English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 33, 34, 35  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 15.01.2009 01:33    Post subject: Reply with quote

Odd Rune Wolden wrote:
Reportasjer som er klippet etter en ”TV-presentasjonsmal” tar betydelig lengre tid (i TV2, NRK og TV-nyhetsbransjen er ofte malen at én nyhetssak tilsvarer étt dagsverk produksjon-og det handler ikke om at de har lange lunsjer), og RBK.no prøver etter beste evne å ha litt av alt- ut fra type stoff, ressurser og prioriteringer i det daglige.

Du har rett, jeg har ikke mye peiling på TV. Men kan dette virkelig sammenlignes? NRK og TV2 må jo ut å lage sakene sine, RBK-TV er jo nærmeste nabo med alle intervjuobjektene og sakene sine, dere har derfor ekstremt god tilgang i forhold til NRK og TV2. Det å lage en 1m og 30 sek reportasje må da bli et langt mindre prosjekt for dere enn for TV2 og NRK? Dessuten stilles det vel også langt høyere kvalitet av saker som skal på riksdekkende tv foran flere hundre tusen seere, enn en web-tv dekning? Tror man skal være forsiktig med og sammenligne seg med TV2, NRK, CNN og Fox News, jeg har kanskje ikke peiling på TV, men jeg tar det for gitt at det der drives på et helt annet nivå hos dere . Ville det ikke vært mere relevant og sammenligne seg med andre web-tv løsninger?

Alt i alt, RBK-TV gjør da en god jobb i det store og hele. Men jeg synes i likhet med et par andre her, at dekningen fra disse syden turene kunne vært bedre på RBK-TV. Derfor mitt sarkastiske innlegg, som overhodet ikke skal tolkes som en kronisk negativitet mot hele RBK-TV og medieavdelingen, selvom torerik gjør sitt beste for å tolke det slik.

Poenget mitt er uansett:

Jeg vil heller ha 6 minutters innslag hver dag med løs og uhøytidelig prat enn et 1 minutts "FoxNews-kvalitets" innslag annenhver dag.

Dere er fagfolkene, jeg er ikke, men jeg tar meg allikevel friheten til å stille noen spørsmål. Jeg lover å bøye meg i støvet til gode forklaringer. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
torerik
Veteran

PostPosted: 15.01.2009 07:12    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Har heller ikke registrert noe særlig utbredt negativitet rundt media avd her inne på forumet, så forstår ikke hvor du får det inntrykket fra torerik. Virker heller som om du fabrikerer enn negativitet for å ha noe å forsvare.

Hæ? Fabrikkert for å forsvare hva da? Påstanden om negativitet mot medieavdelingen var jo basispoenget i alt jeg skrev, uten det hadde det ikke vært noe å "forsvare".

Jeg orker ikke lete mer, men jeg er helt sikker på at jeg også på forumet har sett opptil flere kommentere medieavdelingen som en av delene av RBK som ikke genererer inntekt som gjør den forsvarlig. Kanskje i spillerkjøp-tråden, eller en eller annen økonomi- eller administrasjonstråd. Det var forresten ikke ment som kritikk mot deg, bare en generell observasjon.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 15.01.2009 10:06    Post subject: Reply with quote

Vil også ha lange sekvenser, hvis vi kan får det på bekostning av produksjonsverdi. Håper vi får hele treningskampen, og om ikke det, en ihvertfall 10 minutters oppsummering av høydepunkter.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.01.2009 10:21    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ingen grunn til at de ikke kan legge ut hele opptak av treningskamper i tillegg til sammendrag. Det trenger ikke å redigeres og det er jo det brukerne vil ha!

Flott at du tar deg tid til å kommunisere direkte med oss, Odd Rune, og jeg skjønner at det ligger arbeid bak de minste ting, men samtidig vil jeg understreke at det viktigste er å tekke brukermassen. Nå er ikke vi på forumet her representativ for hele brukermassen, men det kan jo ikke herske noen tvil om at dere vil tjene på å høre på og følge våre ønsker.

Det viktigste er ikke at produsentene av tv-innslag er fornøyd med det de har laget. Det viktigste er at brukerne er fornøyd med det som blir laget.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 15.01.2009 10:26    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg ser ingen grunn til at de ikke kan legge ut hele opptak av treningskamper i tillegg til sammendrag. Det trenger ikke å redigeres og det er jo det brukerne vil ha!

Selvfølgelig, min reservasjon i oppfordringen var i tilfellet det skulle være noen rettighetsproblemer med å legge ut hele kampen. Hele treningskamper er uten tvil det suverent beste innholdet rbk-tv kan levere i pre-season.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.01.2009 10:29    Post subject: Reply with quote

Det var en oppfordring til RBK-TV, ikke et direkte svar på det du skrev. Smile
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 15.01.2009 19:39    Post subject: Reply with quote

Nå har de jo hvertfall lagt ut en sekvens fra en spilleøkt: http://webtv.tv2.no/webtv...gId=282736

Mine betrakninger:
00.07 - 00.10: Tetteys første feilpasning. Tok ikke lang tid det nei, skal bli spennende å følge med på fremover.
00.41 - 00.50: Tettey roter bort ballen, litt usikker på hva han driver med der...Laget hans slipper inn mål som følge av dette.
01.15 - 01.17: HOFTUN?! Hva pokker gjør han på treningsfeltet, skal ikke han konsentrere seg om å skaffe oss to jævla spisser?!
01.49 - 01.55: Sellin trengte ikke mange metrene på å løpe fra Helland, og scorer med en fin-fin avslutning. Som jeg tidligere har hevdet her på forumet: Den nye Nannskog! Very Happy
02.50 - 02.53: Her kunne vel Per ha avsluttet selv?
03.24 - 03.30: Tettey går for avslutning! ... og har visst ikke lært en døyt på det punktet ENDA. Var det ikke han som skulle drive egentrening på det helt siden starten på forrige sesong? Ingen som sier noe om det/kjefter på han heller. Hadde Eggen Sr. vært på feltet...
07.20 - 07.24: Hvordan klarte Tettey å bomme der? Annan har forresten virker sikker og trygg de gangene han har hatt ballen i beina denne spilløkten, og levert et par fine pasninger. Jeg håper og tror at han blir vårt nye midtbaneanker neste sesong. Tettey kan være back-up.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.01.2009 19:42    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett innslaget ennå, men skikkelig bra, Odd Rune! Sånt liker vi Smile
Back to top
Halvor
Junior

PostPosted: 16.01.2009 21:15    Post subject: Hilsen fra Gran Canaria Reply with quote

Hei folkens, her kommer en hilsen fra en sent-sovende, solbadende og øldrikkende GC-korrespondent.
Neida, jeg tar sarkasmen, og har ikke noe problem med at mange av dere er misfornøyde med at det ikke kommer lengre TV-innslag fra Gran Canaria.

Har likevel lyst til å kommentere noe av det som har kommet fram i denne tråden, selv om jeg skal fatte meg i korthet, klokka er nemlig åtte og jeg har jobba siden kvart over åtte i morges, derfor begynner det å friste med middag (og ja, en øl) Smile

Odd Rune har forsikret dere om at vi faktisk jobber, og det er jeg glad for. Han har listet opp endel av argumentene til at produksjonsnivået er som det er, men jeg har litt lyst til å supplere med noen tilleggsopplysninger.

Det som er flaskehalsen for hva vi kan få over av video til fotballintresserte fans i Norge er faktisk ikke arbeidslyst eller tilgang til laget, men noe så simpelt som internettlinjer. På Gran Canaria holder ikke akkurat linjene norsk standard, sjokkerende nok heller ikke på LaManga som er på fastlandet, eller London for den saks skyld! Det viser seg når en reiser rundt at vi er ganske bortskjemte i Skandinavia når det gjelder denslags. For det første er linjene veldig ustabile her, som resulterer i stadige brudd i overføring, for det andre er hastigheten her på øya ikke akkurat som hjemme på gutterommet.

Som eksempel kan jeg nå si at jeg har brukt ca 3 timer på å overføre (og da med påkrevet konstant overvåking) knappe 7 min TV fra treningsfeltet i dag.

Men vi prøver så godt vi kan å tilfredsstille de fleste segmenter av RBK-fans, og jeg forstår veldig godt at mange av dere vil se mer fotball fra treningsfeltet. Som fotballinteressert er man jo på denne tida mest interessert i å analyser hvordan ståa er hos våre kjære RBK'ere, sånn rent formmessig!

Vi vil prøve å etterkomme ønskene deres om fotballsekvenser fra trening, men jeg ber om forståelse for at det blir klin umulig å føre over treningskampen i sin helhet til Norge. Dette er kun mulig når en tvkanal med større budsjetter enn oss (som f.eks TV2) er på plass på stadion med satelittoverføring, som f.eks under LaManga i fjor. Det finnes dessverre ingen sånne som dekker treningskampen mellom RBK og Shakhtar. Vi lover imidlertid at høydepunkt med alt som skjer av sjanser og mål vil komme så raskt vi bare klarer!
En annen ting verdt å nevne er at siden GC er en treningsleir for fysisk fostring, har RBK kun lagt inn fem fotballøkter under oppholdet.

Ellers synes jeg det er kjempepositivt at dere engasjerer dere og kommer med ønsker for hva dere vil ha med på RBKTV (som jeg helt ydmykt må få minne om at vi alle ser helt gratis). Fotballklubben tjener penger på at dere ser oss og klikker på oss gjennom den gjeldende fotballavtalen. Fortsett gjerne å komme med innspill til hva vi kan gjøre bedre, og da helst på rbk.no's eget forum, slik at Hoftun kan få flere klikk-kroner på bunnlinja til den sportslige satsninga Smile

Med RBK-hilsen
Halvor Hoem, som har det veldig fint på Gran Canaria

Ok skulle fatte meg i korthet, so much for that.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.01.2009 21:25    Post subject: Reply with quote

Takk for en veldig fin oppklaring, Halvor, tror nok de fleste forstår nå. Dere gjør en meget god jobb med RBK-TV generelt synes jeg. Har bare et konkret spørsmål, kommer det et finteshow i år, ala det som var for to år siden (link: Finteshow RBKTV)?

Det var veldig morsomt, håper dere får til å lage noe lignende igjen, selv om det blir vanskeligere uten Traorè og Konan på feltet (men Skjelbred er jo hvertfall teknisk). Kan godt vente til La Manga også, er vel enklere der og, da det jo skal spilles mer fotball der og mange er tilbake fra skader.
Back to top
Bartmainj
Senior

PostPosted: 16.01.2009 22:15    Post subject: Reply with quote

Flott at dere tar dere tid til å komme inn her! Synes dere gjør en svært god jobb med RBK-TV. Kos dere med øl, det fortjener dere! Beer
Halvor
Junior

PostPosted: 17.01.2009 11:46    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Har bare et konkret spørsmål, kommer det et finteshow i år, ala det som var for to år siden (link: Finteshow RBKTV)?

Det var veldig morsomt, håper dere får til å lage noe lignende igjen, selv om det blir vanskeligere uten Traorè og Konan på feltet (men Skjelbred er jo hvertfall teknisk).

Ja jeg håper at vi får til noe slikt, men der er vi littegranne prisgitt spillernes humør og overskudd! Og vi mangler jo Solli, Koné og nå også de to andre ivorianerne gitt. Men jeg har tro på at vi skal få til noe. Er enig i at sånt er snacks en kald januar i Trondheim.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 17.01.2009 13:41    Post subject: Reply with quote

Finnes det noen mulighet for at dere kunne lagt ut noen av treningskampene i sin helhet når dere kommer tilbake til Norge?

Det er jo ikke resultatet som er viktigst i disse kampene, men det ville fortsatt ha vært topp å kunne se hvordan gutta spiller 1 uke eller 2 i ettertid Smile
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.01.2009 16:12    Post subject: Reply with quote

En kunne f.eks ha lagt disse treningskampene ut som torrent filer slik at brukerene kan bidra med båndbredde. Noe en kanskje kunne vurdert med det andre matrialet også. Har en vurdert muligheten til å sende kampene som radiosendinger? Hva med podcast er det noe som er vurdert?
Back to top
Halvor
Junior

PostPosted: 21.01.2009 21:43    Post subject: treningskamp Reply with quote

Har skjekka litt rundt, og ser ut til at det går bra å legge ut treningskampen når vi kommer hjem til norge igjen (har med datatrafikk på tv2's servere å gjøre). Så da kan interesserte analysere kampen opp og i mente!
Halvor Hoem
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 21.01.2009 22:01    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært topp Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.01.2009 22:28    Post subject: Reply with quote

Suverent! Takk skal du ha. Dette vil mange sette pris på. Tommel'n opp!
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 22.01.2009 18:58    Post subject: Reply with quote

99 kr for å se en treningskamp? haha fy faen Tommel'n ned
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.01.2009 19:02    Post subject: Reply with quote

Det er prisen som burde vært for alle Rosenborg sine treningskamper.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.01.2009 22:40    Post subject: Reply with quote

I dette tilfellet styrer nok TV2 hele showet, men det har vært et problem ifm. samproduksjonene av treningskamper i Trondheim: RBK har bare fått en andel av "løssalget". Fordi "alle" i stedet velger abonnement til 159 kr (blir billigere?), har RBK ikke fått så mye igjen hittil.

Derfor mener jeg at RBK må få til en annerledes avtale med TV2 (basert på antall seere på kampene i fjor?), og heller reklamere med at man får se hele La Manga Cup for 159 kr.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 23.01.2009 16:01    Post subject: Reply with quote

Halvor wrote:
Ja jeg håper at vi får til noe slikt, men der er vi littegranne prisgitt spillernes humør og overskudd! Og vi mangler jo Solli, Koné og nå også de to andre ivorianerne gitt. Men jeg har tro på at vi skal få til noe. Er enig i at sånt er snacks en kald januar i Trondheim.

Takk Smile Ante ikke at Dorsin var så teknisk, flere tunneller og Zidane-finter av han der.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 23.01.2009 16:12    Post subject: Reply with quote

Sånn, da var du blid. Da har du funnet din nye kjæledegge.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 23.01.2009 16:16    Post subject: Reply with quote

Nope. Sikret meg forresten draktnummer 17 på laget her forleden. Noen må ta opp arven etter Store Øyvind Wink
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.01.2009 16:23    Post subject: Reply with quote

Det er vel heller på tide å finne seg noen nye helter. Skjelbred bør kunne passe deg fint, men han mangler underdog stemplet som Storflor hadde. Det samme gjelder vil din andre helt Hleb som også har reist.

Angående filmen så var det en del fint, men ingenting som imponerte meg noe særlig.

Last edited by Keenoir on 23.01.2009 16:24; edited 1 time in total
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 23.01.2009 16:23    Post subject: Reply with quote

Haha! Ny avstemming på hvem den nye helten til Knerten_10 skal være? Jeg foreslår Miller. Ikke så ille som alle skal ha det til, men alle hatern allikevel. P.S! Knerten, har ikke Helland fått nr 17?

Uansett; Jeg har TV2-sumo-abonnement. Synes det er deilig å kunne se alle RBK-kamper i opptak. Det beste jeg vet i hele denne verdenen er å dra hjem etter å ha vært på Lerka, kald og hes og full av adrenalin, sitte meg ned foran PCen og se hele kampen på nytt igjen. Anbefales!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 33, 34, 35  Next
Page 25 of 35

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb