English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny hovedsponsor: Narvesen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 23.09.2005 14:14    Post subject: Reply with quote

Å HERREGUD Mad Jeg trodde ikke ting kunne bli værre. Det her er brutal slakt av alt som heter selvrespekt, æsj og fysj og skam. æsj.
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 23.09.2005 14:18    Post subject: Reply with quote

noen som har noen tall? hvor mye får vi for denne voldtekten av det aller helligste?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2005 14:22    Post subject: Reply with quote

Sier mig enig i Kjernens statement:

Dette er året vi tydeligvis skal lære at alt som er galt kan bli verre. "Det kan ikke bli verre nå", har vi sagt mange ganger til oss selv. Men joda, verre har det blitt. Og da snakker vi om det som har skjedd på banen. Nå begynner det jammen meg å bli verre på andre fronter også. RBK har i dag presentert ny hovedsamarbeidspartner og ny drakt for 2006. I god RBK-tradisjon gir RBK jevnt faen i estetikk, stil og draktens symbolverdi. Det er forsåvidt ikke noe nytt. Men for riktig å understreke årets nedtur presenterer RBK ei drakt verre enn noensinne. Narvesens logo i alle regnbuens farger. Kjempesvær. Fra haka til magen. Dette er veldig mange skritt tilbake. At hovedsponsor får farger og kjempestørrelse hører midten av nittitallet til. Så er vi altså tilbake der igjen. På null. Rykk tilbake til start. Takk for den.

Drakten vi ble presentert i dag er selvfølgelig ikke det ferdige produktet. Det skal jo klistres på flere fargerike logoer før spillerne får spille med drakta. Det kan godt hende at RBK for anledningen bare har tatt ei blank Rosenborgdrakt og klistra på en tilfeldig, overdimensjonert Narvesen-logo. Så tilfeldig kan det vel ikke være, tenker du kanskje. RBK har da vel mer respekt for egne farger, tradisjoner og supportere enn som som så? Men slik kan det godt være. Det har vi sett før.

Før trøya blir tatt i bruk, har dere å redusere Narvesen-logoen betraktelig. Å tone den ned til klubbfargene. Det forlanger vi fan meg. Vi trenger ikke å ha ei drakt som ser ut som en bærepose. Det er ikke nødvendig. Vi hater å trekke fram Vålerengen hele tiden. Vi ydmykes nok av deres sportslige og økonomiske suksess. Men Vålerengen klarer det. De skaffer sponsorer som klarer å framstå med stil og i pakt med klubbens tradisjon og profil.

Vi har lidd og vært langt nede i hele år. Vi synes ikke vi fortjente dette nå. Det er rart at RBK ikke gjør en så grunnleggende markedsteknisk ting som å teste produktet på sin mest kjøpevillige kundegruppe før de presenterer produktet. La oss ta et tenkt scenario: Vi rykker ned og blir der ei stund. Hvem mister interessen for RBK først? Narvesen/Reitangruppen eller vi som går i drakt? Hva tror dere, RBK?

Det er mulig RBK definerer sine egne supportere som ukritiske klovner og juletrær som kjøper hva som helst. I så fall vil vi helst slippe å bli kalt RBK-supportere. Tolk det som dere vil.

Makkverk

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2005 14:42    Post subject: Reply with quote

- Likevel tror jeg supporterne vil sette pris på den nye trøya. Det er for eksempel veldig ryddig med en "N" i stedet for "Narvesen", som ville ha ført til en logo i breddeformat, sier Erik Espeseth.

- Men kunne ikke logoen ha vært trykt i svart?

- For Narvesens del gjelder det å få en mest mulig synlig logo. Når de har valgt å nøye seg med en enkelt "N", forstår jeg at gjerne vil ha farger for å få en best mulig gjenkjennelsesfaktor, sier salgs- og markedsdirektøren.

Åh Espeseth din kjæmpe idiot jeg SPYR næsten når jeg læser dine kvalmende kommentarer. Jeg håber inderligt at du enten bliver fyret eller trækker dig SNARLIGT!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 23.09.2005 14:47    Post subject: Reply with quote

vi må få de på toppen av brakka under giljotinen. når vi så får nye, kompetente ledere vil alle de inkompetente under få fyken. ingenting skjer sålenge vennegjengen med bratseth, skutle og snurås sitter på brakka.
Back to top
Mathiasman
Proff

PostPosted: 23.09.2005 14:55    Post subject: Reply with quote

hva er det med rbk å lage stygge drakter? vil ikke si at den drakta med rød telenor reklame er så fin at det gjør noe da!

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gerrard
Junior

PostPosted: 23.09.2005 14:56    Post subject: Reply with quote

Dette er det styggeste drakt designet jeg har sett!, det topper til og med Aalesund sine drakter.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 23.09.2005 14:59    Post subject: Reply with quote

uoriginal wrote:
noen som har noen tall? hvor mye får vi for denne voldtekten av det aller helligste?

Den inneværende fireårsavtalen med Reitangruppen er verdt rundt 6-7 millioner kroner i året. I faste kronebeløp er ikke den nye avtalen spesielt bedre.

- Men det er en vesentlig økning i totalverdier. Størrelsen på beløpene er vanskelig å fastsette, men avtalen er veldig bra for begge parter. Vi skal trekke kunder til hverandre, sier Espeseth.

(...)

I år har både Rema 1000 og Telenor Mobil svarte, diskrete logoer på trøya. Neste år blir det altså gusjgrønt, oransje og knallblått i front sammen med de eksisterende gul- og rødfargene til Bygger'n.

- Likevel tror jeg supporterne vil sette pris på den nye trøya. Det er for eksempel veldig ryddig med en "N" i stedet for "Narvesen", som ville ha ført til en logo i breddeformat, sier Erik Espeseth.

- Men kunne ikke logoen ha vært trykt i svart?

- For Narvesens del gjelder det å få en mest mulig synlig logo. Når de har valgt å nøye seg med en enkelt "N", forstår jeg at de gjerne vil ha farger for å få en best mulig gjenkjennelsesfaktor, sier salgs- og markedsdirektøren.

- Ingen blir vel trist og lei av friske farger? Vi håper at Rosenborg skal få et nytt løft med den fargesprakende logoen til Narvesen, skyter Reitan jr. inn - forhåpentligvis med en viss ironi.

Under dagens pressekonferanse var det kun den nevnte logoen som "prydet" trøyene, men det var bare for anledningen:

- Vi bruker Champions League-utgaven av neste års trøye fordi vi ennå ikke har gitt opp håpet, blunket Espeseth.

Med andre ord vil den nye drakta bli fylt opp med like mye reklame som i år når den blir tatt i bruk over nyttår.

Les mer: - Vesentlig bedre avtale

Last edited by 2mas on 23.09.2005 15:03; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fortinbras
Senior

PostPosted: 23.09.2005 15:00    Post subject: Fortell Reitan-gruppen hva dere synes! Reply with quote

TIPS:
Man kan gi tilbakemelding direkte til Reitan-gruppen på post@reitangruppen.no på hva man som forbrukere og RBK-fans mener om den fargerike logoen på drakta vår.

PS: Tror det har best effekt om man unngår de mest plumpe usaklighetene... Wink
Back to top
knuti
Junior

PostPosted: 23.09.2005 15:01    Post subject: Reply with quote

Fyyyyyyyy faaaaaan!! Den styggeste drakta æ har sett. Er så erketypisk RBK. Dævven no vart æ forbanna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Si mæ; går det sport i å ødelegge klubben vår? Syns ikke akkurat den drakta er det vi trenger nå i en til tider laber periode.
Back to top
Krampe
Junior

PostPosted: 23.09.2005 15:01    Post subject: Reply with quote

Quote:
Å HERREGUD icon_mad.gif Jeg trodde ikke ting kunne bli værre. Det her er brutal slakt av alt som heter selvrespekt, æsj og fysj og skam. æsj

Kan ikke si meg mer enig. Dette er det vederstyggeligste jeg noengang har sett på ei fotballtrøye. Selv om Narvesen n'en kan trykkes i svart/hvitt så vil det fortsatt se helt hårreisende gyselig ut. Ser ut som en pose vaskepulver du får kjøpt på Europris. Totalt ribbet for estetikk og gir overhodet ikke noe inntrykk av RBK som noen kvalitetsbærer.

Quote:

Jeg tviler veldig sterkt på dømmekraften din, mister. Dette kan virkelig skade RBK sitt omdømme. Hvis du ikke ser noe så elementært, så er du feil mann i feil jobb. Iallefall fra mitt ståsted Twisted Evil

EDIT: Kvalitiet, kontinuitet og respekt. Det vil jeg at drakta skal gi signaler om. Dette er det stikk motsatte.
Mathiasman
Proff

PostPosted: 23.09.2005 15:11    Post subject: Reply with quote

knuti wrote:
Fyyyyyyyy faaaaaan!! Den styggeste drakta æ har sett. Er så erketypisk RBK. Dævven no vart æ forbanna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Si mæ; går det sport i å ødelegge klubben vår? Syns ikke akkurat den drakta er det vi trenger nå i en til tider laber periode.

som om ikke bratseth går nok galt for tiden! SPARK RUNE BRASETH HAN DUGER IKKE!!!!

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rosenborg_4ever
Junior

PostPosted: 23.09.2005 15:19    Post subject: Reply with quote

FY F##N!! Nå er jeg bare sur! Hvorfor skal de ødelegge det mest verdigfulle og nydeligste vi har? Ikke nok med at det går rævva med klubben, nå sparkes de mens de ligger nede og voldtar oss! FYY FAAN!
RBKw
Rutinert

PostPosted: 23.09.2005 15:19    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde seriøst ikke den skulle se sånn ut! Var sikkert på det var en manipulert utgave Uorginal hadde laget. Rosenborglogoen blir jo kvalt av den svære logoen. Første blikk streifer rett på den logoen. Nei, dette er noe av det dummeste jeg har sett på en drakt.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 23.09.2005 15:23    Post subject: Reply with quote

Mathiasman wrote:
knuti wrote:

som om ikke bratseth går nok galt for tiden! SPARK RUNE BRASETH HAN DUGER IKKE!!!!

Enig i at drakta var überstygg, men det er vel ikke Rune Bratseth sitt ansvar?

Kjipt at drakta var så utrolig forseggjort stygg. Har selv utsatt kjøp av ny rbk-drakt i flere måneder, i påvente av den nye og finere drakta for 2006. Nå vet jeg faen ikke om jeg kommer til å kjøpe den. Vet ikke om jeg gidder å gå rundt å se ut som en blanding av et juletre og et romskip.
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 23.09.2005 15:24    Post subject: Reply with quote

kjøp cl drakta fra i år. du finner den sikkert på tilbud i en eller annen butikk.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 23.09.2005 15:27    Post subject: Reply with quote

det er nesten så man skulle tru de kødder med oss.. vi har klaga på drakta i årevis også får vi en som er helt jævlig! fyfaen å stor!
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 23.09.2005 15:27    Post subject: Reply with quote

Synd å si det men de med de fineste draktene i forhold til klubbfarger i Norge nå er vel VIF. Dessuten er vel Vikings ganske OK.
Etter en sesong med OK farger hvertfall blander vi oss inn sammen med SmartClub draktene til Lyn igjen.... Regner vel med at Telenor Mobil får tilbake den røde logoen igjen også....

Tok en titt på drakter i PL også. INGEN skjemmer seg ut som dette.
Bra vi ikke skal til CL neste år...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.09.2005 15:30    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Myren, jeg håper du henger de ut som faen!

Fikk uventet støtte fra et samlet pressekorps i "supporter-synet" på drakta under pressekonferansen. Håvard Johnsen i TV2 var f.eks. meget aktiv i dette spørsmålet, og det blir nok en skikkelig slaktning i TV2-sporten i kveld. Tommel'n opp!

Som vanlig prøvde Skutle og Espseth å flire bort kritikken.

Har egentlig veldig lyst til å lage en 2006-versjon av «Jeg ønsker en ren og pen RBK-drakt!»-kampanjen...
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 23.09.2005 15:30    Post subject: Reply with quote

Kunne vel egentlig bare teipe på et A3-ark med en stor N på brystkassa, for det kan jo umulig bli styggere enn det der faenskapet.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 23.09.2005 15:38    Post subject: Reply with quote

Haavarl sin versjon.. den er uansett 2 størrelser for stor altså!

Last edited by longns on 23.09.2005 15:38; edited 1 time in total
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 23.09.2005 15:38    Post subject: Reply with quote

Er det mulig å få kjøpt drakta (over eller under disken) uten styggedommen på? Noen som har noen kontakter?
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 23.09.2005 15:39    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Enig. Ble bittelitt bedre, men ikke mye.
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 23.09.2005 15:42    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
Er det mulig å få kjøpt drakta (over eller under disken) uten styggedommen på? Noen som har noen kontakter?

slenger meg på denne.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.09.2005 15:44    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
joko- wrote:

Enig. Ble bittelitt bedre, men ikke mye.

En vanlig, avlang Narvesen-logo i mindre format hadde gjort seg bedre.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 2 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb