| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
fysio Junior
|
Posted: 18.09.2008 22:55 Post subject: |
|
|
Kjempekamp av Lunna. XO-redning reddet RBK-seier.
Gratulerer ! |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 18.09.2008 22:59 Post subject: |
|
|
Fin jobbsøknad til dansk fotball, til den dagen frk. Snorroeggen velger dansk handball.... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
delay Junior

|
Posted: 18.09.2008 23:05 Post subject: |
|
|
| Overrasket at han fikk startet idag, men gjorde en solid kamp. Kanskje han blir neste første keeper siden Jarstein varier for mye.. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 18.09.2008 23:11 Post subject: |
|
|
| viss det at Lund hansen startet virkelig ikke har noe med skaden til Jarstein å gjøre, så kan man ikek annet enn å digge avgjørelsen til Hamren! Var på tide at en trener tørr vrake spillere selv om de EGENTLIG skal være gode... Lund hansen fast fra nå!!! |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 18.09.2008 23:12 Post subject: |
|
|
Ehh, ja, for Lunna er stabiliteten selv...
Ikke akkurat, men han spilte bra i dag.
Synes det er rett og rimelig at Jarstein fikk seg en vekker, men han er helt klart en bedre keeper og tror ikke dette betyr noe på lang sikt, annet enn at han kanskje skjerper seg litt ekstra.
Bra valg av Hamrén. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.09.2008 23:17 Post subject: |
|
|
| En kan vel ikke gi et tydeligere signal til at Jarstein om at han må skjerpe seg enn hva Hamrèn og Lund Hansen gjorde idag. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 18.09.2008 23:27 Post subject: |
|
|
Det var nok et "skjerpe seg"-signal ja. Han har bare godt av skikkelig konkurranse, den gutten. Han har vært førstevalget litt for lenge nå. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 19.09.2008 00:08 Post subject: |
|
|
Hehe..
Lunna gjorde jobben i dag, men så fikk han ikke så mye å jobbe med.
Noen skudd rett på,en utboksing, og en ganske fin reddning på slutten..
Mener fortsatt att Jarstein har ett mye større register enn Lunna.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 19.09.2008 00:14 Post subject: |
|
|
| Jeg har aldri vært en av Lunnas største fans og var piss nervøs over at han skulle spille i dag, men det han presterte i dag var bra saker og han skal selvfølgelig stå neste kamp. Virker som han er mye sterkere mentalt enn Jarstein. Har dog mine tvil om at Lunna kan prestere på dette nivået over tid, men mtp hvordan Jarstein står, så burde han få sjangsen til å bevise/motbevise det. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.09.2008 00:27 Post subject: |
|
|
Modig av Hamrèn. Godt jobba fra Alex. Den som til enhver tid er best, skal stå. Så får vi se hva som skjer. Spilletid avgjøres basert på prestasjoner, ikke etter hvem som tjener mest, har flest landskamper etc. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 19.09.2008 01:37 Post subject: |
|
|
Mye mentalt her ja. Ingen tvil om at gutten står sterkere der enn konkurrenten om dagen. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 19.09.2008 10:58 Post subject: |
|
|
Kan jeg få spørr hvor mange attityd skjorter du har solgt rawky?
Flott kamp av lunna, helt enig i de som sier at han virker sterkere mentalt. Den ville blunkinga til Jarstein kan vel ikke være normalt? _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 19.09.2008 11:51 Post subject: |
|
|
Jepp, det kan du.
De er i høyeste grad eksklusive ennå, jeg har solgt 14 stk. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.09.2008 15:57 Post subject: |
|
|
- Alexander løste oppgaven på en imponerende måte. Jet vet hvor tøft det kan være å stå i mål foran Faxe-tribunen på Brøndby stadion. Jeg kjenner Alexander fra min tid i Rosenborg. Han er en avbalansert gutt, og en fin keepertype, sier Åge Hareide.
Les mer: Hareide trygg på RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.09.2008 23:51 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Har dog mine tvil om at Lunna kan prestere på dette nivået over tid, men mtp hvordan Jarstein står, så burde han få sjangsen til å bevise/motbevise det. |
Tydelig at du ikke var tilstede å så Lunna i aksjon på Lerkendal stadion høsten 2004, hvor han fikk Tippeliga-debut som FFK-spiller.
Eller utover høsten (2004) og våren 2005 i gamle Fredrikstad Stadion hvor han storspilte.
Faktumet er at den eneste perioden han fikk spille regelmessig så imponerte han stort. Og flere FFK-supportere har i ettertid sagt at Lunna reddet Tippeliga-plassen 2004-sesongen.
Iår har han klart seg helt fint mot Ekranas, NAC Breda, Viking og nå sist mot Brøndby. Den eneste kampen Lunna og laget sleit, det var mot TIL oppe i nord.
| Maradona wrote: | | Alexander Lund Hansen er vel fortsatt mest kjent for å være en tabbekeeper for RBK2... Greit at han spilte bra i dag, men ikke overdriv.. |
Og du Overdriver ikke? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.09.2008 13:27 Post subject: |
|
|
– Min kontrakt med RBK går ut etter 2009-sesongen. Jeg har lyst til å være i RBK, men er kommet i en fase av karrieren der jeg er nødt til å spille kamper fast. Jeg har så vidt pratet med den sportslige ledelsen om min situasjon, og vi vil helt sikkert prate mer om saken. Jeg er veldig usikker, og står foran et vanskelig valg, sier Lund Hansen, opprinnelig fra Åfjord.
Les mer: Keeperhelten kan forsvinne fra RBK
Byåsen-trener Geir Oustorp er opptatt av at mye kan endre seg på kort tid, men ser Lund Hansens inntog som RBKs førstevalg som ensidig positivt for Byåsen.
- Gøril har i flere intervjuer gitt uttrykk for at hun ønsker å se hva som skjer med Alexander, og for Byåsen er det ingenting som er bedre enn at han blir førstekeeper. Jeg tror Gøril er såpass opptatt av den utdannelsen hun har begynt på at hun ikke ser på det som negativt å bli i Trondheim, sier han.
Men:
- Du kan jo se på det på den andre måten. Alexander storspilte i Danmark, sier Oustorp, og peker på at det er nettopp Danmark som er det heteste alternativet for Snorroeggen om hun skulle forlate Byåsen.
Les mer: Byåsen heier på «Lunna» |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.09.2008 15:42 Post subject: |
|
|
Må være hyggelige dager for Alex dette. VG (i kolonnen til høyre) presenterer ham som kandidat til Skottland - Norge:
VG bruker logikken med at (hvis) Alex er bedre enn Jarstein, og bør dermed være god nok for landslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 20.09.2008 15:58 Post subject: |
|
|
VG skjønner altså det TV2 ikke skjønner. Hvem av dem som har rett, derimot, er en annen sak.
Når jeg tenker meg om: I post-Thorstvedtæraen er det vel også Lunna som har den beste fysiske utrustningen av akutelle keepere. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.09.2008 19:04 Post subject: |
|
|
| Vilken utrustning tänker du på ? |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 20.09.2008 19:14 Post subject: |
|
|
| Hvilken tenker du på, Peter? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.09.2008 19:19 Post subject: |
|
|
| Ingen speciell, jag tänkte Bone kunde precisera. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.09.2008 19:20 Post subject: |
|
|
| Det er vel snakk om hans høyde er det ikke? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 20.09.2008 19:22 Post subject: |
|
|
Mannen er tross alt nesten to meter høy, og realtivt kraftig bygd også, rundt 90 kilo.
Det er bare Thorstvedt selv om kan matche det der, så veit jeg veit. Og man skal ikke undervurdere slike ting når det gjelder keepere. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 20.09.2008 22:10; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.09.2008 19:32 Post subject: |
|
|
| Jag visste inte att han var så stor. |
|