View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 31.07.2009 10:56 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler.Ingen Iversen eller andre spisser i forsvar. Slipp unggutta til. De må få sjansen til å vise at de duger. Forøvrig burde vi være greit dekket på midtstopperplass uten Nordvik. Håper han legger alen til sin vekst i Vålerengen, han får garantert spille. Sammen med Muri burde de danne et brukbart stopperpar resten av sesongen. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.07.2009 11:24 Post subject: |
|
|
Nei, nei.
Iversen er det naturlige førstevalget i alle posisjoner, det er bare tradisjonsgrunner til at han spiller i en offensiv rolle.
Lurer på om Journalist er Sagbakken?
edit: Glemte Nordvik, ja, jeg tror dette kan være gull for ham og Rosenborg. Med både Muri og Panzer ute er vel Nordvik allerede den desidert beste stopperen i klubben, og da kan han virkelig få den spilletiden og erfaringen han er nødt til å få for å kunne utvikle seg til stopper, Rosenborg-style. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.07.2009 11:35 Post subject: |
|
|
Journalist wrote: | Jeg tror også Iversen kan gjøre en veldig god jobb som stopper om det kniper. |
Som nevnt flere ganger før - Iversen har vært forsøkt i forsvarsrekka tidligere, med lite hell. Han sa den gang noe sånt som at "det er vel tydelig at jeg ikke er forsvarsspiller". Iversen er en glimrende mann å trekke ned på dødball imot, men duellspillet langs bakken blir han nok kledd av på. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.07.2009 14:08 Post subject: |
|
|
Ikke akkurat jubel på vpn. |
|
Back to top |
|
 |
Journalist Junior
|
Posted: 31.07.2009 14:14 Post subject: |
|
|
Med litt øvelse tror jeg Iversen kunne blitt en godtstopper av den moderne typen, selv om han mangler en del på hurtighet.
Men jeg mener selvfølgelig også at unggutta bør prioriteres om gullet er i boks.
Og nei. Jeg er ikke Sagbakken. Faktisk heller ikke journalist lenger, men fant ikke ut av hvordan man bytter nick. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 31.07.2009 15:36 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Ikke akkurat jubel på vpn. |
Må nesten innrømme at han her har et poeng
Quote: | dont judge the book by its cover, er det noe som heter..
og vi får for guds skyld håpe det stemmer, for hvis vi skal bedømme han utifra "coveret" så blir jeg rett å slett lei meg...
(slæskete piggsveis, ringer i begge øra, blanding av danse-adil og fresh prince med åge aleksandersen skjegg..)
vi får iallefall håpe han kan spille fotball..
og at panzer røsker ut de ringa.. |
|
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.07.2009 16:56 Post subject: |
|
|
Jeg syns det er et meget smart trekk av RBK å leie ut Nordvik til Vålerenga resten av sesongen, selv om jeg gjerne skulle ønsket at trenerne hadde baller nok til å la ham få tre-fire kamper på rad i midtforsvaret, på bekostning av Lago.
Jeg anser Nordvik å være den med klart høyest potensial i duellspillet av forsvarsspillerne våre. Han er den som best vil utfylle Kris Stadsgaard, slik Bragstad utfylte Hoftun for ti år siden. Demidov er også god, men jeg mener Nordvik er mye mer ekstrem.
Jeg tror at Nordvik vil bli en stor suksess for Vålerenga, og om to-tre år, hvis RBK greier å komme seg ut i Europa igjen, og han blir satset på, kan han være en spiller som en av storklubbene i Europa vil se på. Stadsgaard og Demidov kan også bli utenlandsproffer, men neppe for de helt store. Hvis Nordvik fortsetter utviklingen, har han de ekstreme ferdighetene som gjør at han kan overta for Vidic i ManU f.eks. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 31.07.2009 17:01 Post subject: |
|
|
Ironi? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.07.2009 17:10 Post subject: |
|
|
Tror ikke det og han har et godt poeng i at Nordvik har ekstrem ferdigheter iforhold til duellkraft kombinert med fart. Foreløpig gjør han litt for mange feil både tekniske og iforhold til valg. Han er på mange måter der hvor Huseklepp var for 2 år siden. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.07.2009 17:11 Post subject: |
|
|
Nei, jeg har vært en stor fan av Nordviks talenter helt siden høsten 2005, og sa vel allerede den gangen at Nordvik snart kom til å bli A-lagsspiller, og at Steffen Mathisen aldri ville bli det, selv om det var Mathisen som ble hausset opp til å være den 'neste store'. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 31.07.2009 17:20 Post subject: |
|
|
Tar Nordvik över för Vidic i United så skall jag gå från Ystad till Mekka för att prisa en av de största undren som har skett sedan Jesus födelse. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.07.2009 17:30 Post subject: |
|
|
Jeg trodde faktisk at Ystad var ditt Mekka jeg, Peter Storey.  |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.07.2009 18:02 Post subject: |
|
|
Ok, greit at Nordvik har ekstremferdigheter, og det er jo bra det, men det får da være måte på
Jeg tror faktisk det er et bra trekk av Vålerenga å låne ham nå, han er nok lett den beste tilgjengelige forsvarsspilleren i Tippeligaen nå, og for Vålerengas del så er jo allsidigheten hans virkelig gull, siden de mangler gode spillere på alle plassene i forsvaret.
Så får vi håpe at han får spille masse, og at han rekker å gjøre livet surt for Molde, for eksempel  |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 31.07.2009 18:16 Post subject: |
|
|
Nordvik har en del forutsetninger for å bli skikkelig god, og hvis han får spille fast resten av sesongen for Vålerengen kan det selvfølgelig være det som skal til for å få ordentlig fart på karrieren. Men han må kvitte seg med de narkolepsitendensene sine. Dessuten er han ikke så enormt overbevisende i hodeduellene, og han må lære seg at han ikke skal kaste seg vilt inn i alle taklinger. Av og til er det mye bedre å stå på beina, særlig når du har den hurtigheten som Nordvik har. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 31.07.2009 18:40 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | ,,,selv om jeg gjerne skulle ønsket at trenerne hadde baller nok til å la ham få tre-fire kamper på rad i midtforsvaret, på bekostning av Lago. |
Bra at det er Hamrèn og ikke du som tar ut laget...
Er enig i at de yngre spillerne bør få muligheten til å spille på seg erfaring, men Lago er flere hakk bedre enn Nordvik, og RBK trenger poengene. Nordvik har fått mange sjanser til å spille seg inn på laget siste året, men har vist at han fremdeles mangler en del før han er god nok til å få spille mye.
Men ingenting hadde gledet meg mer enn om Nordvik hadde tatt steget slik at RBK igjen fikk minst en trønder på stopperplass. Nå som arvesølvet selges for å dekke opp administrasjonens lønninger, så må flere ta steget om RBK skal være et lag av trøndere. Er vel snart bare i administrasjonen og støtteapparatet det er trøndere i Rosenborg... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.07.2009 19:20 Post subject: |
|
|
Nordvik er ikke solgt, han er sendt ut for å få tilfredstillende erfaring og gjøre sitt beste for å få den rette utvikling for å bli førstelagspiller. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 31.07.2009 19:27 Post subject: |
|
|
Tettey = trønder = arvesølv = solgt |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.08.2009 00:15 Post subject: |
|
|
Enig med Brady. Nordvik har potensiale til å bli en ekstrem duellspiller. JS Aas har blant annet uttalt at Nordvik er den verste stopperen han noen gang har spilt mot, at han er et rent helvete å møte fordi han er så knallhard. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.08.2009 01:24 Post subject: |
|
|
Ser forøvrig også frem til å få hjem Aas til neste år, for slik en målteft er medfødt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.08.2009 01:57 Post subject: |
|
|
Statistisk dett er vel Lago-Statsgaard vårt beste stopperpar når det gjelder mål imot. På lang sikt er det de som slipper til minst som gjør mest for laget.
Hper for all del at Nordvik blir en klassespiller. Men han har en bit å gå før han matcher noen av våre andre tre foretrukne stoppere. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 01.08.2009 03:23 Post subject: |
|
|
Nordvik har som allerede påpekt her alle de fysiske forutsetningene for å bli en klassestopper i RBK-trøya, men han mangler fortsatt en del på det taktiske forsvarsmessig. Hjelper ikke å være en ekstrem duellspiller - både langs bakken og i lufta, hvis du løper rundt som en hodeløs kylling. Titus Bramble i Wigan er vel et ganske bra eksempel på det.
Forhåpentligvis blir mye spilletid i Vålerengen god læring for Nordvik, for med en modnet Nordvik lukter det svidd av backrekka Lustig - Stadsgaard - Nordvik - Dorsin. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 01.08.2009 08:59 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Statistisk dett er vel Lago-Statsgaard vårt beste stopperpar når det gjelder mål imot. På lang sikt er det de som slipper til minst som gjør mest for laget.
Hper for all del at Nordvik blir en klassespiller. Men han har en bit å gå før han matcher noen av våre andre tre foretrukne stoppere. |
Fy! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.08.2009 12:25 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Nordvik har som allerede påpekt her alle de fysiske forutsetningene for å bli en klassestopper i RBK-trøya, men han mangler fortsatt en del på det taktiske forsvarsmessig. Hjelper ikke å være en ekstrem duellspiller - både langs bakken og i lufta, hvis du løper rundt som en hodeløs kylling. Titus Bramble i Wigan er vel et ganske bra eksempel på det.
Forhåpentligvis blir mye spilletid i Vålerengen god læring for Nordvik, for med en modnet Nordvik lukter det svidd av backrekka Lustig - Stadsgaard - Nordvik - Dorsin. |
I fjorårets sesong så var Titus Bramble blitt en ordentlig god stopper. Det hjelpte nok å komme seg bort ifra Newcastle og Shay Given. |
|
Back to top |
|
 |
Dominic Junior
|
Posted: 01.08.2009 17:21 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Enig med Brady. Nordvik har potensiale til å bli en ekstrem duellspiller. JS Aas har blant annet uttalt at Nordvik er den verste stopperen han noen gang har spilt mot, at han er et rent helvete å møte fordi han er så knallhard. |
NÃ¥r har han sagt det? |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 01.08.2009 17:29 Post subject: |
|
|
Var først og frems tida i Newcastle jeg tenkte på ja, Keenoir. Selv om han hadde en god sesong i Wigan, ble han aldri den fremtidige landslagsstopperen han ble tippet til å bli i ung alder. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
|