View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.11.2008 20:30 Post subject: |
|
|
Kim Holmen er nok raskest i ligaen, men Stadsgaard er nok ikke innmari langt unna. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
fysio Junior
|
Posted: 04.11.2008 22:43 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Kim Holmen er nok raskest i ligaen, men Stadsgaard er nok ikke innmari langt unna. |
Problemet med raske spillere er at de er langt mer skadeutsatt enn sine tregere kolleger.
Dels skyldes dette at de ofte blir "offer " for motspillere som kommer for sent inn i taklingene/ eneste utvei å klippe ned spilleren pga lavere fart.
Samtidig har spillere med mye raske muskelfibre, en "medfødt" risiko for strekkskader. Raske spillere kan samenlignes med en formel 1-motor. Går noe infernalsk når de virker, men holder ikke mange timene før de skjærer seg.
Problemet for spillere med eksplosiv muskulatur, er at skadeavbrekkene blir mange, og ofte lange. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 04.11.2008 22:48 Post subject: |
|
|
Daniel Braaten er jo et eksempel på akkurat det. Gabriel Agbonlahor derimot spiller jo "alltid". |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 05.11.2008 01:56 Post subject: |
|
|
Ronaldo och Rooney har inte haft några sträckskador. Giggs var tidigare väldigt utsatt men efter ett väl anpassad träningsprogram har han i stort sett sluppit problemen de senaste 5-6 åren. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 05.11.2008 02:09 Post subject: |
|
|
Tettey var i allefall Rosenborg's kjappeste. Vet ikke om det er foretatt noen test siden Stadsgaard ankom Lerkendal.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.11.2008 05:52 Post subject: |
|
|
fysio wrote: | Problemet med raske spillere er at de er langt mer skadeutsatt enn sine tregere kolleger.
Dels skyldes dette at de ofte blir "offer " for motspillere som kommer for sent inn i taklingene/ eneste utvei å klippe ned spilleren pga lavere fart.
Samtidig har spillere med mye raske muskelfibre, en "medfødt" risiko for strekkskader. Raske spillere kan samenlignes med en formel 1-motor. Går noe infernalsk når de virker, men holder ikke mange timene før de skjærer seg.
Problemet for spillere med eksplosiv muskulatur, er at skadeavbrekkene blir mange, og ofte lange. |
Helt enig med deg her, men jeg stusser sånn over at Stabæk har sluppet unna skader på sine raske og tekniske offensive spillere i hele år (og forsåvidt i fjor i tillegg). Spillere som Nannskog, Pall Gunnarsson og Alanzinho er alle spillere som får mye juling av trege motspillere, og/eller kjører mye eksplosiv løping. Alanzinho blir jo grisetaklet et tosifret antall ganger hver kamp, og Nannskog går fra null til hundre i bakrom ditto antall ganger i løpet av kampene. Gunnarsson har vel litt fra begge verdener. Mulig husken min lurer meg, men jeg kan ikke huske at noen av disse har vært skadd de siste to årene. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 05.11.2008 08:32 Post subject: |
|
|
Merkelig det greiene med Tetteys fart. Han har vunnet spurtekonkurransene i RBK i flere år nå, mot spillere som Jamtfall og Traoré. Jeg ser at Tettey er en rask spiller og dekker store distanser, men han slår meg ikke som noen eksplosiv spurter. Han har da alltid vært litt treg på de første meterene. Noe sier meg at han må ha en vanvittig høy "toppfart", om man kan bruke det ordet. Synd vi aldri får se han i løpsdueller når han er indreløper. Strengt talt bør Tettey dyrkes som anker. Jeg synes han gjør en helt fantastisk jobb der, løper opp den ene ballen etter den andre og vinner flere og flere hodedueller i tillegg. En liten digresjon akkurat der. Beklager.
For å vinkle dette tilbake til Stadsgaard; Jeg håper vi får se en "Giggs-effekt" slik at Stadsgaard unngår skader senere i karrieren. Det er ingen tvil om at hans potensial er enormt, og han har allerede nådd langt. Det som slår meg er at han opptrer så vanvittig rolig og behersket, enda han kun er 23 år gammel. Jeg synes det er en av de viktigste egenskapene en midtstopper bør ha. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.11.2008 23:24 Post subject: |
|
|
På de 3 siste kampene har vi sluppet inn 10 mål. På de 13 seriekampene Kris startet i år, slapp vi inn 9. Lagets desidert viktigste, og også beste, spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 06.11.2008 23:32 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Kim Holmen er nok raskest i ligaen, men Stadsgaard er nok ikke innmari langt unna. |
Knudtzon slo Holmén på 40-metertest i dag, så han må en også regne med. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 08.01.2009 20:07 Post subject: |
|
|
Fryktet ny meniskskade
- Jeg scannet kneet i går. Vi fryktet det var menisken, men det var bare en overbelastning, sier Stadsgaard til adressa.no. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 30.01.2009 14:38 Post subject: |
|
|
Tipsbladet ber leserne stemme på hvem som skal inn i det danske midtforsvaret etter at Laursen takket nei til landslaget. Kris S. er ikke blant de åtte man kan stemme på. Tipper han havner i diskusjonen hvis han slipper skader og få spille i Europa til høsten. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.02.2009 12:03 Post subject: |
|
|
Satan:
- Etter kampen i går hovnet kneet til Kris opp igjen. Det er ingen ny skade, men det indikerer at det er for tidlig med fotballkamper. Han trenger rett og slett mer tid før han er kampklar, sier medisinsk koordinator Haakon Schwabe til RBK.no.
- Jeg tror dette går bra og regner med å være tilbake om én til to uker, sier en optimistisk Staadsgaard til RBK.no.
Les mer: - For tidlig for Stadsgaard |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.02.2009 12:07 Post subject: |
|
|
Håper at dette ikke blir et tilbakevendende problem i sesongoppkjøringen. Stadsgaard tror jeg vil være en viktig suksessfaktor i år. |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 03.02.2009 12:08 Post subject: |
|
|
Mitt tips är att Stadsgaard har slutat med fotboll inom tre år. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 03.02.2009 12:12 Post subject: |
|
|
Det var da skrekkelig negativt?
Med riktig opptrening, er ikke dette en valdig alvorlig skade. Man må bare ta tiden til hjelp. Akkurat nå har vi ganske god tid, og Stadsgaard er nok fit for fight til seriestart.
Men selvsagt om han driver med uvettig belasting på en skade, så går antall år som toppspiller fort i feil retning ja.. _________________ mvh HeXX
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.02.2009 12:20 Post subject: |
|
|
Ettersom han har tatt pause siden oktober, tror jeg det ikke er snakk om noe uvettig belastning. Men ettersom han spilte mot Lyn, trodde nok tydeligvis både han sjøl og legene at kneet skulle være bedre enn det var. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.02.2009 12:26 Post subject: |
|
|
Jeg er redd vi ikke kan regne med Stadsgaard i mer enn ca halvparten av sesongen. Mannen har jo kroniske problemer med kneet. Det er like greit å starte jakta på stopper først som sist, er vi heldige har vi èn på plass i løpet av et par år. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 03.02.2009 12:26 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Ettersom han har tatt pause siden oktober, tror jeg det ikke er snakk om noe uvettig belastning. Men ettersom han spilte mot Lyn, trodde nok tydeligvis både han sjøl og legene at kneet skulle være bedre enn det var. |
Det er alltid vanskelig å anslå i en opptreningsfase hvor mye skader sitter i. Han kan ha 14 intense treninger med ball uten å kjenne noe, og så få føling med det under kamp slik Stadsgaard nå gjorde. Nå har jeg såpass trua på det medisinske apparatet i klubben, at de nok var klar over risikoen, men samtidig lot Stadsgaard prøve. Men det er fortsatt halvannen måned til seriestart, og ser en bort fra det lille minuset at han ikke får all den kamptreningen han kanskje burde, er jeg ikke særlig nervøs på Stadsgaard sine vegne.. _________________ mvh HeXX
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 03.02.2009 14:32 Post subject: |
|
|
He he,
- Stadsgaard er kronisk skadet.
- Lago holder ikke mål.
- Nordvik har jeg sansen for å tror han kan bli meget god på sikt.
Dog, pr tidspunkt fortsatt umoden i spillet sitt.
- Vi er avhengige av at Wangberg blir solid nøkkelspiller i år.
RBK har klasse på stopperplass! _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.02.2009 17:42 Post subject: |
|
|
Stadsgaard er mye skadd, men å ikke tro at han skal bli skadefri er for tidlig å si.
Lago er en stopper i bra tippeligaklasse, men han kan ikke parres ilag med en stopper som har det samme svakhetene som han selv.
Demidov et av norges beste prospekter på stopperplass og har allerede debutert på landslaget uten å drite seg ut. Noe f.eks Reginussen har til gode å klare.
Nordvik hadde flere gode kamper ifjor og har ekstremferdigheter. Noe uferdig ,men jeg synes det ser veldig lovende ut.
Wangberg så veldig uferdig ut og trenger nok minst et år før han er i nærheten av å spille seg inn på Rosenborg.
Virkelig en stopperkrise på gang du. Hvilke klubber i tippeligaen er likssom bedre forspent for jeg har vanskelig for å se dem. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 03.02.2009 23:33 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Slik som Demidov spiller så må en lure på om han er i slekt med Riseth, er det nærmeste en kommer en kopi. |
=
Keenoir wrote: | Demidov et av norges beste prospekter på stopperplass og har allerede debutert på landslaget uten å drite seg ut. Noe f.eks Reginussen har til gode å klare. |
?? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 03.02.2009 23:53 Post subject: |
|
|
Hvis jeg forstår Keenoir riktig, så sammenligner han vel Demidov og Riseth i forhold til hvor mye de tråkker til i taklingene. Han sier også bare at Demidov har ett godt utgangspunkt til å bli en av norges beste midtstoppere ved å lære seg å ta de riktige taktiske valgene.
Tilbake til hva tråden angår: Stadsgaard kan nok sammenliknes litt med Ronny Johnsen. En vanvittg god midtstopper når han er helt skadefri, hurtigtoget selv, men vi trenger en Berg! _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.02.2009 00:15 Post subject: |
|
|
Riseth var nå en meget god spiller igjennom store deler av karrieren sin, det er ikke akkurat en fornærmelse ovenfor Demidov. Jeg synes at det har mye av det samme styrkene og svakhetene. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 04.02.2009 00:31 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | He he,
- Lago holder ikke mål.
|
På tross av at han gang på gang viser at han er RBK's mest stabile valg på stopperplassen så har du fortsatt ikke gitt opp korstoget mot Lago?
Enten ser du noe som verken Tørum, Henriksen eller Hamrèn gjør eller så har han knulla dama di..
Når det gjelder Stadsgaard så er han en ypperlig makker til duellspilleren Lago, og det er forbasket at han skal være så skadeplaget.
Frykter at dette blir nok en "mellomsesong" fordi RBK ikke fyller etter med kvalitet når man har flere skadeplagede nøkkelspillere. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.02.2009 00:34 Post subject: |
|
|
Erlendr wrote: | TomH wrote: | He he,
- Lago holder ikke mål.
|
På tross av at han gang på gang viser at han er RBK's mest stabile valg på stopperplassen så har du fortsatt ikke gitt opp korstoget mot Lago?
|
Ærlig talt, vi kan vel være enige om at Stadsgaard er den desidert beste midtstopperen vår? Lago er ikke mye stabil og jeg stoler ikke spesielt godt på han. Mulig han ikke er så dårlig som TomH skal ha det til, men han er heller ikke så god som enkelte andre skal ha det til. |
|
Back to top |
|
 |
|