English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 12:54    Post subject: Reply with quote

Tja naa vil vel aldri RBK faa en spiss med Ronaldo's kvalitet, men de hadde jo tross alt John Carew en gang i tiden. Synes ikke man trenger aa begrense seg til aa bare ville han en "liten og rask" spiss ala Moldskred, Mifsud o.l.
Back to top
View user's profile Send private message
Agenten
Senior

PostPosted: 04.08.2008 13:26    Post subject: Reply with quote

Rosenborgfans er kravstore og burde være det.Satser på unge spillere som fra tid til annen viser glimt av potensial storhet men som over tid sliter med å dominere tippeligaen

Spillere som Per Ciljan Skjelbred og Aleksander Tettey har nå vært godt etablert i Rosenborg i en god stund men begge sliter med stabilitet og er begge lite effektive.I går fikk vi svar på at Andreas Nordvik er godt stykke unna tippeliga kvalitet.Jo Sondre Aas har på den spilletiden han har fått ikke vist mye klasse.At en Didier Konan som åpenbart ikke er en rendyrket spiss kommer foran i køen viser Rosenborgs desperasjon på en partner til Iversen.Jeg har sett Kjell Rune Sellin noen ganger og han har mye større potensial enn Aas.Likevel er det stort steg fra norsk 2 divisjon til tippeligaen.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 13:35    Post subject: Reply with quote

At Nordvik ikke har tippeligakvalitet er bare en tullete påstand. Han har vært vår best spillere i to-tre kamper. Men at han var svak i flere viktige situasjoner i går, er det vel ingen tvil om. Men fra det til å ikke holde nivået generelt sett må det mye mer til.
Agenten
Senior

PostPosted: 04.08.2008 13:56    Post subject: Reply with quote

Ja meget god mot Viking og Nac Breda ...

Slett motstand.

Staadsgard tilbake snart og da er Nordvik ute igjen
Back to top
jarand
Junior

PostPosted: 04.08.2008 14:11    Post subject: Reply with quote

Alt i alt koker det ned til at RBK har kjørt seg inn i et sidespor når det gjelder Tettey og Per Ciljan, og de er i ferd med å gjøre det med Demidov også.

Klubben har, med ganske god hjelp av markedsavdelinga, nærmest forpliktet seg til å gi Tettey og Per ubegrenset tillit.

Den midtbanefireren man stilte på Alfheim i går er ikke god nok sammenlignet med andre midtbaner i tippeligaen.
Potensielt er det den beste midtbanen som har spilt på et norsk lag, men pdd. er rutinen for liten og hodene for svake.

Man trenger en stødig kanon på midten sammen med unggutta. Å sende enten Tettey eller Per på benken er nok i praksis det samme som å sette de på overgangslista, men banna bein, ingen er større enn klubben.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.08.2008 14:12    Post subject: Reply with quote

Viking og NAC Breda har med stor sansynlighet et bedre mannskap enn Tromsø. Tromsø sin suksess kommer av en mann og det er Steinar Nilsen som har klart å gi spillerene sine en fandenivoldsk innstilling som gjør at en ofte slår motstandere med bedre spillerer.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 15:08    Post subject: Reply with quote

Nettopp. Du så det i går: Aggressiviteten som kom etter det første målet var det som vant kampen i går, ikke de fantastiske kvalitetene til hver enkelt spiller på Tromsø. Vi har også tidligere prestert dårlig mot lag med så høy aggressivitet som det Tromsø viste i går.

Denne svartmalinga kan vi ta om sesongen ender med niendeplass også.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 17:16    Post subject: Reply with quote

Problemet til RBK har stort sett vaert det samme de to siste sesongene. Laget framstaar sterkt og solid paa hjemmebane, men faller totalt igjennom paa bortebane.

Det foerer til at man blir staaende med ca like mange seire og tap iloepet av sesongen, noe som selvsagt ikke holder til gull. Vet ikke helt hvorfor det blir slik men vi sliter ihvertfall fryktelig paa bortebane.

Synes ogsaa det blir litt patetisk men karakteristikkene etter diverse kamper. Det er jo reneste halleluja-stemning etter hver hjemmeseier, samt en paafoelgende kollektiv masseslakt etter hvert bortetap. E.g. tror jeg ikke det er noe poeng aa ta ut Nordvik og Lustig foran Stabaek kampen. Det sender ikke ut noe bra signal at blir satt ut etter en daarlig kamp. Da er det bedre aa sette ut spillere som generelt er ute av form.. for eksempel Miller, Demidov eller Tettey
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 17:26    Post subject: Reply with quote

Er tettey plutselig "generelt ute av form" nå da pga litt dårlig kamp igår og en masse brente sjanser mot NAC?
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 21:04    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Tettey har vært ute av form siden skaden han hadde i vår. Planen var vel at han skulle spille seg i form, men jeg synes ikke han har klart å komme opp på sitt beste. Han er langt unna fjorårsformen, faktisk syns jeg han er dårligere i år enn han var i 2006 også.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 21:21    Post subject: Reply with quote

RBKfan100% wrote:
Er tettey plutselig "generelt ute av form" nå da pga litt dårlig kamp igår og en masse brente sjanser mot NAC?

Ikke pga en dårlig kamp i går og masse brente sjangser mot NAC, men pga jevnt over dårlige prestasjoner i hele år.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 21:23    Post subject: Reply with quote

Han var da vel vitterlig ikke noe bedre i fjor?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 21:25    Post subject: Reply with quote

Han hadde et par gode måneder i fjor, ellers har han i mine øyne vært ganske middelmådig hele sin karriere på a-laget. Men årets sesong er et totalt lavmål.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2008 21:41    Post subject: Reply with quote

Tettey tapte vel vår kåring av årets spiller med en stemme mot Skjelbred. Hvis ikke så mange stemmer viser at han har faktisk var en av våre aller beste spillere i fjor, så vet ikke jeg. Da finnes det mange fullstendig fotballdumme folk på dette forumet.
Back to top
Stallone
Senior

PostPosted: 04.08.2008 21:47    Post subject: Reply with quote

Synes dagens lag lider av "klippekortfenomenet", de samme spillerne starter selv om de ikke har prestert. En grunn til dette kan da selfølgelig være at Hamrén ikke har like gode erstattere, og dermed lar de samme starte kamp etter kamp. Ser for meg skrikinga og all bråket den dagen Tettey eller Skjelbred blir satt ut av laget. Syns at vi bør skaffe en midtbanesjef..en jævel som tar tak når det bikker litt i mot. Per i dag har vi ikke en slik en.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 21:49    Post subject: Reply with quote

Som sagt, han hadde et par gode måneder i fjor. Dette var på siste halvdel av sesongen. Når man kårer årets spiller på slutten av sesongen, så er det fort de som har spilt best i det siste som kommer høyt . Ting som skjedde på vårsesongen blir fort glemt, dessuten har Tettey mange "trofaste" her inne. Det er vel ingen hemmelighet at Tettey har langt bedre rykte her inne på dette forumet, enn blant folk flest.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2008 00:10    Post subject: Reply with quote

Ha ha, og hvilken målbar og representativ gruppe er disse "folk flest" som liker Tettey mye dårligere enn de (oss) på forumet? Regner i så fall med at du snakker om folk med antatt høyere gjennomsnittskunnskaper om fotball enn de som er innom her også?

At Tettey ikke ble kåret til årets spiller i Rosenborg i fjor, synes nå jeg var et aldri så lite ran. Hvis vi skal snakke om hvem som kun presterte på slutten, er det først og fremst en blond, lettbeint en (ikke Steffen) som melder seg først i tankene mine.

I år har ikke Tettey holdt samme nivå, enkelt og greit, men så har jo ikke rollen hans vært veldig tydelig definert heller. Han trenger trygghet, det vil han få etter hvert nå, og da kommer han tilbake. Uten at det betyr at han nødvendigvis må starte alle kampene fram til da.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2008 00:30    Post subject: Reply with quote

Jornb wrote:
Synes dagens lag lider av "klippekortfenomenet", de samme spillerne starter selv om de ikke har prestert. En grunn til dette kan da selfølgelig være at Hamrén ikke har like gode erstattere, og dermed lar de samme starte kamp etter kamp.

Det er et stort dilemma for Hamrén dette, vil jeg tro. Han må jo i utgangspunktet sette en "ny" ellever, og for å få kontinuitet og relasjoner blir det vanskelig å rokkere om for mye, så lenge en del spillere og relasjoner ikke kjenner systemet. Strand kan for eksempel kastes inn omtrent når som helst og hvor som helst fordi han allerede kjenner bevegelsesmønstre, systemet og arbeidsoppgavene av gammel rutine og årevis med "inndoktrinering" under Eggen. Det er ikke like lett med de yngre og mindre rutinerte.

Jeg trøster meg i hvertfall med at han tar ut spillere som Sapara - noe som var uhørt blandt en del av de foregående trenerne. Var han frisk skulle han spille - han var tross alt så dyr. Det samme gjelder også de andre som leverer under pari. Selv om Hamrén benekter det, er jeg ikke i tvil om at en del av strategien til Hamrén ved å sette ut en av midtbanestjernene til fordel for en fersking-spiss er å gi signaler om at ingen er hellige.

Hamrén går på en knivsegg, men jeg må innrømme at han holder balansen fint per i dag.
longns
Veteran

PostPosted: 05.08.2008 00:33    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ha ha, og hvilken målbar og representativ gruppe er disse "folk flest" som liker Tettey mye dårligere enn de (oss) på forumet? Regner i så fall med at du snakker om folk med antatt høyere gjennomsnittskunnskaper om fotball enn de som er innom her også?

Folk jeg snakker med IRL, folk fra andre fora osv. Jeg har bare et inntrykk av at Tettey står mye sterkere her inne enn andre steder jeg leser og diskuterer fotball.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2008 00:37    Post subject: Reply with quote

Nå skal ikke jeg slenge meg inn i denne diskusjonen (den blir aldri slutt uansett), men det kan jo også tenkes av folk her inne følger Tettey bedre og tettere enn de fleste andre steder.

Jeg for min del synes hverken Tettey er noen helt eller tragedie, og jeg ser både potensiale og ting han må jobbe med.
skjæringen
Veteran

PostPosted: 05.08.2008 01:25    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Som sagt, han hadde et par gode måneder i fjor. Dette var på siste halvdel av sesongen. Når man kårer årets spiller på slutten av sesongen, så er det fort de som har spilt best i det siste som kommer høyt . Ting som skjedde på vårsesongen blir fort glemt, dessuten har Tettey mange "trofaste" her inne. Det er vel ingen hemmelighet at Tettey har langt bedre rykte her inne på dette forumet, enn blant folk flest.

Kan det være, joko, at du er veldig forutinntatt?? "Tettey har jeg bestemt meg for å ta, koste hva det koste vil".

Det er det jeg mistenker deg for; i såfall har du et kjempeproblem med å bli tatt på alvor, det samme gjelder TomH.

Sammensetningen av et godt fotballag handler om relasjoner mellom 11 spillere. Det overser du lett.

Også Nordvik-kritikerne (innkludert joko), etter Tromsø-kampen, får "det glatte lag". Herregud; etter tre kjempekamper der AN har vært RBK's beste, og svært nær til å ta steget, blir han nærmest "kjeppjaget bort" fra store deler av forumbrukerne.

Skam dere Sad

Foruminnlegg, like etter kampslutt, enten det gjelder seier eller tap, gidder jeg ikke å lese; Blir som gretne unger i en barnehage

Last edited by skjæringen on 05.08.2008 01:48; edited 1 time in total
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.08.2008 01:27    Post subject: Reply with quote

Jeg tror bare joko- (m.fl.) har forkjærlighet for tekniske spillere, og ikke har noe spesielt til overs for grovarbeidere uten spektakulær teknikk. Sapara, Skjelbred etc. faller i smak, men ikke spillere som Tettey. Husk at spillere har forskjellige styrker og svakheter, alle kan ikke ha gudbenådet teknikk.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 05.08.2008 02:06    Post subject: Reply with quote

Kan ikke huske å ha kritisert Nordvik noe særlig etter Tromsø kampen, så hvorfor nevner du meg der? Kanskje du er litt forutinntatt selv?

Dessuten har jeg vel vært rimelig stille når det gjelder Tettey, selvom han
presterte veldig dårlig helt i starten også. Så å si at jeg er ute etter å ta Tettey uansett blir feil. Jeg kunne kritisert Tettey med god grunn langt tidligere denne sesongen, men valgte å la det ligge.

Selvfølgelig forstår jeg at det er flere roller på et lag og at spillere må komplimentere hverandre, jeg er vel den som skriker høyest om at vi må få noen gjennombruddshissige spillere inn på midtbanen og i angrep.
Jeg synes bare ikke Tettey gjør sin rolle tilfredstillende, jeg synes han er en svært begrenset spiller. Det han er god til etter min mening er å løpe og å føre ballen (For han har fine klyv) fra midtstreken til et sted utenfor 16 meteren. Etter dette så er kvaliteten på det som skjer heller laber. Jeg forventer bare et litt mer komplett ferdighetsregister å spille på.

Til deg Knerten:

Nei, alle kan ikke ha gudebenådet teknikk. Men jeg forventer at alle spillere på Rosenborg uansett hvor på banen de spiller har en brukbar basis teknikk å lene seg tilbake på.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 05.08.2008 02:40    Post subject: Reply with quote

jarand wrote:
Man trenger en stødig kanon på midten sammen med unggutta. Å sende enten Tettey eller Per på benken er nok i praksis det samme som å sette de på overgangslista, men banna bein, ingen er større enn klubben.

Her treffer du spikeren på hodet Jarand. Vi trenger rett og slett en midtbanespiller i 26-30 årsalderen som kan balansere midtbanen med rutine. Med Demidov, Tettey og Skjelbred på midtbanen vil vi ikke klare å ta topp-plasseringen i tippeligaen til neste år heller.

Garantert.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.08.2008 02:42    Post subject: Reply with quote

De aller fleste spillere har en helt brukbar basisteknikk, også Tettey. Men at den hos mange spillere gjerne kunne vært langt bedre er en selvfølge, men der kan norsk fotball takke seg selv for å i mange år ha satset på fysikk og taktikk. Det er basisteknikken som skiller Tippeligaen fra Premier League.

Det er kvaliteten i pasningene, mottakene og bevegelsene som skiller disse to ligaene. Tempoet i TL er ikke sammenlignbart med PL nettopp fordi basisteknikken er for dårlig til å ha så høyt tempo. (Akkurat dette har jeg fått inspirasjon av en annen fra, husker ikke helt hvem det var, kanskje Hedon på VGD som skrev ca. det samme?)

Ser på klipp fra feltet at Hamrèn vektlegger basisferdigheter mye, og satser på mye teknisk trening, og det er veldig bra. Det er en myte at man ikke kan forbedre seg teknisk etter fylte 20 år.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 80, 81, 82  Next
Page 69 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb