| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 01.09.2008 02:53 Post subject: |
|
|
Regner med Jørn bare ga ham et klapp på skuldra og ba Jarstein dra hjem og snu kjerringa  |
|
| Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 01.09.2008 04:06 Post subject: |
|
|
Enig i at det var en tabbe og en totalt unødvendig ting å gjøre, men han satte igang spillet briljant i dag da. Jeg mener virkelig at han var god, bortsett fra den ene feilen. Jeg vet at den ene feilen kunne kostet oss langt mer, men det gjorde den ikke. Og med om folk er så enfoldige at de bare kan finne feil, da skal man lete lenge etter en god keeper... _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 01.09.2008 08:47 Post subject: |
|
|
| Han må lære seg å holde konsentrasjonen oppe gjennom hele kampen, spesielt når han ikke har noe å gjøre. Han hadde mange gode igangsettinger i går. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.09.2008 17:46 Post subject: |
|
|
Jamtfall sier målvakter må bruke energien sin på det som er bra.
- 99,9% av alt han gjorde i går var veldig bra. Han er tryggheten selv, og så gjør han én feil. Den havner i mål...
Han mener Jarstein er flink til å takle det store fokuset som har kommet etter overgangen til RBK og erobringen av plassen i Norges mål.
- Husk at Rune er ung! Han har kommet til en ny by og en ny stadion...Det tar litt tid.
Han ber publikum om å være tålmodige.
- Det positive er at han hele tiden er i utvikling, sier Jamtfall, som har stor tro på at eleven kommer til å gjøre en bra landskamp mot Island på lørdag.
http://fotball.adressa.no...116918.ece _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 01.09.2008 18:35 Post subject: |
|
|
Du skal selvfølgelig fortsette å være offensiv i feltet, Rune.
Men du må komme til bunns i hvorfor gikk det galt i den ene situasjonen i går, og finne ut hva du kan gjøre, for at det ikke skal skje igjen.
Det er flott at du er offensiv, du redder mange potensielle mål og målsjanser ved det. Men noen ganger går det galt, og det kan skje, men det skal ikke skje. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.09.2008 21:29 Post subject: |
|
|
Folkens, vi kan ikke forvente at Jarstein er fullt utviklet som keeper ennå. Til å være så ung, som keeper, har han kommet langt, og det er fortsatt mye å lære. Ingen av toppkeeperne i verden i dag har noen gang vært på toppen av sitt game i begynnelsen av 20-årene.
Selvsagt har det vært for mange skovturer de to siste månedene, men man trenger ikke å gå lenger tilbake enn den første halvdelen av tippeligaen før vi kan notere hvor glimrende og dominerende i feltet han er på sitt beste.
Å rope på Hirschfeldt hjelper ingen. Hirschfeldt var kanskje hakket bedre på streken, men var aldri i nærheten av å gi oss samme tryggheten i feltarbeidet. Grunnen til at Lars ikke gjorde like hyppige tabber i feltet er rett og slett på grunn av at han var veldig mye mer passiv. Noe som igjen førte til flere sjanser mot oss på dødballer.
Det var ingen, verken her eller på rosenborg, som følte seg trygg når han kastet seg ut i feltet for å klabbe tak i ballen. For når Hirschfeldt først gjorde det så var det aldri med trygghet. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.09.2008 23:13 Post subject: |
|
|
| I tillegg hadde Hirschfeld et helt forferdelig søplete tilslag på ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 02.09.2008 18:58 Post subject: |
|
|
Dette innlegget oppsummerer kampen godt etter min mening.
| JellyFish wrote: | ...
Fyren spiller etter min mening en meget god kamp, før han plutselig slår til med en horribel feilvurdering. Og som kjent, det er ikke første gangen. |
Jeg synes Jarstein var svært god mot VIF kun tabben som trakk ned. I intervjuet etter kampen så man helt klart at Jarstein var svært skuffet. Han må bare finne timingen så går nok dette helt fint.
Man kan ikke alltid gå ut i felte, en slik taktikk fungerer bare ikke.
| Christ Bob Bradley jr. wrote: | | Jeg lurer litt på om han får den den rette oppfølgingen av Jørn "Prøve du å gjør mæ te en syndebukk nå? Hæ!?" Jamtfall. Det er viktig at Jarstein faktisk innser de feilene han gjør og prøver å unngå å gjøre den samme feilen igjen. Lære av sine feil, ikke fornekte dem. Kan være greit å se situasjonene på video etterpå, aner ikke om faktisk gjør det med keeperne (ja, nå kommer det sikkert noen og sier dette er pedagogisk feil). |
Det er helt opplagt at de tar tak i problemene og trener hver dag på svakheter og styrker, alt annet er uprofesjonelt. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.09.2008 19:26 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: |
Det er helt opplagt at de tar tak i problemene og trener hver dag på svakheter og styrker, alt annet er uprofesjonelt. |
Husker du han jesusgutten fra det blide sørland, som nå camperer i Drammen? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.09.2008 19:31 Post subject: |
|
|
| Kan ikke huske en keeper som har utviklet seg i Rosenborg siden Aarason, synes det er merkelig at en ikke stiller flere spørsmål ved jobben Jamtfall gjør. Det er også påfallende hvor mange tabber keeperene på landslaget har gjort etter hans inntreden. Tror både vi og landslaget hadde hatt godt av å skife keepertrener. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.09.2008 23:28 Post subject: |
|
|
Nå har jo ikke akkurat Thomas Myhre blitt så veldig mye bedre etter at han ble vraket fra landslaget da. Men jeg tviler ikke på at Jamtfall har gjort sitt for å gjøre en meget god keeper mye dårligere. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.09.2008 23:44 Post subject: |
|
|
| Han har jo en helt elendig merritliste og dermed er det kanskje på tide å vurdere hans stilling. Dette skjer nok ikke før etter sesongen selvfølgelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.09.2008 00:01 Post subject: |
|
|
| Kompis Hoftun skal gi jørn fyken? Har mine tvil. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 03.09.2008 00:01 Post subject: |
|
|
| jeg har sittet å tenkt på dette lenge, men jeg tror vi kunne hatt behov for en utenlandsk keepertrener med nye impulser.. Spesielt Argentina har fått frem mange dyktige målvakter, er kanskje noe med gode trenere der - kanskje kunne vi fått inn en sesongarbeider i vinterpausen? |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 03.09.2008 00:41 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Folkens, vi kan ikke forvente at Jarstein er fullt utviklet som keeper ennå. Til å være så ung, som keeper, har han kommet langt, og det er fortsatt mye å lære. Ingen av toppkeeperne i verden i dag har noen gang vært på toppen av sitt game i begynnelsen av 20-årene. |
http://en.wikipedia.org/w...r_Casillas
19 år og fire dager gammel da han spilte finalen for Real Madrid i CL, som de vant. Som 27 åring har han 309 kamper for RM, over 80 kamper for Spania, og var kaptein da Spania vant EM i år. Som 16-åring satt han forøvrig på benken for RM da de gjestet Lerkendal og fikk bank 2-0.
Jarstein er god og vil bli bedre. Har kostet laget en seier eller to i årets sesong, men som de andre yngre spillerne på laget trenger han rutine, noe han får både via serie, E-cup og landslaget.
Han er dessuten veldig god til å sette igang spillet hurtig, noe Jamtfall også var meget god på (noe mange ikke ser ut til å huske eller ha fått med seg). For de som liker å se et kontringssterkt Rosenborg-lag så må man ha en keeper som kan sette igang spillet hurtig med presise utkast, et angrepsvåpen Rosenborg ikke har hatt siden Jamtfall. Skal ikke se bort ifra at keepertreneren har litt av æren for det.
P.S. Så forresten på Wiki at Casillas hadde forlenget kontrakten frem til 2017! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.09.2008 00:58 Post subject: |
|
|
Victor Valdes var vel helelr ikke mer enn 20 da han begynte å brilijere for Barcelona.
Sebastian Frey var faktisk best som 19-åring i Inter, etter det har det stort sett godt nedover. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.09.2008 01:37 Post subject: |
|
|
Gianluca Buffon var 17 år gammel da han ble kastet innpå som innbytter for Parma borte mot AC Milan. Han storspilte, og den kampen er nå legendarisk i nyere italiensk fotballhistorie.
På slutten av nittitallet etablerte Parma seg som et av Europas beste klubblag. Buffon var, sammen med Cannavaro og Thuram, lagets viktigste brikke mens han ennå var en guttunge. Landslagsdebut fikk han allerede som nittenåring.
Første gangen folk begynte å omtale Buffon som verdens beste keeper var i forbindelse med 400 millioners-overgangen i 2001. Da var han bare 23. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 03.09.2008 01:39 Post subject: |
|
|
Poenget var at de aldri var på toppen av sitt game som 20-23 åringer, og det stemmer også.
Casillas:
Riktignok i verdensklasse allerede som 20-åring, men absolutt ingen som følger med Real Madrid kan si at han noengang har vært bedre enn de to siste sesongene. Før slet han også litt med en og annen tulletabbe, nå er de nærmest borte.
Valdes: Det er først de siste sesongene at han har beveget seg inn i verdensklassetoppen, men sliter fortsatt med en og annen horribel feil, selv om de har avtatt.
Frey: Glimrende i Inter, så kom et par sesonger i periferien, før han i Fiorentina igjen blir sett på som en av de desidert beste keeperne i verden. Vil nok påstå at han er langt mer komplett nå enn før.
Og fellesnevneren...De har blitt bedre med årene, og var heller ikke på toppen av sitt game før de nærmet rundet 24-25.
Det samme kan sies om Buffon, selv om han er et unikum.
Poenget er ikke nivå tidlig i 20-årene, men at de faktisk har blitt bedre jo eldre de har blitt. |
|
| Back to top |
|
 |
jarand Junior

|
Posted: 03.09.2008 17:55 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Gianluca Buffon var 17 år gammel da han ble kastet innpå som innbytter for Parma borte mot AC Milan. ... |
Det er urettferdig å sammenligne et menneske med overmennesket Gigi Buffon. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.09.2008 18:55 Post subject: |
|
|
Om Jarstein er ute i feltet og gjør en «tabbe» eller to tror jeg ikke vi skal henge oss alt for mye opp i det, i hvert fall ikke så lenge laget vinner kampene.
Det er rart med det, men jeg har de siste årene tenkt litt på det faktum at Jamtfall som irriterte meg grenseløst noen ganger med sitt feltarbeid slapp inn veldig få mål i årene han stod.
Vel var RBK et bedre lag, mer suverene her hjemme osv, men Jamtfall var en del av dette kollektivet. Forsvaret vårt var strengt tatt ikke så utrolig bra den tida heller.
Det aner meg derfor at et offensivt keeperspill avverger mye mer enn det ødelegger, selv om det går inn noen baller som keeper kunne holdt seg på streken på.
Keepere som alltid står på streken og gjør noen fantastiske krumspring får riktignok mer skryt i media, men det er langt fra sikkert de gjør noen bedre jobb. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.09.2008 19:05 Post subject: |
|
|
Hvorfor argumenterer alle som om det gjaldt enten eller? Enten stå på alt eller gå på alt. Det er jo ikke det som er saken!?? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 03.09.2008 19:07 Post subject: |
|
|
Det er klart en keeper som Jarstein vil trolig utvikle seg videre til å bli en mer stabil og bedre keeper... han er ung og er definitivt norges beste keeper for tiden noe vi bør være stolte over. Slike tabber som han gjorde under siste kamp vil i noen tilfeller skje... forhåpentligvis vil ikke dette gå ut over poengfordelingen i kamper der feilen gjøres.
Jeg er helt enig med alle de her som ønsker å se på Jamtfalls rolle i RBK. Jamtfall var selv en dyktig keeper på streken, men man satt jo alltid med en liten sommerfugl i magen når ballen var i nærheten av ham. At han da går over til å ble keepertrener stiller jeg store spørsmål til... greit nok hadde han vært trener for et lag i lavere divisjoner, men RBK? Da burde heller RBK som enkelte her påpeker sett ut av landet etter en god og merritert keepertrener som kunne tatt våre gode unge keepere videre opp og frem. Om dette kommer til å skje tviler jeg på...
Men når det gjelder Jarstein så må vi huske at han gjør faktisk ikke så mange tabber som mange andre keepere og jeg synes han fremstår som en god og trygg sisteskanse stort sett hele tiden. Dessverre blir keepere utsatt for et utrolig jag med en gang det skjer en tabbe dersom tabben fører til mål. Tenk dere hvor mange ganger en spiller ute på banen "tabber" seg ut i løpet av en kamp, feilpassninger osv som går til motstanderen... skulle de fått samme fokus hver gang noe slikt skjer så ville de fleste lagt opp for lenge siden.
Tror vi skal være stolte over keeperen vår jeg... så langt har han gjort en god jobb og vi får krysse fingrene at han bare fortsetter sitt gode spill i årene fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.09.2008 19:23 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Hvorfor argumenterer alle som om det gjaldt enten eller? Enten stå på alt eller gå på alt. Det er jo ikke det som er saken!?? |
Neida, men sånn generelt tror jeg det er bedre å gå på litt for mye enn litt for lite. Selv om det siste gir et bedre inntrykk hos de som vurderer keeperens innsats i mediene og blant folk flest. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 03.09.2008 19:41 Post subject: |
|
|
Kampen mot VIF: Når ballen blir slått fra corner med utoverskru og havner ute i en klynge ved 11-metern så ligger ikke tabben i utførelsen, men i vurderingen av å gå ut i det hele tatt. Der er risikoen så stor for å misse at han skal holde seg på streken. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 04.09.2008 02:01 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Husker du han jesusgutten fra det blide sørland, som nå camperer i Drammen? |
Enkelte har større problemer enn andre, se f.eks. på Solli.
--------------
Kort lunte
Almenning Jarsteins korte lunte har gitt både istykkersparket dør og hjemsending fra trening i Odd-tiden.
Den tiden er forbi. – Jeg har god kontroll på temperamentet,
sier han. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|