| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.08.2005 22:09 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Recon wrote: |
Brady. nye regler for flere år siden. Det skal være luft i mellom, og tvil skal komme angriper til gode.
|
Ifølge Mini på et TV2-program for ikke lenge siden, er det målsnøreprinsippet som gjelder. Han hadde visstnok spurt Rune Pedersen direkte om det, ettersom han var av samme oppfatning som deg. |
Det trenger absolutt ikke å være luft imellom! Det er målsnøreprinsippet som gjelder. Har man foten, hodet eller bryskassa foran motstanderen, så er det offside. |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 10.08.2005 22:13 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Brady wrote: | | Recon wrote: |
Brady. nye regler for flere år siden. Det skal være luft i mellom, og tvil skal komme angriper til gode.
|
Ifølge Mini på et TV2-program for ikke lenge siden, er det målsnøreprinsippet som gjelder. Han hadde visstnok spurt Rune Pedersen direkte om det, ettersom han var av samme oppfatning som deg. |
Det trenger absolutt ikke å være luft imellom! Det er målsnøreprinsippet som gjelder. Har man foten, hodet eller bryskassa foran motstanderen, så er det offside. |
Helt riktig! _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 10.08.2005 22:14 Post subject: |
|
|
Greit nok at Helstad sannsynligvis var offside på scoringen, men den var såpass knepen at jeg vil forsvare linjedommeren, og si at det er svært vanskelig å få med seg det, i løpet av den korte tiden. Spesielt når det er såpass lite som skiller, og du må granske føttene og skillet i gresset for å se om det er offside. Med det blåtte øye ser den ok ut. Ingen stor feil av linjedommeren, selv om det er dette rumenerne kommer til å klage på.
Jeg skjønner heller ikke hvorfor han trakk frem Ørjan. Skjønner ikke helt hvorfor han lot seg friste til å nevne et eneste navn. Svakt av Høgmo. Og vi kan vel ikke si at taktikken lyktes spesielt godt, og det er overhodet ikke til å stikke under en stol at vi var svært heldige.
Man kan aldri regne med at et lag er like ineffektive bestandig. Men man var helt klart heldig med det i dag. Og det skal vi prise oss lykkelig over.
Mange som er svake i dag, og jeg syntes vel da byttet kom at det var greit å bytte Daniel med Øyvind. Dessverre virket det som om Øyvind hadde lim på støvlene, for han kom seg jo aldri av flekken. Og Daniel var slettes ikke så verst. Menmen. Sånt skjer iblant. Og det var langt ifra avgjørende for resultatet.
I dag ble vi for baktunge. Og det var ingen stor hjelp i Frode offensivt. Men en viktig grunn til å beholde Frode på banen i dag, var at luftstyrken hans kan være alfa omega på defensive dødballer. Og på bortebane er slike spillere viktige. Midtbanen var svak. Ørjan spilte ok, men overbeviste ikke meg. Jan Gunnar startet godt, men mistet mye ball offensivt, synes jeg.
Det er godt mulig at vi kanskje burde unngå å slå så mye langt når vi uansett bare hadde Thorstein der fremme. Men det var ofte eneste mulighet for å få en pust i bakken i det verste kjøret til Steaua. Jeg tror nok ikke dette kommer til å være fasit for hver eneste kamp under Høgmo. Men systemet vil være det samme. Vi får vente å se nå, hvordan vi løser ting i Kristiansand.
Jeg synes vi kom fra det med æren i behold i dag, selv om vi hadde flaks som fikk med oss det ene poenget vi fikk. Vi spilte ikke så dårlig, selv om det var mye å sette fingeren på. Og vi må også ta i betraktning at spillerne er uten selvtillitt. Det så vi flere ganger offensivt i dag. Micke var kampens dårligste.
Det var så langt ifra taktikken som gjorde at vi mistet ballen mye i dag. Det var kvaliteten i pasningene og motstanderens aggressivitet, som skal ta skylda for det. Får laget selvtillitten tilbake, og får Høgmo inn tryggheten i det defensive arbeidet, så blir alt bedre. Vi fortjente ikke et godt resultat sånn spill- og sjansemessig i dag. Men som RBK-supporter gir jeg blaffen i det, og håper og tror at ting vil bedre seg med tiden.
Vi skal være fornøyd med at vi rante med oss ett poeng hjem i kveld, og håpe og tro på at ting blir bedre etterhvert. En trening og en kamp, som i tillegg var mot et så godt hjemmelag, er altfor lite å dømme en ny trener på. Husk at tro kan flytte fjell. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.08.2005 22:15 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | RBK mistet ballen etter en eller to kortpasninger også.. Heller det altså? Målet kom etter en langpasning! Dessuten var det ikke så veldig mange langpasninger. Det var mange muligheter for kortspill, men vi klarte ikke å beholde ballen da heller. Langballene var forresten elendig utført, men det kan rettes på! |
Selvfølgelig var det ikke mange langPASNINGER, om man ikke regner den planløse beininga som pasningsforsøk. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2005 22:18 Post subject: |
|
|
| Kampen driter jeg i - Høgmo har ikke fått tid til å foreta seg noe, men resultatet er jeg mildt sagt godt fornøyd med. Med to uker god trening, har vi virkelig gode muligheter til å forsvare bortemålsledelsen på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 10.08.2005 22:20 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Og kommentaren om Berg etter matchen? Herregud mann... |
Berg spilte seg godt opp i andre omgang og fikk en ro over spillet som minner om gamla daer. Solli spillte seg også godt opp. Men dagens mann var uten tvil Lago! Dorsin må ta seg et kurs i sikringsspill. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 10.08.2005 22:22 Post subject: |
|
|
Er Eguren småskada? Noen som vet? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.08.2005 22:23 Post subject: |
|
|
| Mikkmakk wrote: | | Er Eguren småskada? Noen som vet? |
Mente jeg leste det i en nettavis her om dagen...
2mas: du vet sånt...  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Candyman Proff
|
Posted: 10.08.2005 22:38 Post subject: |
|
|
| Berg klarte å spille en hel kamp, Bratseth gir mannen ny treårskontrakt! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.08.2005 22:41 Post subject: |
|
|
| Candyman wrote: | | Berg klarte å spille en hel kamp, Bratseth gir mannen ny treårskontrakt! |
Tenkte på den kontrakten under kampen. Er litt bekymret for at Berg vil stå i veien for Per Ciljan Skjelbred, som trenger å få spille nå for å kunne utvikle seg videre. Arsenal tør jo satse på Fabregas som erstatter for Vieira, og han er ikke eldre enn Skjelbred. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.08.2005 22:43 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Candyman wrote: | | Berg klarte å spille en hel kamp, Bratseth gir mannen ny treårskontrakt! |
Tenkte på den kontrakten under kampen. Er litt bekymret for at Berg vil stå i veien for Per Ciljan Skjelbred, som trenger å få spille nå for å kunne utvikle seg videre. Arsenal tør jo satse på Fabregas som erstatter for Vieira, og han er ikke eldre enn Skjelbred. |
Heldigvis er Høgmo en som tør satse på unge spillere. Han har trent flere aldersbestemte lag, og vet hva som skal til for at de skal utvikle seg videre. Tror han tør satse på per utover høsten  _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.08.2005 22:46 Post subject: |
|
|
| thorarildv wrote: |
Heldigvis er Høgmo en som tør satse på unge spillere. Han har trent flere aldersbestemte lag, og vet hva som skal til for at de skal utvikle seg videre. Tror han tør satse på per utover høsten  |
Jeg håper du har rett, men frykter det motsatte. I Tromsø var det jo de etablerte som fikk plassene.
Jeg mener Skjelbred er såpass bra at han bør spille fast, da vil han få erfaring og utvikle seg til å bli en dominant spiller allerede neste år. Hvis han ikke får spille er jeg redd for at han kan stagnere. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2005 22:49 Post subject: |
|
|
| thorarildv wrote: | | Mikkmakk wrote: | | Er Eguren småskada? Noen som vet? |
Mente jeg leste det i en nettavis her om dagen... |
Er ikke sikker for å være ærlig. Tror vrakinga først og fremst skyldes at Høgmo følte seg tryggere på at de norsktalende midtbanespillerne ville forstå den nye taktikken. (Samtidig er vel tolk Beto hjemme i Trondheim, slik at Harald Pedersen er den eneste spansktalende nordmannen i RBK-følget.)
Last edited by 2mas on 10.08.2005 22:49; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.08.2005 22:49 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | thorarildv wrote: |
Heldigvis er Høgmo en som tør satse på unge spillere. Han har trent flere aldersbestemte lag, og vet hva som skal til for at de skal utvikle seg videre. Tror han tør satse på Per utover høsten  |
Jeg håper du har rett, men frykter det motsatte. I Tromsø var det jo de etablerte som fikk plassene.
Jeg mener Skjelbred er såpass bra at han bør spille fast, da vil han få erfaring og utvikle seg til å bli en dominant spiller allerede neste år. Hvis han ikke får spille er jeg redd for at han kan stagnere. |
Helt enig med deg. Per er en som fortjener fast plass på laget. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 10.08.2005 22:54 Post subject: |
|
|
Kyrss i taket for deg, ja, Recon
Men kan noen fortelle meg hvordan i heite en dommer klarer å skille om det er offside eller ikke, når det er full fart på banen? Om angripende spiller hadde brystet litt lengre fram er jo umulig, når alt er i fart. Videodømming? Eller blir det sånn at alle får montert små elektroniskebrikker, som reagerer når angrepsspiller løper forbi forsvarer. Satt litt på spissen Men den offsiden var knepen.
Så vil jeg rose Helstad for hvor bra han opptrådte på intervjuet etter kampen. Måten han svarte på  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.08.2005 22:58 Post subject: |
|
|
| RBKw wrote: |
Så vil jeg rose Helstad for hvor bra han opptrådte på intervjuet etter kampen. Måten han svarte på  |
Helstad er nok en kjernekar  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.08.2005 23:02 Post subject: |
|
|
| En må også huske at kameravinkelen ikke favoriserer Helstad sin posisjon i forhold til offside! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2005 23:10 Post subject: |
|
|
| Synes ikke man på reprisebildene kan slå fast om Helstad er i offside eller ei. Så ut som om han og høyrebacken sto omtrent 20 cm fra "gressklippe-kanten" begge to da ballen ble spilt. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.08.2005 23:16 Post subject: |
|
|
Attach - jeg tror jeg har fått en svirebror i deg. Jeg er enig med deg i stort sett alt! Send inn flere innlegg!
Brady - når det gjelder mangel på talentsatsing til Per Høgmo i TIL skyldes det enkelt å greit at det ikke finnes unge talenter som er gode nok i TIL. Enkelt og greit.
Ellers vet jeg at han kommer til å matche de unge talentene i klubben utover. Han sier han tenker langsiktig, og dette er noe av det han vil gjøre.
FORØVRIG: Høgmo planlegger ikke å gjøre RBK til Norges KANSKJE beste klubb igjen - han planlegger å skape en ny RBK æra på nye 13 år... Men gi ham mer enn 55 timer, la ham få høstsesongen. Allerede neste sesong vil være der vi skal være! - Og spillet kommer til å bli underholdende! _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 10.08.2005 23:18 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Attach - jeg tror jeg har fått en svirebror i deg. Jeg er enig med deg i stort sett alt! Send inn flere innlegg!
Brady - når det gjelder mangel på talentsatsing til Per Høgmo i TIL skyldes det enkelt å greit at det ikke finnes unge talenter som er gode nok i TIL. Enkelt og greit.
Ellers vet jeg at han kommer til å matche de unge talentene i klubben utover. Han sier han tenker langsiktig, og dette er noe av det han vil gjøre.
FORØVRIG: Høgmo planlegger ikke å gjøre RBK til Norges KANSKJE beste klubb igjen - han planlegger å skape en ny RBK æra på nye 13 år... Men gi ham mer enn 55 timer, la ham få høstsesongen. Allerede neste sesong vil være der vi skal være! - Og spillet kommer til å bli underholdende! |
Du som kjenner Høgmo godt: Tror du han finner plass til Eguren? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.08.2005 23:21 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
FORØVRIG: Høgmo planlegger ikke å gjøre RBK til Norges KANSKJE beste klubb igjen - han planlegger å skape en ny RBK æra på nye 13 år... Men gi ham mer enn 55 timer, la ham få høstsesongen. Allerede neste sesong vil være der vi skal være! - Og spillet kommer til å bli underholdende! |
HÃ¥per inderlig at du har rett, TomH.
Er mulig at Tromsø ikke hadde talentene, men hva med Jonas Johansen, sønn til tidligere toppspiller og trener Trond Johansen. Han var jo omtalt som en av Norges største talenter. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.08.2005 08:33 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Attach - jeg tror jeg har fått en svirebror i deg. Jeg er enig med deg i stort sett alt! Send inn flere innlegg! |
Det var det, Attach. nå havna du ute i kulda!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
pshyconaut Junior
|
Posted: 11.08.2005 09:04 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Synes ikke man på reprisebildene kan slå fast om Helstad er i offside eller ei. Så ut som om han og høyrebacken sto omtrent 20 cm fra "gressklippe-kanten" begge to da ballen ble spilt. |
Way off topic - men... er det virkelig en gressklippe-kant? Alle sier jo at det er gresset som er slått forskjellig, men forstår ikke at dette holder seg slik. Jeg mener å huske at en baneansvarlig forklarte kanten med at det var brukt ulike gresstyper, som rett og slett var i forskjellige farger... |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 11.08.2005 09:21 Post subject: |
|
|
| Tror nok det er gresset som er slått forskjellig. Hvertfall det jeg har hørt |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.08.2005 09:25 Post subject: |
|
|
Endelig har vi litt tur!!!
Synes forøvrig det er utrolig at man sitter og analyserer Høgmos taktikk etter at mannen har ledet ei trening og en kamp. Dessuten, om Høgmo prioriterer det defensive mer enn noen av sine forgjengere synes jeg det er bra. RBK har vært elendige defensivt denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
|