English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 231, 232, 233  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomH
Veteran

PostPosted: 02.08.2008 19:28    Post subject: Reply with quote

Knerten,
gode nok Skjelbred erstattere har vi antakeligvis allerede i klubben.

1) For øvrig er Skjelbred en elendig avslutter. Jeg vil ha offensive midtbanespillere som skårer mål. I så henseende er vrøvlet ditt om nærteknikk osv tøvprat. Det er bedre med spillere som gir laget resultater enn at de er elegante å se på.

Alle offensive spillere i RBK må true mål. Skjelbred er en spiller jeg ikke ville brydd meg om å passe på. Det blir uansett ikke noe mål ut av det han holder på med.

2) Det jeg ser på som et problem ved å erstatte Skjelbred er at han er lokal. Dette har imidlertid ingen sportslige konsekvenser.

3) Et annet problem med Skjelbred er at han lager bråk om han ikke får spille fast. For meg virker det som om RBK er redd for å miste Skjelbred (gjøre ham irritert). Dette er et tydelig tegn på at klubben må kvitte seg med ham. Han føler seg litt for god - og kommer til å stagnere helt om han blir i RBK.

4) For all del, Skjelbred er en talentfull spiller, men ikke noe RBK må gå over lik for å beholde. Både Konan og Sapara tror jeg vil være gode erstattere. Vi får heller prøve å finne noen ordentlige kanter. RBK vil tjene mer på det sportslig, enn å beholde Skjelbred.

5) Knerten, om du ikke er enig i dette, tar du dessverre feil.
moomoo
Veteran

PostPosted: 02.08.2008 19:38    Post subject: Reply with quote

Ja, kordan ska man grip an det her...

PCS er en god spiller med et talent utenom det vanlige.
Newcastle er min favorittklubb forruten RBK...

spekulerer.....

Puh... nå må jeg starte med å innrømme at jeg ikke er veldig happy med at han ikke skrive under, for jeg mener at han har godt av 1-2 år til i RBK slik at formen han hadde opp mot kampen mot Olympiakos blir stabil.

Det vil skape mere interesse rundt ham og prisen bli høyere, ergo mener jeg at han bør signere, også for sin egen utviklings del.

However...

Jeg mener at Newcastle IKKE er den riktige klubben for ham på nåværende stadie. PCS bør utvikle overblikket sitt og bli bedre på avslutninger før han går til en klubb som Newcastle.

Jeg vil på det sterkeste anbefalle Ajax!!

og da for landslaget sin del også. Ajax har noe stort på gang og de KAN dette med talentutvikling.

Er brennsikker på at 2-3 år i Ajax har gjort PCS til den beste midtbanespilleren i Norge, og det vil på sikt føre til at han kan bidra for Newcastle, Arsenal eller Manu om det blir aktuelt.

Ikke ønsker jeg ham til andre engelske klubber enn Newcastle, men faktum er at Newcastle ikke er i en posisjon som gjør at PCS kan utvikle seg riktig.

De trenger spillere som er etablerte og kan løfte laget fra dag 1.

PCS kan absolutt gjøre det på sikt, og jeg håper å se ham i Newcastledrakt etterhvert, men so mdet her nevnes av agenten til PCS så er han sportslige utvikling pri 1, og da mener jeg at på verdensbasis finnes det ingen bedre klubber enn Ajax, og må han på død og liv til england så tråkk etter Nordtveit!

it breaks my heart...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 02.08.2008 19:53    Post subject: Reply with quote

Uenig med TomH i at vi ikke må hente erstatter for Skjelbred dersom han forsvinner. Sapara bør fortsette på høyrekanten og Konan tror jeg ikke er god nok.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 02.08.2008 19:55    Post subject: Reply with quote

Konan er mer enn god nok. Han har bare ikke fått vist det skikkelig ennå.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 02.08.2008 19:57    Post subject: Reply with quote

Konan har vel knapt spilt på sentral midtbane som egentlig er posisjonen hans.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 02.08.2008 19:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tror på det jeg ser, og jeg har ikke sett nok positive ting fra Konan til at jeg tror han er god nok (men det får vi evt ta i Konan-tråden).
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 02.08.2008 19:59    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

For øvrig er Skjelbred en elendig avslutter. Jeg vil ha offensive midtbanespillere som skårer mål. I så henseende er vrøvlet ditt om nærteknikk osv tøvprat. Det er bedre med spillere som gir laget resultater enn at de er elegante å se på.

Alle offensive spillere i RBK må true mål. Skjelbred er en spiller jeg ikke ville brydd meg om å passe på. Det blir uansett ikke noe mål ut av det han holder på med.

Jeg tror man skal ha det i mente at RBK som klubb har hatt såpass mye rart på trenersiden de siste årene, at spillernes potensial og dyktighet i spillets ulike faser neppe har kommet fram på den måten vi muligens er i ferd med å se under Erik Hamrens regime. Med et velkomponert lag med en tydelig struktur vil alle spillere blomstre, så også Per Ciljan. Det er derfor en mulighet for at han har et potensiale - også som målscorer - når instruksjonene er tydelige og spillemønsteret klart.
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 02.08.2008 20:12    Post subject: Reply with quote

Syns det er litt synd/merkelig at Hamrèn ikke har uttalt seg noe om hvem han vil ha med seg videre og bygge lag rundt og utav. Spørs om Skjelbred hadde vært en av de?

Back to topic... TomH syns jeg beskrev det hele ganske godt, og det alle dere andre sier om at han er så fordømmrade verdifull, så syns jeg dere idoliserer for mye. Rbk har en flott junior avdeling og mange spennende midtbane spillere, og om PCS forsvinner kan tettey og demi bekle den sentrale rollen og heller få en skikkelig venstre kant inn i laget. Traore er et alternativ, spørs om han ikke begynner å suttre om at det ikke er plassen hans. Vi har også Albert som kan spille på kant, og en ung og lovende Pål André Helland som om ikke lenge tar steget opp. 4,5mill pund syns jeg ikke er så værst, men med tanke på Carew som kostet 30 mill mer, så syns jeg Newcastle kan slenge inn litt mer Wink
joakleis
Veteran

PostPosted: 02.08.2008 20:19    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Journalisten virker troverdig:

Quote:
As chief sports writer Alan Oliver has been covering the fortunes of Newcastle United for 28 years for the Evening Chronicle and after a series of exclusives he has one of the highest profiles of any provincial journalist in the country.

Avisen er i og for seg pålitelig, men journalisten er litt så som så. Blant Newcastle-fans flest er Alan Oliver et mobbeoffer. Han skriver veldig mye rart. Noen ganger viser det seg å stemme. Andre ganger er det bare tøys og fanteri. Han hadde nok betydelig mer innsikt tidligere, enn han har under det nye regimet.

For min egen del føler jeg Ciljan gjør best i å bli værende. Han har ennå mye å lære, og jeg tror han lærer det bedre i Rosenborg. Dessuten kan han også få enda bedre tilbud om han skriver under ny kontrakt med Rosenborg og storspiller i Tippeligaen og UEFA-cup. Jeg har problemer med å se hva Ciljan kan tilføre Newcastle som de ikke alllerede har.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 02.08.2008 20:29    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Konan er mer enn god nok. Han har bare ikke fått vist det skikkelig ennå.

Hur kan du veta att Konan är god nok när han aldrig har vist det ?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 02.08.2008 20:30    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
For øvrig er Skjelbred en elendig avslutter.

Ne, nei og nei. Vent og se. Det er en mental sak som jeg tror kan bli rettet på.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 02.08.2008 20:46    Post subject: Reply with quote

Jag tycker det är lite överdrivet det här tjatet med att mittfältare
måste göra så många mål. Om vi tex ser på Manchester Uniteds
mittfält förra året - Gigs, Andersson, Carrick, Scholes, Park så gjorde de endast ett fåtal mål. Det var anfallarna Tevez, Rooney och Ronaldo som
gjorde målen. Den sistnämnda räknas väl som mittfältare men måste i egenskap av världens bästa räknas som ett specialfall.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 02.08.2008 21:12    Post subject: Reply with quote

Ser for meg at Skjelbred passer bedre i nederlandsk,italiensk og spansk fotball, enn i Premier Leauge...
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.08.2008 02:31    Post subject: Reply with quote

Hvis noen er villig til å gi 45 millioner for Skjelbred er det bare å kjøre han til Værnes. Han er langt ifra uerstattlig og viser tilnærmet null lojalitet til Rosenborg. For å lære om lojalitet trenger han ikke å se på Solskjær, når Roar supermann Strand er et langt bedre eksempel. Det er langt enklere å være lojal når du spiller i en av verdens største fotballklubber.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 02:50    Post subject: Reply with quote

For 45 millioner pluss videresalgsprosenter og x antall millioner etter x antall kamper, er det bare å selge Per Ciljan Skjelbred.

Erstatteren har vi allerede i klubben og da tenker jeg først å fremst på Abdou Traoré og John Pelu. I tillegg har vi spillere som Didier Ya Konan, Albert Berbatovci, Juska Savolainen og Michael Jamtfall som alle kan utfordre om plassene på laget (midtbane og ving).

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jarand
Junior

PostPosted: 03.08.2008 04:09    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Jeg vil på det sterkeste anbefalle Ajax!!

og da for landslaget sin del også. Ajax har noe stort på gang og de KAN dette med talentutvikling.

Ajax har ikke noe stort på gang.
Sentraliseringa av klubbfotballen gjør at Ajax ikke har mulighet til å konkurrere i europacup lenger.
De klarer rett og slett ikke å holde på spillerne lenge nok til at de kan bidra noe særlig for klubben.

NÃ¥r det gjelder talentutvikling er de vel fremdeles gode, men langt i fra det de en gang var.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 05:10    Post subject: Reply with quote

Johan Cruyff har jo kritisert talentutviklinga i klubben kraftig, og trakk seg fra den rollen han skulle ha tidligere i år, da Marco Van Basten nektet å forandre på opplegget.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 03.08.2008 06:07    Post subject: Reply with quote

Bare å selge. For den prisen er det bedre å selge PSC og hente inn to virkelig gode spillere i 15 - 20 millioners klassen.

Jeg mener at RBK må tilbake til det nivået de var på da de spilte om C.L. plass hvert år for å kunne holde på spillere som PCS. Slik det har vært de siste årene er ikke RBK en klubb store talenter bør være i over tid. De stopper rett og slett opp å utvikle seg.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 07:52    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Knerten,
gode nok Skjelbred erstattere har vi antakeligvis allerede i klubben.

1) For øvrig er Skjelbred en elendig avslutter. Jeg vil ha offensive midtbanespillere som skårer mål. I så henseende er vrøvlet ditt om nærteknikk osv tøvprat. Det er bedre med spillere som gir laget resultater enn at de er elegante å se på.
.

Haha....din uttalelse indikerer noe så sjeldent som et lavmål som kvalifiserer til utestengelse av forumet Wink er du klar over at ciljan er den desidert viktigste brikken i overgangsspillet? hans gode driv og nettopp nærteknikk gjør at han kan sette fart og true et lag i ubalanse. samtidig er han så å si den eneste på rbk som er i stand til å holde på kula, uten å få totalt panikk. dette gjør at han klarer å rive opp og gjøre de nødvendige touchene i etablert for at medspillere skal komme ut av pasningsskygge. skjelbred er flink til å gjøre andre spillbare og skape rom andre spillere.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 03.08.2008 11:15    Post subject: Reply with quote

Hadde Skjelbred frist ut Juli? Nå er vi i august og har ikke hørt noe
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 11:42    Post subject: Reply with quote

45 mill? hvis så er tilfelle, selg umiddelbart!! Ciljan kan lett erstattes.
Back to top
Brandy
Proff

PostPosted: 03.08.2008 11:59    Post subject: Reply with quote

Det er historieløst å påstå at Ciljan er en dårlig avslutter. Han skåret vel to mål i en seriekamp i 2005, totalt 3 mål på 13 kamper. I tillegg skåret han 1-1-målet borte mot Olympiakos høsten 2005 - et mål som bar preg av elegant teknikk og stor ro foran målet.

Konklusjon:
1. Per har så god teknikk at det ikke skal være noe problem for ham å skåre flere mål.
2. Han har skåret jevnt og trutt tidligere. Kanskje målskrekken er siste hinder før han er fullt restituert etter beinbruddet.
3. Hamrén er kanskje den første treneren som pusher midtbanespillerne til å skåre mål, mens de tidligere trenerne har vært fornøyd med at RBK har gode lokale midtbanespillere. Både Tettey og Ciljan kommer til å putte minst 6-7 mål i serien neste år om de blir hele sesongen.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 03.08.2008 13:55    Post subject: Reply with quote

Ciljan er en av de viktigste årsakene til at folk går på Lerkendal. Han skal aldri selges, og MÅ han selges, så skal det være så dyrt (50+ mill) at vi kan kjøpe Alanzinho som erstatter.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2008 14:04    Post subject: Reply with quote

Jeg blir så oppgitt over hvordan en del av dere undervurderer Skjelbred. Folk snakker om at han var mye bedre før skaden, men det er bare tullprat. Forskjellen er at vi da ble blendet av at han var så ung og teknisk begavet. Nå er vi mer vant med det. Tydeligvis for vant.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.08.2008 14:07    Post subject: Reply with quote

Folk går på Lerkendal for å se sine helter i svart og i hvitt og det har dem gjort før Skjelbred kom, og dem kommer til å gjøre det etter Skjelbred drar.

Forelskesen enkelte her inne har for Skjelbred er helt utrolig og mange overvurderer Skjelbred sine kvaliteter og nekter å se at Skjelbred som er en god spiller er langt ifra et unikum.

Jeg vil at spillerene på Rosenborg skal spille på grunn av sine sportslige kvaliteter og ikke etter hvor mange drakter dem selger.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 231, 232, 233  Next
Page 78 of 233

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb