English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 03.11.2008 17:12    Post subject: Reply with quote

Hallomann wrote:
ja, men regner med at det er en grunn til at Hareide ser på Jamtfall som landets beste keeper trener. Rolling Eyes

Det skal visstnok etter sigende (bare for å gjøre dette vagt nok) være endel misnøye med Jørn rundt landslaget også. Useriøs, lite struktur under trening, etc. Men mye mobilaktivitet.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran

PostPosted: 03.11.2008 17:34    Post subject: Reply with quote

Snakket med Vidar Davidsen?
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 03.11.2008 17:54    Post subject: Reply with quote

Jeez. Give me a break. Alle keepere gjør feil.
kristobal
Legende

PostPosted: 03.11.2008 17:57    Post subject: Reply with quote

Faktisk er jeg litt usikker på hvor god Ramovic egentlig er. I år har han framstått som en meget god skuddstopper i Tromsø, et lag som har hatt mye marginer med seg. Tidvis har han vartet opp med mange feberredninger, slik eksempelvis også Jarstein gjorde i sin tid i Odd.

Men Ramovic er veldig vill i sitt vesen, og jeg vil gjerne se ham på et lag hvor han utfordres mer på veldig åpne situasjoner og der han er nødt til å være en offensiv keeper med gode igangsetteregenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Eru
Veteran

PostPosted: 03.11.2008 18:15    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Jeez. Give me a break. Alle keepere gjør feil.

S
Men slipper alle keepere inn mål på 35% av motstanderlagenes sjanser? Jarstein har hatt en elendig sesong.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 03.11.2008 18:26    Post subject: Reply with quote

Jarstein har hatt en elendig sesong totalt sett. Men vårsesongen var ganske bra. Da gjorde han få feil, ikke spesielt store. Han gjorde flere gode og avgjørende redninger, hvis jeg ikke husker fullstendig feil, og var en trygg og god keeper.

I høst har situasjonen vært helt annerledes. Tabbene har kommet hyppigere og hyppigere og blitt større og større. Og har svært få matchvinnende redninger.

Likevel anser jeg Jarstein for å være en god keeper. Han er god på det en Rosenborg-keeper må være god på. Har kanskje litt å gå på som shot-stopper, men det er fullt mulig å forbedre.

I konkurranse med Espen Johnsen og Alex Lund Hansen neste sesong tror jeg Jarstein vil komme seirende ut.
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.11.2008 18:29    Post subject: Reply with quote

Vårsesongen til Jarstein var ikke så allerværst og han ble også kåret til månedens spiller i juni med klar margin.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 03.11.2008 18:36    Post subject: Reply with quote

Gi han tid. En god vinter med knallhard trening både fysisk og psykisk vil føre Jarstein back in business igjen RBK

Tar tid å komme fra skageraks plass eller hva faan den heter med knappe 5000 tilskuere til 20000 og fullt press på hva enn du foretar deg..
Back to top
Davy Wathne
Senior

PostPosted: 07.11.2008 09:23    Post subject: Reply with quote

Se hvor høyt han rager over bakken !
Henri
Legende

PostPosted: 07.11.2008 09:59    Post subject: Reply with quote

Haha, fantastisk
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 14:08    Post subject: Reply with quote

Jeg satt også å stusset på den situasjonen ettersom den kom flere ganger i reprise.. Jeg klandrer ham ikke for målet, men en matchvinner hadde vel vært noen meter nærmere ballen eller hva?
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 14:27    Post subject: Reply with quote

Spenst som et strykejern.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.11.2008 15:28    Post subject: Reply with quote

Bedre enn Iker Casillas:

Poenget er naturligvis at når angriperen har så mye plass og rom som mot Jarstein i går, så kan han enten smekke den i nærmeste, skyte langs bakken i lengste (som nok Jarstein antar) eller bøye den over i krysset. Det hadde sett utrolig dumt ut som Jarstein hadde kastet seg over ballen mens den hadde trillet inn i lengste for eksempel. Det er jo gjerne sånn Espen Johnsen & co opptrer - de kaster seg for en hver pris og åpner seg opp så til de grader. Dermed skjer det at lomper ala Iversens scoring på Lerkendal i 1-1-kampen går inn - fordi Johnsen er mest opptatt av å sprette som et annet ekorn for at det skal se bra ut.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 17:15    Post subject: Reply with quote

Davy Wathne wrote:

Se hvor høyt han rager over bakken !

Jag har jämfört Jarsteins spänst med Hamréns tidigare, där har vi bildbeviset!

Var han inte jävligt långsamt ut på 0-3 målet mot fransoserna då han till slut sprattlade till med benen. I tillägg till andra tillkortakommanden så verkar han vara långsam när han löper också.

Kristobal, jag har lagt märke till att varje gång du försvarar Jarstein så kommer du dragande med Espen Johnsen; har du inga andra argument. Det här verkar segla upp till en ny omöjlig försvarsakt av dig a la Berisha.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 17:43    Post subject: Reply with quote

måten Jarstein rykker ut på det tredje målet er det noe aburd slapt over; han halvjogger ut, kaster seg fram med foten som om det skulle vært en løkkekamp - og demonstrerer tydelig at han ikke har noe tro på å nå ballen i det hele tatt - eller en kapasitet til at han besitter de matchvinnergenskapene som skal til for å ta slike sjanser. I tillegg har han like god spenst som en meitemark.

Hvis det er foten er det "greit", gitt at Lund Hansen ble skadet på et ubeleilig tidspunkt og en Jarstein kanskje er bedre enn en Næss. Men representerer det 70% av hva Jarstein er god for så er det ikke annet å gjøre enn å skaffe en skikkelig utfordrer(erstatter?) for Jarstein til neste sesong.

Eventuelt; kanskje vi skal bytte keepertrener. Det virker som Rosenborg, med unntak av Hirschfield, har en tendens til å gjøre keeperne dårlige. Hvis Hamrén ser dette, så håper jeg han har mydnighet til å skaffe en ny keepertrener. Men det spørs om ikke vennskapsbåndet mellom Hoftun og Jamtfall er for tett.

Holy Malony for en familiebedrift Smile
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.11.2008 17:52    Post subject: Reply with quote

Espen Johnsen er bare et godt eksempel på keepertyper som ser mye bedre ut enn de faktisk er.

At det er han som brukes som eksempel er helt tilfeldig.

Noen andre keepere i Norge av samme kaliber: Adin Brown, Jan Kjell Larsen, Otto Fredriksson og Ivar Rønningen.

Jeg er ikke uenig i at Jarsteins sesong har vært variabel, og at høsten har vært for dårlig. Samtidig skal man ikke glemme at han tidvis stod veldig bra i vår og har vært skadeplaget i høst.

http://www.youtube.com/wa...96JFLDx3IM

Ikke alt her er like gnistrende, men redningene etter 1.05, 2.33 og 3.19 viser jo at en skadefri Jarstein både er hurtig og har spenst.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 18:06    Post subject: Reply with quote

Jarstein er en god keeper som ikke trenger å gjøre så mange tv-redninger ettersom han plasserer seg godt. Jeg er ingen ekspert på keepere, men han er uten tvil god nok. Skader og litt mangel på selvtillit har ødelagt høsten for ham i år. Jeg tror vi vil få se en ny og bedre utgave fra mars av, mest sannsynlig vil han da også ha fått orden på den muskelen.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 18:06    Post subject: Reply with quote

Kristobal, jag håller med om att det ser bättre ut än under hösten. Men jag blir inte jätteimponerad; det är inte många räddningar där han lättar särskilt mycket från marken.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.11.2008 18:33    Post subject: Reply with quote

Neida, det florerer ikke av "TV-redninger".

Men jeg mener en skadefri Jarstein med selvtillit er så god til å plassere seg og har såpass stor rekkevidde i feltet at han ikke trenger å gjøre denne typen redninger.

Ønsket mitt for neste sesong er at RBK slipper inn færre enn 25 mål. Dersom Jarstein klarer det uten å gjøre en eneste feberredning bryr det meg ingen ting. Da tyder alt på at han likevel har gjort en god jobb der bakerst.
Back to top
Alianze.
Senior

PostPosted: 07.11.2008 18:34    Post subject: Reply with quote

Videoen vis helt klart at jarstein er en match vinner.
det jeg tror jarstein trenger er en vinter nå der han først blir helt frisk fra den skaden sin og jobbe godt inn mot neste sesong med gode kamper i treningskampene.

vet ikke hvem som sa dette men jeg er helt ening:
noe av probleme til jarstein er at i odd fikk han skudd på seg gjennom hele kampen og derfor holdt han konsetrasjonen oppe gjennom hele kampen, i rosenborg rører han nesten ikke ballen i perioder før det går 30 minutter og da pluttselig får han skudd på seg og da er ikke konstrasjonen på topp og det er lett og gjøre feil, spesielt på slutten av kamper da kroppen, hjernen blir slitten .

dette er kanshe det som han kommer til og forbedre seg stort på i løpet av vinteren og jeg tror alerede til neste år så har vi norges beste keeper i norge! RBK
å husk jarstein er bare 23 år eller noe
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 18:55    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Jarstein er en god keeper som ikke trenger å gjøre så mange tv-redninger ettersom han plasserer seg godt.

Problemet är icke att de fåtal räddningar som Jarstein gör inte är tv-mässiga, men att han till synes passivt släpper in flera bollar. Det är i sådana fall det hade varit på plats med en sprattlig tv-räddning i ny och ne.
Beträffande videon ovan så är det inget bra bevismedel beträffande Jarsteins keeperförmåga utan utgör "godbitar". Det hade inte varit några svårigheter att göra en skräckfilm från hösten som hade skrämt vannet av folk som uppskattar en stabil målvakt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.11.2008 19:07    Post subject: Reply with quote

Joda, enig i det. Men jeg velger å anta at det er skadene som har gjort ham usikker og tilsynelatende passiv i en del situasjoner hvor han med hell kunne ha vært mer uredd og tatt en sjanse.

Positivt tross alt synes jeg det er at han i går ikke glapp en eneste (?) ball. Den ene gangen han var ute og bokset traff han også perfekt.

Jeg håper han unngår å bli en keeper med Jamtfall-teknikk på skudd, hvor skuddet liksom bare skal reddes og så kan ballen sprette ned på bakken foran ham. Jeg synes det er en uting når keepere gjør dette selv når det ikke finnes motspillere i nærheten.

Selv Ramovic har litt denne tendensen, og det aner meg at han også har blitt reddet litt av at ballen har spruttet rett vei og at forsvarerne foran ham kynisk har meid ballen unna ved flere tilfeller i år.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.11.2008 19:48    Post subject: Reply with quote

Jeg holder med Kristobal og Mr Hyka her. Mental trening og en frisk Jarstein som kan konsentrer seg om det han skal istedenfor å ha skaden i bakhodet er etter min mening norges beste keeper og det er ikke tilfeldig at Jarstein sitt spill fallt enormt når han fikke denne fotskaden og me tabbene forsvant tryggheten og selvtilitten og det baler på seg. En kan også se at Opdal har slitt med det samme etter han fikk sin kneskade. En kan si hva en vil om at skaden ikke hemmer og det kan godt være at den ikke hemmer rent "fysisk" ,men smerten flytter fokus vekk ifra der det bør være. Å gi opp Jarstein nå blir alltfor tidlig. Jeg er også glad at det er få tv-redninger fra Jarstein for en tv-redning er et tegn på at en utgangspunktet stod feilplassert.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 20:27    Post subject: Reply with quote

Jag föredrar en Tv-räddning framför ett passivt agerande som ger baklängesmål.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 08.11.2008 03:22    Post subject: Jarstein Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg holder med Kristobal og Mr Hyka her. Mental trening og en frisk Jarstein som kan konsentrer seg om det han skal istedenfor å ha skaden i bakhodet er etter min mening norges beste keeper og det er ikke tilfeldig at Jarstein sitt spill fallt enormt når han fikke denne fotskaden og me tabbene forsvant tryggheten og selvtilitten og det baler på seg. En kan også se at Opdal har slitt med det samme etter han fikk sin kneskade. En kan si hva en vil om at skaden ikke hemmer og det kan godt være at den ikke hemmer rent "fysisk" ,men smerten flytter fokus vekk ifra der det bør være. Å gi opp Jarstein nå blir alltfor tidlig. Jeg er også glad at det er få tv-redninger fra Jarstein for en tv-redning er et tegn på at en utgangspunktet stod feilplassert.

Skrevet: 16.09.2008 02:12 Tittel: Jarstein

--------------------------------------------------------------------------------

Jarstein vs Hirtscfeldt er en solekar svekkelse så langt.Hirtscfeldt gjorde omtrent ikke feil og hadde masse matchvinner-redninger,mens Jarstein knapt nok forsvarer å holde Lund Hansen ute så langt.
Når det er sagt syntes og synes jeg fortsatt at keeperkjøpet var et lite kupp,slik situasjonen var.
Må tro at mental trening og god opp-backing vil gjøre at han snart kan få noen superkamper som igjen vil gi den nødvendige selvtilliten

Angrer ikke på dette innlegget 16.september akkurat...men har fortsatt trua på gutten.
Jamtfall og Arni var i verdensklasse i 1 mot 1 situasjoner.Som Ola var det,men han hadde sin svakhet på langskudd.
Johnsen i verdensklasse på det meste bortsett fra at han var en "kalv" med ballen i beina og hadde dårlig phsyke/fikk dårlig phsyke pga. nevnte svakhet+ at han sto halvskada mot Spania og gikk fra verdensklasse til syndebukk på 123.
Hirtschfeldt har en solid phsyke og er en atlet. Derfor gjorde han få tabber og hadde mange Matchvinner-redninger.
Jarstein er ung og har potensialet til å tilegne seg de beste egenskapene fra alle disse.
Synes mange her inne er urettferdig mot Jamtfall som hadde utrolig mange fantastiske redninger,men som vil bli husket for tabbene og mangelen på ydmykhet under påfølgende intervju.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 103, 104, 105  Next
Page 50 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb