English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sebastián Eguren
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 16.09.2005 19:37    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ misbruker du statistikk igjenn. Eguren har ikke vist seg frem i obligatoriske kamper. Han storspilte mot GIF og IFK.

Håper han klarer å spille på seg litt selvtillitt utover høsten. Han må bli mer temposterk samt bli bedre defensivt.

Tror desverre du har rett i at han gjør seg egne meninger på hybeln. Tviler på at han er Rosenborgspiller om 1 år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 16.09.2005 20:08    Post subject: Reply with quote

Tipper han er fast som fan, og dønn stjerne om 1 år. Om vi får beholde han så lenge! (Og da mener jeg ikke fordi han blir lei av benken!)

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 16.09.2005 20:24    Post subject: Reply with quote

Gutten har helt klart potensiale til å bli noe stort. Litt som Daniel Bråten igrunn. Kanskje ikke like ekstreme ferdigheter, men tror Eguren kan bli en fantastisk spiller om han tar seg tid, og tar til seg det han får av tilbakemedlinger av trenere og støtteapparat.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 16.09.2005 20:48    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
NÃ¥ misbruker du statistikk igjenn. Eguren har ikke vist seg frem i obligatoriske kamper. Han storspilte mot GIF og IFK.
....

...igjenn ???

Har ikke sagt en døyt om at han har skoret i obligatoriske...
Veteran

PostPosted: 16.09.2005 22:08    Post subject: Reply with quote

håper vi leder tre null mot molde til pausen slik at eguren får komme innpå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 16.09.2005 23:12    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:

At Eguren ikke får spille når det er poeng å sanke finner jeg forøvrig merkelig for dette er jo den samme treneren som syns at Lars Iver Strand hadde gode nok defensive ferdigheter i samme rollen som Eguren eventuellt kunne hatt på RBK.

Litt av poenget her er kanskje at Høgmo har valgt den mer trygge formasjonen 4-3-3 resten av sesongen,mens han i Tromsø brukte Lars Iver Strand som hengende spiss i en 4-2-3-1-formasjon. Kravene til defensivt arbeid er større i en indreløperposisjon enn som såkalt hengende spiss. Tror Egueren kan bli meget god i begge rollene, men i tillegg til språkproblemer og de vanlige problemene med å få nye spillere integrert i Rosenborg-stilen, så er vi nå i en situasjon hvor vi ikke har råd til å gamble for mye. Da skjønner jeg godt at Høgmo velger spillere som tross alt kjenner systemet bedre enn Egueren. Dessuten har vi problemer med å holde i 90min, da er det naturlig å velge de mest løpssterke spillerene. En vinter med mye god og hard trening så tror jeg Egueren er klar til å sette sitt preg på tippeligaen fra og med neste sesong, og skulle vi vinne et par kamper på rad de nærmeste ukene,så får kanskje Egueren sjansen allerede denne sesongen.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 18.09.2005 13:14    Post subject: Reply with quote

Hver jævla kamp jeg har sett den siste tida ser jeg Eguren sulle rundt helt for seg selv, utenfor alt og alle. Samme også i pausa. Kan noen forklare meg hvorfor man ikke plukker tak i den mannen og inkluderer ham selv om hanikke er i 11'rn?
Hva fanden slags lederskap er det, Høgmo?

Skal du videreføre RBKs strålende historie med å skusle bort vanvittig potensiale, som vi har gjort før?

Er tolk Kvarme opptatt med å varme opp, skaff en annen j.. fyr som prater spansk.
Integrer fyren i miljøet. Send ham for pokker på Svingen om dere ikke gidder bruke tid på ham!

Myren, iverksett grisestrekking!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.09.2005 13:19    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Ordren er mottatt og forstått.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran

PostPosted: 18.09.2005 13:22    Post subject: Reply with quote

LA EGUREN SPILLE ISTEDENFOR GAMLE GUTTA!"#!"#!"
Back to top
Jonah
Junior

PostPosted: 18.09.2005 16:28    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Hver jævla kamp jeg har sett den siste tida ser jeg Eguren sulle rundt helt for seg selv, utenfor alt og alle. Samme også i pausa. Kan noen forklare meg hvorfor man ikke plukker tak i den mannen og inkluderer ham selv om hanikke er i 11'rn?

Skal du videreføre RBKs strålende historie med å skusle bort vanvittig potensiale, som vi har gjort før?

Er tolk Kvarme opptatt med å varme opp, skaff en annen j.. fyr som prater spansk.
Integrer fyren i miljøet. Send ham for pokker på Svingen om dere ikke gidder bruke tid på ham!

Ufattelig enig i dette innlegget. Dersom mannen er fullstendig utenfor også det sosiale fellesskapet, er dette noe som bør tas tak i omgående. Han blir i alle fall ikke bedre av å gå slik.
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 18.09.2005 16:37    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
LA EGUREN SPILLE ISTEDENFOR GAMLE GUTTA!"#!"#!"

Hvem er ''GAMLE GUTTA''?
Veteran

PostPosted: 18.09.2005 16:46    Post subject: Reply with quote

Berg, Johnsen, Strand..
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 18.09.2005 17:03    Post subject: Reply with quote

Berg, Winsnes og Johnsen er gamle gutta.. Strand er også gammel, men han ofrer alt og er litt av sjela i Rosenborg, derfor vil jeg ha han på banen.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 26.09.2005 01:05    Post subject: Reply with quote

noen skrev dette på rbk.no forumet...

"Noen som vet statusen til Eguren? Er han helt ute / skadet / benket pga disiplinære årsaker? Så han var på benken i dag - og han lekte med ball i pausa men fikk ikke lov å varme opp sammen med de andre gutta."

noen som var på stadion som kan bekrefte det? virker jo en smule rart?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2005 01:09    Post subject: Reply with quote

Jeg tror han kun er reservenes reserve for tiden. Langt unna laget. Men det blir spennede å se hvordan han utvikler seg til neste sesong. Vil gjerne se Ballack-tendensene det ble pratet om.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 26.09.2005 01:12    Post subject: Reply with quote

hvor lenge trur du han gidder dette da? fyren har jo vært innom landslaget til Urugay.. trur ikke han er fornøyd med å aldri spille..
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 26.09.2005 01:15    Post subject: Reply with quote

dessuten er det ikke bare det jeg synes er merkelig.. jeg stusser over at han må sture rundt aleine mens alle de andre varmer opp.. merkelig greier.. han må føle seg enormt utenfor
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2005 01:18    Post subject: Reply with quote

Tror han vil bort hvis han ikke spiller noen av de første kampene neste sesong. Han ser utenfor ut, ja. Lago er flinkere til å involvere seg. Håper språket kan hjelpe han etterhvert.

Jeg synes ikke Eguren er god nok for midtbaneplass ennå, men potensialet er der. Han kan godt få noen innhopp ihvertfall, men det er bra han ikke får plass bare fordi han har reist fra Uruguay for å spille.
Back to top
Candyman
Proff

PostPosted: 26.09.2005 01:42    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
noen skrev dette på rbk.no forumet...

"Noen som vet statusen til Eguren? Er han helt ute / skadet / benket pga disiplinære årsaker? Så han var på benken i dag - og han lekte med ball i pausa men fikk ikke lov å varme opp sammen med de andre gutta."

noen som var på stadion som kan bekrefte det? virker jo en smule rart?

Heh. Varmet opp alene og alene fru blom. Basma og Ødegård sto og slo pasninger til hverandre, Ødegård prøvde på et skudd på volley som traff 18:30 flyet fra Bergen. Eguren trikset litt med ball og prøvde noen skudd. Resten av innbytterne jogget vel litt tror jeg. Er vel litt overdrevet å si at han er frosset ut, men i og med at vi ledet 4-0 ville jeg heller ha hatt han på banen enn Winsnes. Tror ikke Odd hadde scoret 5 mål fordi Eguren hadde blitt byttet inn.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 27.09.2005 02:07    Post subject: Reply with quote

hvorfor spiller han forresten aldri på RBK 2 ?
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 27.09.2005 16:52    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Det har slått meg også. Han spiller ikke for RBK2. Men hvorfor ikke? Er det ikke smart å gi han matchtrening og mulighet til å holde formen ved like i andredivisjon? Er jo bedre det enn at vi skal slite ut Per Ciljan.
Mathiasman
Proff

PostPosted: 27.09.2005 16:55    Post subject: Reply with quote

uoriginal wrote:
håper vi leder tre null mot molde til pausen slik at eguren får komme innpå.

eneste måten vi kan lede så mye til pause er at vi bruker det kreative norge mangler, sånn at vi har et overtak. men neida, her satser vi på rå fysikk! et unntak: RBK 6 - Odd 0

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 27.09.2005 17:39    Post subject: Reply with quote

Mathiasman wrote:
eneste måten vi kan lede så mye til pause er at vi bruker det kreative norge mangler, sånn at vi har et overtak. men neida, her satser vi på rå fysikk! et unntak: RBK 6 - Odd 0

du mener at vi burde satse på teknisk sterke eguren fremfor "muskelmenn" som berg, winsnes og skjelbred?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 27.09.2005 20:03    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Vet ikke hvorfor han ikke var med til Lofoten, men han spilte hele kampen mot Levanger.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 27.09.2005 21:01    Post subject: Reply with quote

Jonah wrote:
Recon wrote:

Ufattelig enig i dette innlegget. Dersom mannen er fullstendig utenfor også det sosiale fellesskapet, er dette noe som bør tas tak i omgående. Han blir i alle fall ikke bedre av å gå slik.

Jeg har sett denne tendensen lenge og har også kommentert det i en artikkel på alltidfotball.no allerede den 18. august iår.

Nå ser det ut som mine antagelser fra den gang har slått til. Og at det er mye verre enn noensinne.
Jeg var på trening mandag formiddag. Og Eguren var totalt utafor der også. Han var med i spillsekvensen, men hadde ikke fokus i det hele tatt, absolutt helt uten innsats og glød. I pausene gikk han for seg selv, som dere også har sett. Jeg syntes virkelig synd på Seb, og hadde jeg kunnet snakkespråket hans, skulle jeg tatt meg en prat med han.
Jeg er stygt redd for at Rosenborg ikke har klart å ta vare på Seb, dessverre, og at han aldri kommer på laget. Håper jeg tar feil, men jeg tror det ikke.
Jeg kan begrunne denne antagelsen med følgende:

Jeg tok meg en prat med [nn], som er 'tett på' Rosenborgmiljøet og snakker alltid med gutta når han er på treninga.
(Edit: tatt bort navnet på kilden)

Han kunne bekrefte at Seb ønsker seg tilbake til Uruguay. Seb har problemer med språk, kultur og klima, savner familie og venner og har store tilspasningsvansker. Når han da i tillegg ikke klarer å spille seg inn på laget, er situasjonen helt uholdbar. Han vil jo heller ikke bli solgt når han aldri får vist seg fram. RBK må nok anse Seb som tapt, og vi får håpe at de lar han reise tilbake til Urugay, slik at han ikke blir totalt ødelagt. Han kan jo umulig gå kontrakten ut på denne måten.

Så spørs det hvor mye skyld vi skal gi RBK for denne situasjonen. [nn] nevnte at språket er en verre bøyg enn først antatt. Seb er fra 'lainnet', dvs snakker en dialekt som vanlig spansktalende har problemer med å forstå. Kvarme har problemer med kommunikasjonene og til og spanjolen som er gift med sentralborddama på brakka, har problemer med å skjønne Seb's dialekt. Alt ifølge min nye venn [nn].
Med Lago går de litt bedre, på alle måter, men han sliter også litt på det sosiale plan.

Men RBK var advart om at dette kunne oppstå, og enda en gang ser det ut til at de ikke klarer å integrere spillere med forskjellig språk og kultur , hverken i laget eller sosialt.

Amatører....

Last edited by ode on 28.09.2005 06:07; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 29, 30, 31  Next
Page 4 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb