View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 09.07.2008 21:16 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Hva er galt med å klage på at vi er for ineffektive og at motstanderne får for lette mål i mot oss, Brady? |
Feil fokus, Attach. Å kalle det ineffektivitet er i seg selv en måte å tenke på som sier at det hele er snakk om tilfeldigheter og flaks/uflaks. Nils Arne Eggen tenkte aldri slik, men konsentrerte seg om det som ble prestert.
Begynner man å få inn en tankegang om at de andre lagene er effektive og vårt eget lag veldig ineffektivt, tar man fokus vekk fra å jobbe aktivt med årsakene til at vi slipper inn mål og årsakene til at vi ikke scorer (nok) mål. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.07.2008 21:17 Post subject: |
|
|
Tettey var svak idag ,men han var fremdeles bedre enn Skjelbred og Sapara som spillte som idioter idag og som det ble påpekt av Myhre er dem årsaken til at det ikke finnes bredde i spillet vårt. En så det med en gang Konan kom inn at han var langt flinkere til å ta med backene i angrepet og bruke bredden i angrep og da ble vi også farligere. |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 09.07.2008 21:18 Post subject: |
|
|
Det er sånne kamper man seriøst lurer på om man kunne gjort en bedre innsats selv. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
olaola80 Senior
|
Posted: 09.07.2008 21:20 Post subject: |
|
|
Gleder (gruer) meg til å lese spillerbørsen i avisene i morgen. Kommer RBK over 30 poeng totalt er de heldige! Kan ikke si jeg er særlig imponert over planen Hamren har. Det spørs om det kan bli noen tamme år framover hvis denne svensken kun skal mase om å score på de få sjansene vi får. 1-0-seirer vil være gull for han, kan/klarer Eggen sr og RBK stiller og se på det? |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 09.07.2008 21:20 Post subject: |
|
|
Hva har skjedd med Sapara? Han var jo faktisk god når han kom. Han hadde bedre teknikk og løpskapasiteten var dobbelt så god. Hva har dere gjort i RBK med ham??????? Han er jo ingenting lenger.... |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 09.07.2008 21:21 Post subject: |
|
|
Tettey har vært under pari, greit. Jeg har vært positiv til han før, men har ingen problemer med å se at han ikke har tatt steget fra i fjor. Per har også stagnert betydelig må jeg si, og det bekymrer mer, fordi han har et mye høyere potensiale i mine øyne. Sapara er også en skygge av seg selv, den mest positive i dag er faktisk Kone, som er solgt til de forbaska rumenerne..
Med Stadsgaard i posisjon idag hadde vi aldri i verden tapt for dette John Deere laget..det er jeg sikker på. Vi mangler egentlig mest en ruvende og rask forsvarsspiller. _________________ RBK |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 09.07.2008 21:22 Post subject: |
|
|
Er det mulig???????? Kone, positiv???????????? Hvor mange ballmiss hadde han i dag fordi han ikke klarer å dempe ballen????? Hvor mange skudd går dit de ikke skal gå? Målet hans var ferdigskåret |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.07.2008 21:22 Post subject: |
|
|
quarterback wrote: | oi, har folk begynt å mislike Tettey nå? Måtte det virkelig en kamp mot Kamma til for å se det? Fyren har jo vært udugelig i hele år.. |
Haha, ventet bare på sådan en latterlig kommentar. Troede det var en Hamrén skal spoarkes som kom først. Du er vel en af de som holder godt kjeft når Tettey gør det bra. I så fald, gør det når han spiller dårligt også. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 09.07.2008 21:24 Post subject: |
|
|
Konan er vel eneste som får godkjent i dag. Resten var elendige. |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 09.07.2008 21:25 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner at Hamren trekker frem det med at man må ha mye sjanser for å score, og at motstanderne ikke trenger allverdens med sjanser forå score på oss. Sånn har det vært en god stund, og rett etter en sånn skuffelse på slutten er det selvfølgelig lett å trekke frem d, da dette er faktorer som er med å på å avgjøre kamper.
Men det er så klart også andre ting som er med på lage det kampbilde og det resultat som kampen i dag viser. Det jeg vil trekke frem er hvorfor man velger en stjerneformasjon på midten i dag. Sånn som jeg ser det så setter dette enda større krav til mobiliteten til spisser og backer for å skape bredde i det offensive spillet. Når vi har slitt med dette tidvis før i sesongen, hvorfor legge lista enda høyere for spillerne i disse poisjonene?
Av enkeltspillere så er det åpenbart for alle i dag at Sapara, Tettey, Per-Ciljan og Miller må ha prestert noe som ligner årsverste. Og det er vel ikke langt unna at laget som helhet også gjør det samme.
Likevel, så er vi uheldige som ikke får med oss et poeng i en kamp hvor vi faktisk er bedre enn motstandern. Det sier noe om hvor dårlige HmKam er. Likevel klarte vi å tape...Jaja  |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
|
|
pingvindrops wrote: | Konan er vel eneste som får godkjent i dag. Resten var elendige. |
Synes ikke Jo Sondre gjorde seg bort heller. Han er vel snart den i RBK med flest assist. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
|
|
senador wrote: | Er det mulig???????? Kone, positiv???????????? Hvor mange ballmiss hadde han i dag fordi han ikke klarer å dempe ballen????? Hvor mange skudd går dit de ikke skal gå? Målet hans var ferdigskåret |
Ser hva du sikter til, men han var en av få som fikk til noe som helst.. Mulig du er uenig, greit nok det, det er ett fritt land. Men jeg står for det jeg sier
Må legge til at jeg også var fornøyd med Jo Sondre´s innhopp. _________________ RBK
Last edited by Einherjar on 09.07.2008 21:28; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 09.07.2008 21:26 Post subject: |
|
|
Jo, han glemte jeg Keschaa. Han var ganske så toneangivende! Jarstein var meget god fram til tabben. |
|
Back to top |
|
 |
VatneNissen Junior
|
Posted: 09.07.2008 21:26 Post subject: |
|
|
Hvor er spillemønsteret?!?!?!
Eneste mønsteret jeg så i første omgang er feilpassninger på tvers og bakover. Det nytter faen ikke å bytte ut hele laget når man ikke klarer å:
- Løpe rett
- Slå de rette passningene
- Komme til innlegg
- Komme rundt på kant
Er enig i at spillet idag var helt forferdelig med feilpassninger og sløsing, men det jeg føler er værst å se på er de taktiske valgene. Se på løpene til Roar Strand! Han er den eneste midtbanespilleren vår som vet hva han skal gjøre, men det nytter ikke når hver j*vla passning når frem en spiller med grønn bukse, er ikke en kjeft som beveger seg og har lyst på ballen!
Skjelbred, Miller, Tettey og Sapara løper rundt i villrede. Det virker som om de aldri har fått instrukser om hva de skal gjøre, ikke med og ikke uten ball.
Kan noen forestille seg Rosenborg, der alt går på skinner, der løpene går etter et mønster og der spissene går inn i feltet i stedet for å måtte "hjelpe" våre hjelpeløse sidebacker og kantspillere med bredden.
Er ikke bare spillernes feil, det må da være en grunn til at Roar Strand vet hva han skal gjøre?
Kanskje er Roar skolert, og instruert i hva han skal gjøre?
Håper virkelig at Ekranas kampen hjemme, kan være vendepunktet!
Kanskje får Jo Sondre, Kone og Iversen smaken av scoring igjen. Hvor mange mål har Steffen satt inn på straffe i år?
Nå har jeg bare lyst til å gå å legge meg.. Satser på at jeg kanskje får humøret tilbake igjen.
God Natt og Heia Rosenborg!!!  |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 09.07.2008 21:27 Post subject: |
|
|
Det eneste som er latterlig med den kommentaren, er at du faktisk presterer å kalle kommentaren latterlig.
Det er påfallende å se at du faktisk argumenter for at Tettey har prestert i år. Hvordan kan du forsvare prestasjonene hans i år? Jeg kan faktisk ikke komme på ett argument.
Det skal i tillegg nevnes at jeg ikke så kampen i dag. Min kommentar var basert på et grunnlag Tettey har lagt ned i år, som i beste fall kan kalles irriterende dårlig. Så da spør jeg deg, hvordan kan du forsvare å kalle kommentaren min latterlig?
Og nei; Jeg er ikke medgangssupporter. Den kan du holde deg for god til!
(Ref: Harald sitt innlegg) |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.07.2008 21:29 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Feil fokus, Attach. Å kalle det ineffektivitet er i seg selv en måte å tenke på som sier at det hele er snakk om tilfeldigheter og flaks/uflaks. |
Nå må du gi deg. Selv om du fikk ordet sjanse i halsen etter å ha hørt på Drillo og Semb, kan du prøve å høre på hva som egentlig ble sagt. Han sier ikke at det er uflaks, han sier at det er for dårlig. Det er f.eks. en grunn til at han har satt igang ekstratreninger for å bli bedre i avslutningsfasen. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 09.07.2008 21:30 Post subject: |
|
|
Hva gjør Jarstein når han skal ut i klyngen med RBk og Ham-Kam spillere. Hold deg inne i målet når det er duell i feltet! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 09.07.2008 21:35 Post subject: |
|
|
En annen ting som ingen har nevnt til nå er vell at saken om Demidov best som stopper ble kvelt i dag.
STRUPEKVELT!!
Han er midtbanemann. Bedre med Nordvik da som faktisk vant et par hodedueller med Ringberg. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.07.2008 21:36 Post subject: |
|
|
attach wrote: |
Nå må du gi deg. Selv om du fikk ordet sjanse i halsen etter å ha hørt på Drillo og Semb, kan du prøve å høre på hva som egentlig ble sagt. Han sier ikke at det er uflaks, han sier at det er for dårlig. Det er f.eks. en grunn til at han har satt igang ekstratreninger for å bli bedre i avslutningsfasen. |
Han nevner det og da er fokus satt. Det er ikke bra for spillerne hvis de får et inntrykk av at det er et element av flaks/uflaks i det som avgjør fotballkamper. Da blir det lett å synes synd på seg selv, og det skaper ingen vinnergruppe.
Og det at vi ikke scorer nok mål handler langt ifra kun om avslutninger. Det handler om spillestil, offensiv tankegang, pasningsspill, kreativitet, bevegelser, samspill, riktige handlinger ute på banen etc etc.
I dag kom f.eks. ikke baklengsmålene grunnet god effektivitet av motstanderne. De kom av klare og store personlige feil av våre egne RBK-spillere.
Og målet vi fikk kom grunnet et bra innlegg, en spiller som kom seg fri i feltet på bakerste og en smart heading.
Og målene vi ikke fikk kom på grunn av en mengde forskjellige ting.
Dette har ingenting med effektivitet/ineffektivitet uflaks/flaks å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.07.2008 21:37 Post subject: |
|
|
quarterback wrote: | Det eneste som er latterlig med den kommentaren, er at du faktisk presterer å kalle kommentaren latterlig.
Det er påfallende å se at du faktisk argumenter for at Tettey har prestert i år. Hvordan kan du forsvare prestasjonene hans i år? Jeg kan faktisk ikke komme på ett argument.
Det skal i tillegg nevnes at jeg ikke så kampen i dag. Min kommentar var basert på et grunnlag Tettey har lagt ned i år, som i beste fall kan kalles irriterende dårlig. Så da spør jeg deg, hvordan kan du forsvare å kalle kommentaren min latterlig?
Og nei; Jeg er ikke medgangssupporter. Den kan du holde deg for god til! |
Tettey har ikke været imponerende i år, men han har stadig haft nogle helt greie kamper. En spiller som Skjelbred har f. eks været mindst like dårlig.
Jeg argumenterer ingen steder for at Tettey har præsteret i år, så aner ikke hvorfor du bringer det på bane? Medgangssupporter har jeg heller ikke nævnt noget om...
Det latterlige med din kommentar, som faktisk blev endnu mere latterlig i og med at du ikke så kampen, er at du på en "hvad-sagde-jeg" måde skal hævde dig selv og din mening om at Tettey har været dårlig i hele år. Når så Tettey spiller bra blir det: "Åh det har jeg sagt hele tiden se folk se"
Men når han spiller bra er det helt stille fra samme kant. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 09.07.2008 21:40 Post subject: |
|
|
Er drita lei av å lese slike innlegg, etter en kamp vi faktisk kunnet ha vunnet. Denne svart/hvitt- malinga er utrolg kjipt å lese, både ved seier og tap. Venter til i morra, for kansje å kunne lese en mer avbalansert analyse av kampen i denne tråd.
Enig i at Tettey, Skjelbred og Sapara bør gå "en runde med seg selv", og må bevise mye før de kan sette seg ved forhandlingsbordet igjen. Artig å kunne sett reaksjonene på forumet ved seier på overtid Ellers har du det bra, senador?
senador wrote: | Dette kom ikke overraskende på meg. Vi er et elendig fotballag. En klubb som omsetter for 200mill taper mot et lag der publikum sitter på gresstuster. Rett og slett pinlig.
Vi kommer ikke til å få noe toppspillere hit heller. Hvem vil gå til en slik dritt klubb? Vi er dårligere enn en bakgårdsklubb vi skulle ha rundspilt til 4-0!!
Vi er så helvettes dårlig. TLs klart dårligste lag offensivt får uttelling på alt i dag, det er ikke tilfeldig, det er vi som er et drittlag. Vi har ikke spillere på kanten og ingen kan spille der heller. Vi skaper null og niks mot et lag som er svakt defensivt.
Skjelbred, Tettey og Stoor bare dra. Dere holder ikke godt nok nivå. Skjelbred har fysikk som en mus, mens førstetouchen til Tettey er som en murvegg der ballen spretter i alle retninger. Få disse bort!!
Hamren: Hoff, jeg synes synd på deg. Du må ta på deg alt det dårlige arbeidet som er gjort i år etter år. |
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.07.2008 21:48 Post subject: |
|
|
Synes du overdriver svartmalingen litt, en var temmelig kritisk etter Aalesund kampen også til tross for at vi vant 3 - 1 og prestasjonene står ofte i sammenheng med resultatet. |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 09.07.2008 21:50 Post subject: |
|
|
Harald wrote: |
Tettey har ikke været imponerende i år, men han har stadig haft nogle helt greie kamper. En spiller som Skjelbred har f. eks været mindst like dårlig.
Jeg argumenterer ingen steder for at Tettey har præsteret i år, så aner ikke hvorfor du bringer det på bane? Medgangssupporter har jeg heller ikke nævnt noget om...
Det latterlige med din kommentar, som faktisk blev endnu mere latterlig i og med at du ikke så kampen, er at du på en "hvad-sagde-jeg" måde skal hævde dig selv og din mening om at Tettey har været dårlig i hele år. Når så Tettey spiller bra blir det: "Åh det har jeg sagt hele tiden se folk se"
Men når han spiller bra er det helt stille fra samme kant. |
Det er liten vits å dra inn Skjelbred i diskusjonen når han ikke engang ikke er kommentert i sitatet mitt. Fokuset på diskusjonen ligger på Tetteys prestasjoner.
Det er hevet over enhver tvil at du faktisk legger ordene "medgangssupporter" i din egen munn når du hevder at jeg kommenterer/forsvarer en spiller basert på formkonjunkturen til spilleren og i hvilken grad den gjenspeiler lagets innsats.
Hvis du faktisk hadde giddet å gjort noe research før du fyrer løs med de totalt kunnskapsløse kommentarene dine, kan du vel kanskje sett at jeg har vært kritisk til Tettey i hele år (jfr kommentarer i Tettey-tråden). Så igjen spør jeg deg; hvordan kan du forsvare ditt eget innlegg når det du faktisk kommenterer så til de grader ikke stemer overens med virkeligheten? |
|
Back to top |
|
 |
Isfuglen Junior
|
Posted: 09.07.2008 21:51 Post subject: |
|
|
Prestasjon er alt, resultat er ingenting. I dag var prestasjonene under middels og resultatet det samme.
Hvorfor kan ikke RBK ha et fast, smart mønster på angrepspillet? For eksempel: Ikke tre inn i midten hvis det er etablert forsvar - opprulling. Kommer du til dødlinja legger du 45 grader ut i feltet eller løfter ballen på bakre stolpe - løpene kommer tilsvarende. Døgnet har 24 timer - tren!
Er spillerne for dumme? Trenerne? |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 09.07.2008 21:52 Post subject: |
|
|
en ting som er litt merkelig .. etter den ene kampen er tettey,ciljan,sapi,konan eller hvem som helst "helten" her inne,mens etter f.eks kampen idag er plutselig de samme spillerne udugelige blant en del her inne..
alle bør vurderes over tid før de skal selges og alt som værre er.. ja,sapi har vært elendig for det meste i år,tettey har stagnert,ciljan likeså..
men vi vet ihvertfall at de har det i seg når det stemmer,og jeg tror fremdeles de vil ha mye å tilføre rbk i årene som kommer..
tettey kan evt. selges til rennes,for har mer tru på demidov som sentral enn tettey. men det kommer litt an på om lago blir eller ikke.
vi er inne i et trener/spillestil-skifte som vil ta tid. desverre
en liten renskning og oppgradering av stallen bør gjøres nå,siden det likevel vil ta å komme inn i 4-4-2.. like greit å ta alt med det samme.
jeg mener storflor bør byttes med hoff,for å få mer bredde,fart og effetivitet på kant. (storflor har forsåvidt dette,men er altfor pinglete og ujevn med ball)
miller har bare fått en halv sesong,men fotballen er hard og vi har ikke plass til pingle-backer som ikke tør utfordre mot erfarne og harde forsvarere.. inn med dorsin,som vi vet hva står for,og som kjenner oss.
er også litt skeptisk til denne cooper,sikkert en god spiller men ikke typen vi mangler. (kun som back-up til ivers).
vi trenger en kjapp bakromsspiss med målteft vi.. basta!
hvem som bør komme som erstatter til stoor har jeg ikke særlig peil på,det får stig t ta seg av,han får jo betalt for det..
i min drømmeverden blir det da mer bredde med offansive backer som fører til innlegg fra hoff,pelu og/eller dorsin mot høye ivers og kjappe mr x,der vi da vil ha mange forskjellige scenarioer som kan skape sjanser og mål..vi har en spennede tid i vente!! men intet seriegull  |
|
Back to top |
|
 |
|