English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Krisa..!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2005 17:08    Post subject: Reply with quote

VG Nett wrote:
- Jeg synes Rosenborg viser at de er et godt fotballag i dag. For med ti mann er de på høyde og i perioder bedre enn oss. Det har mer med deres dyktighet enn vår svakhet å gjøre, sa den karismatiske treneren til VG Nett.

Akkurat det Høgmo prøver å få frem.

Edit: Det var Tom Nordlies ord.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran

PostPosted: 14.08.2005 17:17    Post subject: Kan folk skjønne at vi har for dÃ¥rlig første 11'er? Reply with quote

Kan folk skjønne at vi har for dårlig første 11'er???

Espen Johnsen
Mikael Dorsin
Christer Basma
Frode Johnsen

Disse spillerene som er fast inventar i Rosenborg sin første 11'er er blant Tippeligaens dårligste i sine posisjoner.. vi må kvitte oss med rusket og kjøpe nytt..
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2005 17:29    Post subject: Reply with quote

Ivar Rønningen får nå prøve seg. I verste fall må vi vente til Ståle og Christer legger opp før vi får nye backer, men det trenger ikke å være lenge til (Men jeg mener de fort kan bli Norges beste igjen). Frode kommer ikke til å få ubetinget tillit hos Høgmo. Høgmo kommer utenfra og har ikke for sterke bindinger til enkeltspillere ennå. Bortsett fra Ørjan, da. Men det er bare greit Very Happy
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 14.08.2005 18:56    Post subject: TTT - Ting tar tid! Reply with quote

Jeg er enig i mye som sies i disse innleggene, og jeg er like skuffet som de fleste andre her. Men ting tar tid; Høgmo må få lov å eksperimentere litt, og satse der det er noe å hente. Men 4. plass bør man forsøke på...

Espen Johnsen er helt utafor, og han bør få hvile. Andre har blitt nevnt som benkekandidater på forumet også. Men uansett eksperimentering og lave mål, håper jeg ikke Høgmo går i den fellen hvor ting som gjøres medfører i stort sett dårlige resultat. Da kan oppturen ta meget lang tid...
Back to top
Fredrik90
Senior

PostPosted: 14.08.2005 19:27    Post subject: Reply with quote

Skalsi det har godt hett for seg her.. satte opp "new topic" i gaar og naa er den paa 4 sider..

Nok om det.

Har en folelse av at RBK maa vaere darlig trent, se pa start f.eks. Det er en eneste grunn til at de har kunnet rykket opp for saa aa lede serien i lopet av kort tid. De trener j... hardt. Dermed springer de ogsaa mest, og vinner duellene. Det gjor at et lag vinner! Som sagt bor jeg ikke i Trondheim saa jeg for ikke fulgt med paa treninger.
2mas
Sjef

PostPosted: 14.08.2005 19:34    Post subject: Reply with quote

Bra at Molde ser ut til å tape nå som Odd har krøpet opp i ræva på oss...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jauda
Junior

PostPosted: 14.08.2005 20:04    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja, nå er det 4 poeng ned til kvalikk og 5 poeng ned til direkte nedrykk. Det er IKKE mye. Dette ser da virkelig skummelt ut!

Forhåpninger om 4 plass som fyren over her sier er vel å ta i litt.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 14.08.2005 20:10    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
VG Nett wrote:
- Jeg synes Rosenborg viser at de er et godt fotballag i dag. For med ti mann er de på høyde og i perioder bedre enn oss. Det har mer med deres dyktighet enn vår svakhet å gjøre, sa den karismatiske treneren til VG Nett.

Akkurat det Høgmo prøver å få frem.

Edit: Det var Tom Nordlies ord.

Snille og rause ord fra Nordlie, som er mer ment som en utstrakt hånd til en kollega enn noe som kommer fra hjertet.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 14.08.2005 21:05    Post subject: Reply with quote

En annen side ved dette er jo at mot f.eks Start har jo RBK faktisk vært like gode i år. Hadde det vært e-cup hadde vi gått videre på bortemål.
Ikke det at det går å sammenligne, men det er et poeng. Og det er at i mange av de 13 årene RBK har vunnet har Osloavisene gjort et poeng av at en eliteserie med bare de 7 (6 da det var 12 lag) øverste lagene ville ikke RBK tatt gull. Vi har alltid avgitt poeng mot topplagene. Ofte også med dårlige siffer og før serien var avgjort. Men mot de 7 nederste har RBK omtrent alltid hatt 35-40 poeng. I år har vi tapt 4 p mot Ålesund, 2 mot Molde og 6 mot Fredrikstad. Med full pott i disse hadde vi hatt 33 poeng nå. Altså på 3.plass, med heng på VIF og Start ikke avskrekkende foran. Og med 8 kamper igjen kunne vi fått 57 poeng, noe som med en god RBK-høst ville gitt oss en normal sesong.
Vi visste vel alltid at det året vi kom til å tape gullet, måtte vi sannsynligvis tape mot gullvinneren. Krisa ligger vel mere i at vi roter bort poeng til de nedover på tabellen og det er det for tidlig å si om Høgmo kan snu nå.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 15.08.2005 10:16    Post subject: Reply with quote

Synes det er altfor optimistisk å fortsatt snakke om 4.plass og tro at vi vil ta opp mot 20 poeng resten av sesongen. Tabellen etter 18 kamper lyver ikke, vi må konsentrere oss om å berge plassen. En ting er at poenghøstinga har vært dårlig, men prestasjonene (spesielt defensivt) har nesten vært enda dårligere. Skal vi plukke de poengene vi mangler så må aggresiviteten i laget opp mange, MANGE hakk. Spørsmålet er om spillere som Dorsin, Basma, Solli, Storflor og Braaten (kunne sikkert nevnt flere) er i stand til å heve aggresiviteten i laget. Men, mye av dette ligger i motivasjon og psyke, så dersom dette er Høgmos force så kanskje det kan snu. Leste forøvrig i Dagbladet at Startspillerne hadde nærmest gått banans i garderoben før kampen i forsøk på å psyke hverandre opp, dette hadde endt med at Berhus hadde blitt slått av en medspiller! Høres nesten litt skummelt ut (a la religiøs massesuggesjon), men det hjalp tydeligvis...
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 15.08.2005 11:06    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
En ting er at poenghøstinga har vært dårlig, men prestasjonene (spesielt defensivt) har nesten vært enda dårligere. ...

Ikke helt enig i denne. Vi presterte vel bra spillmessig mot både Fredrikstad og Ålesund hjemme, og hadde vel også fortjent poeng mot Vålerenga. Så har vi hatt dårlige kamper mot Glimt der vi har dradd med 6 poeng. Alt i alt vil jeg si den biten har jevnet seg ut, og 21 poeng kanskje er greit i forhold til de kampene vi har vært OK. Selv om sesongen har vært skuffende har det jo vært kamper hvor vi har prestert bra.
Back to top
danhau
Junior

PostPosted: 15.08.2005 15:27    Post subject: Høgmo,Championsleaugekval og Lynkampen!!! Reply with quote

Synes at Høgmo var riktig mann for å ta over rbk-skuta, mannen har masse erfaring og kunskaper en kan lete lenge etter. Er en godt profilert trener med erfaring og rutine, han vet hvordan man skal drive frem det gode i hver spiller og jobber godt når det er snakk om samarbeid!!

Roar Hansen var feil mann og burde blitt sparket på et mye tidligere tidspungt slik at en ny trener kunne fått laget på rett kjøl, når det gjelder tapet mot start var det tilfeldigheter til at vi tapte!! Vi kunne like godt vunnet hvis det ikke hadde vært for en viss keeper.....
Kampen i champions Leauge var et greit resultat ettersom det er vi som har overtaket og trenger bare å holde nullen mens Steaua må få minst vinne eller spille uavgjort 2-2 eller bedere....

Neste kamp i tippeligan mot Lyn kan bli en meget tøff kamp, lyn er i flyt og har sterke spillere som Jan Derek Sørensen, Kevin Larsen, Øyvind Leonhardsen, Tomasz Sokolowski,Jo Tessem,Tommy Berntsen,Steven Lustü og Keijo Huusko som er i form... Vi må kjempe hardt for å unngå å havne i bunnstriden og det bør forventes at innsatsen som vi har sett i kamper tidligere i sesongen er borte og at vi ser et "nytt" Rosenborglag det går ann å være stolt av!! Vi må også bruke kantene MER enn hva som har vært tilfelle så langt alt for mye spill i midten!!!

Heia RBK RBK
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2005 15:42    Post subject: Re: Høgmo,Championsleaugekval og Lynkampen!!! Reply with quote

danhau wrote:
Synes at Høgmo var riktig mann for å ta over rbk-skuta, mannen har masse erfaring og kunskaper en kan lete lenge etter. Er en godt profilert trener med erfaring og rutine, han vet hvordan man skal drive frem det gode i hver spiller og jobber godt når det er snakk om samarbeid!!

Roar Hansen var feil mann og burde blitt sparket på et mye tidligere tidspungt slik at en ny trener kunne fått laget på rett kjøl, når det gjelder tapet mot start var det tilfeldigheter til at vi tapte!! Vi kunne like godt vunnet hvis det ikke hadde vært for en viss keeper.....

Mot Start ble vi fullstendig overkjørt, og ville nok tapt uavhengig av keepertabber. Hvis Espen Johnsen ikke hadde blitt utvist tror jeg faktisk det kunne sett enda styggere ut resultatmessig. Det førte til at Start slapp seg ned noe, mens RBK fikk ekstra tenning.

Du snakker veldig godt om Høgmo, men erfaring kan man ikke si at han har. Å lede kvinnelandslag og ungdomslandslag er på et helt annet nivå både rent fotballmessig og taktisk enn hva det er å lede et toppklubblag. På klubbnivå har han vel kun et halvår med Tromsø i 92, et par år med Moss og et med Tromsø i fjor å vise til. Internasjonalt er det vel kun Royal League-kampene før jul han har erfaring fra.
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 18.08.2005 18:59    Post subject: Reply with quote

Har flyttet en del innlegg hit! Mvh 2mas.

man kan vel ikke vite sikkert om rbk er tilbake i toppen neste år? Tror ikke diktlesning er det som skal itl for å få spillere til å prestere.
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 19.08.2005 18:32    Post subject: Reply with quote

Jedidalen wrote:
man kan vel ikke vite sikkert om rbk er tilbake i toppen neste år? Tror ikke diktlesning er det som skal itl for å få spillere til å prestere.

Jeg vedder Seriøst 100.000 kr på at Rbk vinner serien neste år! Surprised Very Happy
SÃ¥ sikker er jeg! Rolling Eyes RBK RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 19.08.2005 18:53    Post subject: Reply with quote

Hmmm - tror jeg kanskje vurderer å vedde imot. Bedre veddemål er det vanskelig å få...
Legende

PostPosted: 19.08.2005 18:58    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne vedda i mot her og, men trur jeg sliter med finansieringa.

Er dog med på lavere summer om jeg får gode odds av deg, siden du er så sikker! Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 19.08.2005 19:11    Post subject: Reply with quote

Setter 100 på at RBK ikke blir mester med 1/1 i odds.
Setter 50 på at RBK blir mester hos en bookmaker og jeg er garantert å tjene 50-250 tusen...

Spleiselag Recon ?
Veteran

PostPosted: 19.08.2005 19:53    Post subject: Reply with quote

Tror dere virkelig at Rbk kommer til å slite neste år også? Question Question Question
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 19.08.2005 19:56    Post subject: Reply with quote

Fram til jeg ser annet enn prat - ja!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 20.08.2005 12:46    Post subject: Reply with quote

Du virkelig litt av en Rbk-suporter!
Jeg trodde vi som suportere skulle støtte opp vårt lag når
de hadde motgang, jeg!

Skal jeg være ærlig så har jeg også vært Svært Kritisk til Rbk, men det er bare pga. at Rbk-ledelsen gjør så opplagte feil. Det å annsette assistentens assistent er kanskje historiens største Rbk-tabbe!

Men det å annsette Høgmo er jeg meget sikker på er et Scupp,
så neste år bør bli meget bra! Han må bare få litt tid på seg å
kjøpe å selge de spillerne han liker og ikke liker, så får vi eventuelt
kritisere vårt Rbk senere!
Heia Rbk, Mitt Rbk! RBK RBK RBK RBK RBK
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 20.08.2005 12:50    Post subject: Reply with quote

man er da ikke mindre rbk supporter om man tror at laget kommer til å gjøre det rævva de neste sesongene. vi vet jo at bratseth og snurås ikke akkurat er de skarpeste gardinene i skuffa og om rbk kan bli bedre med de to på laget er usikkert! nå som det synes som om frode johnsen blir her ut kontrakten tror jeg seriegullet går til start for andre året på rad til neste år
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 20.08.2005 13:12    Post subject: Reply with quote

Om Høgmo gjør en TOPP jobb så er vi like gode som de andre norske topplaga til neste sesong. Da er det 3-4 som vil kjempe om gullet og våre sjanser vil være 25-33%.

Det er realiteten.

Storhetsperioden vi har bak oss kommer ikke tilbake, og ett gull hvert tredje år vil være naturlig målsetning.

Sponsoravtalen gjør at de andre klubbene vil være omtrent like handlingsdyktige som oss på transfermarkedet, og pr. idag så ligger de beste foran oss både når det gjelder spillematriell , spillestil og sportslig profesjonalitet.

Sannsynligheten for at vi igjen skal bli like suverene er svært liten.

Muligheten en hadde til å fortsette å bygge videre på Nils Arne`s byggverk har blitt pulverisert av Ola B. , Perry og Rune Bratseth og vi er tilbake på scratch, på samme nivå som halve eliteserien, men med større ambisjoner og litt mer peng.

Uten den fete bankontoen så hadde vi gått samme veien som Molde...
Veteran

PostPosted: 20.08.2005 13:27    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Om Høgmo gjør en TOPP jobb så er vi like gode som de andre norske topplaga til neste sesong. Da er det 3-4 som vil kjempe om gullet og våre sjanser vil være 25-33%.

Det er realiteten.
.

Om de andre lagene hadde tatt steget videre og blitt like gode som RBK i storhetstida så hadde jeg vært enig med deg. Sannheten er at serien er jevnere enn på lenge og at ingen av lagene i toppen er virkelig gode og drar fra de andre. Brann er ingen toppklubb for øyeblikket, Vålerenga er gode defensivt, men dårlige i det offensive spillet og start kan fort få en nedtur neste år hvis sentrale spillere forsvinner.

Jeg tror RBK i dette bildet igjen blir en dominerende klubb under Høgmo.
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2005 09:32    Post subject: Reply with quote

Vi er veldig høyt oppe nå, men vi har fått oss en del slag tidligere i år.. Håper dette blir siste innlegget i denne tråden...!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb