44 Post subject: |
|
|
Engelske trener er som regel ræva, gi meg mye heller en Skotte isåfall. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 26.10.2009 23:45 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: |
Hoho, det er det verste jeg har hørt... i hvert fall nesten. |
Ikke i konkurranse med Uwe Røsler og Kjetil Rekdal som også har vært foreslått? |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 26.10.2009 23:48 Post subject: |
|
|
Hvor? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 26.10.2009 23:55 Post subject: |
|
|
Når man først skal ha ny trener så er det en enorm fordel at RBK nettopp har vært gjennom en av tidenes beste sesonger og skal ut i CL-kvalik neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 26.10.2009 23:57 Post subject: |
|
|
Ok til alle dere som drømmer om utenlandske trenere med flotte navn: Det kommer aldri til å skje! De som har fulgt Rbk over noen år vet at det kommer til å stå mellom Hareide, Sollied og muligens Jonson.
For min del kunne gjerne Eggen få prøvd seg etpar år til hvis han følte at han hadde energien ibehold. Men siden det sikkert ikke skjer så er Sollied mitt førstevalg fordi det rett og slett ikke finnes noen med bedre CV som er villig til å trene rosenborg. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 27.10.2009 00:04 Post subject: |
|
|
Jeg har smakt og tygget på Haeride i noen minutter nå. Å få tilbake Hariede er litt som å få tilbake Steffen etter at han sang RBK er rævva. Det går over. Og fotballfilosofisk føler jeg at Hareide ikke er så langt unna det som Hamren holder på med, og duhverden hva han har fått til i Øregryte i de få månedene han har vært der... Hamren er vel sterkere på toppidrettsvaner og kosthold, tror jeg, så jeg håper inderlig at den som tar over klarer å overta den siden samt det trygge defensive.
Men om Morten Olsen går av... _________________ Svein Sjovold |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.10.2009 00:38 Post subject: |
|
|
Kan noen vise meg en klubb som Hareide faktisk har utviklet noe i? Kanskje Molde ,men det andre klubbene har vært relativt korte opphold som han har stukket ifra tidlig og gjerne etter første tegn på motgang. Hareide kommer til å gjøre det bra neste år ,men vi kommer ikke til å utvikle oss som klubb og det bør være helt uaktuellt. Jönsson er et helt klart førstevalg i mine øyne av sannsynlig kandidater deretter Sollied. Hvis vi ikke får dem så har vi en stor kartleggingsjobb foran oss. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.10.2009 00:47 Post subject: |
|
|
Jeg håper (som ace) at man er litt mer kreativ enn å bare se på gamle kjente og andre trenere i TL. Erik Hamrén selv var for eksempel et navn svært få her på forumet eller i miljøet i og rundt klubben trakk opp.
Det må da finnes andre alternativer enn Sollied, Hareide og Jönsson? Jeg har ikke all verden oversikt utover disse selv, men jeg hadde i hvertfall tatt en ringerunde til de som kanskje har det.
Jeg har forstått det sånn at Torbjørnsen hadde mye av æren for at Hamrén kom inn i bildet. Hvorfor ikke høre med ham eller andre ressurspersoner med kunnskaper utover landegrensene før man bestemmer seg? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 27.10.2009 00:48 Post subject: |
|
|
Må si han Espen Solbakken kom med et interessant navn: Lars Olsen, trener i danske OB nå. Leder SAS ligaen. Har ingen kjennskap til hverken han eller OB. Men verdt å sjekke ut hvis Hamren stikker?
Men det lukter lang vei enten Hareide eller Sollied.
Tror aldri at Rosenborg går i fella med å ansette en uerfaren trener som er tidligere Rosenborg spiller. Tenker da på: Perry, Kåre Ingebriksten, Trond Henriksen. Da er vi tilbake igjen til 7. plasser og bare tull.
Rosenborg skal ikke ekpremintere med trenere. Det skal være en erfaren trener med gode resultater i baken og en klar ledertype. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 27.10.2009 00:50 Post subject: |
|
|
Jag föredrar Hareide framför Jönsson. Hareide gjorde tex ett väldigt bra jobb i Helsingborg. Efter att ha sett Stabaeks matcher mot FCK så verkar Jönsson vara för naiv i sitt försvarsspel. Det håller inte ute i Europa. Till och med United - vis av erfarenhet - är försiktiga i sina bortamatcher i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 27.10.2009 00:53 Post subject: |
|
|
Jönsson eller Jonevret er de eneste kandidatene jeg kunne tenkt meg i Rosenborg, og som jeg kan se for meg gjøre en tilfredsstillende jobb.
Hareide!? Er dere gale!? Ikke nok med at han er en uspiselig type, som dro på en ufyselig måte. (Jeg jublet riktignok når han dro) Det han viste med landslaget er èn ting, men jeg har ikke tro på at han kan utvikle Rosenborg videre - snarere tvert om.
Trond Sollied er i så fall mer aktuell, men jeg vet ikke så mye om hva han står for. Dessuten syntes jeg han virket som en skrulling etter episoden med Skjelbred og Stoltidis. Skjønner dog at han måtte støtte sin spiller, men det var mer måten det ble gjort på. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.10.2009 00:53 Post subject: |
|
|
Rosa sky-drømmer: 1. Jönsson. 2. Jönsson. 3. Jönsson. Han er faktisk den eneste tilgjengelige treneren jeg kjenner til som jeg virkelig har lyst på som trener for Rosenborg neste sesong. Ellers i feltet: Hareide: uspiselig og oppskrytt. Sollied: uspiselig og uinteressert. Nordlie: uspiselig og på hell.
Men hvem er det jeg prøver å lure? Akkurat som med neste års "nysigneringer" så kommer dette til å bli et rotterace mellom Rambo og Ingebrigtsen, som sannsynligvis ender uavgjort. Og vi kommer til å spille 4-3-3, med Sapara og Skjelbred som indreløpere og Prica som ving, mens Winsnes og Annan slåss om sentral midtbane (Winsnes foretrekkes fra mai av).
Vi kommer på sjetteplass i serien, selger unna Annan, Sapara, Lustig og Skjelbred for litt for lite penger, og henter dermed inn Storflor, Storbæk og John Anders Bjørkøy for overskuddet.
Og så finner vi på noe nytt igjen. Supert. Takk for i år, det har vært forfriskende, som den aller siste slurken vann på den siste vannposten før man vandrer ut i ørkenen. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
|