View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Largactyl Veteran

|
Posted: 25.10.2008 23:06 Post subject: |
|
|
Guffen wrote: | Heldigvis er det opp til Storflor å avgjøre om RBKs reaksjon er passende, ikke du. Og Øyvind ser ikke ut til å ha noe stort problem med straffen fra RBK. Fordi han kjenner gamet på treningsbanen og vet at et sammenstøt der, mellom lagkamerater, ikke er i nærheten av det samme som ei ørtæv på byen. |
Så et slag på fotballbanen er ikke det samme som et slag på skolen da for.eks? _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.10.2008 23:11 Post subject: |
|
|
Ja og hva skjer når slag forekommer på skolen som regel innvolveres ikke politiet og eleven/studenten får reprimande/brev med hjem/rektorskontor, nedsatt i oppførsel eller eleven blir utvist. Det skal være temmelig grove eller mange voldsepisoder før en tar i bruk hardere straffemetoder enn interne straffemetoder og slik har også Rosenborg aggert ovenfor Traore. |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 25.10.2008 23:15 Post subject: |
|
|
Et slag er et slag, uansett hvor det utføres. Men straffen er uansett alltid forskjellig, og slik er og blir verden og systemet. Det samme gjelder mobbing for.eks. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.10.2008 23:20 Post subject: |
|
|
Helt riktig og konsekvensen av handlingen er en svært viktig del av straffeutmålingen og her kan jeg ikke se at Storflor har lidd noe voldsomt over Traore sin handling og straffeutmålingen etter min står i stil med omstendighetene og handlingen til Traore. |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
fysio Junior
|
Posted: 25.10.2008 23:39 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Ja og hva skjer når slag forekommer på skolen som regel innvolveres ikke politiet og eleven/studenten får reprimande/brev med hjem/rektorskontor, nedsatt i oppførsel eller eleven blir utvist. Det skal være temmelig grove eller mange voldsepisoder før en tar i bruk hardere straffemetoder enn interne straffemetoder og slik har også Rosenborg aggert ovenfor Traore. |
Det er en vesentlig forskjell på det å gå på skolen, og det å være ansatt som profesjonell i en bedrift. Men dersom en går på videregående skole og er over myndighetsalder, så ville en nedslagning av en medelev ført til politianmeldelse.
Med andre ord, vi kan ikke behandle profesjonelle fotballspillere som ungdomsskoleelever. Vold utført av voksne mennesker kan ikke privatiseres.
Dersom en er ansatt som profesjonell yrkesutøver, så må en forvente at folk klarer å oppføre seg profesjonelt.
Dersom jeg hadde begått en slik handling i en jobbsituasjon, så hadde jeg med stor sannsynlighet mistet autorisasjonen min som profesjonell yrkesutøver. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 25.10.2008 23:40 Post subject: |
|
|
Hadde Traore angrepet Storflor på samme måte som Joey Barton først slo Ousmane Dabo i bakken, for deretter å kaste seg oppå ham og slå han gjentatte ganger, så hadde det vært en helt annen sak. Da ville vi trolig snakket umiddelbar utvisning, og det ville fort blitt en politisak.
I tillegg ville nok NFF ha blandet seg inn i etterkant, på samme måte som FA gjorde i forhold til Barton tidligere i høst.
Selv om avisene dramatiserer det med å skrive at Traore slo Storflor rett i bakken, var det nok mer sjokket over å plutselig få en knyttneve i ansiktet, enn smertene som veltet Lille Trille. Det var ett eneste slag, og Storflor har selv tilsynelatende sagt seg ferdig med saken.
Selv om et slag er veldig alvorlig, noe også denne hendelsen er, så skjedde det i en opphetet duell på treningsfeltet. Partene har skværet opp, og RBK har gitt Traore en helt fair straff, i forhold til alvorlighetsgraden i selve hendelsen, og det faktum at dette var en førstegangs forseelse fra Traore. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
DavidWatts Junior
|
Posted: 26.10.2008 00:49 Post subject: |
|
|
fysio wrote: | En strengere reaksjon hadde også hatt en preventiv effekt inn mot yngre utøvere i fotballen. |
Du må jaggu være en naiv FRP-er som tror at det er kun er frykt for straff som gjør at de fleste av oss holder oss lovlydige. Abdi (og yngre utøvere) vet da godt at vold er over streken, og hensikten med straffen må vel være at Abdi får en skarp påminning om at dette er totalt uakseptabelt, ikke sant? Jeg (og tydeligvis klubben) tror dette er en streng nok straff til at dette ikke skjer igjen.
Når det er sagt stusser jeg også på at en som trekker seg i alle dueller i kamp, derimot heller tråkke til på trening. Det burde åpenbart vært omvendt, så han fortjener nesten en lusing bare av den grunn. _________________ I wish I could be like David Watts, fafafafafafafafa. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 27.10.2008 00:26 Post subject: |
|
|
Du høres sannelig ut som en standhaftig teoretiker, Fysio. Veldig stor tro på at teori overstyrer praksis, og at en sak er lik uansett situasjon og premisser.
Heldigvis er ikke verden slik.
For ikke så lenge siden terget jeg en kompis i fylla. Til slutt ble han så lei at han lappet til meg. Jeg falt, mest på grunn av å være overrasket over slaget, men fikk litt vondt også. Skal jeg anmelde kompisen min av den grunn? Selvfølgelig ikke. Jeg skjønner reaksjonen, han ba om unnskylding dagen etterpå og alt er glemt og såre vel nå.
Akkurat som Traore og Storflor. Litt over streken i kampens hete. Part of the game. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 27.10.2008 00:41 Post subject: |
|
|
Erik wrote: |
Spille fotball sammen en dag? Runder du meg, slår jeg så hardt du ikke reiser deg før uka etterpå? Hey, det er jo bare ambisjon og innsats. Jeg MÅ jo få lov til å slå deg ned. Hadde jeg gjort det på et utested i kveld blir det glattcelle mm. Men så lenge det er på en fotballbane kan jeg banke opp folk pga ambisjoner og innsats? Den blir for drøy. |
Morsomt, Erik. Og fryktelig dumt og usaklig. Storflor reiste seg etter tre-fire sekunder. Ingen slo hardt. Ingen ble banket opp. Du overdramatiserer verre enn Siv Jensen. Prøv igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 27.10.2008 21:55 Post subject: |
|
|
Usaklig? Hva vet du om at slaget ikke var hardt? Storflor ble liggende, og måtte avbryte treningen. Da er slaget for hardt uansett.
At du ble slått etter å ha vært en hemoroide på kameraten din i fylla, kan ikke sammenlignes. De er på arbeid, og spillerne skal ikke slå hverandre i bakken, og etter din mal få skryt for det.
Det er straffbart ellers, og klubben gjør helt rett med å tildele straff, og markere at sånt skal vi ikke ha.
Om spillerne mine viser "ambisjon og innsatsvilje" med harde dueller, ekstra innsats og kanskje en leksjon i munnbruk, så er det bra. Voldslag hadde jeg ikke tolerert. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.10.2008 22:29 Post subject: |
|
|
Ifølge Mini på Zebra vurderer spillerne å be Traoré betale en sum til bøtekassa, og deretter donere bort pengene.
Norske klubber kan for ordens skyld ikke gi bot til egne spillere, ifølge samme kilde.
(Hvordan Strømsgodset kunne gi en månedslønn i bot til Petar Rnkovic, som knuste kjeven på Thomas Finstad, vet jeg ikke.) |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.10.2008 01:05 Post subject: |
|
|
Erik wrote: | De er på arbeid, og spillerne skal ikke slå hverandre i bakken, og etter din mal få skryt for det.
Det er straffbart ellers, og klubben gjør helt rett med å tildele straff, og markere at sånt skal vi ikke ha. |
Tror essensen i dette er at det Traoré må anmeldes - enten av Storflor eller andre. (så vidt meg bekjent kan hvem som helst anmelde hvem som helst for lovbrudd.) Andre regler gjelder naturligvis dersom politiet ser at lovbrudd skjer. (sikkert forskjeller her. Drap, grove ran/innbrudd osv.)
Dersom jeg grisebanker deg, må jeg anmeldes av noen. Tror ikke politiet griper inn på slike handlinger basert på medier osv. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 28.10.2008 03:14 Post subject: |
|
|
ikke for å dra temaet ytterligere vekk i fra Traore, men politiet kan vel på eget initiativ starte etterforskning av en sak dersom de har en sterk mistanke om at noe kriminelt har skjedd - uten at en anmeldelse foreligger. Men dette må nok være noe mer alvorlig enn en liten slosskamp på en fotballtrening. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.10.2008 09:29 Post subject: |
|
|
Erik wrote: | Usaklig? Hva vet du om at slaget ikke var hardt? Storflor ble liggende, og måtte avbryte treningen. Da er slaget for hardt uansett. |
Han var ikke engang rød der han skulle ha blitt slått. Langt mindre hoven eller blå eller med kutt eller andre ting som tyder på at det var et hardt slag. At Storflor blir liggende i flere minutter tror jeg sier langt mer om han enn styrken på det slaget.
Se for deg at en person ligger sånn på gata etter en beef på byen, så reiser han seg opp og har ikke engang et merke. Da hadde folk begynt å le av det. Politiet også, antakeligvis. Tipper det var en lite ørefik, bare. Bitchslap. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 28.10.2008 09:39 Post subject: |
|
|
Trraoré er ikke noen bouncer heller, så tviler på at det var så mye kraft i slaget uansett hvor hardt han prøvde. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.10.2008 09:45 Post subject: |
|
|
Dattera mi greide faktisk å klabbe til meg sånn at jeg ble rød og litt hoven, omtrent på samme plass som Storflor ble truffet. Hun er sju år og 17 kilo. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.10.2008 13:36 Post subject: |
|
|
Du får anmäla henne. Men hon slipper nog straff på grund av åldern.  |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 28.10.2008 16:26 Post subject: |
|
|
Storflor: Wimp på banen, wimp av banen. God tur til Drammen. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 28.10.2008 18:30 Post subject: |
|
|
Neimen huffda. Håper da i det minste Traore slo med knyttet neve. Skal man slå, så må man slå som en mann.
Bitch slapping kan vi overlate til Ørn-jentene. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.10.2008 22:02 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Du får anmäla henne. Men hon slipper nog straff på grund av åldern.  |
Større sjanse for at foreldrene til det barnet som slår blir anmeldt videre til barnevernet og at de derfra får en eller annen slags reaksjon evt oppfølging pga manglende barneoppdragelse/omsorgsevne  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.10.2008 12:34 Post subject: |
|
|
En litt spesiell ting med Traoré er at alle de gode kampene han har spilt alle har vært fra start.
Han har etter hva jeg har fått med meg prestert dårlig alle gangene han har blitt byttet inn underveis. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.10.2008 12:45 Post subject: |
|
|
Traore mangler tempo til å spille på siden, og han mangler, tross knyttneveslaget sitt, pondus til å spille sentralt. Han er et helt greit stallfyll, men Traore blir nok neppe et etablert førstevalg i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.10.2008 12:50 Post subject: |
|
|
For meg så synes jeg Traore ligner på Skjelbred i spillestil selvsagt ikke like god enda, men han er flink til å slå mange gode småpassninger, er arbeidsom og har en meget god nærteknikk ,men i likhet med Skjelbred så har han en vei å gå på avsluttninger og det å få mer sting i passningspillet sitt det blir i likhet med Skjelbred litt for ofte litt for omstendelig.
Last edited by Keenoir on 30.10.2008 12:54; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|