View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 12.10.2008 16:50 Post subject: |
|
|
Jo Sondre Aas er en meget spennende spiller for framtiden.
Jeg håper virkelig han får enda litt mere spilletid for etterhvert tror jeg han kan bli en meget god spiller for oss som også kan scora svært mange mål. 15-20 minutter hver kamp fører til at han får mer erfaring og at han får kjenne mer på nivået i tippeligaen. Dette vil på lang sikt være en meget viktig faktor for han som har så stort utviklingspotensial.
Ja til at Aas skal enda litt mere spilletid nå på slutten av sesongen og at han skal bli prioritert å bli byttet innpå foran Berisha! |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.12.2008 13:43 Post subject: |
|
|
Fantastiske nyheter. En kan gjerne også vurdere utlån for Traore og Sellin også. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.12.2008 13:53 Post subject: |
|
|
Glimrende, jeg liker virkelig at man ser ut til å ha et mer bevisst forhold rundt å låne ut talenter på denne måten. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 03.12.2008 13:57 Post subject: |
|
|
dette må jo nødvendigvis bety at klubben føler seg svært sikre på at det kommer minst en ny spiss hit - og at iversen ikke drar noen steder i januar. berisha er jo allerede sendt hjem, og jeg tviler på at sellin blir aktuell for a-laget med det første. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 03.12.2008 14:06 Post subject: |
|
|
Kjempepositivt Får håpe Aas får skikkelig utbytte av opphold i Moss. Med en god sesong i Moss, så er han fort på U-21 landslaget. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.12.2008 14:48 Post subject: |
|
|
Lå vel litt i kortene etter at Sellin ble kjøpt inn; vanskelig å finne spilletid til to spisstalenter når det bare er snakk om to plasser. |
|
Back to top |
|
 |
BigT Junior
|
Posted: 03.12.2008 14:57 Post subject: |
|
|
Sant det, men jeg hadde trodd at det var Sellin som kom til å bli leid ut. Regnet med at Aas ville få mere spilletid neste sesong, så det kom litt overraskende på meg. Men for all del, det var en veldig god nyhet. Nå regner jeg med at det kommer en ny spiss om ikke lenge. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.12.2008 15:07 Post subject: |
|
|
Sellin bør også leies ut han og vi er mer tjent med at han får regelmessig spilletid i adeccoen en at han skal få 5 små innhopp for oss i tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.12.2008 15:20 Post subject: |
|
|
Ettersom han bare har vært her i fem måneder tror jeg RBK venter med utlån til tidligst i sommer. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.12.2008 15:35 Post subject: |
|
|
Jag tror Sellin kommer att överraska nästa säsong och kommer att stanna utan att lånas ut. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.12.2008 16:23 Post subject: |
|
|
- Rosenborg ønsket i utgangspunktet ikke å selge meg, og valgte derfor å leie meg ut. Både jeg og klubben ønsket at jeg skulle spille fotball i førstedivisjon, helst i toppen, og det får jeg muligheten til i Moss. Samtidig er det viktig for meg å få den utviklingen jeg må ha for å bli en bedre fotballspiller. Historien til Moss Fotballklubb viser at det er de gode på, sier Jo Sondre Aas.
Les mer: Skal hjelpe MFK til topps
I nyere tid er vel Trondsen (både etter avtaleinngåelse og senere), Storflor og Svenning de RBK-spillerne som har vært utlånt til Moss. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.12.2008 16:28 Post subject: |
|
|
Sunt for Jo Sondre å gå til en slik klubb. Han er jo egentlig en målsnik, og kan kanskje bli en anstendig eliteseriespiller på sikt.
Det er lite å tape på å gjøre et forsøk i Moss i hvert fall, selv om de tidligere utlånene dit ikke har vært de mest suksessfulle (kanskje med unntak av Storflor). |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.12.2008 16:33 Post subject: |
|
|
Det gjorde en veldig god jobb med Jørgen Horn, selvom Vålerenga ikke kunne verdsette det og han blir sansynligvis Viking spiller. Å selge Aas bør være temmelig uaktuellt per dags dato. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.12.2008 16:44 Post subject: |
|
|
Moss spiller 4-3-3, og jeg tipper Aas vi bli brukt i en slags vingrolle. Kvalheim er selvskreven på topp for Moss, og er aldri skadet så og si, så Aas må enten prestere utrolig godt eller så må Kvalheim bli skadet om han skal få spissplassen. Men uansett tror jeg dette er veldig positivt for ham, han kan utvikle seg mye på å spille i 1. divisjon, uansett om det er som ving eller spiss.
Tror også Aas kan lære litt av Kvalheim. Aas har et mye større talent selvsagt, men Kvalhem har vært i gamet i mange, mange år og scort 44 mål på de siste 2 sesongene i Adeccoligaen, så han har nok noe å lære bort. |
|
Back to top |
|
 |
fysio Junior
|
Posted: 13.01.2009 03:07 Post subject: |
|
|
Jo Sondre er på plass i Moss, og det rapporteres at han var raskeste mann på 2000-metertesten som trenerteamet gjennomførte før helga.
Mossetrener Per Morten Haugen innrømmer også at Moss har planer om å spille med to rene spisser i kommende sesong, så da ligger det ann til Jo Sondre i tospann med Kenneth Kvalheim. Dette er positivt, og et tegn på at Moss vil satse på Jo Sondre, som mer enn et alternativ til Kvalheim på topp. Moss har spilt 4-3-3 i de siste sesongene, men rokerer nå tydeligvis om til 4-4-2.
Skal bli spennende å følge utviklingen til Aas i Moss. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.01.2009 10:53 Post subject: |
|
|
- Jeg tror Moss kan kjempe om opprykk. Det er mange gode spillere her, og klubben har vært med i opprykkskampen i tre-fire år nå. Dessuten synes jeg trenerteamet virker ungt og spennende, sier Jo Sondre Aas.
Les mer: Håper å skyte Moss FK til eliteserien
Samt: Videointervju på MFK-TV |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.01.2009 12:23 Post subject: |
|
|
I dag starter Aas etter all sannsynlighet som spiss i 4-4-2 sammen med Kenneth Kvalheim. Og Aas gleder seg til å danne spisspar med 1. divisjons toppscorer.
– Kenneth er stor og sterk og har en utsøkt målteft. Han er flink til å omsette sjanser i mål og kan også skape mye alene, sier Aas om sin nye lagkamerat.
Om seg selv som spiss i 4-4-2, sier han følgende:
– Jeg har spilt både 4-3-3 og 4-4-2 i Rosenborg, så formasjonen betyr ikke så mye for meg. Men jeg er vel uansett best inne i boksen og trives også best der. Dessuten er jeg løpsvillig, og tror at jeg kan passe fint sammen med Kenneth.
Les mer: Ydmyk før debuten |
|
Back to top |
|
 |
fysio Junior
|
Posted: 24.01.2009 01:27 Post subject: |
|
|
Moss vinner 1 - 0 over Strømsgodset, og selv om Jo Sondre ikke kom på skåringslista så får han skryt fra treneren.
Sterkt av Moss som slår tippeligalaget. Skal bli spennende å se utviklinga til Jo Sondre i kommende sesong. Aas og Kvalheim kan fort bli adeccoligaens giftigste spisspar i kommende sesong.
Sitat fra Moss avis :
" Det ble ingen scoring på MFKs nyervervelse Jo Sondre Aas i gårsdagens debutkamp mot Strømsgodset i Østfoldhallen, men unggutten som er hentet fra Rosenborg var svært delaktig i gultrøyenes spill. Han vartet opp med gode involveringer, og gjorde en solid defensiv jobb i begge omgangene, og fikk gode tilbakemeldinger fra Haugen.
- Det er moro at vi holder nullen, og at Jo Sondre Aas gjør en god kamp i sin første match for Moss. Vi må på mange måter si oss fornøyd med dette, sier Haugen etter sieren over Godset. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 26.01.2009 16:01 Post subject: |
|
|
Han får ofte skryt for å jobbe hardt og løpe en del, men spørsmålet er jo: Vil han score mål? |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 26.01.2009 22:14 Post subject: |
|
|
Han VIL nok, men kommer han til å gjøre det?  _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Mitz Junior
|
Posted: 27.01.2009 16:24 Post subject: |
|
|
Jo Sondre Aas er tatt med i Gåres u21 landslagstropp som skal møte Spania og Liechtenstein. Blir spennende matching om han får spille mot Spania.
http://fotball.adressa.no...127508.ece |
|
Back to top |
|
 |
fysio Junior
|
Posted: 27.01.2009 20:14 Post subject: |
|
|
En skikkelig oppmuntring for Jo Sondre å bli tatt ut i U-21 troppen.
Jeg tror Jo Sondre først og fremst blir tatt ut på "tæl". Han har enorm treningsvilje, og er sulten på å bli best mulig. Det at han møter opp på Mosse-trening på nyåret, og vinner utholdenhetstesten, viser at Jo Sondre har holdninger som er gull verdt for et fotballag. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.01.2009 20:33 Post subject: |
|
|
Kanskje det også sier noe om at RBK ikke var så dårlig trent i fjor som mange ville ha det til. |
|
Back to top |
|
 |
|