English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Juska Savolainen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 05.10.2009 14:37    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Jeg tror Hamren foerst og fremst ser paa Traore som et alternativ i de offensive midtbanerollene.

Tror han er naermest uaktuell som def. midtbane.

Før kampen mot Molde uttalte Hamrén følgende til RBKweb:

- Vi kan ha Roar i den rollen, men det er Juska og Abdou som er mest aktuelle, avslører Hamrén.
Back to top
View user's profile Send private message
Demolith
Rutinert

PostPosted: 05.10.2009 15:21    Post subject: Reply with quote

Og da bør det jo bli Abdou siden vi tydeligvis har droppa Savolainen.
Jeg synes man godt kan starte allerede fra neste kamp å spille med Traorè i den rollen. Ikke går vi ubeseiret gjennom sesongen og gullet er sikret
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 05.10.2009 15:51    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
PauloSilas wrote:
Jeg tror Hamren foerst og fremst ser paa Traore som et alternativ i de offensive midtbanerollene.

- Vi kan ha Roar i den rollen, men det er Juska og Abdou som er mest aktuelle, avslører Hamrén.

Noe som virker som en blank løgn ettersom Roar kom inn paa defensiv midtbane mot Start selv om Traore var tilgjengelig.

Hva Hamren sier er en ting, virkeligheten er den at Traore aldri har spilt def. midtbane under Hamren. Annan, Tettey, Demidov, Miller, Skjelbred, Iversen, Savolainen, Sapara og Strand har faatt prøvd seg der, men ikke Traore. Det tyder paa at han, til tross for hva Hamren sier, kanskje ikke er saa aktuell i den rollen.
Brady
Veteran

PostPosted: 05.10.2009 16:24    Post subject: Reply with quote

Det virker på meg som om Traoré kan prestere 'hur bra som helst' og uansett ikke få spille fra start i år. Man kan begynne å lure på om spilletiden er en slags straff for noe som har foregått utenfor banen tidligere i år.
Back to top
BigT
Junior

PostPosted: 05.10.2009 16:36    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
PauloSilas wrote:

At han sa dette, betydde kanskje at Hamren vurderte en mer offensiv løsning. Ærlig talt, Traore er jo kjent som en spiller med teknikk og kreativitet. Han ser smarte løsninger som andre ser. Som venstreback ville han fått brukt det mye mer, enn i en defansiv midtbanerolle.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran

PostPosted: 06.10.2009 08:46    Post subject: Reply with quote

For meg er Traore kjent som en spiller som har alt, bortsett fra målfarlighet og gode innlegg. Traore vil uten tvil kunne bli en langt bedre sentral / defensiv midtbanespiller enn f.eks Demidov som er en svært dårlig pasningslegger (har ofte et inntrykk av at det går for fort for Demidov og at han ikke har noe internasjonalt potensial).

Traore er en glimrende tackler, han er glimrende teknisk og har gode pasninger. Guttungen er kanskje den, ved siden av Annan, som har størst potensial til å havne i en virkelig stor klubb i Europa.

Det er meningsløst om RBK ikke gir Traore signaler om at de ønsker å satse på ham.

Som sagt tidligere, jeg tipper RBK mister Traore.
Dumt for RBK.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.10.2009 09:57    Post subject: Reply with quote

For en gangs skyld er jeg hundre prosent enig med deg TomH!

Men jeg vil i tillegg tro at Traore kan utvikle målfarligheten sin endel. Etter skuddene hans å dømme så kommer han nok aldri til å score 10+ mål, men hans fantastiske teknikk vil gjøre at han havner i gode avslutningspsisjoner innenfor 16meteren. Så jeg vil tro han kan score jevnt på kun å holde hodet kaldt i øyeblikket og plassere avslutningene sine.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 18.10.2009 23:18    Post subject: Reply with quote

Juskolainen burde få spille de siste kampene for å se om han er av den typen som trenger noen kamper og tillit for å vise potensialet sitt. Han hadde noen flotte innlegg og stikkere blant annet til Strand som Strand burde fått mer utav.

Vi må ikke glemme spilleren som havnet i Spania etter å ha blitt vraket av Høgmo. I de få kampene Eguren spilte var selvtilliten såpass dårlig at det ikke så ut til at han hadde tempoet i kroppen. Kanskje lider Juskolainen litt under det samme?
abikom
Rutinert

PostPosted: 18.10.2009 23:28    Post subject: Reply with quote

Eguren er litt oppskrytt av RBK-supporterne og norsk media etter min mening. For all del, en god spiller, men egentlig ikke i nærheten av å spille i Primera Division. Juska har gode basisferdigheter og er en god spiller, men for meg ser det ut som han mangler x-faktoren. Kunne vært en fin squadplayer, men tror aldri han vil bli noe mer enn det.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 18.10.2009 23:36    Post subject: Reply with quote

Betydelig bedre enn Strand, og adskillig billigere også, vil jeg tro. X-faktoren hans er kanskje pasningsfoten? Vil gjerne se mer av finnen fremover, og håper han får spille også i neste kamp. Etter en god forestilling ville det være rart om han be henvist til benk eller tribune.
toreinar
Veteran

PostPosted: 18.10.2009 23:48    Post subject: Reply with quote

Hvis Demidov nekter å skrive under er det VELDIG unaturlig at han spiller neste kamp på bekostning av Juska som ikke har spillt seg ut.
Gut
Junior

PostPosted: 19.10.2009 00:01    Post subject: Juska Reply with quote

Virker ikke som Hamren har helt troen på spilleren. Er helt ute av laget hvis hele troppen er skadefri, ble satt ned som høyrebekk mot Molde når Lustig ble skadet. Er en helt ok spiller men ikke noe mer
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 19.10.2009 00:16    Post subject: Reply with quote

Savolainen traff med mange pasninger i dag, og taklet flott flere ganger. Allikevel holder det ikke for å kunne forsvare en plass i stallen neste år. De som ikke er god nok for 11-eren trenger ikke å være utlendinger uten særlig forbedringspotensial.

Det som etter min mening teller aller mest mot Savolainen er følgende:

- liten og lett. Minner fysisk om en tenåring. Lett å skubbe unna, og dårlig i duellspill.

- feil pasningsvalg. Sendte i dag mange pasninger i beina på spillere som ikke var i en god posisjon for å sende ballen videre. Stor forskjell på Savolainen og f.eks. Tettey i klokskap mtp pasninger.

- ikke kreativ nok til å operere i en offensiv rolle, ettersom hans manglende duellstyrke ikke gjør ham ideell som defensiv midtbane.

- sliter når han blir satt under press, noe Viking-spillerne ikke gjorde i dag.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.10.2009 00:23    Post subject: Reply with quote

– Han fortjente denne kampen. Det var herlig å se innstillingen hans utpå der, sa Hamrén til adressa.no. Treneren forklarte vrakingen til Start-kampen med at yngre spillere ville ha større motivasjon av å sitte på benken, men at han valgte finnen når det var snakk om en plass fra start igjen.

– Og i dag var han av våre aller, aller beste, sa Hamrén.

– Spiller han for framtiden sin nå, i de kampene som er igjen?

– Nja. Det kan du kanskje si, svarte han, uten å ville utdype svaret.

Les mer: - Lenge siden jeg har hatt det så artig

Kan vel ikke si at Hamrén gjør noe for å feie unna inntrykket av at Savo allerede er ferdig på Lerkendal.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2009 09:02    Post subject: Reply with quote

SÃ¥peoperaen Savolainen
Nedrykk, konkurs, sjeldne skader og en kinesisk veddeskandale kombinert med gull og den store kjærligheten. Er det rart Juska Savolainen tar en dag av gangen?

--

Flott portrettintervju med Savo, som forteller om en rimelig turbulent vei for finnen.
josinho
Veteran

PostPosted: 20.10.2009 11:51    Post subject: Reply with quote

Savo får nok en ny sjanse i klubben og han kan være god å ha i 2010 da flere spillere kan forsvinne i løpet av det nærmeste året. Strand er på nedtur, Demi plages litt med skader og Per, Annan og Sapi kan bli solgt. Traore er også et spørsmålstegn, når skal han slå igjennom? Jegtviler fortsatt på om Savo blir fast. Inntil videre tror jeg han blir en som får spille når det er en del forfall, men får Savo trent godt over lengre tid kan kanskje ting forandre seg. Trenger vi Winsnes viss Savo (og Traore) er i klubben?
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 20.10.2009 16:01    Post subject: Reply with quote

Nei, tror ikke Winsnes er nødvendig så lenge Savolainen er i klubben. Men, det omvendte er også sant. Personlig har jeg større tro på Savolainen.
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 20.10.2009 16:10    Post subject: Reply with quote

Tviler vel sterkt på at vi vil få noe som helst nevneverdig pengesum for Savolainen nå til vinteren. Ergo tyder interessen omkring Winsnes på at Hoftun planlegger å mest sannsynlig gi bort Savolainen, og få inn Winsnes gratis. Er det god business?
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 20.10.2009 16:18    Post subject: Reply with quote

Vi får jo en bedre spiller, så ja.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.10.2009 16:32    Post subject: Reply with quote

Er vi sikker på det? Jeg er langt ifra sikker.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 20.10.2009 16:55    Post subject: Reply with quote

Har overhodet ikke blitt imponert over Savolainen.
Back to top
BigT
Junior

PostPosted: 20.10.2009 17:05    Post subject: Reply with quote

Winsnes har ekstreme kvaliteter, som jeg tviler Savo er i besittelse av. Mr. Savo gjorde en god figur mot Viking sist, men jeg sitter fortsatt med inntrykket av at han ikke har det som trengs. Ut med Savolainen og la våre unggutter få være våre squad-spillere.

Winsnes gratis, hadde vært en kjempe signering. Landslagsspiller av høy klasse. Vil uten tvil heve nivået vårt. Han kan bekle flere posisjoner, med tanke på den gode teknikken og de utsøkte passningene og overblikket.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.10.2009 17:40    Post subject: Reply with quote

Winsnes var ikke god nok sist gang heller.... Han er blitt en bedre spiller ,men er f.eks ikke verdig en sammenligning med Tettey engang. Han er under det nivået og har ikke noe videre potensial til å nå det nivået vi bør sikte mot.

Jeg er forundret hvordan folk klarer å bedømme spillere som søppel etter å ha sett 3 kamper hvor kun 2 av dem nyligt, helt absurd spør du meg og da for en spiller som har vært ute med skade i over et år og har brukt måneder i et annet land for å jobbe seg tilbake der han var. Han var tross alt en av våre beste spillere i den pre-sesongen han fikk og presset seg selv inn på laget før første seriekamp iform av gode prestasjoner. En uheldig debutt fulgt opp av et skademareritt og folk har bestemt seg for han er søppel. Jeg vet ikke hvor god Savolainen er ,men jeg synes det virker som en dårlig strategi å kaste han ut før en har funnet det ut og testet det.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 20.10.2009 18:51    Post subject: Reply with quote

En ting er Winsnes bedre på enn Tettey, og det kommer alltid til å være slik. Det er presisjonen i pasningsspillet. Ellers er Tettey bedre i det meste.
Back to top
BigT
Junior

PostPosted: 20.10.2009 19:35    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
En ting er Winsnes bedre på enn Tettey, og det kommer alltid til å være slik. Det er presisjonen i pasningsspillet. Ellers er Tettey bedre i det meste.

Hva med skuddene? Dødballene? Overblikket? Roen med ballen i beina?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Next
Page 21 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb