English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.06.2008 21:13    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Prøver meg på en børs:

Vadim Demidov 3.5

Traore mangler og Demidov var dårligere enn Tettey.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 21:14    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
At Brady syntes det var helt tragisk og kjedelig, fatter ikke jeg. Jeg kjedet meg ikke, for å si det sånn. Han får vurdere å finne seg andre interesser

Interessene står fast, uansett hvor godt eller dårlig RBK spiller.

Det er mulig jeg er påvirket av noen ukers toppunderholdning i EM, men ærlig talt syns jeg verken første- eller andreomgangen var noe å skryte av. Jeg så etter prestasjoner, men dessverre forgjeves.

Riktig nok ble det noen sjanser, men ikke grunnet spesielt godt spill. De kom som en blanding av flaks og dårlig Glimt-spill. For meg var denne kampen Kristiansund Akt II. Laget spiller og spiller, uten at man ser den inspirerende pasningen, de gode enkeltprestasjonene eller det flotte samspillet og bevgelsene. Et og annet innlegg blir sendt inn foran mål, som oftest med masse luft og lite presisjon. Avslutningene er i beste fall tannløse, i Traores tilfelle håpløse.

Det man kan ta med seg, som tidligere i år, er vilje og kjemping hos spillerne, samt et heldig poeng. Så får man bare håpe på snart å se et lite glimt av storhet i en nært forestående Tippeligakamp.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 21:19    Post subject: Reply with quote

kimman wrote:
Hva er det med Tettey idag? Ser ut som han hører til i 8 divisjon sammen med meg.. Confused

Uenig. Tettey spilte seg opp etter en fomlende start. Bare han som hadde noe igjen på slutten av kampen.

Harald wrote:
Dette var langt fra imponerende. Vores dårligste er klart Miller. 35-årige Sørensen rundspiller Miller i dag og offensivt var han helt usynlig. Han må flere hak op til næste kamp.

Enig. Kan til en viss grad tåle at Miller ikke brillierer offensivt (han er fortsatt relativt fersk), men når han er totalt bortreist både i forsvar og angrep merker jeg at det napper i handle-ny-back-foten. De positive taktene han viste før pausen bør han finne tilbake til pronto.

+Stoor, Lago, Iversen, Tettey, Jarstein
- Miller
longns
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 21:20    Post subject: Reply with quote

+ til Tettey? Jeesus, folk har tydeligvis ulike forventninger til en Rosenborg spiller
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 21:22    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
Er det noen som er klabb her maradona, så er det gullgutten din.

Så vidt jeg vet, så løp han ikke ned Trond Olsen 2 ganger....

At det er tvilsome gultkort er så, men å gjøre det 2 ganger... Jeg vurderte med en gang å tippe på rødkort på live tipping på nordicbet... Det er 3 gang at RBK spiller med 10 mann... Nå må de begynne å lære, for det er dyrt å tape på å tippe på RBK, på idioti...

Min påstand er at RBK taper 2 poeng på dette, da de mister så mye med å bytte ut Sapara... Hadde jeg vært trener så hadde jeg byttet ut Traore eller latt RBK fortsette, og gamble med 3 forsvarspillere ....
WegHard
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 21:31    Post subject: Reply with quote

Misforstå meg rett, Joko. Jeg synes ikke Tettey var outstanding. Jeg synes som sagt det første kvarteret var svakt. Det som gjør at jeg likevel trekker han fram som positiv på dagens lag er at han gjør en svært viktig jobb som balansespiller på midtbanen. Tettey hadde flere gode defansive involveringer, i tillegg til at farten og løpskapasiteten hans ble viktig i en kamp hvor vi spilte med 10 mann i en hel omgang. For å si det sånn: jeg skjønner at Sapara ryker ut før han når det skal jobbes i 45 minutter.

Samtidig er jeg enig i at han absolutt har forbedringspotensiale, f.eks. i forhold til overblikk, pasningsspill og evne til å true mål.
joakleis
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 21:32    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hvordan noen greier å se at det er noe som helst form for kontakt på det første. Stoor prøver kun på én ting, å løpe hjemover. Hvis han kommer borti Glimt-spilleren er det HELT uforskyldt. Men etter TV-bildene å dømme fantes det ikke noen som helst form for kontakt.

Av og til, så hender det at man ikke greier å flytte seg fort nok når man løper i stor fart, og man kan komme borti føttene til en med- eller motspiller. Hvis det i det hele tatt er kontakt i noen av tilfellene, så er det så minimalt, og helt uforskyldt. Jeg har store problemer med å forstå at det i det hele tatt dømmes frispark.

At Brage Sandmoen sannsynligvis står dårlig plassert er hans egen feil, ikke Fredrik Stoors.

Såvidt jeg greide å se er den eneste feilen til Stoor at han faktisk løper. Han burde vel helst bare latt Olsen få løpe inn i feltet helt uten press. Det hadde jo vært det smarteste. Olsen er jo helt ufarlig med stor fart, god teknikk og et tungt skudd.

Fredrik Stoor gjør en eneste feil i denne kampen, han er på banen.
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.06.2008 21:34    Post subject: Reply with quote

Fy faen for en frustrerende kamp. En dommer som var horribel og dømt i 80 - 20 i favør Glimt, en håreisende utvisning selv om det var fantastisk klønete av Stoor. Det hele toppes av en sidekommentator fra helvete sjelden jeg har hørt noen snakke så mye piss i løpet av 90 minutter. I tilegg var det en god del spiller som frustrerte meg.

Spillerbørs

Jarstein: Glimmrende kamp, stabil med avgjørende redninger 7.

Stoor: Klønete rødt kort selv om det var hardt idømt og virket å være litt heit og unøyaktig før han ble utvist. 3

Demidov: Forferdlig kamp bortsett fra målet, er omtrent direkte skyld i Stoor sitt røde kort. I tilegg misser han markering på Glimt sitt mål. 3

Lago: Den beste i forsvar som før vi ble redusert til 10 mann hadde bra kontroll og var som vanlig resolutt og trygg i sitt spill. 6

Miller: Dårlig offensivt og ga Sørensen muligheten til å ha lekestue til tider. 2

Sapara: Hjernen i laget før pause og strødde rundt seg med gode passninger. Uforstålig bytte. 7

Skjelbred: Forferdlig kamp av småspill kongen og ødlegger mange angrep med å bruke alltfor mange touch og konsekvent skal spille ballen på tvers og bakover. Dette er også derfor han neste aldri lager mål eller spiller opp til mål, er til tider nesten like hemmende for Rosenborg sitt angrepsspill som Braaten var på sitt verste. Burde vært byttet ut istedenfor Sapara. 2

Tettey: Begynnte forferdlig med mange ballmiss ,men spillte seg opp etterhvert med fin innstilling og bra arbeidsinnsats og hadde blant annet noen susende taklinger som hindret Bodø/Glimt i å komme til flere store sjanser. 4

Traore: Noe fint til tider ,men er tannløs og alltfor ustrukturert til tider får lite hjelp offensivt av Miller. 3

Konan: Positiv kamp viser mye flott og treffer bedre på løpene enn på lenge ,men er ikke nok på hugget til tider og viser med all tydlighet at han ikke er spiss. Virket farlig når han fikk komme rettvendt mot et ryggende forsvar.5

Iversen: Mye flott bevegelse og viser stor fotball inteligens til tider med å slå lure passninger til medspillerne. Savner litt trøkk fra Iversen idag ,men absolutt godkjent og han er blant Rosenborg sine beste. 6

Basma: Lite synlig offensivt ,men brukbar kontroll bakover 5.

Kone: Var frisk når han kom inn og var en håndfull for Glimt sitt forsvar, forsvant ut av kampen på slutten når Rosenborg ikke orket å komme etter lenger. 5

Last edited by Keenoir on 27.06.2008 21:39; edited 1 time in total
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 21:37    Post subject: Reply with quote

Situasjonene med Stoor minner jo veldig om en viss annen situasjon med daværende Viking-spiller Morten Berre og Odd Inge Olsen i hovedrollene. En rogalands-avis kom vel frem med et 'bildebevis' likt det man så med Pelu/Soma for at det såvidt var kontakt den gangen.

Etter min mening kaster Trond Olsen seg og filmer i begge situasjonene. Ettersom det blir utvisning på 0-0 villeder han dommeren, og da regner jeg med (NOT) at Sondre, den allmektige NFF-presidenten, retter en harmdirrende pekefinger mot den usportslige handlingen og går inn for at Olsen får noen kampers utestengelse.

Høyreback Hamoud filmet også på slutten av kampen, da han så altfor gjerne ville ha et straffespark. Måten han kastet beina i været på var alt annet enn naturlig.
Back to top
stjørdaling
Senior

PostPosted: 27.06.2008 21:59    Post subject: Reply with quote

Om NFF ønsker å være konsekvente så må pekefingeren rettes mot Olsen. Dette skjer "heldigvis" ikke, da de forhåpentlig har lært av Pelu-saken.

At TV2 ikke har laget noe sak ut av dette, gjør at NFF ikke føler for å reagere. Olsen ble ikke engang intervjuet etter kampen så jeg føler meg meget trygg på at ingenting kommer til å skje.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ballahl
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 22:10    Post subject: Reply with quote

Skryt til Keenoir for en imponerende oppsummering og karaktersetting. Nesten 100% enig med deg.

Tettey hadde svært skuffende start, men spilte seg imponerende opp. Demidov er ingen stopper, det har jeg sagt siden vi kjøpte ham. Skuffende igjen.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 27.06.2008 22:16    Post subject: Reply with quote

Första gången Fredrik Stoor ser lite engagerad ut i en intervju Wink
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 22:22    Post subject: Reply with quote

Satan for en nedtur det var å se norsk fotball etter å ha fulgt med på EM!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
AndreasR
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 22:26    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Fy faen for en frustrerende kamp. En dommer som var horribel og dømt i 80 - 20 i favør Glimt, en håreisende utvisning selv om det var fantastisk klønete av Stoor.

Hvordan kan du påstå at det er Stoor som er klønete? Han er ikke i kontakt med spillern på noen av situasjonene han får kort på. Ikke noe annet enn filming som dommerne velger å overse.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 22:31    Post subject: Reply with quote

Denne likte jeg:

Hamren: - Kone kom for sent på en trening, derfor startet Konan, fortalte Hamren.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.06.2008 22:32    Post subject: Reply with quote

Det er klønete å snuble i samme spiller to ganger som ødlegger to kontringsmuligheter som gir han to gule kort og dermed rødt kort. Selv om det var ekstremt hard i dømt var det alikevel klønete etter min mening på samme måte som det var klønete av Kone å blit utvist mot Vålerenga selv om det også var ekstremt hardt idømt. Hvis Olsen filmet i det på det siste gule kortet bør Rosenborg klage for å slippe karantene. Da var ikke Stoor ekstremt klønete ,men heller svært uheldig.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 22:33    Post subject: Reply with quote

Hadde han bare snublet så, men om man fjerner den gule filmhelten fra TV-bildene vil det se ut som om Stoor springer helt naturlig uten å være i nærheten av noe som helst.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 22:39    Post subject: Reply with quote

Når snubla Stoor? Han løper jo helt naturlig på begge situasjonene. På den siste prøver han jo faktisk å løpe rundt svinet.

Men når det er sagt er det flere enn dommern som ikke får godkjent.
hristo
Senior

PostPosted: 27.06.2008 22:50    Post subject: Reply with quote

Det skal så utrolig lite til for at folk ramler når en krysser bak og snerter på den ene foten fra sida som Stoor gjorde, samme hvor lite det er. Jeg ble skuffa fordi det er en såpass urutinert manøver.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 23:04    Post subject: Reply with quote

I den siste situasjonen hadde han ikke noe valg, han måtte løpe den retningen siden Demidov tok et feilvalg og itillegg bomma på ballen.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
v_olden
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 23:39    Post subject: Reply with quote

Dommeren blåser istykker kampen i tillegg til å feilaktig vise ut Stoor.

Hamrén bytter feilaktig ut Sapara også. Når man er én mann mindre på banen er dødbalenne kjempeviktig. Da tar man ikke ut frisparkskytteren, Hamrén.

Håper du lærer til neste kamp.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.06.2008 23:42    Post subject: Reply with quote

Det var linjedommeren sitt påfunn å gi gult kort den første gangen. Ved den andre situasjonen hadde faktisk ikke Sandmoen noe annet valg enn å vise ut Stoor.
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 28.06.2008 00:19    Post subject: Reply with quote

Erik Hamren om kampen.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 28.06.2008 02:02    Post subject: Reply with quote

Var jævli mye negativt her inne i kveld da...

Vi spiller mot B/G som greit nok er ett antatt svakt lag enn oss men i superform og stort sett har hatt full kontroll i alle hjemmekampene de har spilt i år.

Vi rundspiller dem jo totalt i førsteomgang... men desverre så mangler vi fortsatt det mentale når vi nermer oss mål.

Dommeren vil desverre gi mer underholdning til publiken ved å gi ett rødt kort til Stoor. Jeg klarer ikke å se at det er noe som helst kontakt på det første gule kortet... noen andre? gjerne bildebevis.

Tipper utfra kampen i dag at Hamrens hovedfokus siden han tok over er å gjøre seg spillbar. Spesielt i mellomrommet har dette blitt merkbart med flere som vil ha ball. Neste steg er å få ballen spilt mer mellom back og stopper i stedet for på utsida av back. Ved å ta litt mer risiko i det siste leddet ved flere situasjoner i denne fasen ville vi kommet til mange flere STORE sjangser enn de halvsjangsene vi får en del av nå når innleggene kommer fra alt for langt tilbake på banen.

Forøvrig helt riktig å ta ut sapi selv om han er vår beste spiller i 1. omgang. Han hadde havnet i "gåmodus" etter 55 min... desverre.
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 28.06.2008 02:10    Post subject: Reply with quote

PS: Det kan skje at Ivers får skryt for mer enn å score mål fra meg i løpet av de neste kampene... har tydeligvis klart og holde seg borte fra pølsene i ferien også! Han er i mye bedre form nå enn gullhøsten han strengt tatt bare var i en finfin flytsone innenfor 16

Med genetikken til ivers så er det bare å få ned vekta enda noen hakk så tror jeg faktisk vi har noe stort i vente Surprised
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 9 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb