English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Keeperplassen

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Flaav
Veteran

PostPosted: 28.09.2008 22:51    Post subject: Keeperplassen Reply with quote

Synes det var nødvendig å sette opp en tråd om keeperplassen i klubben. Jarstein gjør endel tabber og Lund - Hansen er ikke 100% sikker heller. Hva syns dere? Burde klubben se etter en ny keeper eller er det idiotisk nå som vi skal ha norges beste?

Slå dere løs...
Back to top
View user's profile Send private message
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 28.09.2008 22:54    Post subject: Reply with quote

Rune Jarstein ER norges beste keeper (viser det kanskje ikke akkuratt nå, men ferdighetene er jo der). Men det betyr ikke at han er ligaens beste, noe vi jo må prøve å strekke oss etter. Så hvis vi finner den rette erstatteren (da åpenbart utenlandsk), så mener jeg vi bør slå til.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 28.09.2008 22:57    Post subject: Reply with quote

Gi Jarstein litt mer tid. SÃ¥ lenge han ikke r skadd, er ham god nok.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 28.09.2008 22:59    Post subject: Reply with quote

Karim Zaza fra Aalborg kan være et alternativ, var på rundens lag i CL forrige runde. Imponerte meg også når jeg så på Aalborg sine kamper i fjor.

Han er forøvrig tilbake på det Marokkanske landslaget....

http://www.bold.dk/nyt/Za...andsholdet

Last edited by longns on 28.09.2008 23:21; edited 2 times in total
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 28.09.2008 23:15    Post subject: Reply with quote

PIN-kode wrote:
Rune Jarstein ER norges beste keeper.

Det säger inte så mycket - det är närmast en negativ beteckning.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 29.09.2008 09:19    Post subject: Reply with quote

Det er ikke noen negativ bemerkning, langt ifra, men enig i at det ikke sier mye for øyeblikket. Han hadde en feil igår, resten så å si feilfri. Tilbakespillet så som så, men det kunne ha blitt en Jamtfall-Zidane der da spissen var veldig nære
2mas
Sjef

PostPosted: 29.09.2008 10:27    Post subject: Reply with quote

Landslagssjef Åge Hareide fulgte Jarsteins retur mot Aalesund fra tv-stolen. Der lot han seg kraftig irritere av TV 2s kommentatorer Øyvind Alsaker og Nils Johan Semb.

- De sitter jo og jakter på feil fra første minutt. Det er helt forkastelig. Rune slipper inn et mål mot Island som han burde tatt, ellers har han vært god. De som kommenterer burde holde seg for god til å gi ham så mye pes i etterkant. Det blir helt feil, sier Åge Hareide til VG i dag.

Les mer: - Forkastelig heksejakt på Jarstein
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OH
Junior

PostPosted: 29.09.2008 11:32    Post subject: Reply with quote

Likevel er han ikke bedre enn at så snart ALH er klar til kamp igjen bør han spille. Jarstein er god, men det er også ALH, og akkurat nå fortjener han plassen mer enn Jarstein. Så det i kampen i går også, Jarstein er ikke i slag, og bør dermed ikke spille.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 29.09.2008 14:24    Post subject: Reply with quote

En keeper som kun kan stole på den ene foten sin er en akilleshæl for laget sitt, så hvis disse problemene vedvarer bør plassen være ALH sin.
dags
Veteran

PostPosted: 29.09.2008 21:22    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle likt å se Lund Hansen ta alle de tilbakespillene på venstrefoten. Then again, maybe not.

Jarstein har en oppsiktvekkende god venstrefot til å være en høyrebeint keeper. Det som bekymrer meg mer er om han får satset ordentlig i opphopp og fraspark.
2mas
Sjef

PostPosted: 29.09.2008 22:07    Post subject: Reply with quote

Jarstein har vel spilt mye ute på banen på trening fram til voksen alder, og det vises. Er mektig imponert over at utsparkene gikk over midtstreken med feil fot. Tommel'n opp!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 29.09.2008 22:17    Post subject: Reply with quote

Jeg liker også måten han gikk ut i feltet og tok et overlegg kort tid etter missen i går. Det var ikke tale om å være passiv ved neste liknende mulighet. Og nettopp den offensive holdningen i feltet avverger en drøss med potensielle muligheter.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.09.2008 22:21    Post subject: Reply with quote

Jarstein har alle ferdighetene som skal til for å være en keeper i høy europaklasse, han har gode reflekser, er en glimmrende igangsetter, rolig med ballen i beina, kommanderer forsvaret bra. Hans klare mangler ligger på det taktiske og mentale plan noe som en må jobbe med kontinuerlig. Har en liten anelse om at Jarstein er best hvis han tror han er best, men skaden gjør han usikker og et par uheldige episoder har gjort at vakler litt i sine opptredner.

Nå har en jekket ned Jarstein og gjort han ydmyk, da begynner jobben med å bygge han opp igjen til å bli akkurat passe arrogant og trygg på seg selv. Adressa, VG og Tv2 gjør alt det kan for å holde han nede og fortelle han hvor dårlig han er i feltet som et, men ilikhet med at Tettey fortsetter å skyte til tross for mange bom og mye kritikk håper jeg Jarstein fortsetter å være offensiv i feltet.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 29.09.2008 22:30    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
En keeper som kun kan stole på den ene foten sin er en akilleshæl for laget sitt, så hvis disse problemene vedvarer bør plassen være ALH sin.

Synes egentlig du motsier deg selv her. ALH kan vel knapt nok stole på noen av føttene sine
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 29.09.2008 23:06    Post subject: Reply with quote

Tror dere Espen Johnsen kan gi oss noen forsterkning eller blir han bare et navn i laget? Sist han var i klubben var han glimrende til tider, men med ett han ble satt av en kamp, forsvant han bare gradvis ut av hele klubben. Jeg personlig liker han som keeper, men det er selvfølgelig ikke nok til å gi ham en plass på laget
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 29.09.2008 23:07    Post subject: Reply with quote

nå siktet han vell ikke direte mot tilbakespill...

tipper det var mytet på satspunkt etc jeg...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2008 00:43    Post subject: Reply with quote

La merke til at Øyvind Alsaker (den kødden) nok en gang viste fram sitt manglende fotballhode da han ved en Aalesund-corner proklamerte at Jarstein nok ikke likte alle spillerne i boksen siden han har "trøbbel i feltet".

Interessant uttalelse når Norges desidert beste felt-keeper står i målet.

Forøvrig var det veldig godt å se hvor godt Jarstein taklet feltarbeidet i går, spesielt med tanke på den nesten-katastrofen med Aarøy tidlig i omgangen (forøvrig skjønner jeg godt at han føler han må ut der, han blir jo forlatt av midtstopperne). Etter det har han tre-fire inngripener i feltet som ingen annen keeper i Tippeligaen hadde klart, og bidrar sterkt til at Aalesund ikke skaper sjanser i det hele tatt.

Fotarbeidet hans ved tilbakespill gav meg også litt nerver, rett og slett siden bruken av venstre virket litt dødsdømt, men det var det liten grunn til.

Jeg vil påstå at sleiven hans opp på tribunen er akkurat så mye som han maksimalt bommer med på et tilbakespill.

Jarstein er fortsatt best, både i Rosenborg og i Norge, men han har bare godt av å blir pushet av en god Lund Hansen. Og han bør være skadefri for å være førstekeeper.
kristobal
Legende

PostPosted: 30.09.2008 01:18    Post subject: Reply with quote

Kloke ord.

De keeperne som har mest trøbbel i feltet er jo de som sjelden går ut i feltet.

Jarstein avverger så utrolig mange farligheter med feltarbeidet sitt, der andre keepere hadde stått ppå streken og latt motstanderne få avslutte fra kloss hold.

Jeg har ikke hørt en eneste si noe galt om Öhlunds opptreden mot Glimt, da lille Stig Johansen fikk heade i mål fra 6 meters hold. Ikke var headingen spesielt godt plassert heller, den kom en halv meter til side for FFK-keeperen men var naturligvis vanskelig å ta når den kom så fort.

Jarstein hadde nesten helt sikkert dundra ut der og avverget det hele. I verste fall uten å skikkelig få tak i ballen, men da hadde de sikkert fokusert på at han ikke fikk skikkelig grep om ballen istedet for å se poenget med at offensivt feltarbeid avverger situasjoner før de oppstår.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.09.2008 06:17    Post subject: Reply with quote

Jarstein er ikke god i feltet, utallige bommer/halv bommer
er et tydelig bevis på det. Men han prøver å bli det, og
er godt igang.

Hadde Lunna (og andre) med sin høyde, vært like offensiv
som Jarstein så hadde han sannsynligvis vært minst like
god/dårlig som ham.

Øvelse gjør mester!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 30.09.2008 07:31    Post subject: Reply with quote

Jarstein er vår beste keeper så lenge han ikke er småskada sånn som nå. Det er vansklig å satse på et bein man ikke vanligvis bruker. Tipper det at han blir mye bedre når han kommer tilbake 100% fra skade og får bygd opp egoet sitt igjen. Når det er sakt så må folk lære seg ikke å slakte keeperne hver gang det det blir et mål for landslaget. Så lenge komentatorer og fotballexperter skyter keeperen hver gang Norge taper så lenge han ikke heter Thomas Myhre så skader det faktisk keepern i lengden. Jeg som har stått i mål som barnespiller veit at når folk skyter meg for hver feil som gjøres (jupp, noen foreldre tar ting aaaaaalt for seriøst) veit også at når jeg tviler på meg selv så gjør jeg mer feil enn hvis folk ikke står og kjefter på sidelinja. Alle skal takle kritikk, men det er forskjell på litt kritikk og skjelle ut keeperen etter alle kunstens regler for alt han gjør sånn som blandt annet Semb og Alsuger

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 30.09.2008 13:18    Post subject: Reply with quote

Nå har vi 2 landslagskeepere, + ALH. Blir spennende og se hvem som er førstevalget neste år..

- Torgeir Børven
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 30.09.2008 14:09    Post subject: Reply with quote

To av tre keepere i den siste landslagstroppen tilhører RBK: Rune Jarstein og Espen Johnsen. Tredjemann, Jon Knudsen, blir 34 i november og har ennå ikke debutert på landslaget, altså ingen mann for fremtida.

Hvis Norge og RBK har et keeperproblem så er det lettest for Rosenborg å løse det, men da må man hente utenlandsk keeper.

Selv har jeg tro på Jarstein. Medias flokkmentalitet har hausset opp noen feil totalt ute av proporsjoner.
Konklusjon: Avblås keeperjakta. Sats på Jarstein.

Edit: Endret fra flertallsform til "utenlandsk keeper".
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb