View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.03.2009 22:36 Post subject: |
|
|
Jeg skriver under på den Zorac fullstendig enig.  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.03.2009 23:51 Post subject: |
|
|
Sier meg også enig.
Derimot er jeg uenig med kristobal sin sammenligning med Berisha, som fikk sine sjanser i en vant rolle og først ble vraket etter fire strake kamper fra start uten å imponere. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.03.2009 01:04 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
Jeg personlig ønsker å beholde ham. Han kan fort bli en mann å satse på, da vi etter all sannsynlighet mister en eller flere av de offensive midtbanespillerne våre i sommer, og det er billigere å bruke en vi allerede har i klubben enn å handle nytt. |
Et poeng som veldig mange av Konan tilhengerene glemmer:
Konan vil ikke spille for Rosenborg
Konan vil ikke signere ny kontrakt
Fatter ikke at folk gidder å bruke så mye energi på en spiller som ikke vil være i klubben engang, som har vist dårlige holdninger og som aldri har vært noen skikkelig sportslig suksess i klubben.
Det har en tendens til å blomstre opp merkelige fetisher her på forumet. Husker det var et forbanna leven for en helt middelmådig utlending som Lago også, en spiller som jeg aldri har sett de fantatiske ferdighetene hos. Konan kan i det minste forsvares med at han har teknikk og noen andre ferdigheter som kan brukes. Men det faktum at han ikke har fungert sportslig i Rosenborg, han vil bort fra klubben og at han har dårlige holdninger burde skremt bort det fleste til nå. Konan kan sikkert fungere andre steder, men sånn vi ønsker å spille i Rosenborg, så kommer han aldri til å passe inn.
Jeg har langt på vei samme følelse som Oppmannen, at Konan for meg omtrent er det store symbolet på sportslige triste tider. Han er bare så langt unna det jeg forbinder med de gyldne årene.
Noen få av de største "Konan-lovers" her inne har jo også ønsket å bygge det offensive rundt Konan, tuller dere? Laget bør bygges rundt typer som Olsen, Sapara, Skjelbred og Iversen, som er helt andre spillertyper enn Konan. Det er vel ingen tvil om hvilke spillertyper som passer best inn i Rosenborgs spillestil, verdier og tenkemåte. Det er ikke Konan typen for å si det sånn.
Last edited by longns on 30.03.2009 01:55; edited 8 times in total |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.03.2009 01:15 Post subject: |
|
|
Jeg mente ikke å sammenlikne Konans situasjon med Berisha. Jeg sammenliknet enkelte på forumet sin begeistring for ham med min personlige "kamp" for at Berisha skulle få spille mer enn han gjorde. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.03.2009 01:18 Post subject: |
|
|
Det kan ikke tenkes at mange synes at Lago f.eks har gjort en god jobb for Rosenborg samt vist stor lojalitet som gjør at det er en spiller det er lett å bli litt glad i. At Konan kanskje ikke har fått de mulighetene han trengte for å blir ordentlig god for Rosenborg og ikke alle har gitt opp at han skal signere ny kontrakt og vise seg fra sin beste side for Rosenborg. Jeg vil også si at Konan har vært en nyttig spiller for oss ,men ikke så god som det er mulig for han å være. Vi har forferdelig mye å lære av Stabæk på hvordan vi skal integrere spillere som Konan. Dem har vist seg som meget gode på dette ved tilfellene Tchoyi ( omtrent identisk historie som Konan) og Alanzinho. Gunnarsson er også en spiller som kun så langt har fått ut sitt potensial i Stabæk. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.03.2009 01:27 Post subject: |
|
|
Noen ganger er det bare å komme seg videre, Konan er definitivt en av de gangene. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.03.2009 01:51 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Et poeng som veldig mange av Konan tilhengerene glemmer:
Konan vil ikke spille for Rosenborg
Konan vil ikke signere ny kontrakt
|
Derav avslutningen min om at toget har gått.
Så mye energi bruker jeg heller ikke på det. Men jeg tar meg retten å uttale meg når det er noe jeg synes er bra eller dårlig. Så lenge han er spiller i klubben, må det vel være lov å diskutere. Skal vi legge ned tråden fordi Konan sannsynligvis forsvinner til sommeren, og sannsynligvis får veldig lite spilletid frem til da?
Det er like mye klubben som Konan jeg snakker om her. Konan har sine holdningsproblemer og integrerisngtrøbbel, men jeg retter også en pekefinger mot klubben. Vi har en spiller med potensial som så vidt meg bekjent aldri har fått prøve seg der han er best.
Vi har gjort dette før, blant annet ved Helstad og Ødegaard. Jeg begynner å bli lei av at vi henter spillere man får høye forhåpninger til, for så å bruke dem feil. Så forsvinner de til konkurrenter, og blomstrer der.
Stikker Konan ut av landet uten å få prøvd seg er det bare synd. Forsvinner han gratis til en konkurrent og blomstrer der, er det en tragedie. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.03.2009 03:12 Post subject: |
|
|
Joko wrote:
Quote: | Laget bør bygges rundt typer som Olsen, Sapara, Skjelbred og Iversen, som er helt andre spillertyper enn Konan. |
Jeg er helt enig at Konan burde benkes og selges til den første klubben som vil ha han, men e veldig uenig i de du trekker frem nå!
Olsen har vært i klubben et par mnd, god start, men vi vet ikk enda om dette blir en suksess.
Sapara sutra og grein som en liten fitte ved første tilbud han fikk, er vel ikke akkurat en spiller jeg vil bygge laget rundt. har sansynligvis "et løfte" om å få gå til sommeren.
Ciljan blir ikke lenge, bygger i laget rundt en spiller som er garantert å gå, så skyter vi oss selv i foten. Ellers uten tvil holdningene som type til å bygge lag rundt.
Iversen er en klubbhore med dårlige holdninger og dårlig treningsmoral. Han har i fortiden ikke vært i form til seriestart, men helller august. Eneste grunnen til at han ikke gikk i vinter var av sin personlige frykt for at kroppen ikke skulle holde. Han er et premieeksempel for alt man ikke vil ha i klubben. Kommer til å bli danka ut,eller stikke før han legger opp, ikke noe jeg vil bygge laget rundt.
Når det er sagt så ønsker jeg snakket om Konans ferdigheter og misbrukthet til å slutte, Besart-loving vekk, og samme med Storflor-loving. 2 brukere har en tendens til å trekke inn Berisha og Storflor overalt, det begynner å bli utvanna, slitsomt, og småflaut. Spillere som vil vekk, og spillere som er veid og funnet for lett, burde finne veien ut dørene og slutte å snakkes om. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.03.2009 10:19 Post subject: |
|
|
Klubben vår har det siste årene hatt en historie med at spillerene vi slipper har vært meget god i andre klubber. Det ser rett og slett ikke bra ut for klubben og det gir store spørsmålstegn ved trenerteamene når slikt skjer mange ganger. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 30.03.2009 12:26 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg er helt enig at Konan burde benkes og selges til den første klubben som vil ha han, men e veldig uenig i de du trekker frem nå! |
Jeg vil tro det er spillertypene mer enn enkeltspillerne joko snakker om. Alle gode spillere RBK har vil jo være potensielle salgsobjekter, så en kan uansett ikke belage seg på at de man bygger laget rundt ikke blir skiftet ut etterhvert. Men hvis man har bygd laget rundt spillertyper, en felles måte å tenke på og spille fotball på, så er det lettere å putte nye spillere med en noenlunde kompatibel spillertype inn i en gitt rolle.
Jeg skal ikke uttale meg så bastant om Olsen enda, men de tre andre joko nevner er det vel liten tvil om at representerer mye fotballintelligens i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.03.2009 12:46 Post subject: |
|
|
Det er spillertypene jeg sikter til |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.03.2009 21:42 Post subject: |
|
|
Støtter Dolphins hundre prosent her. Fotballintelligens er en fin ting, men det er faktisk ikke nok til at man bør bygge laget rundt noen. Ei heller kan jeg se at noen av de nevnte (muligens bortsett fra Sapara) utfyller rollen sin så godt per dags dato at de bør trekkes fram som lysende eksempler på Rosenborgske verdier og spillesett, hva nå det måtte være for tiden.
Konan bør selges nå, det ligger i kortene, som omdøpte joko poengterer. Det er trist, fordi vi kommer til å måtte hente inn en dårligere spiller for mere penger enn vi får for Konan når Skjelbred og Sapara går i sommer, men når han (forståelig nok) ikke vil bli i klubben lenger, så må vi ha pengene. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.03.2009 22:54 Post subject: |
|
|
Det der med at han ikke vil bli i klubben tar jeg med en klype salt. Hvis det etter hvert viser seg at han forstår at han ikke står så sterkt på markedet med reservelagsfotball for Rosenborg kan det tenkes han skifter mening. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 30.03.2009 23:18 Post subject: |
|
|
longns wrote: | Noen ganger er det bare å komme seg videre, Konan er definitivt en av de gangene. |
Fire ord til deg, Longnose: Macbeth Sibaya. Seb Eguren. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.03.2009 23:27 Post subject: |
|
|
En kan legge til Helstad også på en slik liste over misbrukte spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 31.03.2009 00:41 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | En ting er i hvert fall sikkert;
å forvente at en spiller som Didier Konan kan bidra til offensiv samhandling i et fotballag er som å suge etter morsmelk fra navlen til Bjarne Brøndbo. |
???? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.03.2009 16:09 Post subject: |
|
|
Flere klubber skal også ha vært på banen i Didi-jakten, men prisen skal ha vært for høy for samtlige.
- Han vurderes nå som en av de 25, og kjemper om en plass på laget sier Hoftun.
Han er klar på at ivorianeren har en minus i margen med tanke på at han skal forlate klubben etter sesongen.
- Om det står helt likt mellom ham og en annen i et laguttak, vil vi prioritere spilleren som skal være i RBK, slår den sportslige lederen fast.
Han roser samtidig angriperen for profesjonell oppførsel den senere tiden. Etter å ha kommet for sent på trening tidligere i år, fikk Konan Ya refs og en advarsel.
- Den utfordringen har han tatt veldig bra, og det har ikke vært noen episoder siden. Han trener bra og er i god form om dagen, sier Hoftun.
Les mer: NÃ¥ er RBK innenfor grensen |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.03.2009 17:04 Post subject: |
|
|
"Meldte inn vårens endelige tropp til NFF?"
Må man gjøre det?
Spennende å se om det skjer noe stort ellers i overgangsnorge i kveld, men det gjør det vel ikke.
Ingen har penger og ingen spillere er spesielt attraktive objekter til å gå mellom norske klubber.
Kanskje får vi se et rent "reservelag" med Konan & co i de første cuprundene i år?
Nå har vi ikke tradisjon for å gå så langt i cupen lenger, men slik situasjonen er i år tror jeg faktisk det kunne funke å stille et tilnærmet rent reservelag i cupen. Jeg tror muligens det hadde vært bedre å stille et helt annet lag i cupen enn i serien enn å la bare noen av de beste få hvile. Har kanskje litt med relasjoner og sånt å gjøre.
Hvis så å si alle byttes ut så vil de som kommer inn heve seg og gjøre det bra. Hvis man lar bare noen av de viktigste stå over så blir det mer krøll, og de som får prøve seg trekker bare nivået ned hos de av de "faste" som spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 01.04.2009 10:58 Post subject: |
|
|
Hvorfor bruke "reservelag" i cupen? I værste fall kan cupen være den eneste billetten inn til UEFA-cup, hvis serien skulle gå dårlig. .
En annen ting er at det små dumt å ikke bruke cupen til å øve offensiv samhandlig, da RBK ikke har hatt flust med målskårere.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.04.2009 11:03 Post subject: |
|
|
Det handler litt om motivasjon en spiller som Sapara kan fort finne på å senke seg litt mot for eksempel Kristansund BK ,mens en spiller som for tiden er utenfor laget så er dette en mulighet til å spille seg inn på førstelaget. Hamrèn snakket om det samme angående a-lagspillere og Rosenborg 2 kamper, attityd og innsats må gjelde uansett motstander. Det er mye det samme som Eggen som alltid anså den neste kampen som den viktigeste. |
|
Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 02.04.2009 00:21 Post subject: |
|
|
Jeg tror mange av de afrikanske spillerne har fryktelige dårlige agenter og veiledere som bare viser frem glansbilder av drogba og co for og putte mest mulig penger i egen lommebok.
Konan har egentlig aldri fremstått som en ulojal eller usympatisk spiller.
Dersom Rbk ikke har gått lei tror jeg fortsatt det er en god mulighet for at Konan signerer ny kontrakt før sommervinduet. Det lureste nå er nok og holde Konan ute av laget en stund slik han selv kan se at han ikke er en så god spiller som agenten hans mener han er. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.04.2009 09:18 Post subject: |
|
|
Det er nok litt vanskelig for spillere fra Afrika å orientere seg i markedet, og å evaluere sin reelle verdi. Med ung alder og finanskrise i tillegg kan det nok tenkes at Konan revurderer ting etterhvert. I de innhoppene han har gjort i sesongoppkjøringa har han gjort en god figur. Hoftun uttaler ved siste anledning at Konan har tatt seg selv i nakken. Blir det salg av en midtbanespiller eller to til sommeren tror jeg ikke at siste ord er sagt angående Konan helt ennå. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 02.04.2009 09:41 Post subject: |
|
|
konan har vist glimrende avslutteregenskaper. i fjor høst imponerte han også i perioder med en god innstilling. tror det blir vanskelig for konan ya å finne seg en klubb med høyere "standing" enn rosenborg ... |
|
Back to top |
|
 |
Anno Senior

|
Posted: 05.04.2009 22:19 Post subject: |
|
|
Hvor var Konan i dag. Er han helt ute i kulda? Jeg har ca null forståelse for at Konan ikke var på benken i dag. Men Sellin var det plass til. Tenk forskjellen det kunne ha vært å byttet en elendig Skjelbred ut med Konan, dytte Sapi ut til høyre og fått en ellevill Konan i midten. Noen som kan spørre Hamren hvorfor Sellin står forran Konan i køen?! |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 05.04.2009 22:27 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at Konan har naila kona til Hamrén. |
|
Back to top |