View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 04.09.2008 22:03 Post subject: |
|
|
Lyn har som kjent hatt sitt å stri med i år. Likevel har det gått meget bra sportslig. Dersom laget klarer å fortsette å prestere like bra ut sesongen, er det bare å ta av seg hatten for Henning Berg. Jeg tror laget må få en nedtur nå på tampen, og at vi med vår formkurve får en lettere jobb med å passere dem på tabellen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.09.2008 00:25 Post subject: |
|
|
Jeg skimter noen mørke skyer over Åråsen om dagen. Skyene er selvsagt mentale, og kun mørke for meg og andre som er særdeles lite glad i klubben med tilholdssted der.
LSK har slik jeg ser det gjort noen veldig gode, kloke, og lovende valg i sommer. De får inn en trener ved årsskiftet som har vist meget gode meritter med små ressurser, og dette over flere år. Han er sannsynligvis topp tre, i hvertfall topp fem trenere i TL per i dag. Med seg på lasset får han mister Lillestrøm himself i form av Bjarmann, en mann med omtrent like høy stjerne i LSK som Strand har hos oss. En mann med hjerte for klubben med andre ord. Bjarmann har fått noen år på ræva utafor Åråsens fire vegger, og har vist seg meget god på å hente gull fra Afrika, med hjelp av kontaktnettet han etterhvert har opparbeidet seg. Disse to vil ha få problemer med å lokke med seg omtrent det de ønsker av de ihvertfall bortimot tosifrede antallet bosman-spillerne fra vestkantklubben. Eriksen er allerede klar for en fremtid i svart og gult.
Klubben de tar over er kanskje ikke all verden i skrivende stund, men om ikke annet enn på papiret er det en stall med meget stort potensiale. De har fått rensket opp i mye grums i og rundt klubben, og fjerninga av Fjørtoft ser jeg på som omtrent entydig positivt - for Lillestrøm. Jeg grøsser ved tanken på at LSK skal få fram formen hos de etablerte navnene, spe på med noen "gratis-signeringer" fra Lyn, og kanskje tilogmed huke tak i en ny Ighalo/Edu/Mikel.
Så får vi alle krysse fingrene for at jeg bommer grovt her. LSK var jo tross alt gullkandidat før denne sesongen også. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Bobby Bacala Junior

|
Posted: 05.09.2008 01:06 Post subject: |
|
|
Jeg tror Berg og Bjarmann vil foreta en storopprydding i LSK-stallen.
Mange middelmådigheter vil måtte gå.
Tom Nordlie brukte mye penger på middels spillere, f.eks. Steinar Pedersen. Slike kjøp vil vi ikke komme til å se lenger.
Selvfølgelig vanskelig å sammenlige klubbene Lyn og LSK, ift. hvordan Lyn var da Berg tok over, og hvordan LSK er ved årsskiftet. Både ift. økonomisk situasjon og spillerstall. Men jeg merker meg at Berg byttet ut nesten hele stallen (34 spillere) over tre år som Lyn-trener (fra han tok over i 2005 og frem til april 2008) - les her: http://fotball.aftenposte...105376.ece.
Berg er ikke redd for å foreta store grep for å få det slik han vil. LSK vil raskt kunne bli et topplag igjen. _________________ "Hold kjeften på dæ, Mini! Æ har vært her siden 1960!" |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4066 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 05.09.2008 02:29 Post subject: |
|
|
Synes dette er positivt jeg...
Lillestrøm kan nå plukke et par poeng og sikre overlevelse i serien... Ålesund har fått Reka som fører til noen ekstra poeng... mens vi kan vel neppe vente noen hjelp fra Hamkam...
Uansett så vil Molde nå ha en eventyrlig sjansje til å både ta cup gull samt å rykke ned ved tap i kvalifisering! Vi krysser fingere.  |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.09.2008 18:48 Post subject: |
|
|
Nå er også Obifule på vei fra Lyn til Lillestrøm..
Ingen link, så det på tv2. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 08.09.2008 20:22 Post subject: |
|
|
Her er link |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.09.2008 21:03 Post subject: |
|
|
Synes det Berg driver på med her er på kanten av loven og ihvertfall moralsk forkastelig. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 08.09.2008 21:29 Post subject: |
|
|
Berg kommer til å kjøre Lillestrøm rett i grøfta neste år, jeg gleder meg. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.10.2008 14:22 Post subject: |
|
|
Lillestrøm/Berg fortsetter og hente nytt blod til LSK..
Belsvik og Bergdølmo følger etter Berg..
http://www.dagbladet.no/s...50712.html _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.10.2008 12:24 Post subject: |
|
|
Lurer på hvordan fansen reagerer på å få Judas tilbake til klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 19.10.2008 13:35 Post subject: |
|
|
" judas er like velkommen som en kjønnssykdom. "
"Hoder skal rulles hvis dette blir realitet.
André : du er ikke velkommen tilbake til Åråsen"
"Judas... at du tørr! Forbanna klovn!!"
" Bergdølmo! du går aleine til Åråsen, men du bør ikke gå aleine rundt i Lillestrøm. "
Omtrent slik Men flertallet er nok glad i ham igjen etter et par uker skal du se. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 19.10.2008 23:58 Post subject: |
|
|
Det blir vel omtrent som når Steffen kom tilbake til Lerkendal, det. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.10.2008 00:00 Post subject: |
|
|
Kan overhode ikke sammenlignes med tanke på måten Bergdølmo forlot LSK på. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 20.10.2008 00:05 Post subject: |
|
|
NÃ¥vel  |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.10.2008 00:11 Post subject: |
|
|
Jaha? Iversen forlot jo RBK helt legitimt. Han dro heller ikke til en av klubbens største rivaler. Bergdølmo sa til LSK-ledelsen at han hadde skaffet seg jobb i Trondheim og ønsket å bli løst fra kontrakten. Før han deretter signerte for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.10.2008 00:15 Post subject: |
|
|
Quote: | Da han meldte overgang fra Lillestrøm til Rosenborg, sa venstrebacken at han hadde fått en drømmejobb som selger i Trondheim, og at han ønsket å spille hobbyfotball for Rosenborg.
Overgangen gikk i orden, og LSK lot ham gå for en billig penge. Men i Adresseavisen noen dager senere kom det frem at "drømmejobben" var en 20 prosent-stilling som mobilselger.
"Godt å bløffe Lillestrøm", var overskriften, og i intervjuet sa Bergdølmo at han var grundig lei LSK-ledelsens behandling av spillerne. Derfor bløffet han om den nye jobben. |
Les mer: Vil ikke ha "Judas" tilbake |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.10.2008 00:18 Post subject: |
|
|
Satser på at Vålerenga gjør jobben i morgen og vi følger opp neste helg med å slå dem på Åråsen. Hadde vært fantastisk med et direkte nedrykk, men å sende dem ned på kvalikkplass hadde oså vært morro. Hvis vi ser litt på kampprogramet som er igjen. Kan bli en kamp om livets rett i tippeligaen i siste serierunde mot Aalesund for Lillestrøm.
Viking - HamKam ( kl 18.00) Tvilsomt om Ham Kam får noe med seg herfra, men en kan jo håpe
HamKam - Molde ( kl 18.00) Her er det veldig sansynlig at Ham Kam kan klare 3 poeng.
Det vil gi Ham Kam 24 poeng med sansynlig utfall, hvis dem klarer å karre seg til seier mot et Viking lag uten noe å spille for kan dem ta igjen Lillestrøm og få 27 poeng.
Lyn - Aalesund ( kl 18.00) Lyn er i fritt fall og har ingenting å spille for, mulig for Aalesund å ta full pott her.
Aalesund - Lillestrøm ( kl 18.00) Kan fort bli en skjebnekamp.
Lillestrøm overlever sansynligvis ,men en har jo lov å håpe på at det utrolig skal skje og dem rykker ned. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 20.10.2008 00:22 Post subject: |
|
|
Jøss, jeg skrev akkurat et nesten identisk innlegg på Kjernen-forumet, Keenoir, men jeg glemte å ta med Vålerengen-kampen i betraktningen. Selvfølgelig helt avgjørende at Vålerengen vinner den. Flere sjeler og samme tanke, tydeligvis. Ønsketanke. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 20.10.2008 16:56 Post subject: |
|
|
Om Ham-Kam og LSK rykker ned vil jeg feste som om vi hadde tatt seriegull |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.10.2008 20:25 Post subject: |
|
|
Vålerenga ser ut til å gjøre jobben i kampen for å sende Lillestrøm ned en divisjon, skulle faen ikke begynnt å skrive dette for akkurat i dette øyeblikket så ble det mål for Lillestrøm. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.10.2008 21:15 Post subject: |
|
|
Nå har Vålerenga gjort sin del av jobben for å sende Lillestrøm ned i addeccoen, nå blir det viktig av vi følger opp til helgen med å gruse Lillestrøm gjerne med mange mål målforskjellen kan bli viktig.
Ham Kam har - 24 mål
Aalesund har - 13 mål
Lillestrøm har - 9 mål
Aalesund kan fint ta igjen Lillestrøm sin målforskjell, men at Ham Kam skal klare blir litt vel utopisk. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 20.10.2008 21:48 Post subject: |
|
|
Ser at Keenoir har kommet meg i forkjøpet. LSK kan fort havne på kvallikplass, men et direkte nedrykk er heller ikke umulig. Tror både HamKam og AaFK kan ta full pott i de to siste kampene. I så fall er det Lillestrøm - bye -bye på ordentlig. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.10.2008 21:54 Post subject: |
|
|
Hadde jo vært typisk om det blir Rosenborg som gjør at LSK berger tippeligaplassen med å gå på et kanontap på Horåsen neste runde :-/ _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.10.2008 22:02 Post subject: |
|
|
Wilhelm S Myhr wrote: | Ser at Keenoir har kommet meg i forkjøpet. LSK kan fort havne på kvallikplass, men et direkte nedrykk er heller ikke umulig. Tror både HamKam og AaFK kan ta full pott i de to siste kampene. I så fall er det Lillestrøm - bye -bye på ordentlig. |
Nå skal jo HamKam møte Viking borte neste søndag da, så tviler vel på at de får 3 poeng der. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.10.2008 22:26 Post subject: |
|
|
Viking har omtrent ikke noe å spille for og Ham Kam er på en bølge nå, usansynlig ,men det har skjedd rarere ting i årets tippeliga enn at Ham Kam tar 3 poeng i Stavanger. |
|
Back to top |
|
 |
|