| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 24.08.2005 16:21 Post subject: |
|
|
| Troilonge wrote: | | Er jeg helt på jorde nå eller var ikke dette det som var i fjor: |
Du tenker på samme måte som jeg gjorde før trekninga i fjor: Lag 1, 2, 3 og 4 i kampoppsettet til UEFA har faktisk ingenting med hvilken seedingspulje vi blir plassert i! Vi er lag 3 pga. velvilje fra UEFA mhp. klimatiske forhold; vi får siste hjemmekamp på kampdag 5. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 24.08.2005 17:10 Post subject: |
|
|
Marerittgruppe i årets cl må være Barcelona, Chelsea og Schalke 04.
Riktignok ganske severdig for oss da  _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.08.2005 17:18 Post subject: |
|
|
| Har faktisk god tro på at vi rykker opp i pulje 3 i løpet av kvelden. Jeg tror ikke begge de to belgiske lagene går videre, og Basel var visst klart best og skulle ha vunnet med flere mål i hjemmekampen mot Werder. Vi får følge med de nærmeste timene! |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 24.08.2005 17:41 Post subject: |
|
|
Drømmegruppa er:
Liverpool (Klart dårlegaste laget i pulje 1)
Panathinaikos (Imponerte meg ikkje i fjor, var elendige i heimekampen. Evt. Sporting.)
Rosenborg.
Basel, Slavia, Thun... spelar liten rolle for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 24.08.2005 18:02 Post subject: |
|
|
| Sølve wrote: |
Panathinaikos (Imponerte meg ikkje i fjor, var elendige i heimekampen. Evt. Sporting.)
|
da drømmer du om uefa-cupen...
og for å kverulere mer: klubbpoeng, recon, ikke nasjonspoeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 24.08.2005 18:05 Post subject: |
|
|
| primaten wrote: | | Sølve wrote: |
|
da drømmer du om uefa-cupen... |
?
Nei. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.08.2005 18:05 Post subject: Re: CL-trekning torsdag kl. 16 |
|
|
| Recon wrote: | | hvert enkelt lag og dets nasjonspoeng. |
Altså, klubbens poeng pluss nasjonspoenga. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 24.08.2005 18:22 Post subject: Re: CL-trekning torsdag kl. 16 |
|
|
| Recon wrote: | | Recon wrote: | | hvert enkelt lag og dets nasjonspoeng. |
Altså, klubbens poeng pluss nasjonspoenga. |
ok da. som tilsvarer poengsum i uefas klubbranking, som var det jeg tenkte på. betviler ikke at du har peiling.
sporting røk ut av CL-kvalet i går og må spille uefacup |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 24.08.2005 18:42 Post subject: |
|
|
Nei, jeg ser glatt at det der kunne misforståes. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
JSS Senior
|
Posted: 24.08.2005 18:52 Post subject: |
|
|
| Panathinaikos er vel i cl, er de ikke det da? |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 24.08.2005 21:31 Post subject: |
|
|
Kveldens resultater begynner å bli klare, og vi blir 4. seedet i trekningen.
Min ønskegruppe: (Ikke med tanke på å gå videre, men for mest mulig moro )
1 Barcelona
2 Chelsea
3 Rangers
4 Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 24.08.2005 21:47 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Troilonge wrote: | | Er jeg helt på jorde nå eller var ikke dette det som var i fjor: |
Du tenker på samme måte som jeg gjorde før trekninga i fjor: Lag 1, 2, 3 og 4 i kampoppsettet til UEFA har faktisk ingenting med hvilken seedingspulje vi blir plassert i! Vi er lag 3 pga. velvilje fra UEFA mhp. klimatiske forhold; vi får siste hjemmekamp på kampdag 5. |
Å ja, det var synd . Hadde vært kult å starte og slutte med hjemmekamp  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.08.2005 23:01 Post subject: |
|
|
Da er det klart at vi havner i seedingspulje 4. Hele oppsettet:
Pulje 1:
Real Madrid
AC Milan
Barcelona
Liverpool
Manchester United
Inter Milan
Bayern München
Arsenal
Pulje 2:
Porto
Juventus
PSV Eindhoven
Lyon
Panathinaikos
Chelsea
Villarreal
Ajax
Pulje 3:
Club Brugge
Anderlecht
Olympiakos
Schalke 04
Sparta Praha
Lille
Glasgow Rangers
Werder Bremen
Pulje 4:
Benfica
Rosenborg
Real Betis
Udinese
Fenerbahce
Rapid Wien
Thun
Artmedia Bratislava |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.08.2005 23:06 Post subject: |
|
|
Det hadde for øvrig vært litt artig å trekke Brugge, for så å overkjøre dem på Lerkendal.  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.08.2005 23:11 Post subject: |
|
|
Mulig UEFA mener de gjør oss en tjeneste, men spørsmålet er jo om de ikke egentlig gjør oss en bjørnetjeneste. Det å ha hjemmekamp i desember var vel egentlig noe av det som gjorde at vi gjorde det spass bra tidligere år, fordi storlagene fra varmere strøk ikke klarte å venne seg til kulden og snøen i Trondheim.
Jeg skjønner hvorfor UEFA gjør det, men jeg mener de dermed gjør det vanskligere for oss å prestere bra. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 24.08.2005 23:18 Post subject: |
|
|
drømmegruppa:
enten en av disse fra 3dje:
Glasgow Rangers
Club Brugge
Anderlecht
Olympiakos
enten en av disse fra 2dre:
Ajax
PSV Eindhoven
Panathinaikos
fra første liverpool. faen for et jævla møkkalag de er. eneste de kan er kjede ihjel motstanderen. på en måte håper jeg vi ikke trekker de pga de verdiløse anglosvina. men de har vi større sjanse for å slå i begge kampene enn å spille uavgjort mot feks udinese eller betis hjemme.
herlig å høre at høgmo vil ha oss videre har mislikt br*ttb*kk siden han sa at vi ikke kunne slå arsenal borte. det var et tegn på at han burde gått til glimt for et par måneder siden... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 24.08.2005 23:40 Post subject: |
|
|
Gi meg:
Pulje 1:
Inter Milan
Pulje 2:
Panathinaikos
Pulje 3:
Club Brugge
Anderlecht
Olympiakos
Lille
Glasgow Rangers
Pulje 4:
Rosenborg[/quote]
Simplest mulig. Pulje 3 er hipp som happ av de der. Søppel hele gjengen. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.08.2005 23:56 Post subject: |
|
|
Lille, Liverpool og Panathinaikos. Synes forresten ikke at Liverpool er så dårlige som folk gør dem til, de er i hvertfald et hold der fighter kam pen i gennem. Håber på en 3 plads i gruppen, men med lidt held og vilje tror jeg godt vi kan kapre anden pladsen hvis vi trækker overstående hold i dag. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.08.2005 07:38 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha Liverpool (antatt svakest i gruppa), Panathinaikos (var overkommelig sist) og Rangers.
Lille? Æsj, franske lag, bare dårlige erfaringer ... |
|
| Back to top |
|
 |
pshyconaut Junior
|
Posted: 25.08.2005 07:49 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Jeg vil ha Liverpool (antatt svakest i gruppa), Panathinaikos (var overkommelig sist) og Rangers.
Helt enig, franske lag klarer vi oss uten. Et av de belgiske lagene hadde vært fint. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2005 08:23 Post subject: |
|
|
| pshyconaut wrote: | | haavarl wrote: | Jeg vil ha Liverpool (antatt svakest i gruppa), Panathinaikos (var overkommelig sist) og Rangers.
Helt enig, franske lag klarer vi oss uten. Et av de belgiske lagene hadde vært fint. |
Helt enig! Liverpool, Panathinaikos og Anderlecht hadde vært overkommelig.. Eller vi kunne evt. slått ut Brugge for å vise Vålerenga  |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 25.08.2005 09:07 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Liverpool, Panathinaikos og Anderlecht |
enig.
nøkkelen hvis vi skal videre i CL er hva vi trekker fra pot 2. en del forskjell på chelsea og panathinaikos.
søren og. enga og wisla krakow var SÅ nære, verden ville sett annerledes ut hvis vi var i pot 3. |
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 25.08.2005 09:26 Post subject: |
|
|
Altså. Vi kommer ikke videre. Litt realistiske må vi være. Men en 3. plass og videre cup-spill hadde vært meget bra.
Uansett håper jeg vi får noen nye lag å bryne oss på, og først og fremst at vi unngår Bayern München. Oliver Kahn er ikke til å utstå.
Gruppe 1:
Barca eller Liverpool
Gruppe 2:
Villareal, Chelsea, til nød Panathinaikos for å hevne seg
Gruppe 3:
Anderlecht, Rangers, eller Olympiakos for så å slå ut Trond Sollied  |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 25.08.2005 11:19 Post subject: |
|
|
| kms wrote: | Altså. Vi kommer ikke videre. Litt realistiske må vi være. Men en 3. plass og videre cup-spill hadde vært meget bra.
|
Hvorfor kommer vi ikke videre?? I gruppa i fjor hadde Arsenal og PSV 10p og Panathinaikos 9p. Av de 8 gruppene var det bare 2 der avstanden mellom lag nr. 3 og nr. 4 var mindre enn mellom nr. 2 og 3. Og i 4 av gruppene var det ingen eller 1 poeng som skilte en 2. fra en 3. plass.
Altså hvis vi klarer å heve oss slik at vi kommer opp mot en 3.plass er det statistisk bare marginer som skiller. Når en ser bakover i sesongene er dette en trend som har vart noen år også. Dessverre er det jo også slik at det som regel er en kasteball i gruppa, noe vi var i fjor.
Uansett tror jeg nøkkelen til suksess ligger gjennom å gjenreise Lerkendal som vår festning. Uansett om det er Barcelona, Man U eller Kahn og Munchen så må vi tørre å vinne hjemme.
Borte blir det kanskje verre, men med defensiv terping framover kan det jo også bli morsomt der. Men uansett vi er avhengig av å ta en Helstad i stedet for en Hulsker når målsjansene kommer borte  |
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 25.08.2005 11:25 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | Dessverre er det jo også slik at det som regel er en kasteball i gruppa, noe vi var i fjor. |
Der svarte du mer eller mindre på ditt eget spørsmål...
Det er klart at hvis vi klarer å heve oss fra de forrige årene og faktisk vinne hjemmekampene våre, istedenfor bare å få uavgjort gang på gang, så har vi en reel mulighet til avansement. Gitt året som har vært tør jeg likevel ikke å tenke tanken riktig ennå. Til det er 1-5, 2-5, 0-2 tapene m.m. litt for friske i minnet! |
|
| Back to top |
|
 |
|