English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hamrén
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 173, 174, 175  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 28.07.2009 11:20    Post subject: Reply with quote

Det gick ju rätt bra för laget i kvalet till UEFA-cupen ifjol.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran

PostPosted: 28.07.2009 16:57    Post subject: Reply with quote

Fra dagens VG:

TILBYS NY AVTALE

TRONDHEIM (VG): Under 14 måneder etter at han startet som RBK-sjef, har klubben satt i gang prosessen med å få Erik Hamrén til å bli i Rosenborg enda lenger.

Både Erik Hamrén selv, sportslig leder Erik Hoftun (som forhandler) og styreleder Terje Svendsen (som setter rammevilkårene) bekrefter overfor VG at samtaler rundt en kontraktsforlengelse er i gang.

- Jeg vil ikke si så mye om det. Men vi har hatt vår første snakk rundt det - og det er interesse fra begge partene, sier Erik Hamrén.

(...)

- Jeg forlenget tidlig med de to andre toppklubbene jeg har vært i. Og i begge klubbene var jeg lenge, seks år i Örgryte og fire og et halvt år i Aalborg, sier Hamrén.

(...)

Sportslig leder Erik Hoftun mener det er for tidlig å si hvilket tidsperspektiv utover 2010 Rosenborg ser for seg å tilby sin svenske trenersuksess.

- Det er vanskelig å svare på nå, men kontiniutet vil vi ha blant både spillere og trenere. Vi har fortalt ham at vi ønsker ham veldig sterkt videre og en forlengelse ut 2010, sier Hoftun - som presiserer at selve forhandlingene ikke har startet.

Hoftun håper at de vil få på plass avtalen i løpet av 2009.

- Det er mange saker som skal klaffe på en gang. Men jeg trives i Trondheim. Fotballinteressen er utrolig, menneskene jeg møter i byen er hyggelige. Rosenborg er unike. De er litt hele Norges lag, sier Erik Hamrén.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 28.07.2009 17:03    Post subject: Reply with quote

Bravo! Longines och Brady kan gå och dra något gammalt över sig.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.07.2009 17:07    Post subject: Reply with quote

Flott, en kontrakt ut 2012 bør vel kanskje være naturlig.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 28.07.2009 17:25    Post subject: Reply with quote

Hoftun pratar mindre och jobbar mer än företrädarna KTE och Bratseth.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 28.07.2009 18:26    Post subject: Reply with quote

Det virker det som om du har helt rett i. Foreløpig har han vokst veldig med rollen og oppgavene.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 28.07.2009 18:28    Post subject: Reply with quote

I tillegg er jo Hoftun med på treningsfeltet Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.07.2009 18:32    Post subject: Reply with quote

Hva blir det neste? Comeback og avgjørende scoring på røkkeløkka i kvarten.. Very Happy
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 28.07.2009 19:24    Post subject: Reply with quote

Och han verkar ha god hälsa - inte minst viktigt i ett så krävande och utsatt jobb.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.08.2009 13:11    Post subject: Reply with quote

Personer som betytt mycket för Elmander...

Erik Hamrén (tränare i Rosenborg):
Det var han som gav mig chansen. Han är en fantastisk person som trots sina framgångar står kvar med fötterna på jorden. Han har en professionalism som få.

Läs mera: Lever livet i first class
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 14:21    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Flott, en kontrakt ut 2012 bør vel kanskje være naturlig.

Jeg mener faktisk at ut fra de siste tiders begivenheter, er en slik kontraktsforlengelse nå, forhastet. Om nå Rosenborg skulle gå på en smell a la i fjor, og ende på 5-6-plass, og vi sitter igjen med svarteper og verken cup- eller seriegull eller Europaspill, bør man ta en seriøs vurdering på om Hamrén virkelig er rett mann for å nå målene Rosenborg har satt seg. Blir det seriegull med tålelig bra margin i år er det greit nok, men om det skulle gå som skissert over, bør man avvente til ut i neste sesong før man evnt gir et tilbud om kontraktsforlengelse. Om det ikke er tegn til bedring å spore et stykke ut i neste sesong er det kanskje greit å la en annen trener få prøve seg?

(Og vennligst ikke ta dette som et innlegg som taler for å gi Hamrén sparken, det er en viss forskjell på ikke å forlenge en kontrakt, og på å gi noen sparken).
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2009 14:33    Post subject: Reply with quote

Herregud, vi tapte en kamp som vi fort kunne vunnet med litt bedre avslutninger. Hvem gjør ikke det i løpet av en sesong? Laget er inne i en liten bølgedal, noe man må forvente over en sesong, mens Molde er sitt livs form. Det forundrer meg hvor fort folk glemmer hva som har skjedd med oss de siste årene. Vi har gått fra å være en middelhavsfarer til ubeseiret serieleder.
Back to top
Tangen1986
Senior

PostPosted: 10.08.2009 14:38    Post subject: Reply with quote

tr0ndern det var da voldsomt til pessimisme. Om vi så skulle kollapse også i serien så skal det mer enn et mirakel til for at vi ikke tar medalje og gjennom det kvaler til E-CUP. Det er kun Molde som har en reell sjanse til å ta oss igjen. Det er knapt nok sikkert at noen av de andre lagene kommer over de 45p vi allerede har. Med hjemmekamper mot Glimt, Lyn, Sandefjord, AAFK , TIL og Start bør vi i alle fall være sikret minst 10-12p til.
Back to top
Brandy
Proff

PostPosted: 10.08.2009 14:43    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke hatt en så bra halvsesong siden Hareide, og da var Ørjan Berg best i landet. Litt tidlig å avskrive Hamrén. Og det var bare cup. Tipper Molde vil slite jævlig med å komme ned på bakken igjen.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 14:50    Post subject: Reply with quote

det er farlig å bli historieløs. vi har i to, eller fire, år vært en helt vanlig eliteserielag som alle kunne slå på en god dag. først i år har vi klart å atter erobre tronen som norges beste lag, og ingen må være i tvil om at hamren skal ha den største æren for framgangen.

før eller siden måtte også vi ryke ut i e-cup kvalik, sjøl om det var uendelig kjipt. men hamren har gode e-cup meritter både fra sverige og danmark, sjøl om han ikke har deltatt i mesterligaen (hvor mange skandinaviske trenere har gjort det?).

jeg klarer ikke å se en eneste trener i skandinavia som passer bedre til rbk enn nettopp hamren. forleng, forleng.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 10.08.2009 14:53    Post subject: Reply with quote

Enig med media her. Det er ingen tvil om at Hamren er rett mann. Han har den erfaringen som RBK trenger. Spørsmålet er om resten av pakket i sportslig avdeling er like god? Er Henriksen det en assistent skal være? En som er den motsatte av Hamren slik at man får en fin balanse? Det er jeg ikke så sikker på.
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 10.08.2009 14:58    Post subject: Reply with quote

Eggen brukte jo sin tid og forme laget også.......det tar gjerne 2-4 år minst.
v_olden
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 15:02    Post subject: Reply with quote

Brandy wrote:
Tipper Molde vil slite jævlig med å komme ned på bakken igjen.

Håper da virkelig ikke det. Håper de kommer rimelig fort ned på bakken igjen.

media wrote:
først i år har vi klart å atter erobre tronen som norges beste lag, og ingen må være i tvil om at hamren skal ha den største æren for framgangen.

Jeg vil også tillegge en solid økonomisk rygg til at vi ikke har sakket akterut som mange av de andre møl-lagene. Dette er like viktig som at Hamrén har satt sitt preg på laget.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 11.08.2009 01:06    Post subject: Reply with quote

Kan virke som en del her inne ikke skjønner at det ikke er en selvfølgelighet at Rosenborg leder serien, og at det tar tid å forme et lag.

Eggen brukte mange år på å få frem et lag som hadde tilstrekkelig defensiv trygghet til at man gikk videre i Europa-cup, og da med hjelp av assistenen Bjørn Hansen som også var assistenen til Drillo.

Hamrèn skal ha ros for å ha satset på et system som har gitt defensiv trygghet, og samtidig så spiller også Rosenborg til tider meget god angrepsfotball, såfremt motstanderen gir rom og ikke ligger for lavt på banen.

Som nevnt av en annen ovenfor i tråden, så har Rosenborg - foruten en sterk avslutning høsten 2006 hvor Brann og andre lag ikke sto distansen ut - vært et middelmådig lag i hjemlig serie de senere år. Det var krise med stor K! At Rosenborg nå leder serien og sannsynligvis kvalifiserer seg direkte til de senere kvalik-rundene til neste års EL eller CL, er så bra som det kan bli.

Hamrèn vil fremdeles behøve flere sesonger på å ta Rosenborg et steg videre, blant annet fordi enkelte av dagens mest rutinere spillere forsvinner (Strand, Iversen), samtidig som at RBK vil være tvunget til å gi trønderske talenter sjansen til å få spille. Tettey og Skjelbred har fått lov til å spille mye i flere sesonger mens Rosenborg har vinglet og havnet på to femteplasser de to foregående sesongene, og med flere talenter i laget så vil prestasjonene variere noe. Sansynligvis vil Hamrèn derfor holde fast ved et defensivt system, og hvor det vil ta tid å få til offensiv samhandling.

Det kan ta flere sesonger før generasjonsskiftet er helt gjennomført, og dessverre så vil det være uten Tettey og sikkert også Skjelbred. Uten en Hoftun og Strand som valgte å være igjen i Norge så ville ikke Rosenborg på 90-tallet vært like godt, og Rosenborg anno 2010+ vil også merke denne mangelen på trøndersk kontinuitet, om man ikke slipper til flere av talentene med den konsekvensen at laget ikke er like bra som om man hadde kjøpt inn flere etablerte spillere, noe klubben sannsynligvis ikke ville gjort uansett. På den annen side så tror jeg at RBK og trøndelag faktisk vil få frem flere talenter som vil slå til på A-laget, men det er flere år igjen før man er der RBK var på tidlig 90-tall. RBK anno 2009 er som RBK anno slutten av 80-tallet, men med den svakheten at det er mange utlendinger i laget som neppe vil bli kontinuitetsbærere - de skal bare være her for å ta en "trampoline" Smile

Gitt de utfordringene som klubben står ovenfor, så må man som supporter være tålmodig, og ikke minst gi Hamrèn arbeidsro. Også han trenger å få tid og lov til å utvikle seg som Rosenborg-trener.

Da er det adskillig større grunn til å stille spørsmålstegn ved kompetansen til flere andre i klubben, gitt ambisjonsnivået.

Jeg synes (synser Smile) også at tilhengere istedet kan sette spørsmålstegn ved innsatsen og holdningene til enkelte av spillerne, både under kamp og mer generelt som idrettsutøvere. Om Strand representerer gullstandarden så er det mye juggel i stallen. Hamrèn har vel sagt sitt, men innad i fotballmiljøet er det helt klart en del holdninger som gjør at spillere ikke utvikler seg eller holder seg i sin beste form. Kan virke som enkelte av spillerne tok ferie før Q-kvalikkampene og fremdeles tror vi skriver juli måned.

Skulle jeg være kritisk til Hamrèn så må det være forberedelsene og taktikken i de to kvalifiseringskampene mot Q, samt at jeg blir skuffet om Savolainen ikke får en sjanse til å spille seg inn på laget, enten i høst eller til våren. I tillegg burde han statuere et eksempel og sette ut Iversen eller Prica, om noen er i bedre form på trening og de ikke presterer i kamp. En sjef må sette en grense og vise hva som er rimelig å forvente, hvis ikke så får en annen sjansen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.08.2009 01:17    Post subject: Reply with quote

Er egentlig trøndere/nordmenn mer lojale? Jeg har mine tvil og denne nyfunnen holdning om at en bare skal ha skandinaver kan komme til å koste oss dyrt. Var ikke akkurat en velykket strategi på tidlig 2000 tallet. Kvalitet er den eneste parameteren som bør ha noe særlig å bety samt å sørge for å ha en plattform som gir våres største talenter en mulighet til å komme seg inn på laget. Når en snakker om utenlandske kontinuitetsbærere så er Lago iferd med å bli en og har en moral og holdning som bør være til inspirasjon for våre yngre spillere. Vi bør søke det å ha noen kontinuitetsbærere i alle lagdeler som har lært klubbkulturen og som kan være støttespillere for nye spillere. Disse spillerene tror jeg kan bli våre kontiniutietsbærere: Jarstein ( ny kontrakt bør det forhandles om ), Lago, Dorsin, Skjelbred og Prica. Dette er spillere med mulig untak av Skjelbred som sannsynligvis ikke kommer til å bli utlandsproff hvis ikke ville jeg også ansett Demidov som den perfekte kandidaten og fremtidig Rosenborg kaptein og bør bli det til neste år hvis han fortsatt er her.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.08.2009 01:18    Post subject: Reply with quote

100% enig med forrige taler.
Taktikken i kampene mot Q er det eneste Hamren har gjort for å skuffe meg så langt. Da ser jeg bort i fra at vi kan være uenige i laguttak.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 11.08.2009 12:27    Post subject: Reply with quote

Keenoir Tommel'n opp!
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 11.08.2009 12:34    Post subject: Reply with quote

Hamren tenker nok litt motsatt, at det er viktig å vise spissene våre at de har tillit. Viktig med tillit i fotball, bare det ikke blir en sovepute...
media
Veteran

PostPosted: 11.08.2009 12:43    Post subject: Reply with quote

nå blir jo dette ren spekulasjon, og det har også vært nevnt tidligere, men jeg skulle likt å visst om hamren fikk pålegg ovenfra om ikke å bruke sapara i q-kampene ...

ellers liker jeg at hamren tar de to cup-exit'ene såpass tungt. slikt ser spillere og andre rundt laget, og som signaleffekt er det viktig. vi skal ikke tape, ikke mot noen, uansett kamp og turnering.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2009 21:29    Post subject: Reply with quote

Hamrén viste Eggen-takter med jaginga si idag, selv på 4-1. Tommel'n opp!
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 173, 174, 175  Next
Page 75 of 175

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb