View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jauda Junior
|
Posted: 13.08.2005 23:29 Post subject: |
|
|
Hva forventer du?
Etter å ha fått juling 13 år i strekk benyttes selvfølgelig muligheten til å banke RBK når dem ligger nede for telling. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 14.08.2005 00:33 Post subject: |
|
|
Jeg blir nesten litt trist nå.
Brady, om du hadde mange tusen mennesker som forventet at du skulle vinne serien, nesten aldri tape kamper, underholde dem osv, ville ikke du vært langt nede etter å ha blitt buet ut, kjeftet på, skreket til, hengt ut i media osv. Jeg tror fatisk at du ville vært veldig langt nede, og hadde du prøvd å heve hodet, nei da ville folk kjeftet for at du ikke er ydmyk og trist.
Motivasjon, selvtillit, samspill. Dette mangler dagens RBK, og dette må Høgmo få jobbe med. Man kan ikke lynsje ham etter to kamper, og knapt en uke hos spillerne. Nei, jeg tror vi alle bør godta målet de har satt seg, og heie dem frem. Vi får heller glede oss til neste sesong, for da kliner vi til og tar gullet hjem der det hører hjemme.
- Takk for oppmerksomheten. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.08.2005 00:33 Post subject: |
|
|
attach wrote: |
Tror ikke du forstår at Høgmo prøver å bygge selvtillit.. |
Ja, det hjalp jo veldig at han sa seg fornøyd med den elendige kampen de spilte i Bucuresti. Hadde han sagt ifra at det var langt under godkjent standard, også i forsvarsspillet, så kanskje de ville skjerpet seg ekstra før de møtte Start. I stedet fikk de muligens en falsk trygghet i det defensive spillet. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.08.2005 00:34 Post subject: |
|
|
Manus wrote: |
Motivasjon, selvtillit, samspill. Dette mangler dagens RBK, og dette må Høgmo få jobbe med. Man kan ikke lynsje ham etter to kamper, og knapt en uke hos spillerne. Nei, jeg tror vi alle bør godta målet de har satt seg, og heie dem frem. Vi får heller glede oss til neste sesong, for da kliner vi til og tar gullet hjem der det hører hjemme.
|
Hvis vi ikke ser noe bedring utover høsten, har jeg ingen som helst tro på at det skal bli mye annerledes neste sesong heller. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 14.08.2005 00:36 Post subject: |
|
|
Som noen nevnte før: Da Roy Hogdson kom til Viking var målet å unngå nedrykk. De slet på høsten, men nå kjemper de om gull.
Brady: Er du alenebarn og bortskjemt?  |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 14.08.2005 00:40 Post subject: |
|
|
Han roste lagmoralen, ikke spillet. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.08.2005 00:52 Post subject: |
|
|
Manus wrote: | Som noen nevnte før: Da Roy Hogdson kom til Viking var målet å unngå nedrykk. De slet på høsten, men nå kjemper de om gull.
|
Hvordan du kan sammenligne fjorårets Viking-lag med dagens RBK-lag er beyond me. Dagens RBK-lag ble tidligere i år klassifisert av Rune Bratseth som tidenes beste norske stall, og etter den tid har vi forsterket med to uruguayanske landslagsspillere. Viking-laget fra i fjor hadde langt dårligere spillerstall. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.08.2005 00:55 Post subject: |
|
|
doris wrote: | Han roste lagmoralen, ikke spillet. |
Sitat fra adressa.no fra Høgmo: "Jeg synes vi forsvarte oss godt etter 4-0"
Sitat fra vg.no: "Jeg synes at vi er gode den siste timen, før det er det mye å luke ut, spesielt på dødballer."
Han burde glemme den siste timen, for da er det ikke kamp lenger. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 14.08.2005 01:03 Post subject: |
|
|
Jeg snakker om kampen mot Steaua... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2005 01:34 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | attach wrote: |
Ja, det hjalp jo veldig at han sa seg fornøyd med den elendige kampen de spilte i Bucuresti. Hadde han sagt ifra at det var langt under godkjent standard, også i forsvarsspillet, så kanskje de ville skjerpet seg ekstra før de møtte Start. I stedet fikk de muligens en falsk trygghet i det defensive spillet. |
Brady wrote: | Hvis vi ikke ser noe bedring utover høsten, har jeg ingen som helst tro på at det skal bli mye annerledes neste sesong heller. |
Hva er det egentlig du prater om? Høgmo prøver bare å finne lyspunkter slik at spillerne kan begynne å bygge selvtilliten sin.. Det må starte i det små. Hvordan tenker du det skal foregå, da? Med pisking og kjeft etter hver kamp Rosenborg ikke er på gammelt, godt nivå?
Han sa seg fornøyd med resultatet med tanke på hvilken situasjon laget er i. Helt kurrant det! Dessuten påpekte han at det ikke var bra nok spillemessig. "Vi må arbeide med å bli bedre en mot en over hele banen og forbedre den offensive samhandlingen. Det kommer til å ta tid, men det er vi innstilt på."
Håper ikke du tenker å stille deg utenfor brakka i høst hvis Rosenborg ikke får denne fjerdeplassen du sikter på.. Da vet du ikke hvorden trening fungerer - både mentalt og fysisk! Grunnlaget må legges på treningsfeltet i vinter. Har vi ikke nok tålmodighet til å vente til neste sesong altså?
Og når det gjelder kampen idag, så synes jeg det er veldig fint at han ikke svartmaler situasjonen. Man må plukke ut det positive og jobbe videre med det. Og husk: Alt er relativt! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.08.2005 04:00 Post subject: |
|
|
attach wrote: | "Vi må arbeide med å bli bedre en mot en over hele banen og forbedre den offensive samhandlingen. Det kommer til å ta tid, men det er vi innstilt på."
Håper ikke du tenker å stille deg utenfor brakka i høst hvis Rosenborg ikke får denne fjerdeplassen du sikter på.. Da vet du ikke hvorden trening fungerer - både mentalt og fysisk! Grunnlaget må legges på treningsfeltet i vinter. Har vi ikke nok tålmodighet til å vente til neste sesong altså?
|
Nei, jeg forventer at vi ser bedring. Jeg forventer ikke noen 4.-plass eller bedre, men forventer at vi vinner noen kamper utover høsten, at de spiller bedre enn hva de har gjort i de siste månedene og at de ikke legger seg bakpå og pumper lange baller over midtbanen mot etablert forsvar.
Det er hva jeg forventer, og hittil har det startet meget dårlig. Litt merkelig igrunn, fordi de fleste klubber får et oppsving av å skifte trener. |
|
Back to top |
|
 |
wonderbao Junior
|
Posted: 14.08.2005 05:03 Post subject: |
|
|
De har jo fått en liten oppsving da. Sist gang de spilte borte i Eliteserien tapte de 5-1. Denne gangen tapte de 5-2. Sånn sett er det jo en liten forbedring  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2005 07:40 Post subject: |
|
|
Hvis man ser bak tallene, så var det ikke akkurat sjanse på sjanse for Start heller. Fire mål på dødball også. Bare vi får luket bort tabbene, så kan spillerne forbedre selvtilliten etter hvert. Da blir det bedre flyt, skal dere se. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 14.08.2005 10:20 Post subject: |
|
|
Brady wrote: |
Det er hva jeg forventer, og hittil har det startet meget dårlig. Litt merkelig igrunn, fordi de fleste klubber får et oppsving av å skifte trener. |
Å forvente at et lag som blir slått av et bunnlag, knust av et midsjiktlag og spiller elendig mot et topplag skal kunne snus på ei uke er i beste fall naivt.
Etter at Høgmo tok over har han hatt reise og ei økt tirsdag, kamp onsdag, restitusjonsøkt og reise torsdag, trening fredag.
I tillegg starter han en prosess med å endre spillesystem og formasjon.
Som jeg tidligere har skrevet i en annen tråd. I England har de undersøkt effekten av trenerbytte på inneværende sesong. Og den viser seg å være veldig liten. Men sesongen etter går det vanligvis bedre.
Forsåvidt venter jeg også en viss bedring utover høsten, og vi må jo vinne noen kamper for å berge, men at vi blir et topplag i år er vel optimistisk (da mener jeg spillmessig og ikke på tabellen).
Så må vi jo se litt bak resultatet i går også. 2 av målene var rene gavepakker fra 1 mann, og det hadde kanskje gått bra mot Bodø/Glimt eller Ålesund. Men Start er serieleder og i medgang, de tar vare på slike sjanser. Sånn har RBK vunnet mange ganger også. Det hjelper ikke på flyten å skjelle ut spillerne etter kamp på TV. Det prøvde vel Perry etter cuptapet, og vi ser da hvordan det har gått etter det.
Tror nok Høgmo tar tak i den første halvtimen, men det gjør han vel best internt i laget, |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 14.08.2005 10:24 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Han burde glemme den siste timen, for da er det ikke kamp lenger. |
Makan til pessimist! Selvfølgelig er det positivt at vi tidvis spiller bra med ti mann på banen og gjør to kjempefine mål. Mange lag ville klappa helt sammen etter en slik sjokkåpning. Aka Branns 10-0 tap osv. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 14.08.2005 10:25 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | attach wrote: |
Du har vært negativ til Høgmo hele veien. Fått litt blod på tann nå? Se hva jeg sa... osv?
Sesongen er ødelagt. Må prøve å bygge et lag til neste seson.
NÃ¥ har jeg for siste gang sagt at krisa er over.... (for denne sesongen)  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Jauda Junior
|
Posted: 14.08.2005 11:03 Post subject: |
|
|
Lyn i neste kamp. Viking etter det med påfølgende "6-poenger" mot Molde. I teorien kan RBK være på direkte nedrykk uten poeng i disse kampene.
Spill i første divisjon er ikke så langt unna. - Og skal det med god tid bygges selvtillit, er jo det plassen for å gjøre det. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 14.08.2005 12:02 Post subject: |
|
|
Jauda wrote: | Lyn i neste kamp. Viking etter det med påfølgende "6-poenger" mot Molde. I teorien kan RBK være på direkte nedrykk uten poeng i disse kampene.
Spill i første divisjon er ikke så langt unna. - Og skal det med god tid bygges selvtillit, er jo det plassen for å gjøre det. |
Blir ikke nedrykk. Men tror nok uansett at det ikke blir noe annet enn nedre halvdel av tabellen. Viking klarer vi neppe. Lyn og Moille har vi stor mulighet til å slå.
Da gjenstår kamper mot Odd, Ham-Kam og brann. Der har vi store muligheter til å vinne. Vålerenga er det absolutt på tide vi slår, og tromsø i siste kamp.
Tipper 15-20 poeng i de gjenstående kampene _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Jauda Junior
|
Posted: 14.08.2005 12:17 Post subject: |
|
|
Odd må definitivt ikke undervurderes. Mye spennende som skjer i der om dagen. |
|
Back to top |
|
 |
Jauda Junior
|
Posted: 14.08.2005 12:20 Post subject: |
|
|
thorarildv wrote: | Tipper 15-20 poeng i de gjenstående kampene |
Det er 8 kamper igjen å spille. 24 poeng. Tror du virkelig RBK kan få full pott på nesten alle kampene som er igjen?? Skulle likt å sett den kamp-for-kamp utregning du bruker som begrunnelse. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 14.08.2005 12:32 Post subject: |
|
|
Jauda wrote: | thorarildv wrote: | Tipper 15-20 poeng i de gjenstående kampene |
Det er 8 kamper igjen å spille. 24 poeng. Tror du virkelig RBK kan få full pott på nesten alle kampene som er igjen?? Skulle likt å sett den kamp-for-kamp utregning du bruker som begrunnelse. |
Viking 0 poeng
Lyn 1-3 poeng
Moille 3 poeng
Odd 1-3 poeng
HamKam 3 poeng
Brann 3 poeng
vif 0 poeng
Tromsø 3 poeng
15-19 poeng _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Jauda Junior
|
Posted: 14.08.2005 12:36 Post subject: |
|
|
Optimistisk, men ingen umulighet. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 14.08.2005 12:48 Post subject: |
|
|
Men absolutt overkommelig, med tanke på samme oppgjør i vår. Brann er inne i en dyp krise, og det må vi klare å utnytte. Odd og hamkam er sterkere enn sist vi møtte dem, men tror vi klarer dem også  _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Schimo Junior
|
Posted: 14.08.2005 15:42 Post subject: |
|
|
Det fine med at vi har en litt dårlig sesong er at gullmedaljen neste år blir å smake så vanvittig godt! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2005 17:02 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | Brady wrote: |
Å forvente at et lag som blir slått av et bunnlag, knust av et midsjiktlag og spiller elendig mot et topplag skal kunne snus på ei uke er i beste fall naivt.
Etter at Høgmo tok over har han hatt reise og ei økt tirsdag, kamp onsdag, restitusjonsøkt og reise torsdag, trening fredag.
I tillegg starter han en prosess med å endre spillesystem og formasjon.
Som jeg tidligere har skrevet i en annen tråd. I England har de undersøkt effekten av trenerbytte på inneværende sesong. Og den viser seg å være veldig liten. Men sesongen etter går det vanligvis bedre.
Forsåvidt venter jeg også en viss bedring utover høsten, og vi må jo vinne noen kamper for å berge, men at vi blir et topplag i år er vel optimistisk (da mener jeg spillmessig og ikke på tabellen).
Så må vi jo se litt bak resultatet i går også. 2 av målene var rene gavepakker fra 1 mann, og det hadde kanskje gått bra mot Bodø/Glimt eller Ålesund. Men Start er serieleder og i medgang, de tar vare på slike sjanser. Sånn har RBK vunnet mange ganger også. Det hjelper ikke på flyten å skjelle ut spillerne etter kamp på TV. Det prøvde vel Perry etter cuptapet, og vi ser da hvordan det har gått etter det.
Tror nok Høgmo tar tak i den første halvtimen, men det gjør han vel best internt i laget, |
Bra innlegg  |
|
Back to top |
|
 |
|