View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 13.08.2005 19:10 Post subject: Krisa..! |
|
|
Huff huff....
Fant ikke noe emne med dette navnet saa jeg lagde et nytt.
Sitter naa og foller med paa start Rosenborg, 3-0 forelopig. Jeg begynner og bli fortvilet. Kanskje ikke Hogmo har faatt tid nok, eller, han Har ikke faatt tid nok. Men det er jo noe katastrofalt galt her! Jeg tror ikke treneren kan lose alle problemer. Jeg mener spillerne maa gaa i seg selv. Spillerne har flere ganger innrommet dette, jeg vet det.
Naa ble forresten E.Johnsen utvist, jeg er kjent for aa stotte RBK i baade medgang og motgang. Og det har jeg tenkt aa gjore!!
For det er alt jeg kan gjore for aa hjelpe klubben min, klubben VAAR! Stotte dem i tykt aa i tynt. Mistet litt traaden naa. Men ikke saa lett aa skrive et saklig aa bra innlegg naar jeg er saa frustrert som jeg er naa.
Jeg maa be alle Rosenborg supportere i Trondheim og omegn om en tjeneste. Er den for stor saa faen heller altsaa. Men til dere der ute i Trondheims omraadet. Jeg er fra Harstad aa er 15 aar saa det sier seg selv at jeg ikke kan gjore dette selv.
MOET OPP PAA LERKENDAL ONSDAG 23.08.2005 ALLE I HOPPA OG BROEL SAA HALSEN SPREKKER. For det er det vi kan gjore, stotte laget vaart som et helvette!!!! Broel hva f... dere vil, bare dere broeler om laget vaart. Gjor dem stolte. Vi er lagets tolvte mann. Jeg bloer for laget mitt og regner med dere gjor det ogsaa. Sa moet opp!!!
Der ble det 4-0... _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
Sticks Junior

|
Posted: 13.08.2005 19:16 Post subject: |
|
|
Enig. Her er det spillerne som må tenke seg om og lure på hva de driver med. Vi har kjempetrener nå, men likevel skjer dette. _________________
Rosenborg. Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 13.08.2005 19:18 Post subject: |
|
|
men nå har han jo ikke vært her en uke en gang da... snakkes ved sesongslutt  _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 13.08.2005 19:19 Post subject: |
|
|
forresten, inn med BRAATEN!!!!!  _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 20:45 Post subject: |
|
|
Vi må vente til neste sesong før vi kan si noe som helst..! Tror ikke alle forstår hvor mye grunnlaget som blir lagt på treningsfeltet betyr. Det er treningene som er det viktigste, og dommen over dem kan vi ikke få før til neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 13.08.2005 21:06 Post subject: |
|
|
Enig, som Høgmo sier i adressa i dag. Resten av sesongen går med til å se hvem i stallen som duger og hvor vi trenger forsterkninger.
Så en plass at Nordlie synes det er feigt å ha målsetning om å berge plassen.
Vel jeg synes det viser hva ambisjonene egentlig er. I år er det bare teori som gir muligheten til å nå den ambisjonen, så da bruker en alle krefter på å berge plassen og så starte forberedelsene til neste år, da vi skal være øverst igjen. |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 13.08.2005 21:12 Post subject: |
|
|
Husk at når Hodgson overtok Viking tapte de 5 eller 6 mål mot Lillestrøm i den første kampen. De var heller ikke så veldig imponerende den høsten, men nå er de gullkandidat. Gi Høgmo tid! _________________ Veni, vidi, vici!
Last edited by petko on 13.08.2005 21:15; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:15 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | Enig, som Høgmo sier i adressa i dag. Resten av sesongen går med til å se hvem i stallen som duger og hvor vi trenger forsterkninger.
Så en plass at Nordlie synes det er feigt å ha målsetning om å berge plassen.
Vel jeg synes det viser hva ambisjonene egentlig er. I år er det bare teori som gir muligheten til å nå den ambisjonen, så da bruker en alle krefter på å berge plassen og så starte forberedelsene til neste år, da vi skal være øverst igjen. |
Er enig med Nordlie. Tar vi 9 poeng på de siste 9 kampene som Høgmo har satt som mål, vinner vi 3 kamper og taper 6! Med det resultatet over en hel sesong ville vi fått 26-27 poeng, noe som sannsynligvis vil tilsi nedrykk. Høgmo har med andre ord lagt listen så lavt at vi ville rykket ned med samme poengfangst over en hel sesong.
Det burde vært bedre å satset på en 4.-plass som vil gi Royal League i vinter. Tror også spillerne trenger en trener som tør å tenke positivt og sette krav. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 21:17 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Tror også spillerne trenger en trener som tør å tenke positivt og sette krav. |
Og det gjør ikke Høgmo? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:22 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Brady wrote: | Tror også spillerne trenger en trener som tør å tenke positivt og sette krav. |
Og det gjør ikke Høgmo? |
Han setter ikke spesielt store krav ved å sette som målsetning at vi skal greie 9 poeng på de 9 resterende kampene. Hva han har gjort ellers vet jeg ikke, men akkurat det syns jeg er på sin plass å kritisere. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 13.08.2005 21:24 Post subject: |
|
|
Å sette et oppnåelig mål som kan gjennomføres er trolig viktigere/mer motiverende, enn å legge lista så høyt at man garantert river! Og river gjør man hvis man sikter på 4. plass med dette spillet. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 21:25 Post subject: |
|
|
Det handler om at man ikke skal stille så store krav at man til en stadighet er dømt til å mislykkes. Man må ha mål man kan glede seg over å ha klart å nå. Her handler det om å bygge selvtillit. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 21:25 Post subject: |
|
|
doris wrote: | Å sette et oppnåelig mål som kan gjennomføres er trolig viktigere/mer motiverende, enn å legge lista så høyt at man garantert river! Og river gjør man hvis man sikter på 4. plass med dette spillet. |
Helt enig! |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 13.08.2005 21:27 Post subject: |
|
|
Og jeg må tilføye, kravet til neste sesong vil være mange hakk over det kravet Høgmo stiller nå. Han sier jo selv at da skal de være tilbake i toppen. Han vet vel at det tar tid å bygge opp et nytt, solid lag. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:28 Post subject: |
|
|
doris wrote: | Å sette et oppnåelig mål som kan gjennomføres er trolig viktigere/mer motiverende, enn å legge lista så høyt at man garantert river! Og river gjør man hvis man sikter på 4. plass med dette spillet. |
Med den stallen RBK har burde målsetningen iallfall være å vinne 5 av 9 kamper, over halvparten. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 21:29 Post subject: |
|
|
Vi hadde som målsetning å vinne serien. Det klarte vi ikke. Se på selvtilliten nå...
EDIT: Høgmo sikter ikke på 30 poeng, men minst 30 poeng.
Last edited by attach on 13.08.2005 21:30; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 13.08.2005 21:29 Post subject: |
|
|
Poenget er nok at Høgmo vil eksperimentere med stallen. Altså vil han se hvilke spillere som passer inn hvor. Med dette risikerer vi et ustabilt lag.
Men Høgmo får ingen treningskamper på seg nå, og etter sesongen bør vi komme i gang umiddelbart med de utskiftninger han ønsker i troppen.
Dessuten er dette med 30p noe de fleste trenere i eliteserien (også Nordlie før sesongen) har siktet seg inn på i flere år. Senest var det vel Rekdal da VIF passerte 30 etter en rævva kamp som uttalte noe sånn som: Gull vil jeg ikke snakke om sånn som vi spiller i dag, men vi har 30p og kan hvertfall ikke rykke ned. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:31 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Det handler om at man ikke skal stille så store krav at man til en stadighet er dømt til å mislykkes. Man må ha mål man kan glede seg over å ha klart å nå. Her handler det om å bygge selvtillit. |
Men det får være grenser da. Med den målsetningen Høgmo har lagt opp til vil de jo ryke ned med samme poengfangst over en hel sesong. Det gjenstår 9 kamper. 9 ganger 3 er 27 (en kamp mer enn de 26 som spilles). 9 poeng ganger 3 er 27, som sannsynligvis vil tilsi nedrykk eller kvalifisering.
Klarer man det målet ved sesongens slutt, ser jeg ingen grunn til å glede seg. Man bygger heller ikke selvtillit ved å tape de fleste kampene, som de vil gjøre hvis det målet Høgmo har satt blir holdt. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:33 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | Poenget er nok at Høgmo vil eksperimentere med stallen. Altså vil han se hvilke spillere som passer inn hvor. Med dette risikerer vi et ustabilt lag.
|
Som jeg har forstått det på Høgmo, satser han på å spille inn en første-11er så fort som mulig. Uansett ser jeg ingen grunn til at laget skal være ustabilt, når vi har dobbel dekning med landslagsspillere. Rokeringer i første-11ern fungerer bra i Chelsea f.eks. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 21:34 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | attach wrote: | Det handler om at man ikke skal stille så store krav at man til en stadighet er dømt til å mislykkes. Man må ha mål man kan glede seg over å ha klart å nå. Her handler det om å bygge selvtillit. |
Men det får være grenser da. Med den målsetningen Høgmo har lagt opp til vil de jo ryke ned med samme poengfangst over en hel sesong. Det gjenstår 9 kamper. 9 ganger 3 er 27 (en kamp mer enn de 26 som spilles). 9 poeng ganger 3 er 27, som sannsynligvis vil tilsi nedrykk eller kvalifisering.
Klarer man det målet ved sesongens slutt, ser jeg ingen grunn til å glede seg. Man bygger heller ikke selvtillit ved å tape de fleste kampene, som de vil gjøre hvis det målet Høgmo har satt blir holdt. |
Du får det til å høres ut som om Høgmo satser alt på å verken få mer eller mindre enn 30 poeng. Han satser på minst 30 poeng.
Og denne regningen din er ikke mye verdt. Dette er ikke sesongstart..! Bare vent til neste sesongstart, da satser Høgmo på gull! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 21:35 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Uansett ser jeg ingen grunn til at laget skal være ustabilt, når vi har dobbel dekning med landslagsspillere. Rokeringer i første-11ern fungerer bra i Chelsea f.eks. |
Vi har to norske landslagsspillere og Lago... |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 13.08.2005 21:36 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | doris wrote: | Å sette et oppnåelig mål som kan gjennomføres er trolig viktigere/mer motiverende, enn å legge lista så høyt at man garantert river! Og river gjør man hvis man sikter på 4. plass med dette spillet. |
Med den stallen RBK har burde målsetningen iallfall være å vinne 5 av 9 kamper, over halvparten. |
Å drive å trøste seg med at vi har den beste stallen etc gjør bare vondt verre. Nye tilbakefall vil komme. Husk selv i glansperoidene til RBK så kom store tap. Blant annet 5 målstap mot Start i 91, og utklassingssiffrene til Brann under Hareide. Vi reiste oss på et vis idag selv etter en en katastrofal start og med ti mann. Uten tabbene til Johnsen så hadde det stått 3-2. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:38 Post subject: |
|
|
attach wrote: |
Du får det til å høres ut som om Høgmo satser alt på å verken få mer eller mindre enn 30 poeng. Han satser på minst 30 poeng.
Og denne regningen din er ikke mye verdt. Dette er ikke sesongstart..! Bare vent til neste sesongstart, da satser Høgmo på gull! |
Jeg skjønner også at han ønsker å ta flere poeng, men hvis de greier målsetningen så kan han da umulig si seg fornøyd. Da har han tatt prosentvis færre poeng enn det Per Joar Hansen greide med laget. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 21:39 Post subject: |
|
|
Han starter også med et dårligere utgangspunkt. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:43 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Brady wrote: | Uansett ser jeg ingen grunn til at laget skal være ustabilt, når vi har dobbel dekning med landslagsspillere. Rokeringer i første-11ern fungerer bra i Chelsea f.eks. |
Vi har to norske landslagsspillere og Lago... |
Av spillerne i A-stallen er det kun Roar Husby, Bjørn Tore Kvarme, Ørjan Berg og Per Ciljan Skjelbred som ikke har vært med på sine respektive landslag de siste 2-3 årene. Kvarme og Berg har blitt spurt, men har svart nei. Det vil si at det kun er Husby og Skjelbred i A-stallen som ikke er landslagsspillere. |
|
Back to top |
|
 |
|