View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bolgebah Veteran
|
Posted: 16.03.2009 09:19 Post subject: |
|
|
Rekdal hadde en enkel filosofi på det å ta straffe, og det går rett og slett på å få nok fart i ballen. Da har man i det minste prøvd. Husker hvor rasende han var da Vålerengen tapte straffekonkurransen i Brugge, hvor den ene spilleren etter den andre gikk frem og trillet lomper inn til målvakten. Skal man prioritere å plassere ballen, skal man være så god til det at man enten setter ballen limt inntil stolperota eller helt oppunder tverrliggeren. Ellers tar man sju skritts rennafart, kliner til og håper på det beste. Og han kan det han snakker om i dette tilfellet. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 16.03.2009 09:25 Post subject: |
|
|
Satt faktisk med en ekstremt sterk følelse av at Iversen kom til å bomme og trakk knapt på skuldrene da det skjedde. |
|
Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 16.03.2009 09:46 Post subject: |
|
|
"Den 6. sans" neste? _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.03.2009 09:53 Post subject: |
|
|
I denne kampen er jeg endelig fornøyd med det vi gjør defensivt. Jeg tror ikke jeg har vært det siden Hareides dager. Angrepsmessig er det noe å gå på, men også veldig mye positivt(les:3.målet)
Litt tidlig å konkludere, men dette var en liten bekreftelse på at Hamren er en klassetrener. Jeg kan ikke huske vi har utklasset en motstander i serieåpningen med 10-0 i sjanser.
Kjempe god jobb av alle spillere og støtteapparat. Uansett er jeg spent mot Tromsø. |
|
Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 16.03.2009 09:59 Post subject: |
|
|
Vi får vel en bedre pekepinn hvor vi står etter kampen mot TIL, et lag som har vært stabil i sesongoppkjøringen og på en bane vi vanligvis sliter å vinne på. Dette VIF laget er vel noe av det tammeste jeg har sett på flere sesonger. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.03.2009 10:03 Post subject: |
|
|
Det er det defensive som danner grunnlaget for seieren. Veldig artig at vi får ut dette i kamp som betyr noe. Det har vært progresjon hele veien og jeg har stor tro på at vi holder antall baklengsmål vesentlig lavere enn i fjor.
Artig å se at Kroksæter også drar fram poenget mitt med å skape STORE NOK sjanser i dagens kommentar. Effektiviteten kommer som følge av at det er flere alternativer i feltet. Både på Iversens og Tetteys scoring finnes det flere potensielle avsluttere inne i feltet.
Imponert over løpskraften til midtbanen i går, og har sjelden sett Skjelbred løpe så mye riktig som han gjorde i går. Annan viste hvor sterk han er som ballvinner. |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 16.03.2009 10:21 Post subject: |
|
|
Straffemiss er vel forsåvidt noe vi er godt vant med fra RBK, så det var vel strengt tatt på tide å bomme igjen. Minnes med gru sesongen 2005.
Når det gjelder det mest positive fra kampen i går, så må jeg si meg enig med Bolgebah. 3-0 målet var rett og slett fantastisk. Skjønner ikke hvorfor såkalte eksperter på TV lar seg blende av mer eller mindre tilfeldige lykketreff (2-0) samtidig som kanonangrep som 3-0-målet blir karakterisert som "bra". Måten Ciljan, Tettey og Lustig stormer i angrep på og kombinerer seg imellom er som tatt ut fra læreboka til Eggen. rett og slett fantastisk, og absolutt en kandidat til årets mål i mine øyne. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.03.2009 10:25 Post subject: |
|
|
Enig, 3-0 målet var bra. Jeg synes kanskje det er på tide at en og annen begynner å innrømme at Lustig spiller på ett eller to nivåer høyere enn Stoor. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 16.03.2009 10:54 Post subject: |
|
|
Lustig er en bedre spiller enn Stoor. Spiller med langt større selvtillit, har bedre teknkikk og er en bedre hodespiller. Farten er vel sånn ca lik. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 16.03.2009 11:00 Post subject: |
|
|
Nå som Lustig også ser ut til å ha fått kontroll på det defensive, så er det ingen tvil: Lustig er best. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.03.2009 11:30 Post subject: |
|
|
Enig i det. I går var han bunnsolid bakover, og hele veien har han vel vært bedre offensivt enn det Stoor rakk å bli. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 16.03.2009 11:40 Post subject: |
|
|
Med tanke på at dette var årets første kamp, var dette mer enn godkjent. Imidlertid slo det meg at laget i større grad kan utnytte de overgangsmulighetene man får. Flere ganger opplevde jeg at man var i ferd med å bryte gjennom VIF-forsvaret, men i stedet for å ta sjansen, vendte man spillet bakover eller sidelengs. I særlig grad gjaldt dette i kampens siste halvtime. Selvsagt skjønner jeg at man er i ferd med å bli slitne, og at man ikke ønsker å ta unødige sjanser. Samtidig er nok også hungeren etter flere mål blitt mettet når man leder komfortabelt. Likevel, forbedringspotensialet er tilstede på dette området. Dersom man orker og lyster, kan man vinne slike kamper med større siffer ved å ta enda bedre vare på de potensielle mulighetene som kommer. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.03.2009 11:41 Post subject: |
|
|
Alsaker klarte likevel ikke å la vær å nevne debutten mot Tromsø.....
Forøvrig så var medtaket med helen før han la et nydelig innlegg til Tettey på tredje målet en nytelse å se på for han gjorde det som var en av mange litt slurvete passninger av Skjelbred til en krempassningen. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 16.03.2009 11:54 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Enig, 3-0 målet var bra. Jeg synes kanskje det er på tide at en og annen begynner å innrømme at Lustig spiller på ett eller to nivåer høyere enn Stoor. |
Åja, Det blir vanskelig for Lagerbäck å komme utenom Lustig dersom han fortsetter på denne måten  |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 16.03.2009 12:09 Post subject: |
|
|
Wilhelm S Myhr wrote: | ... Flere ganger opplevde jeg at man var i ferd med å bryte gjennom VIF-forsvaret, men i stedet for å ta sjansen, vendte man spillet bakover eller sidelengs. ... |
synes Ciljan hadde alt for mye ballføring i går...
forøvrig vil jeg kommentere Martin Andresen:
- 'de var litt bedre'
- 'synes ikke dette var noen 3-0-kamp'
dette er dårlig dømmekraft, antageligvis er underliggende drivkraft å forsvare seg selv i rollen som boss for laget i pågående konflikt
martin andresen er helt åpenbart i ferd med å miste grepet |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.03.2009 12:09 Post subject: |
|
|
Er jo stort sett RBK som lager bäck-er til det svenske landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 16.03.2009 12:29 Post subject: |
|
|
Vi er ihvertfall flinke til å vierdeutvilke backene våre. Er ikke mange lag som har så offensive backer som oss.
Og jeg forsvarer min karaktersetting på Ciljan. Bortsett fra forspillet før 3-0 (som var fantastisk) var han for nølene og feig. Nesten hver gang han fikk ballen stoppet han opp og/eller sendte ballen bakover
Edit pga. skriveleif |
|
Back to top |
|
 |
Bobby Bacala Junior

|
Posted: 16.03.2009 12:31 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Artig å se at Kroksæter også drar fram poenget mitt med å skape STORE NOK sjanser i dagens kommentar. |
Link? _________________ "Hold kjeften på dæ, Mini! Æ har vært her siden 1960!" |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.03.2009 12:36 Post subject: |
|
|
kris0stby wrote: | Vi er ihvertfall flinke til å vierdeutvilke backene våre. Er ikke mange lag som har så offensive backer som oss.
Og jeg forsvarer min karaktersetting på Ciljan. Bortsett fra forspillet før 3-0 (som var fantastisk) var han for nølene og feig. Nesten hver gang han fikk ballen stoppet han opp og/eller sendte ballen bakover
Edit pga. skriveleif |
Skjelbred beveget seg endel fornuftig ,men i likhet med Iversen så irriterte jeg meg over slurvete passningspill en skal treffe på enkle 5 meterspassninger og det skal være mulig for medspilleren å ta med seg ballen i fart. Bevegelsesmessig var han bra igår og det kommer etterhvert og mye kan nok tilskrive at han spiller i en litt uvant posisjon. Passningen til Lustig er ikke strålende ,men et fantastisk medtak av Lustig gjør den vanvittig bra. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.03.2009 12:43 Post subject: |
|
|
Jfr Kroksæter så er det vel kun papir foreløpig. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.03.2009 13:42 Post subject: |
|
|
Kampen i går var, om ikke akkurat jevnspilt, så i alle fall ikke total overkjøring i en omgang i går. Andre omgang var en ren maktdemonstrasjon, og jeg er faktisk litt overrasket over at det ikke ble både fire og fem på slutten.
Det aller mest gledelige var den selvtilliten som laget utstrålte - det så ut som et lag som nettopp er klare som seriemestre i september, de spilte med en kontroll og en rutine som må virke fryktinngytende for motstanderlaget og deres tilhengere.
Prøver en børs:
Jarstein 6 - Fikk stort sett ingenting å gjøre, et par turer ut i feltet med godt resultat. Sikker med ballen i beina.
Lustig BB 8 - Solid defensivt, etter hvert helt utilnærmelig. Offensivt ser han ut som han egentlig er spiss. Viktig på dødballer.
Demidov 6 - Konsentrert og god defensivt, viser styrke i duellene, og faller av riktig. FÃ¥r trekk for et utall neandertalerpasninger.
Lago 6 - Samme som Demidov. Flink til å kompensere for farta.
Dorsin 6 - God kontroll defensivt, og villig med offensivt. Får ikke utrettet så mye som vanlig framover.
Annan 8 - Der økte RBK-stallens markedsverdi med et titalls millioner. Konsentrert, effektiv og smart i bevegelsene, helt håpløs å ha med å gjøre for Vålerenga. Hvis han slo en feilpasning, så så ikke jeg det.
Tettey 8 - En sjelden gang satt litt i skyggen defensivt, men vinner som vanlig et utall baller. Blir farlig på andrebevegelsene i år, nydelig mål og et godt skudd.
Skjelbred 5 - Løper mye og tildels riktig, men pasningsspillet hans i dag var rett og slett ikke godt nok. Holder ofte et sekund for lenge på ballen, og har ikke kommet over motviljen mot å sende pasninger foran medspiller.
Sapara 7 - Står som vanlig bak mye av det Rosenborg skaper, og strør om seg med presise pasninger. Skuddvillig, og det betaler seg. Faktisk kunne han skutt enda mer, han avviser et par svært gode muligheter fra 16-17 meter.
Olsen 6 - Virker giftig, og tvinger fram strekk i VIF-laget bare ved å være der. Lykkes ikke med veldig mye av det han prøver på (korte knotter?), men når han først treffer... Veldig smart mål, viser goalgetter-egenskapene.
Iversen 6 - Friskere enn han har vært på veldig lenge, og har en ball i treverket i tillegg til målet. Bra jobb i luftrommet med Hagen hengende på skuldrene, men taper et par dueller i feltet på litt mystisk vis. Fortsatt for stillestående, men er jo kamprusten. Bra.
Prica 6 - Fryktinngytende i lufta, og viser fram egenskaper som vil gjøre ham til en attraksjon i år. Toveisspiss som gjør smarte løp i bakrommet i tillegg til å møte lange oppspill. Blir løpende litt imellom, og trenger mere tid med laget, men ser ut som en toppscorer.
Strand - Ikke godt å si så mye. Løper.
Traore - Rekker vel bare å vise at han ikke er like rask som Olsen. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.03.2009 14:10 Post subject: |
|
|
MÃ¥ le av VG, som alltid.
Blant annet Dorsin 5, Annan 6, Tettey 5, Skjelbred 7 og Sapara 5. Skjelbred ble forøvrig banens beste. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.03.2009 14:11 Post subject: |
|
|
Latterlig lave børskarakterer, ja.
Forresten:
Så var vi i gang igjen. Tiden er inne, terningen er kastet. Vi har ni måneder foran oss med angst og angina, forfølgelsesvanvidd og frustrasjon, irritasjon og innadvendthet. Ny runde med faenskap.
Les mer: Marginer |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.03.2009 14:15 Post subject: |
|
|
Ser ut til at PCS ikke bare har blendet ungpikehjerter, men også hele VG-sporten At Sapara, som står bak omtrent alt som blir skapt, får 5 er jo intet mindre enn utrolig. Det er jo Svea som har laget denne børsen, jeg er ikke sjokkert. |
|
Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 16.03.2009 14:20 Post subject: |
|
|
Bra kamp |
|
Back to top |