| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
oddrane Veteran

|
Posted: 19.08.2005 15:56 Post subject: |
|
|
Solli har vel aldri vært noen fotballspiller i landslagsklasse. Han er god, men ikke kjempegod. I Odd for eksempel spilte han faktisk ikke fast, husker en av de siste kampene, hjemme mot Viking der han ble byttet inn for Bent Inge Johnsen midtveis i første omgang. Var egentlig litt overrasket over at Hareide kjøpte han, men han var jo nødt til å forynge laget. På den tiden hadde imidlertid Rosenborg så mange gode midtbanespillere at Solli ikke fikk spille fast og dermed fikk han ikke utviklet seg bra nok. Etter min mening har ikke Solli hatt særlig fremgang siden han forlot Odd. Husker Hareide hadde tre alternativer den gangen i 2002; Anders Stadheim, Pa Moduh Kah og Jan Gunnar Solli. Personlig tror jeg Stadheim kunne klart seg utmerket i en venstre indreløper-rolle, syns også det hadde vært spennende med Kah som midtbane-general. Uten at jeg liker Kah noe spesielt, er han litt glemt i Nederland for tiden og kunne kanskje gjort det bra i Rosenborg hvis han ble hentet nå.
Men for all del, Solli er en god spiller og en fantastisk person og jeg håper virkelig at han en gang for ut potensialet sitt i en eller annen posisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Vajp Junior
|
Posted: 19.08.2005 16:32 Post subject: |
|
|
| oddrane wrote: |
Men for all del, Solli er en god spiller og en fantastisk person og jeg håper virkelig at han en gang for ut potensialet sitt i en eller annen posisjon. |
Fantastisk person?
Heh.. _________________ Oh Yeah! |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 19.08.2005 16:37 Post subject: |
|
|
| oddrane wrote: | | Husker Hareide hadde tre alternativer den gangen i 2002; Anders Stadheim, Pa Moduh Kah og Jan Gunnar Solli. Personlig tror jeg Stadheim kunne klart seg utmerket i en venstre indreløper-rolle, syns også det hadde vært spennende med Kah som midtbane-general. |
Den dagen Stadheim blir bedre og mer aggressiv defensivt, MÅ rosenborg være klare! Da vil han være et gullegodt kjøp. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.08.2005 16:48 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Syns man bør lete etter en spillertype som Chelsea's Makelele. |
Ja, for slike spillere vokser jo som kjent på trær.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 19.08.2005 17:54 Post subject: |
|
|
Han sa spillertype, tjommi, ikke at vi skulle hente Makelele.
Spillertype! Stil, evner, styrker, posisjon a la Makelele. Var ikke sagt noe om at han måtte være akkurat så god. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 19.08.2005 18:09 Post subject: |
|
|
| det er jo mere sannsynlig å få en makeleletype enn en GUD type. desverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 20.08.2005 18:01 Post subject: |
|
|
Det finnes bare en gud-Skammelsgud _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.08.2005 12:32 Post subject: |
|
|
Kan noen forklare meg hva så mange RBK'ere gjør i landslagstroppen nå???
Må jo være oppmuntrende for gode spillere som kommer fra mindre klubber det der. Samma hvor dårlige de er plukkes heller de... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 22.08.2005 13:22 Post subject: |
|
|
Ja, hvad i h...... har Braaten og Solli og gøre på Landslaget? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
pshyconaut Junior
|
Posted: 22.08.2005 13:44 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Ja, hvad i h...... har Braaten og Solli og gøre på Landslaget? |
Dette er jo helt i tråd med hva ÅH sa om å plukke formspillere, og ikke navn til landslaget!  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.08.2005 14:40 Post subject: |
|
|
Virker som solli benkes mot Steua. Hadde håpt på Eguren da, men Fredrik er vel et tryggere valg pr nå. Fredrik er også en av de som har vist mest guts, og det holder for meg for tida! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 22.08.2005 15:03 Post subject: |
|
|
| synes fyren virker sympatisk, men kan han annet enn å danse balett (+ noen ganger komme med utrolige/cornere frispark?). håper også sterkt på EGUREN. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 22.08.2005 16:54 Post subject: |
|
|
Hareide har i det minste vett nok til å utelate Frode Johnsen fra landslagstroppen. Kanskje det også går opp for Høgmo og Bratseth at Johnsen hører hjemme enten på benken for reservelaget, eller en hvilken som helst annen plass som ikke har med Rosenborg å gjøre.
Men Jan Gunnar Solli på landslaget? Spilleren som har vært elendig i hele år og som ikke har stort annet å bidra med enn å servere gode pasninger til motspillere? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.08.2005 17:46 Post subject: |
|
|
- Jeg skjønner jo at jeg trenger mer tid på å mestre en backrolle. Men uansett er det viktigste for meg å få spille. Jeg kan ikke akseptere å sitte på benken som back og ikke være et alternativ på midtbanen, sier Solli.
Les mer: Solli grubler på fremtiden |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 22.08.2005 20:06 Post subject: |
|
|
| dette viser at det ikke bare var snakk fra høgmos side! 3x hurra! telemarksbataljonen ut av norge! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.09.2005 12:41 Post subject: |
|
|
- Hvis du spiller i for mange roller på en samme sesong blir du litt usikker selv. Hva er jeg egentlig best på? spør Solli.
Les mer: Solli: - Jeg er forvirret
I øyeblikket tror jeg personlig at RBK vil tjene mest på å drille ham som høyreback. Tror Solli vil få mest igjen for egenskapene sine i den posisjonen, samtidig som han heller ikke kan gjøre så mye skade der. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 03.09.2005 16:06 Post subject: |
|
|
Sentral midtbanerolle:
- Å stabilisere. Være en nedbryter og igangsetter. Komme med overraskende gjennombrudd, som er en ferdighet jeg har.
Indreløper:
- Komme rettvendt i mellomrom. Sette opp to mot en, bruke farten, skape to mot en på kant.
Høyrekant:
- Mate spissene med gode innlegg. Være en som starter på siden. Være breddeholder og komme med skjærebevegelser.
Høyreback:
- Offensivt delaktig. Komme hurtig ved vending av spill. Være en igangsetter, finne indreløper, spiss og sentral midtbane. Og selvfølgelig defensivt; ha god kommunikasjon med høyre stopper - og sideblikk innover.
Flere enn meg som er tvilsom til noen av evnene han påberoper seg? _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 03.09.2005 16:26 Post subject: |
|
|
Tror ikke han påberoper seg evnene? Er det ikke mer at det er disse oppgavene han mener de ulike posisjonene krever? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vasset Junior
|
Posted: 03.09.2005 16:47 Post subject: |
|
|
| Han kommer aldri til å slå til, før han har funnet en rolle, og satser 100% på den og bare den. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 04.09.2005 21:55 Post subject: |
|
|
| tbone wrote: | | Tror ikke han påberoper seg evnene? Er det ikke mer at det er disse oppgavene han mener de ulike posisjonene krever? |
Det sto i artikkelen også Recon. Skjerp deg og slutt å heng ut egne spillere bare for å ha noe å gjøre. Ta deg en tur innom vpn og hets noen vif spillere i stede. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 04.09.2005 22:02 Post subject: |
|
|
Han er opptatt av at han har ferdigheter til å bekle alle de fire rollene - uansett om han spiller for RBK eller Norge.
Sentral midtbanerolle:
- Å stabilisere. Være en nedbryter og igangsetter. Komme med overraskende gjennombrudd, som er en ferdighet jeg har.
Var der noget annet? _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 04.09.2005 22:04 Post subject: |
|
|
Jeg har forøvrig 137 innlegg på vpn foraene. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 04.09.2005 22:07 Post subject: |
|
|
Skrytetråd? Neppe.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 04.09.2005 22:11 Post subject: |
|
|
Han har evnen til å komme med overraskende gjennombrudd. Det er bare så sjelden han har fått det til i rosenborg. Grunnen til det er at han ikke har hatt noen fast plass på laget. Han har ikke blitt trygg på en plass.
På landslaget spiller de 4-4-2 som passer bedre til solli's måte å spille på. Han påberoper seg ikke at han er en god ving. Det har han heller aldri vært. En god sentral midtbanespiller, Det er han.
Vi kan ikke henge oss opp i enkeltspillere, når det er hele systemet som har vært feil. Du har selv sagt flere ganger at det er ledelsen i rosenborg som er hovedfeilen. Likevel fortsetter du å Skjelle ut Frode Jonhnsen, Espen Johnsen, Daniel Bråten og Jan Gunnar Solli hele tiden. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 04.09.2005 22:21 Post subject: |
|
|
| thorarildv wrote: | | Han har evnen til å komme med overraskende gjennombrudd. | Amen. Når jeg så solli stikke en i perfekt fart med perfekt timing til carew fra 30 meter fikk jeg sjokk. Slik har jeg aldri sett solli. |
|
| Back to top |
|
 |
|