English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steaua - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tth81
Junior

PostPosted: 11.08.2005 09:37    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at når jeg leser mange av disse innleggene, så blir jeg fryktelig irritert... Jeg ser nå endelig at noe positivt skjer i Rosenborg, og så er det noen som skal finne den minste lille feil og blåse disse opp!!! Det må da gå an å være litt mer positiv... La Høgmo få tid til å sette laget, før dere henger han ut... Endelig skjer det noe i Rosenborg som er positivt...

Jeg skal si meg enig at det ikke akkurat var den beste kampen Rosenborg har spilt, men de fikk ett bortemål som er yhyre viktig... Og DET er positivt...

T
Recon
Legende

PostPosted: 11.08.2005 09:44    Post subject: Reply with quote

Tjommi. Les din egen signatur!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
KenMan
Veteran

PostPosted: 11.08.2005 10:17    Post subject: Reply with quote

Kampen i går var ikke akkurat den mest imponerende RBK har gjennomført, nei... Men de fikk et bortemål man bare må le av. Laughing Det var jo egentlig så ufortjent, men når det er sagt; Steua hadde utrolig mange målsjanser, og når de ikke klarer å score på de, så er det i bunn og grunn fortjent likevel.
Men hva er det egentlig med han derre Banel Nicolita? På det engelske forumet var det en rumener som påsto at han var så god, men jeg føler jeg knapt gjorde noe i går. Jo, forresten; Han tok en del finter som ingen Rosenborgspillere gikk på. Ellers var det et skudd fra 60meters avstand som gikk 20 meter over, og en heading fra 2meters avstand som gikk høyt over... Ikke imponerende, spør du meg.
Til slutt vil jeg hedre en person som tippet at Rosenborg ville klare 1-1... Godt tippet, KenMan Laughing
Beviset har dere på denne linken; http://www.rbkweb.com/for...ght=#23791
Troinndern
Veteran

PostPosted: 11.08.2005 10:35    Post subject: Reply with quote

RBKw wrote:
Kyrss i taket for deg, ja, Recon Wink
Men kan noen fortelle meg hvordan i heite en dommer klarer å skille om det er offside eller ikke, når det er full fart på banen? Om angripende spiller hadde brystet litt lengre fram er jo umulig, når alt er i fart.

Når det er så høyt tempo og lydnivå på stadion er det ikke spesielt enkelt. En 3.div-kamp derimot, går det fint an å høre om det er offside. Fordi du med øya ser at brystet er foran i det du hører ballen bli spilt. Mye enklere det enn om det må være luft i mellom. Da blir det umulig å dømme.

Gikk selv som assistentdommer ei helg i juni, og det overrasket meg hvor mye enklere det var å dømme offside enn jeg hadde trodd. Og det dømmes, som påpekt, etter målsnøreprinsippet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 11.08.2005 11:12    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
RBK har vært elendige defensivt denne sesongen.

Og det fortsatte vi med i går. Jeg så ikke noen spesiell bedring defensivt, med unntak av at Lagos spilte for to i perioder.
Back to top
Skip
Proff

PostPosted: 11.08.2005 11:15    Post subject: Reply with quote

Kampen i går var ikke så veldig bra, men det betyr mye at vi fikk med oss en borte mål.
Tror at vi får spillet til å fungere bedre på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kms
Senior

PostPosted: 11.08.2005 11:17    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Og det fortsatte vi med i går. Jeg så ikke noen spesiell bedring defensivt, med unntak av at Lagos spilte for to i perioder.

Synes faktisk det var noe bedring. Det er ikke til å komme unna at det var mange personlige feil, spesielt hos Riseth og Dorsin. Men laget som helhet jobbet mere bevisst på det defensive, bl.a. denne "sandwich"-fotballen Høgmo snakket om der det hele tiden skal være to-tre stykker som svermer mot motstanderens ballfører.

At de ikke lyktes med det hele tiden var derimot tydelig.....

Men ja, Lago var storveis. Var fantastisk å se han egenhendig rydde opp i en av de mer rotete målsjansene med to-tre Steaua angripere i beina på han.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 11.08.2005 11:18    Post subject: Reply with quote

Brady,
Jonas Johansen har vært omtalt som et godt talent, men om han noengang kommer til å bli god, så vil det ta noen år...
Han er ikke akkurat en bærebjelke på midtbanen til Alta heller...

Jonas Johansen er en ung, kjekk og pen gutt som har pene, unge damer rundt seg. Han har en tøff sportsbil, tar solarium jevnlig og forventer at man vet hvem han er.
Som spiller vil han gjerne være elegant, ikke løpe for mye, men heller være en litt cool pasningslegger.
Nei, jeg har ikke mye tro på ham før han blir mer volsen (kanskje ikke da heller).

Om Steaua-kampen og uttalelsene i ettertid (samt slik Høgmo tenker) kan jeg si at spillet bærer preg av at Høgmo først kommer til å konsentrere seg om å sette forsvarsspillet. Dette for å skape en trygghet i laget. Når det sitter kommer konsentrasjonen til å rettes mot angrepsspillet (men dette blir sikkert ikke før etter jul). Men slapp av, det kommer til å bli underholdende - etterhvert...
Brady
Veteran

PostPosted: 11.08.2005 11:26    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Brady,
Jonas Johansen har vært omtalt som et godt talent, men om han noengang kommer til å bli god, så vil det ta noen år...
Han er ikke akkurat en bærebjelke på midtbanen til Alta heller...

Jonas Johansen er en ung, kjekk og pen gutt som har pene, unge damer rundt seg. Han har en tøff sportsbil, tar solarium jevnlig og forventer at man vet hvem han er.
Som spiller vil han gjerne være elegant, ikke løpe for mye, men heller være en litt cool pasningslegger.
Nei, jeg har ikke mye tro på ham før han blir mer volsen (kanskje ikke da heller).

Hehe, grei forklaring. Sikkert populært oppe i Tromsø den stilen der Wink
Back to top
Jauda
Junior

PostPosted: 11.08.2005 11:31    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Om Steaua-kampen og uttalelsene i ettertid (samt slik Høgmo tenker) kan jeg si at spillet bærer preg av at Høgmo først kommer til å konsentrere seg om å sette forsvarsspillet. Dette for å skape en trygghet i laget. Når det sitter kommer konsentrasjonen til å rettes mot angrepsspillet (men dette blir sikkert ikke før etter jul). Men slapp av, det kommer til å bli underholdende - etterhvert...

Heh, og forsvarstrening blir det garantert på lørdag. Motstanderen da er vel ikke akkurat kjent for å legge seg bakpå.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.08.2005 11:39    Post subject: Reply with quote

Quote:
henning skrev:
RBK har vært elendige defensivt denne sesongen.

Nei, men hvis vi gir Høgmo mer enn to dager til å innføre sandwich fotball (noe vi virkelig trenger) så kan det kanskje bedre seg.

Quote:

Det høres jo ut som de fleste fotballspillere over 2.divisjonsnivå Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2005 13:26    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
TomH wrote:
Attach - jeg tror jeg har fått en svirebror i deg. Jeg er enig med deg i stort sett alt! Send inn flere innlegg!

Det var det, Attach. nå havna du ute i kulda! Very Happy

Hehehe Very Happy Ikke verst!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2005 13:32    Post subject: Reply with quote

pshyconaut wrote:
2mas wrote:
Synes ikke man på reprisebildene kan slå fast om Helstad er i offside eller ei. Så ut som om han og høyrebacken sto omtrent 20 cm fra "gressklippe-kanten" begge to da ballen ble spilt.

Way off topic - men... er det virkelig en gressklippe-kant? Alle sier jo at det er gresset som er slått forskjellig, men forstår ikke at dette holder seg slik. Jeg mener å huske at en baneansvarlig forklarte kanten med at det var brukt ulike gresstyper, som rett og slett var i forskjellige farger...

Off topic av meg, men det har noe med retningen man retter gresset på. Den ene siden er lysere enn den andre, så lysrefleksjonene blir forskjellig.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.08.2005 13:34    Post subject: Reply with quote

Det er det jeg også tror.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2005 13:54    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=286502

Quote:
Per-Mathias Høgmo og TV3-ekspert Knut Thorbjørn Eggen er uenige om hvorvidt Rosenborg presterte godt i går kveld.

Typisk VG å lage sak ut av ingenting! Per Mathias sa i går etter kampen at dette ikke var en god kamp av Rosenborg. Så klart han setter høyere krav enn dette!
Back to top
kikki
Senior

PostPosted: 11.08.2005 14:00    Post subject: Reply with quote

det var vel på tide at vi hadde litt flaks også. jeg holdt på å svime av når thorstein skjøt og ballen trillet over målstreken Very Happy
nå får vi bare håpe dette holder helt inn, og at vi tar skikkelig rotta på steau når de kommer på besøk den 23. RBK
Svennie
Senior

PostPosted: 11.08.2005 14:38    Post subject: Reply with quote

YES!! Smile Smile Endelig gikk noe vår vei Smile Vi spilte ikke en kjempe kamp, men resultatet er bra. Med en 1-1 borte, burde vi klare å slå dem på Lerkendal og komme til Champions League Smile
joakleis
Veteran

PostPosted: 11.08.2005 16:16    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=286502

Quote:
Per-Mathias Høgmo og TV3-ekspert Knut Thorbjørn Eggen er uenige om hvorvidt Rosenborg presterte godt i går kveld.

Typisk VG å lage sak ut av ingenting! Per Mathias sa i går etter kampen at dette ikke var en god kamp av Rosenborg. Så klart han setter høyere krav enn dette!

Dette er journalistisk dårlig arbeid av VG. Man vil på død og liv ha noe å kritisere RBK for, og spør selvsagt Knut Thorbjørn, som ser dette fra en litt annen vinkel enn Per Mathias.
Knut Thorbjørn er litt mer tydelig i uttalelsene sine, og bruker store ord, men å si at Eggen og Høgmo er uenige er å ta veldig hardt i. Hvis man leser hva Per Mathias sier, så går det jo tydelig frem at han ikke er uenig, selv om han velger å se det på en litt annen måte enn Knut Thorbjørn Eggen.
Dette er en ikke-sak.
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2005 16:20    Post subject: Reply with quote

Rett og slett!
Back to top
Raem
Senior

PostPosted: 11.08.2005 16:28    Post subject: Reply with quote

Kamp oppsummering av UEFA
http://www.uefa.com/compe...rt=RP.html

Quote:

Quote:
Braaten lively The second half saw little change in momentum, with the hosts forcing the pace and it looked only a matter of time before they struck again. But chance after chance went begging and as the half wore on the fear of a counterattack from Rosenborg, champions of Norway for the past 13 years, began to surface, with Daniel Braaten perhaps the most potent threat.

Hehe.... Trondheims sorte perle blir lagt merke til ihvertfall....

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb